De broertjes spraken mij ook meteen aan, maar vriendlief vond het meteen al een slecht idee
Fijn dat ze nu zo goed zitten
Moderator: moderatorteam
Hij heeft een driepuntstuig om.Cindy52 schreef:Super maar ik begrijp dan weer niet dat hij alleen in een tuig loopt en niet met extra halsband en riem, je leest alleen nog maar over ontsnappingen van angstige honden op internet
ja en iedere riem kan losschieten, vandaar dat alle stichtingen ook zeggen halsband, riem, tuig en riem maar jouw dag , als hij wel ontsnapt niet janken graagManuma schreef:Hij heeft een driepuntstuig om.Cindy52 schreef:Super maar ik begrijp dan weer niet dat hij alleen in een tuig loopt en niet met extra halsband en riem, je leest alleen nog maar over ontsnappingen van angstige honden op internet
Ik zal zo een update typen en op al die leuke reacties reageren
Cindy52 schreef: ja en iedere riem kan losschieten, vandaar dat alle stichtingen ook zeggen halsband, riem, tuig en riem maar jouw dag , als hij wel ontsnapt niet janken graag
Als de haak aan zijn tuig losschiet is hij weg, dan kan je hem met zijn zessen aan het einde vashouden maar dan is hij gewoon weg. Welke moeite is het halsband, riem, tuig riem, geen risico met angstige honden nemen. Ik vind het gewoon schrikbarend hoeveel honden er in hun nederlandse opvang ontsnappen omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen. Kleine moeite voor extra veiligheid en ik kan me er gewoon kwaad om maken !Manuma schreef:Cindy52 schreef: ja en iedere riem kan losschieten, vandaar dat alle stichtingen ook zeggen halsband, riem, tuig en riem maar jouw dag , als hij wel ontsnapt niet janken graag![]()
Zijn riem zit vast aan Manu en ook wij hebben hem vast.
Ik heb dagelijks contact met de stichting en die weet hoe ik hem uitlaat. Dit tuig is echt niet uit te ontsnappen.
Maar wát een reactie zeg. Doe effe normaal. Leer communiceren, jij weet heus dat je mij op dingen kunt wijzen en ik daarvoor open sta. Maar wel een beetje normaal alsjeblieft.
Daar heb je gelijk in. Ik doe hem voortaan wel aan een heupgordel en met halsband aan de riem.Cindy52 schreef: Als de haak aan zijn tuig losschiet is hij weg, dan kan je hem met zijn zessen aan het einde vashouden maar dan is hij gewoon weg. Welke moeite is het halsband, riem, tuig riem, geen risico met angstige honden nemen. Ik vind het gewoon schrikbarend hoeveel honden er in hun nederlandse opvang ontsnappen omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen. Kleine moeite voor extra veiligheid en ik kan me er gewoon kwaad om maken !
En zó veel is er nog niet eens veranderd. We geven hem rustig de tijd te wennen en te ontdekken.LongFields schreef:Klinkt al veelbelovend na zo kort bij jullie te zijn Nikki!
Ik neem aan dat Cody gecastreerd is?lucie schreef:heerlijke verhalen en wat een leuke hond![]()
ik vind het ook heel byzonder dat Manu zo makkelijk een reu bij 'zijn' teef accepteert, en dan nog vriendjes zijn ook
Ik vraag me ook af hoe dat zal gaan. Heb jij bij Wills al reactie op wild gezien?Zamunda schreef: Dat is voor mij ook wel een punt hoor. Nou hebben Lais en Mister niet zoveel beweging nodig als Manu en Uma en kan Mister meestal wel loslopen, maar twee jagers vind ik wel echt lastig. Vooral omdat ik aan een bos woon waar reëen er een sport van maken om pal voor je neus over te steken. En dan niet alleen rond de schemering hè, nee ook gewoon midden op de dag
.
Wat dat betreft is het afwachten of ik Wills de beweging en vrijheid kan bieden die hij nodig heeft. Lais en Mister kunnen namelijk prima onder appél in de wei wandelen, zwemmen, racen, struinen etc. Naast de andere dingen die we doen hebben ze daar genoeg aan. Of Wills veilig los gaat kunnen lopen in de wei is nog de vraag (het is wel afgerasterd maar niet met gaas, enkel met schrikdraad en hij kan er natuurlijk ook overheen).
Maar goed, we zitten pas op dag drie.
Joh, dat klinkt eigenlijk heel logischDeDiana schreef: Volgens mij is dat helemaal niet zo vreemdIk herken het van Mila als ik een bange opvanger had. Die negeerde dan ook, terwijl Mila normaal helemaal niet van het negeren is. Maar angstig gedrag negeert zij, zelfs heel pontificaal: ze gaat met haar rug naar zulke honden toe staan of zitten (om ze te kalmeren of aan te geven dat ze geen bedreiging is). Als ik zelf soms even twijfelde over wat te doen, keek ik altijd maar naar wat Mila deed
Zo fijn dat hij nu ook zo op Manu en ook Uma kan steunen! Het kan niet anders dan dat zo'n fijne roedel hem veel goed gaat doen.
En natuurlijk super dat hij zich door jou ook zo goed laat geruststellen.
Sssssst. Ik mag hier niet eens over nadenkenYara schreef:Wat een leukerd is Cody! Mooie hond. Die is in goede handen bij jullie. Echt super dat jullie hem opgevangen hebben. En als je er eenmaal aan gewend bent valt 3 honden best mee.
Ah ja, gewoon helemaal niets doen kan natuurlijk ook. Ik zit altijd al vrij veel op de grond, met de honden te knuffelen. Cody komt dan inderdaad altijd wel even kijken.DeDiana schreef:Ik ging altijd veel op de grond zitten met bange opvangers. Ik deed gewoon wat ik deed zonder de hond aandacht te schenken, maar het duurde nooit heel lang voor ze kwamen snuffelen. Ik liet ze dan uitgebreid aan mij snuffelen, zonder verder te proberen te aaien of contact te zoeken of voertjes te geven, gewoon niks en ze lekker laten snuffelen. Als ze me eenmaal een keer van top tot teen hadden besnuffeld, gingen de volgende stappen vaak ook razendsnel.
Bij sommige honden ben ik ook wel plat op de grond gaan liggen
Ik heb dat met een aantal opvangers dus wel gedaan en ook met Amoz en Amy. Mijn woonkamer is ook best ruim, dus ze konden dan makkelijk een rustig plekje opzoeken. Maar ze raken wel meer vertrouwd met je aanwezigheid, je bewegingen, geluiden, etc.Manuma schreef:Ah ja, gewoon helemaal niets doen kan natuurlijk ook. Ik zit altijd al vrij veel op de grond, met de honden te knuffelen. Cody komt dan inderdaad altijd wel even kijken.DeDiana schreef:Ik ging altijd veel op de grond zitten met bange opvangers. Ik deed gewoon wat ik deed zonder de hond aandacht te schenken, maar het duurde nooit heel lang voor ze kwamen snuffelen. Ik liet ze dan uitgebreid aan mij snuffelen, zonder verder te proberen te aaien of contact te zoeken of voertjes te geven, gewoon niks en ze lekker laten snuffelen. Als ze me eenmaal een keer van top tot teen hadden besnuffeld, gingen de volgende stappen vaak ook razendsnel.
Ik heb alleen mijn twijfels of het een goed idee is hem te dwingen in dezelfde ruimte als ik te zijn. Tot nu toe heb ik het gelaten.
Moet ik hem dat wel aan doen? Het is een ruime huiskamer hoor, hij kan alsnog 5 meter van me af liggen, dat wel.
Eigenlijk niet en ik ga ervanuit dat het sowieso enkel een zichtjager is (itt Lais die het op zicht en reuk doet). Ik had het kunnen zien zondag toen we naar huis liepen, want ja hoor, uiteraard moesten er vlak voor ons weer twee reëen overstekenManuma schreef:Ik vraag me ook af hoe dat zal gaan. Heb jij bij Wills al reactie op wild gezien?Zamunda schreef: Dat is voor mij ook wel een punt hoor. Nou hebben Lais en Mister niet zoveel beweging nodig als Manu en Uma en kan Mister meestal wel loslopen, maar twee jagers vind ik wel echt lastig. Vooral omdat ik aan een bos woon waar reëen er een sport van maken om pal voor je neus over te steken. En dan niet alleen rond de schemering hè, nee ook gewoon midden op de dag
.
Wat dat betreft is het afwachten of ik Wills de beweging en vrijheid kan bieden die hij nodig heeft. Lais en Mister kunnen namelijk prima onder appél in de wei wandelen, zwemmen, racen, struinen etc. Naast de andere dingen die we doen hebben ze daar genoeg aan. Of Wills veilig los gaat kunnen lopen in de wei is nog de vraag (het is wel afgerasterd maar niet met gaas, enkel met schrikdraad en hij kan er natuurlijk ook overheen).
Maar goed, we zitten pas op dag drie.
Ik heb wel gezien dat Cody graag klimt en springtAl denk ik wel dat hij, als hij je eenmaal vertrouwt en zichzelf ook wat meer, best braaf bij zijn baas terug zal komen. Daar zal heel wat werk en tijd in zitten, maar ik denk dat wel dat het potentie heeft. Hij kijkt nu met wandelen ook zo blij naar me om
![]()

Ik zou zo min mogelijk dwingen en hem de keuze laten. Het is een nieuwsgierige hond die bereid lijkt tot vertrouwen, die komt vanzelf wel helemaal los.Manuma schreef:Ah ja, gewoon helemaal niets doen kan natuurlijk ook. Ik zit altijd al vrij veel op de grond, met de honden te knuffelen. Cody komt dan inderdaad altijd wel even kijken.DeDiana schreef:Ik ging altijd veel op de grond zitten met bange opvangers. Ik deed gewoon wat ik deed zonder de hond aandacht te schenken, maar het duurde nooit heel lang voor ze kwamen snuffelen. Ik liet ze dan uitgebreid aan mij snuffelen, zonder verder te proberen te aaien of contact te zoeken of voertjes te geven, gewoon niks en ze lekker laten snuffelen. Als ze me eenmaal een keer van top tot teen hadden besnuffeld, gingen de volgende stappen vaak ook razendsnel.
Ik heb alleen mijn twijfels of het een goed idee is hem te dwingen in dezelfde ruimte als ik te zijn. Tot nu toe heb ik het gelaten.
Moet ik hem dat wel aan doen? Het is een ruime huiskamer hoor, hij kan alsnog 5 meter van me af liggen, dat wel.
Klopt, anders had ik het wellicht ook niet aangedurfd. Ik wil geen spanning in huis.DeDiana schreef:Ik neem aan dat Cody gecastreerd is?lucie schreef:heerlijke verhalen en wat een leuke hond![]()
ik vind het ook heel byzonder dat Manu zo makkelijk een reu bij 'zijn' teef accepteert, en dan nog vriendjes zijn ook
Haha, hij zal inderdaad genoeg onder de indruk geweest zijnZamunda schreef: Eigenlijk niet en ik ga ervanuit dat het sowieso enkel een zichtjager is (itt Lais die het op zicht en reuk doet). Ik had het kunnen zien zondag toen we naar huis liepen, want ja hoor, uiteraard moesten er vlak voor ons weer twee reëen oversteken. Maar goed, ik had mijn handen meer dan vol aan Lais en heb Wills' reactie niet goed bekeken. Hij hing in elk geval niet in de lijn, maar ik vraag me ook af of hij het wel gezien heeft, ik denk dat hij meer gefocussed was op de andere honden.
Zamunda schreef:Ohja en het stofzuigen zit wel snor haha: bij zijn vorige adres werd er soms wel driemaal daags gezogen.
Dankjewel, mijn vriend gaat ook fijn met hem om. Het scheelt dat er hier in huis veel rust is en het is niet zo groot dat hij zich overal kan verstoppen. Hij is altijd dichtbijIzzers schreef:Heerlijk om te lezen dit.
Bewondering om wat en hoe je dit doet

Haha, mijn vriend wilde Uma ook niet en gisteren vond ik haar op zijn schootDaniBanani schreef:Het klinkt als een heerlijke hond. Als ik jouw verhalen lees word ik altijd een beetje chagrijnig van mijn vriend die voorlopig geen hond erbij wil, haha. Je beschrijft het altijd zo leuk, de interactie tussen de honden onderling en met jullie.
Geef je soms eten uit metalen bakken?Manuma schreef:We hadden dus heel fijn gelopen en daarom verbaasde het me dat hij de keuken niet in durfde om te komen eten. Ik had zijn bak dan maar in de woonkamer gezet zodat hij toch een klein beetje dapper moest zijn om zijn eten te krijgen maar ook dat was een stap te ver. Uiteindelijk heb ik hem een meter uit de hal gekregen. Hij schrokt gigantisch, ik denk gewoon omdat hij het spannend vindt. We geven hem heel bewust geen aandacht en lokken hem ook niet in de kamer als hij dat niet wil.