Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Cody de stiekeme kroelkont

Ongelezen bericht door Nerazi »

Manuma schreef:Oh nee! Het stomme beest ligt op zijn rug op de bank knuffels af te dwingen en ligt tegen Uma aan :jank:
En ik mag hem echt niet hebben :jank: :jank: :jank:

:smile2: :smile2: :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Cody heeft een Ruffwear Webmaster tuig :)

Vandaag is hij beter dan ooit. Gisteren een stapje terug, vandaag 3 vooruit. Hij begon weer met me te spelen, springen en de andere honden uit te dagen. Hij liep aan de flexi in een omheind gebied waar Uma lekker los kan.
Er liep een oudere man parallel aan ons en ineens ging Cody op hem af en liet zich aaien :80:
Agnes (Sulluna) was mee en geloofde bijna niet dat hij echt zo angstig is :lol1: Hij heeft er in ieder geval niets van laten zien vanochtend. En nu? Nu ligt hij in Uma's mandje naast de bank. Heel dichtbij dus. We kunnen gewoon opruimen, langslopen, lawaai maken en geen vliegende Cody meer. Hóe dan? Die hond maakt zulke stappen, het is niet te geloven.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wauw, super! :ok:
Knappe Codi :D
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat een radicale verandering ineens! :80: Super!
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Bijzonder zijn zijn stemmingswisselingen wel, maar dat maakt hem denk ik, ook zo uniek..
Hij is leergierig genoeg dat hij de angsten snel op zij kan zetten en het kan associëren met iets positiefs voor hem.

ik ga ff op zoek naar zo’n tuig thx
Laatst gewijzigd door Benthe op 19 dec 2015 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wow, wat doet hij het al goed! Genieten hoor.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:Cody heeft een Ruffwear Webmaster tuig :)

Vandaag is hij beter dan ooit. Gisteren een stapje terug, vandaag 3 vooruit. Hij begon weer met me te spelen, springen en de andere honden uit te dagen. Hij liep aan de flexi in een omheind gebied waar Uma lekker los kan.
Er liep een oudere man parallel aan ons en ineens ging Cody op hem af en liet zich aaien :80:
Agnes (Sulluna) was mee en geloofde bijna niet dat hij echt zo angstig is :lol1: Hij heeft er in ieder geval niets van laten zien vanochtend. En nu? Nu ligt hij in Uma's mandje naast de bank. Heel dichtbij dus. We kunnen gewoon opruimen, langslopen, lawaai maken en geen vliegende Cody meer. Hóe dan? Die hond maakt zulke stappen, het is niet te geloven.
Gaaf! Wat een knap en lekker dier die Cody :I: .
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Wat goed om te lezen, de vooruitgang die Cody boekt in zo'n korte tijd :E:
Erg mooi ook de rol van Manu hierbij. Lijkt me heerlijk voor zo'n angsthaasje, een stabiele beer aan je zijde.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Afgelopen weekend heeft Cody laten zien dat we ‘angstig’ wel uit zijn omschrijving kunnen schrappen. Ik zou het zelf omschrijven als ‘voorzichtig’ en ‘afwachtend’.

Zaterdagochtend kwam Sulluna met haar honden, waaronder ook een Griekse opvanger, en hadden we het plan naar het omheinde duingebied in Monster te rijden. Uma kan daar lekker rennen. Ik besloot Cody aan een flexi te doen zodat ik kon zien wat hij zou doen aan een lange lijn.
De auto vindt hij nog steeds echt eng. Ik heb geen achterbank in mijn auto, dus ze hebben veel ruimte en er liggen twee grote kussens en een zachte mand.
Zodra ik de achterklep open, schiet hij in verzet en wil wég. Uma is ook niet dol op de auto dus ik stond nogal te klooien. Ik til Cody erin en maak hem met zijn tuig vast aan een van de hoofdsteunen omdat ik bang ben dat hij door de auto zal vluchten en eruit piept zodra ik de klep weer open.
Eenmaal in de auto schoot hij het mandje in en is daar blijven liggen tot ik de klep weer opende en hem rustig kon pakken. Hij vindt het duidelijk niet leuk, maar hij is al rustiger dan de eerste keer met de auto.
Zo staat hij naast de auto en hier kun je ook duidelijk zien dat hij gewoon echt wilt vluchten zodra hij iets eng vindt. (ik stond hier ook nog met Uma en een Manu die in de gaanwenougaanwenou-stand zat)
Afbeelding
Toen we eenmaal in de duinen waren vond hij het best leuk! Het staartje ging weer heen en weer en hij maakte wat huppeltjes. Hij kon het ook goed met honden van Sulluna vinden. Hij ging wel even rijden op haar opvanger maar misschien doen ze dat zo in Griekenland :hmmm: Ik heb het in ieder geval gecorrigeerd en daar luisterde hij prima naar.

We hadden inmiddels een half uur gelopen en er liep een oudere man parallel aan ons, een paar meter verderop met twee kleine honden. Cody besloot eens bij die man te gaan kijken en stak zo die puntneus naar voren :80: De man kon hem gewoon aaien en dat op Cody zijn initiatief! Ik was stomverbaasd en natuurlijk heel trots op hem.
Hij heeft wat gespeeld met een aantal honden en hij was zelfs zo vrolijk dat hij me twee keer besprong met een blije bek. Hij springt heel zachtjes op je en het is alleen als hij heel erg blij is. Hij speelt veel met zijn poten, ook als hij verder gekriebeld wilt worden heb je zijn poot op je schoot liggen.

Wij kregen honger dus we gingen naar mijn huis. Met 6 honden en een kerstboom. Nou, dat was toch wel even een drukke boel, haha! Uma was heel druk al haar botten te verzamelen voor zichzelf, het kan toch niet de bedoeling zijn dat die stomme kerels dat van haar jatten :neenee:
Cody vond het wel gezellig want hij bleef in de kamer liggen :80: Náást de bank zelfs, in Uma’s mandje. Dat gaf een grappig gezicht:
Afbeelding

Toen Sulluna en haar honden weg waren heeft hij nog een hele tijd in dat mandje gelegen. Mijn vriend en ik deden even een grote schoonmaak dus er werden kasten open gedaan, met zooi gesleept, we liepen continue heen en weer, kletsten, en Cody lag daar met een scheef koppie te kijken naar ons.

’s Avonds was ik alleen, en zodra mijn vriend de deur achter zich sluit komen Manu en Uma al bij de bank staan met vragende oogjes. Dus hop, kleedjes over de bank, een klein klopje en daar liggen ze :mrgreen: Ik wilde Cody er ook bij vragen, maar hij begreep het nog niet zo goed. Bij ons mogen de honden echt alleen op uitnodiging op de bank, niet op eigen initiatief. Uma snapte dat eerder niet zo goed maar het gaat nu echt heel goed.
Ik moest Cody wat helpen, dus ik had een riem gepakt en nodigde hem uit op de bank te komen. Hij lag wat ongemakkelijk, ik ben naast hem gaan zitten, maar hij bleef erg hijgen en zijn lichaam was strak en gespannen.
Ik heb hem heel lang gekriebeld en zijn lichaam wat gemasseerd en uiteindelijk ging hij wat gemakkelijker liggen en leek het prettig te vinden. Manu was inmiddels vertrokken en Uma was wat jaloers dus die plofte haar varkensbillen nog even wat dichterbij.
Afbeelding
Cody ging zelfs op zijn rug liggen en nog wat spelen met mij
Afbeelding
Zondagochtend hebben we ook nog even geknuffeld op de bank.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna weer een goede wandeling gemaakt
Afbeelding
waarna mijn vriend en ik met mijn familie naar de nieuwe Star Wars film zouden gaan. Ik had hier heel lang en goed over nagedacht, want ik wilde de honden niet zo lang alleen laten.
Ze waren wel al even alleen geweest en dat was heel goed gegaan maar dit zou inclusief reistijd al 5 uur worden en dat zat me niet lekker. Ik kan Uma niet zomaar naar iemand brengen, en ik vond dat ik dat Cody al helemaal niet aan kon doen. Dan had ik hem nog liever alleen dan bij een oppas die hij niet kent.
Dus, we besloten de honden mee te nemen, dat zou al 2 uur schelen gezien de reistijd naar mijn ouders toe. Manu en Uma zijn daar vaker en dan konden de honden daar die 3 uurtjes wachten tot we terug zouden komen.
Mijn familie, vader, moeder, zus, nichtje, broer en zijn vriendin, hebben instructies gekregen hem even te negeren en zijn plek te laten zoeken. Cody leek nauwelijks onder de indruk en had al gauw zijn plekje gevonden op een kussen in een hoek achter de eettafel en lag nog steeds hetzelfde toen we terug kwamen.

Daarna kwam hij toch even kijken bij al die mensen want hij wilde natuurlijk ook geaaid.
Hij vindt het het prettigste als je bij hem op de grond zit en hem aait. Die gelijke hoogte maakt hem een stuk rustiger.
Mijn ouders wilden sjoelen :mrgreen:
Uhhh, dat maakt veel herrie. Dus ik had er mijn bedenkingen bij, maar mijn vriend zei me dat ik Cody niet moest onderschatten. Daar had hij wel een punt, we proberen het gewoon en anders ga ik wel even met ze wandelen in die tussentijd.
Maar verrek, zie zelf:
Afbeelding
Slapen :80: Met die pokkeherrie?!
Afbeelding
En Uma!? Wuttt :O:
Zelfs Manu mag niet zo liggen. Ik weet niet wat dat dier nu aan het afdwingen is, maar ik mag hier haar zin echt niet geven :pffff:
Afbeelding

En hij kan prikkeren :engel:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Opvanger Cody zijn eerste weekend als Hagenees

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wauw, ongelofelijk die vooruitgang in zo'n korte tijd! Leuk om te lezen en op de foto's te zien hoe goed het al gaat :-)
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Re: Voorzichtige maar stoere Cody voelt zich wel thuis?

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

geweldig, die Cody/Foxy gaat als een tierelier :cheer: :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jee, wat een genot om te lezen hoe goed het gaat.
knappe cody en knappe jullie (dogs included ;) )
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat past hij toch perfect in je roedeltje :engel:

Hij doet het echt super zeg!
Manuma
Zeer actief

Hij is zo leuk maar hij kan hier echt niet blijven.
Iemand gaat hier een geweldige hond aan krijgen :I:
Laatst gewijzigd door Manuma op 21 dec 2015 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat gaat Cody goed!

En soms... soms moet je gewoon iets heel onverstandigs doen :engel: zelfs Uma snapt dat al :pffff:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat fijn dat het al zo goed gaat :D
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Onwijs leuk om te lezen hoe goed het gaat. En dat je je hecht kan ik me helemaal voorstellen :wink:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mooi om de vooruitgang te lezen en te zien :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ook al tijdje gelezen, nog niet gereageerd, maar geniet wel van je verhalen en ontwikkelingen Cody. Die foto's... :I:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ow wat is die leuk zeg :I: :I: en wat gaat het goed met enorme stappen vooruit :ok:

Ik snap dat je die niet meer kwijt wilt... gewoon geen telefoon meer opnemen en mails niet bekijken :pffff:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat leuk om te lezen hoe goed hij het al doet allemaal! En de foto's erbij die het nog eens onderstrepen.
Hij kan inderdaad al goed prikkeren, beter dan Uma op die foto. :F:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Uma is verliefd :I: :engel:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

LongFields schreef:Wat leuk om te lezen hoe goed hij het al doet allemaal! En de foto's erbij die het nog eens onderstrepen.
Hij kan inderdaad al goed prikkeren, beter dan Uma op die foto. :F:
Ja, Uma is wat dat betreft echt een miskoop geweest :LOL:
Caro. schreef:Ow wat is die leuk zeg :I: :I: en wat gaat het goed met enorme stappen vooruit :ok:

Ik snap dat je die niet meer kwijt wilt... gewoon geen telefoon meer opnemen en mails niet bekijken :pffff:
:goeie: :engel:
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Ik kan goed begrijpen dat je vlinders krijgt als je een hond zo onder je handen ziet groeien ;-)
Super hoor, heerlijk leesvoer dit
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Ik denk dat je Cody niet eens meer weg mag doen, moet die arme schat helemaal weer opnieuw beginnen. Is Manu zijn pupil kwijt en Uma haar partner in crime en billenwarmer. Dat kun je ze niet aandoen hoor!!!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ook al zo'n mooierd :I:

Er zou best iets husky én iets podenco in kunnen zitten :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ga dan weer niet roepen dat je hem moet houden :wink: ik zou een hele andere hond tussen Manu en Uma zetten mocht de tijd ooit daar komen.
Maar wat fijn zeg dat hij zo snel vooruit gaat :ok: zo een knapperd moet straks wel een goed baasje krijgen.
Manuma
Zeer actief

Valerie schreef:Ik ga dan weer niet roepen dat je hem moet houden :wink: ik zou een hele andere hond tussen Manu en Uma zetten mocht de tijd ooit daar komen.
Maar wat fijn zeg dat hij zo snel vooruit gaat :ok: zo een knapperd moet straks wel een goed baasje krijgen.
Ik ben benieuwd? :F:
Manuma
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ook al zo'n mooierd :I:

Er zou best iets husky én iets podenco in kunnen zitten :D
Ik zie dan weer geen Podenco maar ook niet echt Husky erin. Al zou er van alles in kunnen zitten hoor.
Ik zag laatst een foto van een korthaar Schotse herder en die leek echt op hem. Ik denk dat hij een mix van heeel wat rassen is :lol1:
Hij is heel smal en hoog.
*Wolf*
Zeer actief

Re: Cody slaapt naast de sjoelbak!

Ongelezen bericht door *Wolf* »

DNA-test zou leuk zijn, vooral voor beide broertjrs. Dan moet er exact hetzelfde uitkomen :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”