Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Cody slaapt naast de sjoelbak!

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wow, wat doet hij (jullie) het enorm goed! :flower: Wat zit daar een mooi, lief hoofd op! Vind het stoer dat jullie dit aandurven en wat gaat dat mooi zo in de roedel. Cody en broer bij Zamunda zijn m'n forum kerstverhaal 2015:)
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hij past zo goed bij jullie.. Hij is gewéldig met Uma en Manu.. Ik kan mij geen reden bedenken, om hem níet te houden. Want hij sluit perfect aan op jullie honden. :I: :I: Ik vind het genieten om hem bij jou te zien, hij is al zo op jou gericht. Prachtig. Ik zie jou stralen als je over hem vertelt en ik zie jouw honden er nog meer van opbloeien. Ik word er zelf gelukkig van nu ik dit typ, haha :love:

Ach, dat het niet praktisch is.. sja.. :engel:

Boeie, het is bijna kerst :F:
Sulluna
Zeer actief

Re: Voorzichtige maar stoere Cody voelt zich wel thuis?

Valerie schreef:Ik ga dan weer niet roepen dat je hem moet houden :wink: ik zou een hele andere hond tussen Manu en Uma zetten mocht de tijd ooit daar komen.
Maar wat fijn zeg dat hij zo snel vooruit gaat :ok: zo een knapperd moet straks wel een goed baasje krijgen.
Wacht maar, tot je het trio in het echt bij ziet :I: . De klik onderling, is echt uniek. Ik heb dat nog nooit zo erg gehad met een opvanger en het is echt bijzonder om te zien. Qua karakter past hij juist heel goed bij hun.. Ook wel te zien op de foto´s toch :love: Had je ze moeten zien lopen in Monster, echt heel leuk!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Die is wel heel erg vooruit gegaan in korte tijd! Knap hoe jullie ermee omgaan. Ik zou hem ook houden. Leuk toch 3 hondjes?
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Geweldig wat jullie al met Cody bereiken.
Uma weet allang wat jij nog niet wil begrijpen, heel begrijpelijk hoor want ik wist ook zèker weten dat er geen tweede hond kwam.
Maar de rotzakkies wisten zelf wel beter, als je het maar zelf begrijpt.....snappie? :engel:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Sulluna schreef:
Valerie schreef:Ik ga dan weer niet roepen dat je hem moet houden :wink: ik zou een hele andere hond tussen Manu en Uma zetten mocht de tijd ooit daar komen.
Maar wat fijn zeg dat hij zo snel vooruit gaat :ok: zo een knapperd moet straks wel een goed baasje krijgen.
Wacht maar, tot je het trio in het echt bij ziet :I: . De klik onderling, is echt uniek. Ik heb dat nog nooit zo erg gehad met een opvanger en het is echt bijzonder om te zien. Qua karakter past hij juist heel goed bij hun.. Ook wel te zien op de foto´s toch :love: Had je ze moeten zien lopen in Monster, echt heel leuk!
Ik heb het al met Nikki privé besproken maar even in het kort. Ik zou het niet doen omdat Cody veel werk nodig heeft terwijl Uma dat ook nodig heeft en Manu buiten ook. Ik zou er een makkelijkere hond bij zetten die het liefst een positieve invloed heeft op het loslopen van de andere 2, of tenminste geen negatieve invloed. Daarnaast zal hij altijd "dingetjes" houden want wat er niet inzit komt er ook niet uit. Dat is bij Uma ook zo :wink: ik zou in haar geval dus sowieso nog even wachten met een hond erbij want Uma is er ook niet zo lang nog, zeker ook met oog op haar avontuur. En ik zou voor een ander type hond erbij gaat.
Dat iedereen hier roept dat Nikki Cody moet houden kan ook een potentiële kandidaat afschrikken daarom wilde ik ook wat tegengeluid geven. Maar als ze hem wel willen houden moet ze dat gewoon doen hoor :wink: ik ben er in die zin ook niet fel op tegen. Ik denk alleen dat er een betere keus gemaakt kan worden voor haarzelf en haar roedel.
Sulluna
Zeer actief

Hmm mwah, niet helemaal mee eens :)

Luna is een bange schijterd en Uma ook. Toch, zijn die 2 samen een hele goede match. Hele andere soorten angsten en uitingen daarvan.
Als Luna een heftige paniekaanval heeft vanwege onweer, reageert Uma daar totaal niet op. Wanneer Uma staat te rillen vanwege een grote man, reageert Luna daar weer totaal niet op.

Daarnaast heb ik Uma nog nooit zo met een andere hond zien omgaan als met Cody. Sultan doet al bijna een jaar keihard zijn best, maar Uma moet hem nog steeds niet in haar mand.. Hij haalt echt alles uit de kast, maar loopt keer op keer een blauwtje. :jank: :jank:

Daarnaast, van wat ik zag, liep Cody in Monster heel goed mee. Denk dat het in de toekomst een Luna hond zal kunnen worden ( lees, goed loslopen want baasgericht)

Maar goed, ik roep niet dat zij hem wel of niet moet houden. Nik kent mij al wat langer dan vandaag en weet dat ik zit te geinen. Dat doen wij altijd, als wij naar elkaar zouden luisteren zouden wij al 10 honden per persoon hebben inmiddels en kochten wij deze kerst al tenminste 10 puppy's erbij.. :mann: :lol1:
Valerie
Zeer actief

Het gaat mij in die zin deels erom of de honden erop reageren of niet. Maar het gaat mij er ook om dat je als hondenbaas ook geen eindeloze energie en geduld en tijd hebt :wink: dat moet je verdelen en als je al aandachtvragers hebt dan zou ik er niet nog een bijzetten.
Jigzy telt voor 10 honden en ik ben verdomde blij dat Kiyoshi zo makkelijk is :wink: 2 of 3 Jigzy's lijkt mij hel.
Sulluna
Zeer actief

Valerie schreef:Het gaat mij in die zin deels erom of de honden erop reageren of niet. Maar het gaat mij er ook om dat je als hondenbaas ook geen eindeloze energie en geduld en tijd hebt :wink: dat moet je verdelen en als je al aandachtvragers hebt dan zou ik er niet nog een bijzetten.
Jigzy telt voor 10 honden en ik ben verdomde blij dat Kiyoshi zo makkelijk is :wink: 2 of 3 Jigzy's lijkt mij hel.
Neeee, leuk juist! 4 Jigzy puppy's voor de kerst :I: :love:
Valerie
Zeer actief

Sulluna schreef:
Valerie schreef:Het gaat mij in die zin deels erom of de honden erop reageren of niet. Maar het gaat mij er ook om dat je als hondenbaas ook geen eindeloze energie en geduld en tijd hebt :wink: dat moet je verdelen en als je al aandachtvragers hebt dan zou ik er niet nog een bijzetten.
Neeee, leuk juist! 4 Jigzy puppy's voor de kerst :I: :love:
Ik heb 3 staffordpups tegelijk opgevoed tot ze een jaar oud waren, naast nog 3 volwassen staffs ik weet waarover ik praat :mrgreen: :LOL:
Sulluna
Zeer actief

Hahahaha :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Valerie schreef: Dat iedereen hier roept dat Nikki Cody moet houden kan ook een potentiële kandidaat afschrikken daarom wilde ik ook wat tegengeluid geven.
Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Honden opvangen gaat ook niet over honden verzamelen ;)
Reacties als "Ik denk dat je Cody niet eens meer weg mag doen, moet die arme schat helemaal weer opnieuw beginnen" daar kan ik helemaal niets mee. Is het doel om op het gevoel te spelen, is het grappig bedoeld of denk je er ècht zo over?
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Paisley schreef:
Valerie schreef: Dat iedereen hier roept dat Nikki Cody moet houden kan ook een potentiële kandidaat afschrikken daarom wilde ik ook wat tegengeluid geven.
Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Honden opvangen gaat ook niet over honden verzamelen ;)
Reacties als "Ik denk dat je Cody niet eens meer weg mag doen, moet die arme schat helemaal weer opnieuw beginnen" daar kan ik helemaal niets mee. Is het doel om op het gevoel te spelen, is het grappig bedoeld of denk je er ècht zo over?

Nou het was grappig bedoeld heb er alleen geen knipoog bij gezet [WINKING FACE]. Maar gelukkig is er maar één iemand die beslist of Cody blijft en dat is nog altijd Nikki zelf! En die is prima in staat zelf beslissingen te nemen en keuzes te maken!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sulluna
Zeer actief

Hahaha, ik denk dat iedereen het grappig bedoeld.

Net als een eigenaar van een nest pups op fotohoek. Die zegt dat ze een paar van het nest toch wel érg leuk vindt.. Dan zegt iedereen ooooh ja gewoon houden. :I:

Is toch gewoon grappig bedoeld.. En Nikki kan dat echt wel hebben, die is zelf 10 keer zo erg hahaha :goeie: :LOL: ik moet altijd alles van haar houden :F:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Echt niet.
Ik heb de hele dag gehuild door jullie :jank:
Sulluna
Zeer actief

Manuma schreef:Echt niet.
Ik heb de hele dag gehuild door jullie :jank:
Jankerd :roll:
Manuma
Zeer actief

Paisley schreef:
Daar heb je zeker gelijk in, al zou het wel leuk zijn :idea:

Tussen Cody en mijn honden is er een enorme klik, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zelfs Uma maakte ruzie toen ze kwam maar nu is er geeneens een blik gevallen.
Maar wat Valerie zegt is waar, en dat zei ik eerder ook al. Het is niet eerlijk naar Manu, Uma en vriend om Cody aan te houden.

Ik werk fulltime, vriend vindt het uitlaten van ons stel leuk zo tussen zijn werk door, ik ben 's avonds moe en moet dan nog met de honden op pad omdat ze letterlijk staan te springen. Vaak ga ik dan fietsen of steppen en dan neem ik ze apart mee, dat vinden ze duidelijk fijner.

Met loslopen ben ik afschuwelijk. Ik probeer 6 ogen te creëren want mijn draken gaan alle kanten op en ik moet ze heel goed in de gaten houden, maar ook of er wild is. Ik heb niet genoeg ogen voor drie honden.

Cody zoekt dus nog steeds een huisje :)
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef:
Paisley schreef:
Daar heb je zeker gelijk in, al zou het wel leuk zijn :idea:
Haha ik hoor het al, ik ben een slechte honden-pleegmoeder. Ik stond ze altijd met Mayke goedgemuts uit te zwaaien, om mezelf daarna op de bank te latten ploffen met een "poeh dat hebben we ook weer gehad, Rust in de tent" :LOL:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Paisley schreef: Haha ik hoor het al, ik ben een slechte honden-pleegmoeder. Ik stond ze altijd met Mayke goedgemuts uit te zwaaien, om mezelf daarna op de bank te latten ploffen met een "poeh dat hebben we ook weer gehad, Rust in de tent" :LOL:
Haha met Blanche had ik dat ook. Al heb ik wel heel even een traan gelaten.
Dat was toch wel een zorgenkindje.
Maar die was ook erg bezig met haar grote persoonlijke ruimte, speelde veel met Manu en Uma was nogal de pineut van haar wat overheersende gedrag.

Cody niet. Die zie of hoor je niet, hij ligt met Manu of Uma in dezelfde mand, slaapt tegenwoordig met Manu samen onder ons bed (en dat is speciaal), tijdens het uitlaten lopen ze kont aan kont en hij valt niemand lastig. Af en toe vliegt hij ineens door het huis nadat je zonder nadenken een kastdeur te hard dicht laat vallen. Dan denk ik weer: ooooh ja :scratch:

Maar gisteravond hebben we eens even goed gesproken en hij kan echt niet blijven.

Ik heb hem bewust even alleen mee naar buiten genomen.
Nou, ik kwam al niet verder dan de trap. Hij wilde niet :19: Dus ik was al bijna 10 minuten bezig hem vrijwillig de trap af te krijgen, daarna trok hij me als een malle door de straten en durfde hij niet langs een voortuin waar iemand net aangebeld had en dus stond te wachten.
Daarna was ik met het drietal op pad gegaan en kwispelt hij vrolijk, draait zich af en toe naar me om en is er eigenlijk geen angst te zien. Het is mij dus wel duidelijk dat het voor Cody zijn ontwikkeling het beste is als hij bij een andere hond geplaatst gaat worden. Het proces zal een stuk trager gaan zonder die ene hond erbij.
Uma zou ik nou niet stabiel noemen maar ook met haar gaat dat gewoon prima. Ik vond dat tegenvallen in vergelijking met Manu, maar nu ik hem alleen mee had genomen zag ik dat ook zij heel goede invloed op hem heeft.
Een Manu is nu eenmaal zeldzaam :engel:
Paisley
Zeer actief

Ik vind drie ook te veel hoor, helemaal als je zoveel werkt erbij!
Met drie lijnen lopen vind ikzelf gewoon niet te doen. Ja, het kan, maar ik vind het niet leuk. Kiwi loopt nooit aangelijnd dus als ik een oppashond heb, heb ik er twee aan de lijn. Maar je bent wel non-stop met die honden bezig - even ongestoord voortslenteren en je gedachten laten gaan is er niet meer bij.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manuma schreef:Het is mij dus wel duidelijk dat het voor Cody zijn ontwikkeling het beste is als hij bij een andere hond geplaatst gaat worden. Het proces zal een stuk trager gaan zonder die ene hond erbij.
Denk je? Zou het niet kunnen dat hij het wel even moeilijker heeft zonder andere hond erbij, maar dat hij uiteindelijk sneller over zijn angsten heen komt als hij er alleen voor staat?
Paisley
Zeer actief

veertje schreef:
Manuma schreef:Het is mij dus wel duidelijk dat het voor Cody zijn ontwikkeling het beste is als hij bij een andere hond geplaatst gaat worden. Het proces zal een stuk trager gaan zonder die ene hond erbij.
Denk je? Zou het niet kunnen dat hij het wel even moeilijker heeft zonder andere hond erbij, maar dat hij uiteindelijk sneller over zijn angsten heen komt als hij er alleen voor staat?
Mijn ervaring is dat honden die alleen zijn en angstproblemen hebben, daar behoorlijk in kunnen doorslaan.
Dan is een tweede hond erbij een hele verademing

Je moet je voorstellen dat dit honden zijn die waarschijnlijk hun hele leven geen moment alleen zijn geweest. Als ze een verleden hebben op straat, dan trekken ze in groepjes met elkaar op. En in het asiel zitten ze altijd tussen de honden. Als ze dan ineens emigreren en in een gezin moeten meedraaien in hun eentje, dan kan dat voor een onzekere hond een behoorlijke schok zijn .
Afbeelding
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

veertje schreef:
Zeker gezien zijn leeftijd (hij is toch 5?) zou ik niet al te optimistisch zijn over het (volledig) overwinnen van zijn angsten. Uit wat ik lees lijkt het me dat Cody, nu en op de lange termijn, enorm profiteert van een stabiele hond als huisgenoot.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inderdaad. Plus dat hij zich gesteund en veilig voelt bij andere honden, en dat vertrouwen nog niet in mensen heeft. Dat kan nog wel komen, maar dat gaat veel gemakkelijker meestal met andere honden die het goede voorbeeld geven. Daardoor zal hij meer durven en kan hij ook aan dingen wennen.
Manuma
Zeer actief

veertje schreef:
Daar heb ik over nagedacht maar ik denk van niet nee.

Hij is bijna 5 jaar oud, heeft geen vol vertrouwen in mensen gehad, altijd samen geleefd met andere honden en als je ziet wat een enorme sprongen deze hond maakt in korte tijd, is dat allemaal dankzij mijn honden. Hij moet zien dat er vertrouwen in huis is. Deze hond met zijn angsten in een huis zetten met alleen mensen vind ik oneerlijk.
Misschien dat dat over een jaar zou kunnen, nu absoluut niet.

Hij heeft het nodig, hij ligt graag samen met de anderen en hij raakt ze vaak aan. Ik heb dat ook bij Uma gezien. In tijden van spanning of stress raken ze elkaar aan, ze lopen langs elkaar of ze leunen tegen elkaar aan. Uma is een heel andere hond geworden binnen een jaar tijd, en dat komt écht niet door mij.
Dat Cody zo gigantisch vooruit gaat, ligt ook absoluut niet aan mij. Ja, ik ben geduldig, ik ben rustig van aard en ik ben van het niet-zeiken-maar-doen, maar dat had ik ook toen ik hem alleen mee nam. Ik geloof heilig dat hij ontzettend veel steun haalt uit mijn honden en dat hij het vertrouwensgevoel dat zij in mij tonen, kopieert. Het kan toch bijna niet dat deze hond nu oprecht al zoveel vertrouwen in mij heeft opgebouwd. Dat heb ik hem nog helemaal niet (genoeg) laten zien.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ja begrijpelijk. Ik dacht dat hij door de steun van de andere honden juist wat minder zelf hoeft te dealen met angstige situaties, waardoor hij er minder van opsteekt. Net als dat je angstige mensen kan helpen door ze juist met die angstige dingen in aanraking laat komen zeg maar.
Maar kan me voorstellen dat dat voor nu nog wat vroeg is en later misschien beter kan.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Paisley schreef:
Ik vind dat geen rare reactie. Ik ben zelf niet zo voor angstige honden eerst in een opvanggezin plaatsen, ik vind vaak dat ze al genoeg stress hebben gehad en dat het nou voor eens en voor altijd goed moet zijn. En als het klikt met de andere honden en die bangerd bloeit op, en er is een optie om die hond te houden, waarom niet? Waarom zou je het een bange hond aandoen om nog een keer dat proces van vertrouwen winnen en veiligheid vinden in te gaan?

Honden die vol vertrouwen zijn en nieuwsgierig een potentieel beter thuis gaan verkennen, ja, die kan je met gemak herplaatsen. Jack zat destijds echt in een geweldig opvanggezin, maar liep zonder maar om te kijken huppelend mee toen wij hem ophaalden. Toto zou ik morgen in een gezin met zes stevige kleuters en een leuk teefje en heel lekker vreten en lange wandelingen kunnen gooien en die zou het er prima doen en binnen een dag of wat stikgelukkig zijn. En dat heeft niets te maken met de band die je met een hond hebt, maar alles met de natuurlijke flexibiliteit van die hond.

Bij Lilo zou het misdadig geweest zijn als ze hier weer weg had gemoeten. Helemaal niet omdat wij hier nou het 'gouden mandje' :roll: boden, maar ze vond hier veiligheid en kon alsmaar stapjes doen. En sommige stapjes duurden jaren. En herplaatsen, bij welke fantastische baas ook, betekent volgens mij inderdaad dat zo'n angsthaas weer overnieuw moet beginnen.

Wat ik al eerder zei, Lilo was een extreem geval hoor, en Cody en Willem hebben - denk ik - veel minder ballast en angsten en zijn wellicht uiteindelijk toch wel herplaatsbaar. Maar het is wel iets om rekening mee te houden. Als ik zelf ooit eens als opvanggezin wil fungeren wil ik makkelijke zelfverzekerde vrolijke honden, en die zou ik denk ik met plezier herplaatsen bij lieve goeie bazen. De volgende bangerik die hier binnen komt hoeft nooit meer weg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

veertje schreef:
Een angstige hond als enige hond plaatsen zou verboden moeten worden. Het is een soort psychisch doodvonnis voor een hond en ik begrijp niet hoe je dat als serieuze optie kan zien.
Hanneke2
Zeer actief

Manuma schreef:
Maar gisteravond hebben we eens even goed gesproken en hij kan echt niet blijven.
Maar je wilde hem wel opvangen. Dus een week of een maand of een half jaar was geen probleem. Waarom is tien jaar dan wel een probleem?
Manuma
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Manuma schreef:
Maar je wilde hem wel opvangen. Dus een week of een maand of een half jaar was geen probleem. Waarom is tien jaar dan wel een probleem?
Daar hebben we al aardig wat redenen voor en die houd ik graag persoonlijk.

Een belangrijke is wel dat ik ooit kinderen wil en me niet zie lopen met een kinderwagen en drie grote honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”