Marjoleine schreef:Nou.
Mijn honden tetteren ook zo vaak naar andere honden. Ik kan ze wel aanlijnen hoor, maar dan doen ze het ook en worden ze bovendien onzeker omdat ze niet weg kunnen.
Dus gemiddeld genomen doe ik dat niet, want:
A: ze doen niets
B: ze benaderen andere honden nooit dichter dan een meter of tien tenzij ze ze blijken te kennen
C: de mensen hier doen in 99,9% van de gevallen volstrekt normaal, relaxed en ontspannen en ik heb nog nooit problemen gehad
Dat kan ik dus echt niet begrijpen , je snapt toch wel dat zo'n roedel krijsende honden geen pretje is voor een andere hond, wat kan het nu voor moeite zijn ze bij je te houden in ieder geval als je ze dan niet hun mond kunt laten houden.
Wij komen vroeg in de ochtend regelmatig een dame tegen met een stel van die blafferds , iedere dag was het raak dat gekrijs.
Sien vindt dat dus echt heel eng en dat triggert Abra dan weer om eens duidelijk te maken dat die muilen gesloten moeten worden , en wel nu.
Dat mag zij dus niet , ik lijn haar dan aan en dan moet zij volgen , zij wel ja
Gelukkig hebben deze dame en ik middels een gesprek wat afspraken weten te maken en is het nu minder.
Eerder deze week nog in Groenendaal ,komt een dame met zes honden aanlopen, de helft komt krijsend op ons af , geen enkel teken van haar om dat te stoppen of bij zich te roepen, nummer vier kwam eraan, die overigens niet blafte op dat moment maar wel vrij opdringerig Lucie benaderde die haar wegsnauwde waarop er gezegd werd dat dat niet normaal was
Laat dat nu precies mijn gedachte zijn geweest toen ik haar zag aankomen
Mijn honden vinden dat gekrijs dus echt strontvervelend al hebben ze het verder maar te accepteren en door te lopen van ons maar vervelend is het wel.
Ik maak er geen ruzie om of woorden aan vuil maar het verbaast me wel dat mensen dit zelf niet zo vervelend vinden dat ze er wat aan doen.
Ik vind het overigens ook flauw om het af te doen als zijnde het stelt niets voor en als de andere hond er een reactie op geeft is die fout.
Dat is net zo goed hondentaal en net zo onwenselijk als die overlast veroorzakende blafferds.
Voor Lucie en Abra is het echt moeilijk om krijsende honden zo dicht in hun persoonlijke zone te hebben dat staat hun zo tegen terwijl ze verder alles en iedereen makkelijk kunnen negeren.
Ik ontwijk ze dus zoveel mogelijk als ik ze hoor aankomen.
Let wel ik heb het dan over honden die dit op regelmatige basis doen , niet over een incidentje wat ons alle kan overkomen