Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Curly Coated Retriever
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Curly Coated Retriever
Angst is niet leuk. Niet alleen voor jezelf maar voor je hond is het ook niet fijn. Ik heb 1 met een extreme angst voor mensen en dat is echt niet leuk. Ik wil geen angstige hond meer. Doe mij maar zoals Luca en Dumas, die zijn sociaal naar mens en dier, zonder er als een gek op af te gaan. Ze negeren mensen gewoon buiten maar zijn wel sociaal.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Angstig bedoel ik niet echte angst maar angstachtig zegmaar, ik heb liever een hond die terughoudend is. Staat er misschien wat stom maar zo bedoel ik het
Ik kan daar meer mee dan met zo'n 'allemansvriend'. En daar bedoel ik dus een buurtende 'hoi iedereen vindt mij leuk' hond mee. Ik train nu vier honden waarvan drie met angst(agressie) problemen en daar heb ik minder moeite mee dan die allemansvrienden. Ik word echt naar van buurtende honden of van honden die zowat iedereen leuker vinden dan de eigenaar. En nog erger als ze de eigenaar dan negeren
Ik wil graag een hond die in de basis al andere mensen en honden negeert maar bij echte benadering sociaal is.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is een enorm leuke reu. En Mieke is een leuke meidHilde schreef:Ja, dat moet dezelfde zijn MarjoleineMet haar reu heb ik een tijd staan kroelen, heerlijke hond. Zij dacht dat een curly heel goed zou kunnen passen. En ik vind Wetters geweldig, dat weet je, maar waar vind ik een Dinthe
Ik heb haar dan zondag even gezien en ik vind haar ook een mooi maatje

Waar je een Dinthe vindt? Nou, via mij natuurlijk

Dinthe mag in 2016 voor de eerste keer pupjes

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Je laatste zin is precies wat ik (en Sita ook volgens mij) bedoelen met onze beschrijvingen Hilde.
Heeft Mieke ook ruwhaar teckel Marjoleine?
Heeft Mieke ook ruwhaar teckel Marjoleine?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, alleen Curly's, hoezo?samantha! schreef:Heeft Mieke ook ruwhaar teckel Marjoleine?
- Hilde
- Zeer actief
Ik moet eigenlijk nog eens beter kennis maken met Dinthe Marjoleine
Wie weet vind ik het wel echt wat! Kunnen we direct even kletsen of je me eventueel wel een pup zou verkopen
Ja idd Samantha, dat vind ik bij de werklijnen dus wel maar bij de meeste normale labjes en goldens niet. Ik kan me ook voorstellen dat het sommige mensen niet uit maakt of dat ze het leuk vinden, maar voor mij is dat het gewoon niet. Ik vind Ayleen bv een hartstikke leuke golden en het past Léonie goed, maar voor mezelf zou ik graag een hond hebben die wat minder sociaal is. Ik wil ook geen kinderen dus dat is geen enkel probleem

Ja idd Samantha, dat vind ik bij de werklijnen dus wel maar bij de meeste normale labjes en goldens niet. Ik kan me ook voorstellen dat het sommige mensen niet uit maakt of dat ze het leuk vinden, maar voor mij is dat het gewoon niet. Ik vind Ayleen bv een hartstikke leuke golden en het past Léonie goed, maar voor mezelf zou ik graag een hond hebben die wat minder sociaal is. Ik wil ook geen kinderen dus dat is geen enkel probleem

- samantha!
- Zeer actief
Ah nee, ik ken ook een Mieke met curly (en ruwhaar teckel dus) die er jacht mee doet en aangezien er vast geen 100en Mieke's met curly's zijn dacht ik dat het dezelfde was maar niet dus.Marjoleine schreef:Nee, alleen Curly's, hoezo?samantha! schreef:Heeft Mieke ook ruwhaar teckel Marjoleine?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kom een keer langs, je bent welkom, dat weet jeHilde schreef:Ik moet eigenlijk nog eens beter kennis maken met Dinthe MarjoleineWie weet vind ik het wel echt wat! Kunnen we direct even kletsen of je me eventueel wel een pup zou verkopen
![]()

Daar kan ik me wel wat bij vorstellen, ja.voor mezelf zou ik graag een hond hebben die wat minder sociaal is.
Ik vind het wel aangenaam dat de wetters niet iedereen hun vriend vinden. Als ik met iemand sta te praten is dat anders, dan maken ze soms contact, maar normaal nooit. Maar met name Polly vindt iedereen haar beste vriend, dat had van mij niet gehoeven.
De wetters doen dat gelukkig niet.
- samantha!
- Zeer actief
Ah ja, ik snap wat je bedoeld hoor, dat verschil in karakter is ook precies waarom ik werklijnen heb.Hilde schreef: Ja idd Samantha, dat vind ik bij de werklijnen dus wel maar bij de meeste normale labjes en goldens niet. Ik kan me ook voorstellen dat het sommige mensen niet uit maakt of dat ze het leuk vinden, maar voor mij is dat het gewoon niet. Ik vind Ayleen bv een hartstikke leuke golden en het past Léonie goed, maar voor mezelf zou ik graag een hond hebben die wat minder sociaal is. Ik wil ook geen kinderen dus dat is geen enkel probleem
Het zijn echt een totaal ander type honden, ik heb zelf beiden dus ik kan het mooi vergelijken.
Jack en Jones zijn minder sociaal dan de rest hier, veel mensen zullen dat een nadeel vinden maar voor mij is het een voordeel

Hoewel Jack wel iets milder zou mogen (die vindt vreemde mensen gewoon echt helemaal niks) zijn maar goed, daar kan ik beter mee omgaan dan met een allemansvriend.
Jones is de makkelijkste van allemaal, mensen buiten zijn als bomen, ze bestaan maar je hoeft er niets mee en bomen praten niet dus als mensen tegen je praten is dat niet waar en doe je net of dat er niet is want alleen vrouwtje is belangrijk

- Hilde
- Zeer actief
Ik weet je te vinden Marjoleine, ik stuur je in het nieuwe jaar een berichtje
Ja, dat bedoel ik ook Samantha. Beau is precies zo. Sociaal bij benadering van mensen (maar reageert alsnog afwijzend, maar iig niet vervelend) maar anders ben je gewoon lucht. Dan is het, mijn baas en ik, ik en mijn baas. Dát zoek ik weer. Maar Beau is dan weer te paaien met eten door vreemden, dat hoeft van mij niet zo
Zien mensen op straat nou ook dat het labradors zijn?

Ja, dat bedoel ik ook Samantha. Beau is precies zo. Sociaal bij benadering van mensen (maar reageert alsnog afwijzend, maar iig niet vervelend) maar anders ben je gewoon lucht. Dan is het, mijn baas en ik, ik en mijn baas. Dát zoek ik weer. Maar Beau is dan weer te paaien met eten door vreemden, dat hoeft van mij niet zo

- samantha!
- Zeer actief
Ja, mijne reageren inderdaad ook afwijzend.
Jones zou bij benadering weglopen maar als dat niet kan is hij wel vriendelijk, hij zou het ondergaan.
Jack is er wat pittiger in, hij zou denk ik niet bijten maar ik zorg er bij hem gewoon voor dat hij nooit in zo'n situatie komt.
Ik moet zeggen dat hij er zelf ook wel goed voor zorgt dat hij niet in dat soort situaties komt, als ik met wandelen bijvoorbeeld sta te praten met mensen die ik tegenkom gaat hij weg, hij gaat dan 30 meter verderop ofzo op mij wachten.
Maar inderdaad, het gaat alleen om mij, andere mensen/honden zijn totaal niet interessant.
Als ze aan het werk zijn is dat nog sterker, ik kan ze gewoon door spelende honden en mensen heen sturen, ze hebben er totaal geen oog voor en hebben alleen contact met mij.
Sommige mensen zien het gelijk wel (meestal mensen die zich wat meer verdiept hebben) dat het labradors zijn maar ik krijg ook regelmatig de vraag of het wel echte labradors of dat ze kruisingen zijn, vanwege het uiterlijk maar zeker ook vanwege het gedrag.
Jones zou bij benadering weglopen maar als dat niet kan is hij wel vriendelijk, hij zou het ondergaan.
Jack is er wat pittiger in, hij zou denk ik niet bijten maar ik zorg er bij hem gewoon voor dat hij nooit in zo'n situatie komt.
Ik moet zeggen dat hij er zelf ook wel goed voor zorgt dat hij niet in dat soort situaties komt, als ik met wandelen bijvoorbeeld sta te praten met mensen die ik tegenkom gaat hij weg, hij gaat dan 30 meter verderop ofzo op mij wachten.
Maar inderdaad, het gaat alleen om mij, andere mensen/honden zijn totaal niet interessant.
Als ze aan het werk zijn is dat nog sterker, ik kan ze gewoon door spelende honden en mensen heen sturen, ze hebben er totaal geen oog voor en hebben alleen contact met mij.
Sommige mensen zien het gelijk wel (meestal mensen die zich wat meer verdiept hebben) dat het labradors zijn maar ik krijg ook regelmatig de vraag of het wel echte labradors of dat ze kruisingen zijn, vanwege het uiterlijk maar zeker ook vanwege het gedrag.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Jip is sociaal naar andere mensen maar echt niet dat ze bij iedereen gaat lopen buurten en al helemaal niet dat ze anderen leuker vindt. Ze wil best een aai bij iemand halen als ik niet met haar bezig ben. Maar dan moet ik wel in de buurt zijn en ook niks van haar willen. Als ik iets van haar vraag is ze er meteen en als ik wegloop terwijl ik haar bij iemand laat dan kan heel die persoon haar ook gestolen worden. Maar ze raakt ook niet compleet over de zeik.Hilde schreef:Angstig bedoel ik niet echte angst maar angstachtig zegmaar, ik heb liever een hond die terughoudend is. Staat er misschien wat stom maar zo bedoel ik hetIk kan daar meer mee dan met zo'n 'allemansvriend'. En daar bedoel ik dus een buurtende 'hoi iedereen vindt mij leuk' hond mee. Ik train nu vier honden waarvan drie met angst(agressie) problemen en daar heb ik minder moeite mee dan die allemansvrienden. Ik word echt naar van buurtende honden of van honden die zowat iedereen leuker vinden dan de eigenaar. En nog erger als ze de eigenaar dan negeren
Ik wil graag een hond die in de basis al andere mensen en honden negeert maar bij echte benadering sociaal is.
Ik vind dat zelf een prettig karakter. Je hebt zo namelijk een hond die wel gefocust is op jou en vol voor je gaat, maar als het op een of andere manier nodig is ook even ergens kunt brengen zonder dat ze zwaar in paniek raken. Stabiel, baasgericht en ongecompliceerd. Moet wel zeggen dat ik bij poedels een grote voorkeur heb voor teefjes omdat ik de reuen wat meer tralala vind en ook vaker bezig zijn met de omgeving. En je moet ook wel de juiste lijnen hebben, want ze hebben ook niet allemaal de werklust die ik graag zie (maar het zijn ook geen uitzonderingen).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kwam er net nog een tegen, zo'n Golden die de hele wereld als beste vriend heeft.
Lieve hond hoor maar niets voor mij.
Mijn honden reageren dan ook nogal
Hier lopen ook wel wat labs die dat doen trouwens, en vooral het type dat dan meteen in m'n voerzakje duikt.
Niet mijn type hond, dat amicale.
Lieve hond hoor maar niets voor mij.
Mijn honden reageren dan ook nogal

Hier lopen ook wel wat labs die dat doen trouwens, en vooral het type dat dan meteen in m'n voerzakje duikt.
Niet mijn type hond, dat amicale.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hoe meer ik jou omschrijvingen lees, hoe meer ik denk aan een poedel.
Sportief, willen graag wat voor de baas doen maar gaan ook prima hun eigen gang. Vaak geen allemansvrienden (tenminste, de poedels die ik ken niet). Van oorsprong water/jachthonden als ik me niet vergis. En er zijn er genoeg die echt wel te porren zijn voor een rondje (of 3) agility. Want dat is ook iets wat je graag wilt als ik zo tussen de regels door lees.
Sportief, willen graag wat voor de baas doen maar gaan ook prima hun eigen gang. Vaak geen allemansvrienden (tenminste, de poedels die ik ken niet). Van oorsprong water/jachthonden als ik me niet vergis. En er zijn er genoeg die echt wel te porren zijn voor een rondje (of 3) agility. Want dat is ook iets wat je graag wilt als ik zo tussen de regels door lees.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mudi's ken ik niet, een Kroaat dan weer wel. Ik denk dat dat type hond je echt moet liggen. Ik vind het helemaal niks. Behalve dat ik een ontiegelijke hekel heb aan dat enorme geblaf vind ik ze ook erg aanwezig en dwingend. Maar haar baasje is super gelukkig met haar, dus dan is het goed natuurljkEilfy schreef:De Mudi's die ik ken werken als een trein maar zijn erg vocaal. Net als de Hrvatski Ovcar overigens, lijkt er erg op. Volgens mij net een slagje kleiner maar ook echt blafmonsters. Wel hele leuke hondjes, heel lastig aan te komen (de kroaten dan)Tara schreef:Leuke hondjes vind ik dat om te zien.Lothian schreef:Ik vind dat je voor een leuk tweedehandsje moet gaan, want je hebt er het hart en volgens mij ook talent voor.Maar anders al aan een mudi gedacht?
Hier loopt er eentje in de buurt, maar die is nogal van het aanblaffen en om gezeik te voorkomen loop ik altijd graag de andere kant uit als ik hem zie.
Het lijken me wel heel leuke werkhondjes.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Zo zijn Mudi's ook wel een beetje. Al moet je daar ook wel opletten met angst. Ze zijn niet allemaal even stoer. Neem daarbij dat ze ook niet heel gek op vreemden zijn... Ik ben het met je eens dat dat soort rassen je echt moeten liggen. Ik heb er wel wat meeLysette schreef: Mudi's ken ik niet, een Kroaat dan weer wel. Ik denk dat dat type hond je echt moet liggen. Ik vind het helemaal niks. Behalve dat ik een ontiegelijke hekel heb aan dat enorme geblaf vind ik ze ook erg aanwezig en dwingend. Maar haar baasje is super gelukkig met haar, dus dan is het goed natuurljk

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is Hildes probleem juist dat er genoeg keus aan leuke rassen (en honden) is en dat ze gewoon niet goed kan kiezen.
Ik denk dat je eens een lijstje moet maken met harde eisen wat je ècht wel en niet van een hond verwacht, wat je het liefst zou willen doen met je hond en daarnaast wat je qua uiterlijk aanspreekt (en wat juist niet). Van wat ik nu lees vind je krullen wel heel erg leuk maar korthaar en langhaar (BC) maakt ook niet uit.
Als je echt het liefst agility wilt doen zou ik iig geen ras van boven de 60 cm en 25 kg kiezen want daar kan het wel mee, maar niet zo goed zeg maar. Net als dat je met je Hummer ook naar het centrum kan, maar praktisch is het niet.
Behalve amicaal gedrag (dat vind ik zelf ook super irritant!) en angst van honden. Zijn er nog andere dingen die je heel vervelend vindt ? Blaffen ?
Ik denk dat je eens een lijstje moet maken met harde eisen wat je ècht wel en niet van een hond verwacht, wat je het liefst zou willen doen met je hond en daarnaast wat je qua uiterlijk aanspreekt (en wat juist niet). Van wat ik nu lees vind je krullen wel heel erg leuk maar korthaar en langhaar (BC) maakt ook niet uit.
Als je echt het liefst agility wilt doen zou ik iig geen ras van boven de 60 cm en 25 kg kiezen want daar kan het wel mee, maar niet zo goed zeg maar. Net als dat je met je Hummer ook naar het centrum kan, maar praktisch is het niet.
Behalve amicaal gedrag (dat vind ik zelf ook super irritant!) en angst van honden. Zijn er nog andere dingen die je heel vervelend vindt ? Blaffen ?
- Hilde
- Zeer actief
Ik vind poedels écht niet leuk voor mezelf. Echt niet.Eilfy schreef:Hoe meer ik jou omschrijvingen lees, hoe meer ik denk aan een poedel.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, toch nog een ras die je niet leuk vindt! Dat scheelt er weer één 

- Hilde
- Zeer actief
Ja, dat is het wel. Er zijn heel veel leuke rassen maar geen enkel ras waarvan ik denk 'ja! dat is het écht!'. Dat lijstje moet ik eens gaan maken.sirene schreef:Volgens mij is Hildes probleem juist dat er genoeg keus aan leuke rassen (en honden) is en dat ze gewoon niet goed kan kiezen.
Ik vind behendigheid echt een van de leukste sporten, ik wil dus graag een hond die dat waarschijnlijk ook leuk zal vinden en er iig qua maat ook geschikt voor is. Dus die 60cm en 25kg is een mooie richtlijn, inderdaad. Ik hoef echt niet altijd top10 te lopen, maar altijd onderaan meelopen vind ik ook niet leuk. Ik heb qua uiterlijk helemaal geen wensen behalve de grootte. Of ze nou wit, zwart, blond, met vlekken of zonder vlekken zijn, het kan me gestolen worden. Ook lang haar, kort haar, geen haar, krulhaar, maakt me echt niet uit. Ik vind krullen toevallig heel leuk, maar ik zou er nooit een hond op uitzoeken. Ook of ik er mee naar een trimmer moet of niet maakt me niet uit. Wat ik graag wil is een hond die gewoon graag wil samenwerken uit zichzelf. Die echt plezier krijgt in samenwerken en de sport zelf, die niet kan gaan wachten om te gaan sporten. Dat waardeer ik dus erg in de borders, die kunnen me echt aankijken van 'echt?! gaan we behendigheid doen?!' en helemaal enthousiast worden. Niet om het speeltje wat ze daarna krijgen, maar om het spelletje zelf. Wat ik heel stomme eigenschappen vind is dat 'allemansvriend' gedrag en drijfgedrag. De border collie van een kennis van me had ik paar weken terug mee op wandeling en dan moet ik haar continu aanlijnen omdat die hond anders achter fietsers en auto's aanschiet ookal rijden die op 100m afstand. Schapendrijven is ook niet iets wat ik direct wil doen, dus daar hoef ik ook geen hond voor te hebben

- Hilde
- Zeer actief
En zo strepen we alles langzaam wegsirene schreef:Oh, toch nog een ras die je niet leuk vindt! Dat scheelt er weer één

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Een Mila
Maar die is niet in de aanbieding.
Wat dacht je van een korthaarcollie of een Amerikaanse collie (teefje, vanwege het formaat)?

Wat dacht je van een korthaarcollie of een Amerikaanse collie (teefje, vanwege het formaat)?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een Dinthe dusHilde schreef:Maar als ik na een weekend behendigheid zin heb om wat lessen apporteren, hoopers, breitensport, gehoorzaamheid of treibbal te volgen, dat die hond ook denkt 'jippiewat leuk
'. En hij hoeft echt niet alles leuk te vinden, maar ik waardeer veelzijdigheid dus heel erg

Die vindt alles leuk, net een kind in de snoepwinkel. Als ze het maar samen kan doen.
Ik zou me toch concentreren op baasgerichtheid want dat is hiervoor echt essentieel volgens mij. Valt heel groep 7 alweer af, dat schiet op

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Hilde
- Zeer actief
Ja, dat zijn zeker nog opties.DeDiana schreef:Een MilaMaar die is niet in de aanbieding.
![]()
Groep 6 bedoel je, Marjoleine?
Kooikers vind ik vaak chagarijnen vd bovenste plank.

-
- Zeer actief
Een wetter voldoet alleen niet aan leuk meekomen met een behendigheidswedstrijd. Geloof best dat ze het leuk vinden om te doen, maar op wedstrijden zullen ze niet echt hoog eindigen.Marjoleine schreef:Dat is een Dinthe dusHilde schreef:Maar als ik na een weekend behendigheid zin heb om wat lessen apporteren, hoopers, breitensport, gehoorzaamheid of treibbal te volgen, dat die hond ook denkt 'jippiewat leuk
'. En hij hoeft echt niet alles leuk te vinden, maar ik waardeer veelzijdigheid dus heel erg
Die vindt alles leuk, net een kind in de snoepwinkel. Als ze het maar samen kan doen.
Ik zou me toch concentreren op baasgerichtheid want dat is hiervoor echt essentieel volgens mij. Valt heel groep 7 alweer af, dat schiet op
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik denk dat een hollandse herder ook wel heel goed past, zelf vind ik de langharen wel erg leuk, maar dat is ook 1 van de weinige die ik echt ken 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik vind veel wetters vaak ook wat lompe sukkels. Niet de hond die ik zou uitzoeken voor behendigheid en de gedrevenheid die ervoor nodig is, heb ik ook nog nooit bij een wetter gezien. Rasgroep 7 afstrepen is zonde! Ik durf met Mayke in ieder geval een wedstrijdje behendigheid aan te knopen met iedere willekeurige wetter die zich aandient om de uitdaging aan te gaan 

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoewel Ziva wekelijks schapendrijft vertoont ze buiten vrijwel geen drijfgedrag. Niet naar honden, maar ook niet naar fietsers of auto's. Wat ik zelf wel heerlijk vind
Dat is ook de reden dat ik geen volle werklijn wil, hoewel mijn man dat voor het schapendrijven wel erg leuk zou vinden 
En altijd voor je klaar staan, tja dat wil wel bij een border natuurlijk. Ze vinden ook wel alles leuk, omdat ze inderdaad het bezig zijn op zich al heel leuk vinden. Hoewel ik bijvoorbeeld met zoeken merk dat voor haar het zoeken leuk is, omdat je dan een bal kunt vinden, terwijl Jip het zoeken zelf als weer heel leuk vindt. Maar ze doen het beiden met hetzelfde plezier en gedrevenheid
Wat ik zelf ook nog altijd wel een leuk ras vind is de Pyreneese herder. En dan met name de face rase.

En altijd voor je klaar staan, tja dat wil wel bij een border natuurlijk. Ze vinden ook wel alles leuk, omdat ze inderdaad het bezig zijn op zich al heel leuk vinden. Hoewel ik bijvoorbeeld met zoeken merk dat voor haar het zoeken leuk is, omdat je dan een bal kunt vinden, terwijl Jip het zoeken zelf als weer heel leuk vindt. Maar ze doen het beiden met hetzelfde plezier en gedrevenheid

Wat ik zelf ook nog altijd wel een leuk ras vind is de Pyreneese herder. En dan met name de face rase.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Volgens mij past er best wel (heel) veel
Hoe pittig mag de hond zijn? Naar mensen geen allemansvriend, maar hoe zit het met honden?
Volgens mij lijken jouw wensen best op de mijne, al zit ik hier wel met een mega allemansvriend
daarom zie ik een Belg wel bij je qua wensen. Alle varianten wel, ookal zijn ze toch best verschillend qua karakter. En inderdaad een Pyreneeër, die heb ik ook op mijn 'ooit' lijst staan. Echte sporthondjes in een mooi formaatje

Volgens mij lijken jouw wensen best op de mijne, al zit ik hier wel met een mega allemansvriend