Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Af en toe

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Af en toe

Ongelezen bericht door ranetje »

gonnie schreef:Toch netjes.

De buurman stond beneden in de hal en vroeg of Jarah niet gewond was, volgens hem had zijn teef haar wel gebeten. Ik wist het niet zeker of het raak was en heb eerlijk gezegd ook niet gekeken of ze gewond was.

Hij zei dat zijn teef de laatste tijd erg chagrijnig was tegen anderen honden. En als het zo door zou gaan liet hij haar inslapen.

Gerard zei tegen hem dat hij dat niet moest doen. Die vind dat erg zielig. Nou vind ik ook dat hij niet gelijk zo drastische maatregel hoeft te nemen, maar hij moet het zelf weten. Die man zit met de gebakken peren als het misgaat.
Tijd voor de DA
Niet om in te slapen, maar als een hond opeens chagrijnig wordt heeft dat een reden.
Dus een onderzoek bij de DA is geen overbodige luxe.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

ranetje schreef:

De buurman stond beneden in de hal en vroeg of Jarah niet gewond was, volgens hem had zijn teef haar wel gebeten. Ik wist het niet zeker of het raak was en heb eerlijk gezegd ook niet gekeken of ze gewond was.

Hij zei dat zijn teef de laatste tijd erg chagrijnig was tegen anderen honden. En als het zo door zou gaan liet hij haar inslapen.

Gerard zei tegen hem dat hij dat niet moest doen. Die vind dat erg zielig. Nou vind ik ook dat hij niet gelijk zo drastische maatregel hoeft te nemen, maar hij moet het zelf weten. Die man zit met de gebakken peren als het misgaat.
Tijd voor de DA
Niet om in te slapen, maar als een hond opeens chagrijnig wordt heeft dat een reden.
Ze heeft ook een huidziekte, ze is al oud en ze heeft die ziekte al vanaf pup.
Hij zegt dat het door ouderdom komt, dat chagrijnig zijn dan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief

gonnie schreef:
ranetje schreef:

Tijd voor de DA
Vast wel
Bij ouderdom komt pijn in de gewrichten (onder andere een van de mogelijkheden).
Pijnstilling > geen pijn meer > minder chagrijnig :ok:

Het is vaak niet zo moeilijk.

Een zus van mijn oude Rana werd om die reden niet afgemaakt maar naar een asiel gebracht want "ze begon opeens te bijten".
In het asiel kreeg ze pijnstillers en raad eens? ...... ze was opeens weer vriendelijk :8):
Alleen maar omdat de baas de moeite niet heeft genomen om naar een DA te gaan en haar kennelijk ook niet wilde (durfde?) laten inslapen mocht ze op haar oude dag naar het asiel.
Tof ........ :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Marjoleine schreef:Nou.
Mijn honden tetteren ook zo vaak naar andere honden. Ik kan ze wel aanlijnen hoor, maar dan doen ze het ook en worden ze bovendien onzeker omdat ze niet weg kunnen.
Dus gemiddeld genomen doe ik dat niet, want:

A: ze doen niets
B: ze benaderen andere honden nooit dichter dan een meter of tien tenzij ze ze blijken te kennen
C: de mensen hier doen in 99,9% van de gevallen volstrekt normaal, relaxed en ontspannen en ik heb nog nooit problemen gehad
Dat kan ik dus echt niet begrijpen , je snapt toch wel dat zo'n roedel krijsende honden geen pretje is voor een andere hond, wat kan het nu voor moeite zijn ze bij je te houden in ieder geval als je ze dan niet hun mond kunt laten houden.
Wij komen vroeg in de ochtend regelmatig een dame tegen met een stel van die blafferds , iedere dag was het raak dat gekrijs.
Sien vindt dat dus echt heel eng en dat triggert Abra dan weer om eens duidelijk te maken dat die muilen gesloten moeten worden , en wel nu.
Dat mag zij dus niet , ik lijn haar dan aan en dan moet zij volgen , zij wel ja :roll:
Gelukkig hebben deze dame en ik middels een gesprek wat afspraken weten te maken en is het nu minder.

Eerder deze week nog in Groenendaal ,komt een dame met zes honden aanlopen, de helft komt krijsend op ons af , geen enkel teken van haar om dat te stoppen of bij zich te roepen, nummer vier kwam eraan, die overigens niet blafte op dat moment maar wel vrij opdringerig Lucie benaderde die haar wegsnauwde waarop er gezegd werd dat dat niet normaal was :roll:
Laat dat nu precies mijn gedachte zijn geweest toen ik haar zag aankomen :mrgreen:

Mijn honden vinden dat gekrijs dus echt strontvervelend al hebben ze het verder maar te accepteren en door te lopen van ons maar vervelend is het wel.
Ik maak er geen ruzie om of woorden aan vuil maar het verbaast me wel dat mensen dit zelf niet zo vervelend vinden dat ze er wat aan doen.
Ik vind het overigens ook flauw om het af te doen als zijnde het stelt niets voor en als de andere hond er een reactie op geeft is die fout.
Dat is net zo goed hondentaal en net zo onwenselijk als die overlast veroorzakende blafferds.
Voor Lucie en Abra is het echt moeilijk om krijsende honden zo dicht in hun persoonlijke zone te hebben dat staat hun zo tegen terwijl ze verder alles en iedereen makkelijk kunnen negeren.
Ik ontwijk ze dus zoveel mogelijk als ik ze hoor aankomen.

Let wel ik heb het dan over honden die dit op regelmatige basis doen , niet over een incidentje wat ons alle kan overkomen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

ranetje schreef:
gonnie schreef:
ranetje schreef:

Tijd voor de DA
Vast wel
Bij ouderdom komt pijn in de gewrichten (onder andere een van de mogelijkheden).

Een zus van mijn oude Rana werd om die reden niet afgemaakt maar naar een asiel gebracht want "ze begon opeens te bijten".
In het asiel kreeg ze pijnstillers en raad eens? ...... ze was opeens weer vriendelijk :8):
Alleen maar omdat de baas de moeite niet heeft genomen om naar een DA te gaan en haar kennelijk ook niet wilde (durfde?) laten inslapen mocht ze op haar oude dag naar het asiel.
Zal het er eens met hem over hebben als ik hem weer zie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief

gonnie schreef:
ranetje schreef:
gonnie schreef:
ranetje schreef:Tijd voor de DA
Vast wel

Zal het er eens met hem over hebben als ik hem weer zie.
Lijkt me een goed plan :ok:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hilde schreef:
billy schreef:Ik heb 8.5 jaar een Baco gehad en daar kwam ik gewoon niet in losloop of zelfs aanlijngebieden :19:

Maar ik heb nu een Truus en ja we gaan de gebieden in en alles gaat niet vlekkeloos nog maar de hier gaat al wel heel goed, maar zou lekker worden als je hond geen misser mag maken, ja ik maak nu de andere kant mee maar een border of witte herder mag je toch wel wat gehoorzaamheid van verwachten :wink:
En van een terriër niet? Die mag lekker missers maken omdat het toevallig geen herder is? Ook herders mogen missers maken alleen als je dus net de pech hebt dat je er met één loopt die verder gaat dan enkel een gaatje... Ik kom tijdens mijn wandeling liever een herder tegen die meer dan een gaatje wil maken maar behoorlijk goed in de gaten gehouden wordt dan zo'n gilterriër die meent mijn hond uit te moeten schelden met een baas erachter die 'oh oeps, foutje!' denkt.
Dat van de border en witte herder staat er wat raar, maar bedoelde meer van dat er zoveel werk aan is om ze goed luisterend te krijgen, nu staat het er nog raar maar goed krijg het niet beter :mrgreen:

En Hilde zet me even niet weg als een domme baas met een gillende terrier die niet luistert en een baas die het niet geen bal kan schelen kom op zeg hoe haal je het in je hoofd :piew: :roll:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hilde schreef:Ik kom tijdens mijn wandeling liever een herder tegen die meer dan een gaatje wil maken maar behoorlijk goed in de gaten gehouden wordt dan zo'n gilterriër die meent mijn hond uit te moeten schelden met een baas erachter die 'oh oeps, foutje!' denkt.
hoe weet jij nou wat de baas denkt ? Ik lees nogal wat aannames van je !
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Cindy52 schreef:
Hilde schreef:Ik kom tijdens mijn wandeling liever een herder tegen die meer dan een gaatje wil maken maar behoorlijk goed in de gaten gehouden wordt dan zo'n gilterriër die meent mijn hond uit te moeten schelden met een baas erachter die 'oh oeps, foutje!' denkt.
Heb je een 'nieuw' slachtoffer gevonden om na te jagen en in nek te hijgen ? :roll:
Ik lees nogal wat stalkerig gedoe richting Hilde van je !

hou -daar - eens - mee - op...het wordt een genante vertoning, dat nepperige, verongelijkte toontje
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

mercedes2803 schreef:
Cindy52 schreef:
Heb je een 'nieuw' slachtoffer gevonden om na te jagen en in nek te hijgen ? :roll:

hou -daar - eens - mee - op...het wordt een genante vertoning, dat nepperige, verongelijkte toontje
Geen aandacht aan schenken, het is een beetje stoer doen op internet omdat het in het echt niks voorstelt, gewoon frustratie.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

mercedes2803 schreef:
Cindy52 schreef:

twee woorden voor jou STALKER en NEGEERSTAND
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ach ik vind dit zo een ding van twee kanten. Ik snap mensen die met honden lopen die niet warm of koud worden van bepaald gedrag en dat ze die honden laten lopen en niet nergens over na hoeven te denken bij onoverzichtelijke bochten.
Jol hier, maakt zich nooit ergens druk om. Daar loop je mee met twee vingers in de neus, die komt niet in conflict, gewoon niet.
Met mijn vorige stel wist ik wel dat blaffen of uitvallen een trigger kon zijn, dus bij onoverzichtelijke bochten riep ik ze standaard bij me.

En met de nieuwe jonge hond doe ik het net zo. Ik ben het liever voor, dan te laat met reageren.
En soms kun je situaties niet voor zijn. Dat is bij Gonnie nu een keer gebeurd. Vervelend, weinig schade gelukkig.
Maar wel wat ik bedoel met twee kanten, de dame van de andere hond had wellicht ook niemand om de hoek verwacht en wist wellicht dat haar hond zou reageren op blaffende honden.
Zij had net zo goed bij het de bocht in gaan de hond even bij zich kunnen houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”