Hilde schreef:Ja, dat zijn zeker erg mooie rondjes Samantha!

Hoe zit het met de field trail labjes, zijn die voornamelijk geschikt voor jacht of eigenlijk altijd zo veelzijdig? Want de honden op jouw filmpjes zijn natuurlijk maar twee honden toevallig. Ik zou ook best wat jacht willen doen als mijn hond dat leuk vindt, maar daar ligt niet mijn eigen hart zegmaar
Wb hondsociaalheid hetzelfde als bij mensen. Negeren, maar sociaal bij benadering. Op zich zou ik daarin socialer niet erg vinden, als ze graag spelen met andere honden en zo. Maar wel heel graag dat als we aan het werk zijn al die andere honden uitgeschakelt worden, niet meer in the picture. En dat -hoe leuk je ook aan het spelen bent- als ik roep, er gewoon geluisterd wordt. Ik snap dat daar training inzit, maar het moet er in de basis wel inzitten natuurlijk
Wb het drijven van de border collies, natuurlijk kan dat met training verholpen, voorkomen of verminderd worden, maar ik vind het gewoon een vervelende eigenschap. Ook vanavond tijdens behendigheid weer een (jonge) border die mijn mini-aus pup wel wou drijven. Daar kan ik gewoon niet zo veel mee, vandaar dat ik liever voor een hond gaat die niet drijft.
Ik moet wel toegeven dat de field trail labs me misschien wel passen

Maar ik zie mezelf nog heel slecht met een labrador, omdat ik ze op straat nu mijd als de pest. Vind ze vaak zo lomp, onopgevoed, bananen in de oren en 'aaaah ik vind mezelf zo leuk dus jullie moeten mij ook echt leuk vinden!'. Al weet ik ook dat dat bij de FT (en sowieso met een beetje opvoeding) al weer anders is

In Nederland zie je dat mensen ze vooral voor de jacht gebruiken maar de honden die ik ken (en dat zijn er heel veel en ik zie er dagelijks

) zijn overal wel fanatiek in.
Ik ken wel wat mensen die flyball doen en ook wat die agility voor de fun erbij doen en die honden zijn daarin net zo gretig als in de jacht.
Alles vinden ze leuk dus, als ze maar met de baas mogen samenwerken.
Ik heb laatst voor de lol een workshop flyball gedaan met mijn heren en die mensen die de workshop gaven wisten niet wat ze zagen haha, qua drive voor dat soort dingen doen ze echt niet onder voor een bc hoor.
Maar een zusje van Jack is bijvoorbeeld explosievenhond, totaal ander type werk maar ze is na haar opleiding gelijk in dienst gekomen van het leger in Belgie, echt een topper is ze.
2 zusjes van Jones zijn opgeleid tot narcoticahond en die zijn ook daarin hartstikke fanatiek en doen echt niet onder voor andere rassen.
Ze zijn gewoon heel eager, werken is hun leven en samen met de baas is alles leuk.
Het is misschien ook een beetje lastig inschatten omdat je inderdaad een bepaald beeld hebt van een labrador, wil je echt zien hoe ze zijn zou je ze eens aan het werk moeten zien.
Je mag bij mij altijd eens een training meekijken, maar dat is dan wel jacht want behendigheid ken ik niet

dan kun je gewoon eens zien wat voor honden het zijn.