Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke honden vind je eng?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Welke honden vind je eng?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vroeger mechelse herders, hahaha. Nu niet echt bang voor een ras.
Zou voor sommige honden wél omlopen, maar dat heeft niet echt met een ras te maken.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind honden niet vaak eng om agressie, met uitzondering van waakhonden op hun eigen terrein.

Maar als ik bang ben van een hond, is het meestal vanwege zijn onbesuisdheid of lompheid. We hadden in de jachtgroep een weimaraner en een wetter die, als ze samen los vrij mochten, zo enorm heftig en lomp met elkaar speelden dat ze tegen je knieën op botsten en je straal omver liepen. Als die twee los gingen, ging ik bij een boom staan :blauwoog:
Op die manier heb ik een keer mijn enkel gebroken. Een duitse staande klapte tegen me op toen hij met Mayke-puppy speelde.

Er is ook een lab die zich als een Rhino gedraagt en tevens een vergelijkbare lichaamsbouw heeft. :schrik: Om uit de buurt van te blijven!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Voor mijzelf, ben ik 1x voor een bepaalde hond écht huiverig geweest. Een mechel teef. Het loeren, mij proberen te fixeren, negeren hielp niet. Ze moest mij gewoon niet volgens mij, en ik vertrouwde haar met die geleider niet. Als zij "los" manwerk gingen doen ging ik gewoon de kantine maar in want ik gokte dat ze bij een correctie op afstand ineens de kuierlatten zou nemen en mij zou grijpen.
Op het speurveld idem, zodra ze me in het vizier kreeg stond ze zich groot te maken. Er waren andere honden die wellicht minder betrouwbaar waren, maar daar had ik niet zo veel moeite mee, deze teef bezorgde mij echter de kriebels.
Dan vertrouw ik toch maar op mijn onderbuikgevoel en nam geen risico :hmmm:

Verder heb ik niet een bepaald type hond die ik eng vind.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Nanna schreef:Rottweilers zien er trouwens ook steeds raarder uit.
Ik ken ze van vroeger als zo:
Afbeelding
Best mooie koppies; landadel.

Maar dat was denk ik niet stoerrrr genoeg :roll:
Nu zijn ze veelal (sorry liefhebbers) spuuglelijk en neigt het steeds meer deze kant op:
Afbeelding

Google eens bij Afbeeldingen op Rottweiler, je moet echt zoeken naar nog ouderwetse koppen.
die eerste is inderdaad wat ik onder een Rottweiler versta, vind ik dus echt mooie lieve koppen hebben :I: Die ik ben tegengekomen waren ook gewoon leuk. Laatst nog ging Kailen kennismaken met een Rottie-reu, toch best twee macho's maar ze waren supercool.
Ook die Tibetanen op de foto's van Manuma, vind ik prachtig, knuffelberen voor mij. Tja als er een woest op je af komt stormen is dat een ander verhaal natuurlijk, maar ik zie niet een enge hond.

Wat ik wel eng vind, is als een hond gaat staren en fixeren, ongeacht het ras (zoals Blondie omschrijft)
Afbeelding
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Ik ben niet bang voor een bepaald ras. Elk ras heeft zijn goede en slechte honden, maar er zijn er wel een paar hier in de buurt die ik liever niet tegenkom.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Wolfsblut schreef:Dwergteckels. :mrgreen:
Afbeelding
ik vind die er dan weer leuk uitzien :I:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Rottweilers worden idd steeds raarder. De ouderwetse types hadden wij gelukkig ook 'vroeger'.
Ik blijf er een zwak voor houden, zal altijd zo blijven. Het gekke is dat ik eerder op een onbekende rottweiler op zou stappen dan op een onbekende mechel.
Mechels kunnen idd venijnig loeren en verrot raar kijken. Heeft Indy ook een handje van naar vreemden, daarom moest ik vroeger ook nooit een mechel. Tot ik de andere kant leerde kennen.
En dan zijn ze super.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

lucie schreef: die eerste is inderdaad wat ik onder een Rottweiler versta, vind ik dus echt mooie lieve koppen hebben :I: Die ik ben tegengekomen waren ook gewoon leuk. Laatst nog ging Kailen kennismaken met een Rottie-reu, toch best twee macho's maar ze waren supercool.
Ook die Tibetanen op de foto's van Manuma, vind ik prachtig, knuffelberen voor mij. Tja als er een woest op je af komt stormen is dat een ander verhaal natuurlijk, maar ik zie niet een enge hond.

Wat ik wel eng vind, is als een hond gaat staren en fixeren, ongeacht het ras (zoals Blondie omschrijft)
De twee exemplaren waar ik het over had hebben van die 'mooie lieve koppen' zoals op Nanna's eerste plaatje, maar de ene stond ons woest schuimbekkend buiten de erfgrens aan te blaffen en de tweede hangt letterlijk zo in zijn riem als ik met Joy wil passeren:
Afbeelding
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de riem knapt of de vrouw die met hem loopt hem niet meer kan houden :schrik:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Alle honden, behalve puppy's en mijn eigen flufjes :mann: Maar dat is vooral omdat ik niet weet hoe ze zijn. Ik ben ooit aangevallen door een type herder en sindsdien hou ik m'n afstand van alle volwassen exemplaren. Je weet immers nooit...
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Afbeelding

Nu zijn ze veelal (sorry liefhebbers) spuuglelijk en neigt het steeds meer deze kant op:
Afbeelding

Google eens bij Afbeeldingen op Rottweiler, je moet echt zoeken naar nog ouderwetse koppen.
Dieptriest zo zonde van het ras!!!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Jits90 schreef:Alle honden, behalve puppy's en mijn eigen flufjes :mann: Maar dat is vooral omdat ik niet weet hoe ze zijn. Ik ben ooit aangevallen door een type herder en sindsdien hou ik m'n afstand van alle volwassen exemplaren. Je weet immers nooit...
Hoe ben je dan aangevallen, daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
Mijn eigen moeder zegt ook aangevallen te zijn en daarom is ze bang voor veel honden.
Regelmatig krijg ik ook te horen dat mensen bang zijn omdat ze zijn aangevallen door herders, en dan vraag ik me toch telkens af in welke situatie dat was en hoe de aanval dan verliep.

Zelf 1x een ervaring gehad in duin als jong meisje, die vergeet ik ook niet snel en die betitel ik ook als aanval, waar ik goed ben weggekomen door instinctief denk goed te hebben gehandeld. Was geen herder maar een dobermann, maar ik zie dat dier nog op me afkomen met een schreeuwende baas erachter.
Toch heb ik geen angst ontwikkeld voor dat type honden.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Afbeelding

Afbeelding

Huh? Ziet dat er tegenwoordig zo uit?! Dan snap ik wel dat mensen ze hier eng vinden :mrgreen: Arm beest, het ziet er niet uit.

Ik ken alleen die van vroeger, die vind ik wel mooi. Wij hadden er eentje in de buurt wonen, die kwam altijd tegen het schuttinghek aan staan als er kinderen langs liepen. Kreeg hij altijd knuffels :I:
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Jits90 schreef:Alle honden, behalve puppy's en mijn eigen flufjes :mann: Maar dat is vooral omdat ik niet weet hoe ze zijn. Ik ben ooit aangevallen door een type herder en sindsdien hou ik m'n afstand van alle volwassen exemplaren. Je weet immers nooit...
Maar dan kom je er toch ook nooit vanaf? Ik ben ook wel eens aangevallen door een hond, maar de één is de ander toch niet? Lijkt me wel lastig die angst, vooral als je zelf een hond(en) hebt.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

blondie schreef:
Hoe ben je dan aangevallen, daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
Jaren geleden in de zomer, ik was een meisje van 10 jaar oud, liep ik met vriendinnen door de buurt. Gewoon wandelen en babbelen, niets bijzonders. We komen langs een huis waar een oudere dame met nog twee dames staat te kletsen. Vrouw in haar tuinje (zonder hek), dames ervoor. Ik liep toevallig aan de 'huis-kant'. Net als we de dames passeren, komt er ineens een grote hond, type herder, aangestormd van naast het huis en vliegt naar mijn benen :O: Gelukkig vliegt 't dier net langs me en maakt alleen krassen op m'n benen. Vriendinnen en ik schrikken ons de blubber en zetten het op een rennen. De vrouw riep haar hond en die liep braaf weer terug. Sindsdien ben ik wantrouwig en hou ik m'n afstand dus.

Iris-Marie schreef:Maar dan kom je er toch ook nooit vanaf? Ik ben ook wel eens aangevallen door een hond, maar de één is de ander toch niet? Lijkt me wel lastig die angst, vooral als je zelf een hond(en) hebt.
Het is geen angst hoor. Ik vind ze eng, ik weet niet hoe ze reageren. Eenmaal dat ik ze een tijdje heb kunnen bekijken, laten snuffelen aan m'n hand (dat durf ik wel :lol1: ), dan gaat het wel. Voor mijn eigen honden ben ik nooit bang, hoe hard ze ook grommen. Omdat ik ze ken.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Haha, net als met dat topic walgrassen, nu weer mensen die het allemaal héél letterlijk nemen.. Ja individuele hond bekijk ik.. Ja dúúh haha. Dat doet iedereen. Maar ik denk dat er meer puur voor uiterlijk wordt bedoeld. Kan zijn, dat je geen 1 hond puur eng vindt vanwege zijn uiterlijk natuurlijk.

Ik kwam laatst een Japanse Tosa Inu tegen.. Ik vond die wel eng er uit zien. Soort statig ook. Wat een tank.
blondie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik ben niet gauw bang voor een hond, voor mezelf dan. Ik ken een Tibetaan waar ik een straatje voor omloop, en die ken ik vanaf pup. Ik heb hem als uk van 3 maanden uiterst ongezellig uit de hoek zien komen tegen de eigen bazen, en ik kan hem niet lezen met die harige plooienkop. En hij heeft het formaat dat hij flinke schade kan aanrichten.

En ik heb ooit peentjes gezweet toen ik op visite ging bij iemand met een 'reuze lieve' Thai Ridgeback. Die pakte mijn vriendin even 'leuk' bij de arm dat de blauwe plekken er een week later nog zaten. Was lief bedoeld zei de eigenares. Wij mochten gaan zitten maar hij posteerde zich voor ons en bleef maar staren. Elke beweging onzerzijds was reden voor onaangenaam gegrom. Toen we weer vertrokken moest hij eerst in een andere ruimte gesleurd worden want ja, dat vond hij niet goed.
Ongelofelijk hé. Mijn tante heeft trauma van herders want idem daar, als ze naar het toilet ging was het over en uit, als bazin of baas haar alleen liet met de honden was het bal, ze mocht gewoon niet meer bewegen.
Misschien is dat anders als je wat gemakkelijker bent met honden en denkt, mij maken ze de pis niet lauw.
Maar goed, ik vind dat nooit zo fijn als honden zo reageren op visite die door eigenaren gewoon zijn binnengehaald.
Zelf ook wel e.e.a. meegemaakt en verder nooit in de problemen gekomen. Maar happende honden of honden die zonder eigenaar erbij linke loetjes worden die moet je gewoon niet bij je visite willen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef:
Cleva schreef:
Rami schreef:Eng ervaar ik niet zo snel.
Nee, tot je een akita een pond achterham uit ziet rukken en de toevallige voorbijganger jammerend met de ambulance afgevoerd wordt.
Oh gadver ja! En die man met die akita liep gewoon weg. Hij wandelde elke dag voor ons huis met die hond los. Loslopende akita's schijt ik 7 kleuren voor. Voor Bas en dus ook voor mezelf sinds ik dat gezien heb.
En rottweilers. Maargoed, ook dat hebben wij notabene zien uitlopen op een bloedbad en een drama. Hond doodgebeten en eigenaar onder het bloed in zijn gezicht gebeten.

Enge 'baasjes' dus die niet weten wat voor hond ze in huis hebben gehaald. Ja, daar loop ik wel een straatje voor om.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou, de hond was ook eng op zichzelf. Eerst schakelde hij vakkundig een pitbull uit door een lap vlees van zijn borst te rukken en daarop de bazin van de pitbull die daar met haar kinderen liep. Die beet hij vakkundig de slagader in haar lies door waarop de vrouw in elkaar viel met een bloedvlek van 50 cm in haar kruis. Dan kan je er elke baas mee laten lopen. Blijft het een leipe enge hond. Die pitbull deed niks en was volgens mij een pup. Zat volgens mij ook aan de riem naast de kinderwagen. Precies weet ik dat niet meer. In elk geval duurde het hele voorval volgens mij nog geen 30 seconden. Die akita was een killer. Kan er niet meer van maken. Was bij ons voor de deur op de hondenstrook in Amsterdam.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Rami schreef: Enge 'baasjes' dus die niet weten wat voor hond ze in huis hebben gehaald. Ja, daar loop ik wel een straatje voor om.
Ik ken meer mensen die dat eng vinden, een "stoere" grote man met grote honden = andere kant op. :F:
Mijn man( lees: méga groot, tatoeages, oorbellen) maakt het elk geval regelmatig mee, hahaha. Al hebben wij 2 schatten van honden hoor, maar regelmatig dat mensen denken mehhh laat maar :F:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben niet bang van een bepaald type of ras. Wel van honden die niet betrouwbaar overkomen en dan helemaal met incapabele baasjes.

Ik ken hele fijne rotweilers, maar ook nare exemplaren.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Hm.
Als ik mét mijn hondjes ben; iedere hond.
Zonder mijn hondjes; mwah, niet echt snel bang voor een bepaald ras ofzo. Meer hoe een hond zich gedraagt.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Bang ben ik voor geen enkel ras, maar net als andere vermijd ik sommige honden wel.
Zoals Stafford's, heb ze zelf altijd gehad, dus weet wat ik verwachten kan.
Zoals ik oversteek om een andere weg in te slaan, zo steken mensen ook over als ze mij zien, nou ja mij, de hond (hoop ik :mrgreen: )
Dit zijn wel meestal mensen met honden van teer formaat, de meeste Stafford eigenaren hier lopen maar wat graag op ons door, zwaar irritant.
En een vrouw met een bepaald type jachthond, zoals ze bij mannen zeggen dat ze er vast een harde plasser van krijgen, krijgt deze mevr volgens mij een vochtig kruisje zodra ze me ziet lopen. Onze honden kunnen elkaar niet luchten of zien, en toch zet ze soms extra een tandje bij met lopen zodat we elkaar nog goed in het vizier kunnen krijgen :gvd: . Ze probeert het echt op te zoeken, en corrigeert ook nooit! Dat snap ik echt niet :U: haar hond staat dan ook helemaal uit te flippen, en zij houdt de lijn met 2 handen vast in een positie alsof ze aan het waterskiën is :piew: Maar goed, die probeer ik dus ook te vermijden. :roll:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ik alleen ben, ben ik voor geen enkele hond bang, maar als ik Ot bij me heb, ben ik terughoudend met reuen, ongeacht het ras.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Oei, zo een hond bij mij in de buurt is eng. Altijd blaffen naar mijn hond, dus ik dacht gewoon dat hik niet zo lief naar anderen honden was. Maar een keer liep ik alleen over straat, en die hond stond op het balkon (dus boven mij) en die houding was zo dominant, en hij staarde me zo diep aan, brrrrr. Ik was echt bang dat hij van het balkon op me ziu springen. Er was ook een tiener berner sennen die was vergeten dat hij een grote hond was, die besloot tegen me aan te springen, ik viel bijna om. Die baasjes helemaal geschrokken, maar ik vond het eigenlijk wel heel hilarisch en schattig (jaja t is niet schattig het is slecht gedrag).
In mijn gebouw woont trouwens ook een vrouw met een hond, en altijd als ze mijn hond zag schroj ze extreem erg en pakte haar hond op, terwijl mijn hond nog nooit überhaupt heeft gesnuffeld, laat staan geblaft naar die hond, dus blijkbaar vond zij mijn hond er wel heel angstaanjagend uitzien. :p
honden stinken vaak, pas op
Iris-Marie
Zeer actief

ikbeneenmens schreef: In mijn gebouw woont trouwens ook een vrouw met een hond, en altijd als ze mijn hond zag schroj ze extreem erg en pakte haar hond op, terwijl mijn hond nog nooit überhaupt heeft gesnuffeld, laat staan geblaft naar die hond, dus blijkbaar vond zij mijn hond er wel heel angstaanjagend uitzien. :p
Ik had dat met Bodi (vorige hond). Er loopt hier altijd een vrouw met een teckel en een zwarte labrador. Die liep zodra ze Bodi en mij zag meteen de andere kant op, nadat Bodi tijdens de eerste dagen hier één keer piepte naar haar lab omdat hij wilde spelen. :\
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sulluna schreef:
Rami schreef: Enge 'baasjes' dus die niet weten wat voor hond ze in huis hebben gehaald. Ja, daar loop ik wel een straatje voor om.
Ik ken meer mensen die dat eng vinden, een "stoere" grote man met grote honden = andere kant op. :F:
Mijn man( lees: méga groot, tatoeages, oorbellen) maakt het elk geval regelmatig mee, hahaha. Al hebben wij 2 schatten van honden hoor, maar regelmatig dat mensen denken mehhh laat maar :F:
Nou, een méga grote man vind ik juist niet eng. Die houdt zijn honden, mits nodig, wel in bedwang. Ik vind een iele mannetje of vrouwtje :wink: veel enger.
Of zoals laatst een oude man die de hond van zijn zoon aan het uitlaten was en hem echt niet kon houden. Ik moest via het bosstruweel om de hond te ontwijken... :80:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn heel wat mensen die mijn hond ook eng vinden en hun hond optillen, nou prima dan even voor het beeld, dit is de combi- Gillebil en ik ( ik ben ook maatje smurf)
Afbeelding
tja, ik vind er verder niets van hoor, als ik het niet vertrouw dan til ik Sneeuw ook
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Aiko 09 schreef:In een oud topic kwam ik een Alabai tegen :schrik: Ik geloof dat ik die honden stiekem een beetje eng vind. Jemig wat een kolossen. Nu heb ik er nog nooit één in het echt gezien en ik zit er ook niet om te springen. Een Mastino Napoletano vind ik ook eng.

Beide honden vind ik er onbetrouwbaar uit zien. Geen idee wat de karakters zijn maar het is puur mijn gevoel.

Voor welke rassen ga jij op een loopje? (Bij wijze van spreken) :wink:
de mens, verder niet voor honden, voor geen een
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Prachtige foto Sandra!
Op je hakjes met je Cane Corso reus :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Manuma schreef:Prachtige foto Sandra!
Op je hakjes met je Cane Corso reus :I:
dank je wel :J:
zonder foto denken mensen nogal vaak dat ik een nogal norse, iets te zware, grote, sjaggie , type zal zijn, maar dat valt allemaal best mee, ik ben een klein vrouwtje ( maatje smurf) met het nodige humor en zelfspot en mijn cane wattes reus is een zeer volgzaam type, die let op de kleinste aanwijzing van mij . maar er zijn dus mensen die voor dit duo op de vlucht slaan :LOL: en of hun hond op tillen en daar vind ik niets van hoor dat mag, maak plaats :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”