Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Welk ras?
Ik zou dan nog eerder kijken naar 'de click'. Die werken op maat, hondvriendelijke manier van werken en in principe ook met je eigen hond. De hulphond van Elco's fokker is ook daar getraind. Eerste Markiesje dat als hulphond is ingezet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
oh gaaf zeg, dat zo'n klein hondje word ingezetFotogravinnetje schreef:Ik zou dan nog eerder kijken naar 'de click'. Die werken op maat, hondvriendelijke manier van werken en in principe ook met je eigen hond. De hulphond van Elco's fokker is ook daar getraind. Eerste Markiesje dat als hulphond is ingezet

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ze is nu met pensioen. Maar ze heeft jarenlang speelgoed opgeruimd, telefoon gehaald als hij overging, post aangepakt, afstandsbediening van tafel gepakt en aan haar baasje gegeven, was uit de wasmachine gehaald, deuren geopend etc.
Ik zie nu trouwens dat ik in de war was met een andere hulphond die wel via De Click is opgeleid. Het Markiesje is via 'De hond kan de was doen' getraind. Maar ook met clicker-training, eigen hond etc.
Ik zie nu trouwens dat ik in de war was met een andere hulphond die wel via De Click is opgeleid. Het Markiesje is via 'De hond kan de was doen' getraind. Maar ook met clicker-training, eigen hond etc.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Even ter verduidelijking, want is reactie tussen gekomen die ik niet had gezien bij plaatsen.
Met mijn laatste reactie doelde ik op de laatste zin van Lizzie. in de post ervoor. Je gaat geen organisatie vinden die hulphonden trainen en begeleiden die werken met methodes van CM en daar is een reden voor
Met mijn laatste reactie doelde ik op de laatste zin van Lizzie. in de post ervoor. Je gaat geen organisatie vinden die hulphonden trainen en begeleiden die werken met methodes van CM en daar is een reden voor

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Stoere poedel zoNanna schreef:Dit is een Grote Poedelreu. Zeg nou nog een keer dat je Poedels niks vindZeeuwsemeid schreef: Rassen die ik helemaal niks vind:
- Labrador
- Labradoodle
- Poedel

Stichting De hond kan de was doen was tot ca. een half jaar geleden verbonden aan De CLiCK, en voordat de hulphondenschool De CLiCK heette werd de naam van de stichting gebruikt. Alleen de naam veranderde, trainingsmethodes en instructeurs bleven dezelfde. Zo gek is je verwarring dus nietFotogravinnetje schreef:Ze is nu met pensioen. Maar ze heeft jarenlang speelgoed opgeruimd, telefoon gehaald als hij overging, post aangepakt, afstandsbediening van tafel gepakt en aan haar baasje gegeven, was uit de wasmachine gehaald, deuren geopend etc.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nou dat kan met gemak. Ik vind dit dus helemaal niets. Mijn schoonmoeder heeft er ook 1. Ik heb altijd zin om een strijkbout te pakken en die poedel eens flink onder handen te nemen. En tot die tijd blijf ik aan die krulletjes trekken in de hoop dat t wat uithaalt.Nanna schreef:Dit is een Grote Poedelreu. Zeg nou nog een keer dat je Poedels niks vindZeeuwsemeid schreef: Rassen die ik helemaal niks vind:
- Labrador
- Labradoodle
- Poedel![]()
Het zou helemaal niets voor mij zijn. T karakter ook niet trouwens.

Zeeuwsemeid, als je een leuke band met je hond wilt hebben en hem ook nog -met plezier!- voor je wilt laten werken, zou ik die Cesar Millan-hondenschool heel gauw vergeten. Een vertrouwensrelatie met je hond opbouwen, die de basis is voor jullie samenwerking, doe je niet door hem te proberen te domineren en ongewenst gedrag (hardhandig) te corrigeren. Echt, ga in zee met een goede hulphondenorganisatie!
-
- Vaste gebruiker
CliCk zie ik alleen maar staan voor mensen in een rolstoel? Dat zoek ik niet echt.. Vom Falorie is helaas niet te doen, ik heb geen €8500 liggen voor een hulphond..
Ik ben ondertussen verder aan t kijken naar andere hondenscholen en andere hulphonden/assistentiehonden organisaties. Het moet alleen wel zo zijn dat de school in de provincie Zeeland is en de stichting bereid is naar Zeeland te komen. (West Brabant is ook nog wel te doen)
Ik ben ondertussen verder aan t kijken naar andere hondenscholen en andere hulphonden/assistentiehonden organisaties. Het moet alleen wel zo zijn dat de school in de provincie Zeeland is en de stichting bereid is naar Zeeland te komen. (West Brabant is ook nog wel te doen)
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Heb je gekeken bij de ervaringen? Daar staat iemand bij met autisme (en een Aussie)
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee want een Australian Shepherd is niet robuustPaisley schreef: Nouja, het is afhankelijk van je referentie kaderIk vind hem niet uitgesproken log, maar wel robuust.
Heel wat anders dan de watervlugge springveertjes die de veedrijvers kunnen zijn waar TS o.a. de voorkeur voor heeft.
Met Kiwi erbij vind ik zelfs Mayke log, en die is mooi slank en voor een stabij redelijk fijn.

Ontopic: Blijf a.u.b. weg van een hondenschool voor dit soort zaken. Je vraagt iets heel ingewikkelds, een hond goed opleiden tot hulphond is vakwerk en zelfs dan is er geen garantie voor succes. Maar hondenscholen zijn gericht op mensen die "gewoon" willen trainen met hun hond, of hun hond willen opvoeden tot huishond die zich tenminste een beetje aanpast aan de maatschappij. Jij vraagt veel meer, dat moet je een hondenschool er niet even bij laten doen. En al helemaal niet volgens de CM methode

-
- Vaste gebruiker
Ik heb de Click een mail gestuurd over verdere informatie, hoe zij de financiering voor zich zien en of ik in aanmerking kom voor hun programma. En ook of ze naar Zeeland komen.Fotogravinnetje schreef:Heb je gekeken bij de ervaringen? Daar staat iemand bij met autisme (en een Aussie)
Al zou je het willen, dat gaat geeneens lukken. CM leert honden geen truukjes, alleen dat ze zich fatsoenlijk moeten gedragen.hakunamatata schreef:Even ter verduidelijking, want is reactie tussen gekomen die ik niet had gezien bij plaatsen.
Wat TS wilt, is toch echt een hulphond en ja, als deze getraind is, kost dat geld. Maar die honden zijn ook hier speciaal voor uitgezocht en opgeleid. Als je echt een hond wilt, zou ik gaan voor een fijn maatje, maar de hond geen taak geven i.v.m. jouw gezondheid. Wat doe je dan met de hond als hij hier niet aan kan voldoen?
-
- Vaste gebruiker
Als de hulphond niet gefinancierd kan worden komt er een ''gewone'' hond, dus krijgt het dier geen taak behalve huisdier zijn.Neeltje schreef:Al zou je het willen, dat gaat geeneens lukken. CM leert honden geen truukjes, alleen dat ze zich fatsoenlijk moeten gedragen.hakunamatata schreef:Even ter verduidelijking, want is reactie tussen gekomen die ik niet had gezien bij plaatsen.
Wat TS wilt, is toch echt een hulphond en ja, als deze getraind is, kost dat geld. Maar die honden zijn ook hier speciaal voor uitgezocht en opgeleid. Als je echt een hond wilt, zou ik gaan voor een fijn maatje, maar de hond geen taak geven i.v.m. jouw gezondheid. Wat doe je dan met de hond als hij hier niet aan kan voldoen?