Iemand ervaring met veendrenkstof voor dit probleem? Is het wat of kan ik mijn geld beter in de zak houden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veendrenkstof tegen stinken uit de bek?
Moderator: moderatorteam
-
Lieske1977
Veendrenkstof tegen stinken uit de bek?
Joy stinkt uit haar bek, eigenlijk haar hele leven al (puppytijd uitgezonderd). Haar tanden zijn brandschoon, tanden poetsen en tong schrapen (ja, je probeert wat
) helpt niet, en Orozyme evenmin (al heb ik wel de indruk dat het zonder Orozyme nog erger is). Alleen begin van dit jaar, toen ze een AB-kuur had, was de geur weg.
Iemand ervaring met veendrenkstof voor dit probleem? Is het wat of kan ik mijn geld beter in de zak houden?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Veendrenkstof tegen stinken uit de bek?
Als het met AB weg is, is er dan niet ergens een infectie?
Niet in de bek, maar misschien slokdarm of maag?
Niet in de bek, maar misschien slokdarm of maag?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Smerig spul en hier hielp het niets.
Tenzin kreeg ook een keer ab voor iets anders en de stank uit zijn bek was gelijk weg. Ik denk zelf dat het uit zijn maag kwam.
Tenzin kreeg ook een keer ab voor iets anders en de stank uit zijn bek was gelijk weg. Ik denk zelf dat het uit zijn maag kwam.

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb ooit wel eens veendrenkstof gegeven. Lastig spul, lastige pot.
Ik vond het net stroop.
Momenteel krijgen ze elke dag een schepje diatomeeenaarde door hun vlees.
De vachten van alle 3 zijn nu echt super zacht.
Het schijnt voor heel veel goed te zijn.
Ik vond het net stroop.
-
Lieske1977
Joys vacht is het probleem niet: die glanst, is zacht en geurloos. Heb het voorgelegd bij de DA, maar die kwam niet verder dan dat het geen optie is om hier steeds AB voor voor te schrijven. Dat snap ik, maar het zou wel fijn zijn als er iets is wat helpt.
Ik denk idd dat het uit de maag komt, juist omdat haar gebit prima is. Zelf heeft ze overigens nergens last van, dus ik wil ook niet te grof geschut inzetten.
Pemba, is het bij Tenzin weggebleven na de AB? Bij Joy kwam het redelijk snel terug nadat de kuur was afgelopen.
Ik denk idd dat het uit de maag komt, juist omdat haar gebit prima is. Zelf heeft ze overigens nergens last van, dus ik wil ook niet te grof geschut inzetten.
Pemba, is het bij Tenzin weggebleven na de AB? Bij Joy kwam het redelijk snel terug nadat de kuur was afgelopen.
- Pemba
- Zeer actief
Het kwam bij Tenzin heel langzaam weer terug maar de stank het werd niet meer zo extreem.

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn Meagan heeft ook wel eens een AB kuur gehad, ze stonk erg uit haar bek.Lieske1977 schreef:Joys vacht is het probleem niet: die glanst, is zacht en geurloos. Heb het voorgelegd bij de DA, maar die kwam niet verder dan dat het geen optie is om hier steeds AB voor voor te schrijven. Dat snap ik, maar het zou wel fijn zijn als er iets is wat helpt.
Ik denk idd dat het uit de maag komt, juist omdat haar gebit prima is.
Tanden zijn toen schoongemaakt.
http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... aarde.html
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou denken dat ze een vies ruikende maag/darmflora heeft. De AB tast ook de goede (maar stinkende) bacteriën aan. Na het stoppen van de AB-kuur hersteld het evenwicht zich weer en komt de geur terug. Je zou dus eens moeten kijken of je kan sturen in die flora. Heeft ze altijd dezelfde voeding gehad? Zo nee, was het op ander voer ook zo erg? Eventueel zou je iets met probiotica kunnen doen, maar dat moet je dan iedere dag gebruiken, anders zijn de oude bacteriën zo weer terug.
-
Lieske1977
Probiotica kan ik idd ook nog proberen.veertje schreef:Ik zou denken dat ze een vies ruikende maag/darmflora heeft. De AB tast ook de goede (maar stinkende) bacteriën aan. Na het stoppen van de AB-kuur hersteld het evenwicht zich weer en komt de geur terug. Je zou dus eens moeten kijken of je kan sturen in die flora. Heeft ze altijd dezelfde voeding gehad? Zo nee, was het op ander voer ook zo erg? Eventueel zou je iets met probiotica kunnen doen, maar dat moet je dan iedere dag gebruiken, anders zijn de oude bacteriën zo weer terug.
Soort voer lijkt niet echt uit te maken. Ze eet vrijwel altijd kvv met soms een barf-dag. Soort en merk vlees maakt niet uit. Toen ze nog brokken at, rook haar adem ook al niet goed.
-
Lieske1977
En de diatomeeënaarde (nóóit van gehoord) hou ik ook in mijn achterhoofd! Bedankt voor het meedenken allemaal!
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Hier helpt het daar wel tegen iig. Max stinkt ook gauw uit zijn bek en zijn vacht. Vaak is het dan toch iets van in het lichaam wat op deze manier afgevoerd wordt omdat bv de lever dat niet kan. Veendrenkstof heeft oa ook een soort ontgiftende werking en kan hier dus prima tegen helpen. Gewoon uitproberen zou ik zeggen, hier hebben ze geen enkel probleem met een schepje over het voer en het ruikt nergens naar dus waarom zou je het niet proberen?
- Pemba
- Zeer actief
Ruikt nergens naar? Die ik had leek rechtstreeks uit het riool te komen, wat een stank.SuzieC1970 schreef:Hier helpt het daar wel tegen iig. Max stinkt ook gauw uit zijn bek en zijn vacht. Vaak is het dan toch iets van in het lichaam wat op deze manier afgevoerd wordt omdat bv de lever dat niet kan. Veendrenkstof heeft oa ook een soort ontgiftende werking en kan hier dus prima tegen helpen. Gewoon uitproberen zou ik zeggen, hier hebben ze geen enkel probleem met een schepje over het voer en het ruikt nergens naar dus waarom zou je het niet proberen?

-
SuzieC1970
- Zeer actief
Apart. Ik heb verschillende merken al gehad en heb nu ook een pot van een liter staan maar het ruikt echt nergens naar....Pemba schreef:Ruikt nergens naar? Die ik had leek rechtstreeks uit het riool te komen, wat een stank.SuzieC1970 schreef:Hier helpt het daar wel tegen iig. Max stinkt ook gauw uit zijn bek en zijn vacht. Vaak is het dan toch iets van in het lichaam wat op deze manier afgevoerd wordt omdat bv de lever dat niet kan. Veendrenkstof heeft oa ook een soort ontgiftende werking en kan hier dus prima tegen helpen. Gewoon uitproberen zou ik zeggen, hier hebben ze geen enkel probleem met een schepje over het voer en het ruikt nergens naar dus waarom zou je het niet proberen?
-
Lieske1977
Ah, ik wou net vragen welke ik dan moet hebben. Ben niet zo gek op luchtjes
Merk je ook verschil in werking of is het allemaal één pot nat?
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik heb de Luposan nu, inderdaad een dun drabje maar werkt prima. Ik heb normaal Sanofor van SanaVesta. Nooit gekke geurtjes geroken en er inmiddels toch al wel een paar liter doorheen gejaagd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Is dat niet hetzelfde als groene leem?Odi schreef:Ik heb ooit wel eens veendrenkstof gegeven. Lastig spul, lastige pot.
Ik vond het net stroop.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lemuria
Kan het niet aan haar voer liggen? Sommige honden stinken erger uit hun bek bij bepaalde merken voer.
-
sjm
- Zeer actief
Sally heeft het ook altijd al heel erg gehad. Zij heeft waarschijnlijk een wat opener maagklepje zei de dierenarts als ik het me goed herinner.
-
Lieske1977
Ik denk dat ik het ook bij dat maagklepje moet zoeken. Het soort voer maakt hier niet echt uit; zowel op brokken (die ze bijna nooit meer eet) als op kvv (verschillende merken en diersoorten) ruikt haar adem sterk.sjm schreef:Sally heeft het ook altijd al heel erg gehad. Zij heeft waarschijnlijk een wat opener maagklepje zei de dierenarts als ik het me goed herinner.
Had de dierenarts ook nog een oplossing of is het gewoon een kwestie van stinkkusjes incasseren?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Drinkt ze misschien weinig?
-
Lieske1977
Yep. Ze eet kvv, dus krijgt zo veel vocht binnen. Van mij mag ze wel 's vaker een slok nemen om haar bek te spoelen, maar dat dwing je niet afApple schreef:Drinkt ze misschien weinig?
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Dit hier dus ook.Tallie schreef:Ik heb de Luposan nu, inderdaad een dun drabje maar werkt prima. Ik heb normaal Sanofor van SanaVesta. Nooit gekke geurtjes geroken en er inmiddels toch al wel een paar liter doorheen gejaagd.