Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

Re: Welk ras?

Ongelezen bericht door Zeeuwsemeid »

Ik begrijp je vraagstelling misschien verkeerd _Leonie, maar ik kan een hond een warm huis aanbieden, met een baas die 3x p.w. 4 uurtjes p.d. weg is. Die veel tijd en energie in de hond wil steken, veel wil wandelen en trainen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nee, ik denk dat je het wel begrijpt. :wink: Ik vind het alleen een punt wat je mee moet nemen, een zeer belangrijk punt zelfs - hoeveel je een hond ook kan bieden (wat je ongetwijfeld ook kan). Maar dit stukje:
Toch zal het voor gaan komen dat ik een paniekaanval zal krijgen en de hond zal moeten leren om mij daar uit te halen, ik denk dat een erg druk ras hier niet geschikt voor gaat zijn.
Ik vind dit een behoorlijke taak voor een huisdier. Eigenlijk: een niet eerlijke taak. Het is een hond, geen mens.
Mijn mening is, dat je een hond moet nemen omdat je dat wil - niet een hond nemen, omdat die jou er boven op gaat helpen op zulke momenten. Het is een dier, geen therapeut.
Ik vind dat je die verantwoordelijk niet bij een hond neer mag leggen. Ik vind het ook heel anders dan een hond die een lichamelijk gehandicapt iemand helpt, sorry als ik het allemaal wat bot zeg.

Daarnaast kan een pup ook uitgroeien tot een individu die dat misschien wel helemaal niet trekt. Ze hebben ook nog een eigen karakter.

Je moet het natuurlijk zelf weten - maar ik vind wel dat ik er een kanttekening bij kan plaatsen. Want ik zie een hond niet 'zo even' iemand uit een complete paniekaanval trekken.
Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

Mijn kat doet het ook aardig, het eruit halen is meer naast me zitten en wachten tot t over is. Alleen mijn kat denkt soms ''nope!'' en die smeert hem dan. Ik zou t fijn vinden als een hond als ie blijft zitten.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Hmmm. Dat ben ik niet met je eens Leonie. Een hulpfonds heeft een duidelijke taak, met dingen die hij moet kunnen. Een blindegeleide hond moet zijn baas de weg wijzen, een epilepsie hond waarschuwen bij een aanval, ik zou niet weten waarom dit anders is.

In feite is ze gewoon op zoek naar een hulp hond, of een hond die hulp hond kan worden. Dat niet zomaar elke hond dat kan is logisch, maar zou niet weten waarom dit niet zou kunnen.

Mits goed getraind en zo. Waar ik bij wat er over de genoemde organisatie en wat daar over gezegd is wel twijfels bij heb.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Maar is een stabiele volwassen herplaatser dan niet een beter idee? Een hond waarvan je al weet dat hij stabiel is?
Ik zeg niet dat het allemaal niet mag, maar zou gewoon over nadenken waarom je een hond aanschaft. Want wat als hij ook nerveus wordt? Wat als hij het toch niet zo goed trekt?
Honden die opgeleid worden tot blindengeleidehond redden het ook bij lange na niet allemaal.

Het is maar een kanttekening. :wink:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik heb toevallig een golden pup in mijn groep gehad waarbij er in het nest gekeken werd welke hond geschikt was als hulphond.
Zijn broertje is uitgekozen en is nu in opleiding.
Mijn les pup was al ontzettend vriendelijk, baasgericht en onverschrokken, alleen bezitsdrang tot grassprietjes waar nu aan gewerkt wordt.
Ik denk daardoor absoluut dat een golden past zolang die maar goed uitgezocht wordt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Leonie: Oh daar ben ik het zeker mee eens. Als je een hond een dergelijke taak wilt geven, moet je er wel zeker van zijn dat die stabiel genoeg is dat die het kan en niet op de gok aan een hond beginnen en hopen dat hij geschikt is.

Maar ik ben het er niet mee eens om te zeggen dat het niet eerlijk is een hond een dergelijke taak te laten uitvoeren. Zolang het hem goed wordt aangeleerd, hij weet wat er verwacht wordt en dat ook goed en stabiel kan uitvoeren.

En ik snap je kanttekening goed hoor. Ben het er ook wel mee eens dat ik het plan zoals die nu beschreven wordt, ook niet echt geslaagd vind. De organisatie klinkt niet echt alsof die echt weten waar ze mee bezig zijn en zolang zeeuwsemeid blijft vast houden aan wat haar oog het mooiste vind, wordt het allemaal wel erg lastig.
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Ben het wel met Leonie eens dat een volwassen herplaatser misschien een beter idee is. En zelfs dan zou ik de keuze voor een hond niet alleen nemen, maar met de hulp van een organisatie/hulphondenschool. Als het goed is (!), is daar de kennis in huis om de hond goed te observeren, om in te schatten of hij bij jou en je situatie past en om te beoordelen of zijn karakter stabiel genoeg is voor wat je wilt.
Nogmaals, ook binnen een ras zijn er grote individuele verschillen, dus de keuze voor een bepaald ras biedt zeker geen garanties.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Zelf denk ik ook dat een sportieve labrador zoals die van Samantha juist wel bij je past, ook met wat je zal willen met de hond en hoopt te kunnen verwachten van de hond.

Bulters Mekke ken ik wel een beetje en zij hebben gewoon een andere werkwijze dan veel organisaties die hulphonden opleiden. De meeste organisaties vinden dat slechts enkele type honden geschikt zijn (fokken ze vaak ook zelf en leiden ze zelf op) en dan krijg je een 'kant en klaar' hond en ga je samen verder met de training. Bij Bulters Mekke staat de band tussen eigenaar en hond voorop. Als eigenaar en hond een goede band hebben kun je veel bereiken en door middel van samen trainen nog wat meer focus leggen op bepaalde gewenste gedragingen bij de hond. Daarom vinden ze eigenlijk elk type hond wel geschikt, want niet iedereen is nu eenmaal een 'labrador- of poedelmens'.

Vooral bij het type hulphond die jij zoekt is juist de band tussen eigenaar en hond belangrijk. Maar daarbij is het in jouw geval wel extra belangrijk dat de hond het aankan als je bijvoorbeeld emotionele schommelingen hebt. En ik denk eerlijk gezegd dat weinig honden dat echt aankunnen. Bij veel honden zal dit stress bij het dier veroorzaken, terwijl jij juist een hond zoekt die hier relaxed bij blijft zodat de hond je steun kan bieden (al is het maar door bij je te blijven zitten). Ik denk niet een irreële verwachting van een getrainde hond trouwens om dat te kunnen. Maar bij veel honden zal dit juist stress opleveren waardoor de hond niet goed in staat is de taak (het bij je blijven en rust + steun bieden) te kunnen uitoefenen. Bij een zorgvuldig gekozen labrador denk ik dat je daar juist heel goed bij kan zitten.

Zelf ken ik trouwens DogsWork beter. http://www.dogswork.nl/dogswork/Welkom.html
Persoonlijk vind ik dit een erg goede organisatie die echt kijken naar de individuele combinatie van persoon met hulpvraag en hond. Zij kunnen je ook helpen bij het vinden van een geschikte hond (ook als dit een sportieve labrador is) en daar kun je samen trainingen volgen op weg naar het doel wat je hoopt te bereiken. Ik heb personen van deze organisatie heel uitgebreid mogen interviewen en ik ben zelf heel kritisch als het aankomt op het inzetten van dieren in de zorg (ook waar ik voor opgeleid wordt), maar was dus erg gecharmeerd van deze organisatie en dat zegt wel wat.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een hond die de opleiding tot blindengeleidehond net niet red, toch best stabiel genoeg kan zijn om zoiets te kunnen leren.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik zou de border collie in ieder geval wegstrepen. Ze zijn inderdaad prima trainbaar en kunnen de trucjes om te helpen prima leren maar ze zijn gevoelig. Met Kenji heb ik enorm mazzel, die voelt mij perfect aan (autisme, depressie klachten) en staat zijn mannetje als het minder gaat met mij. Maar hij moet niks, als hij weg wil als het met mij niet gaat is dat prima. Ik denk dat dit anders zou zijn als het meer gedwongen was (die druk trekt hij slecht).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik heb niet alles gelezen. Ik heb ongeveer hetzelfde 'bordeline' en angststoornissen. Vroeger durfde ik ook de deur niet uit (soms nog), boodschappen was een hel.
Ik vind een drukke 'ik moet' hond juist heel prettig, zeker toen het allemaal wat ernstiger was. Mijn eerste hond en mijn favoriete ras is de Amerikaanse Stafford. En nee die raad ik je niet aan :W: maar een hond die veel beweging nodig heeft, een hond die niet altijd maar sociaal is, een ras waar je wel is een foutje mee kan maken, een mens gevoelig ras. Was bij mij juist heel goed.
Ik vind de Peludo (Peruaanse naakthond behaard) ook echt een heel fijn ras, misschien kan je daar wat mee??
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kruimel53 schreef:
Nanna schreef:
Zeeuwsemeid schreef:Zowel met de labrador en de golden retriever zit ik vooral met het feit dat ik afgeschrokken ben door uiterlijk en door slechte verhalen.
Uiterlijk: Je ziet vaak te dikke honden, fout van de baas dat weet ik.
Verhalen: Ik heb uit mijn omgeving meerdere verhalen gehoord over honden die overmatig blaffen, aan de riem trekken, mensen bespringen, slechte heupen hebben, slechte ellebogen. Ook daarvan ben ik me echt wel bewust dat het grotendeels de fout van de mens is omdat zij achter zijn gebleven in de opvoeding van het dier en geen leider zijn.

Er zijn zoveel fokkers van labradors, dat ik bang ben een verkeerde fokker te treffen en straks een zieke hond heb. En ik vind de labrador ook gewoon niet mooi..
Ja, want je eerste keus, de Duitse herder, staat zo bekend om zijn fabuleuze gezondheid... :cool2:
En rustig, nou, die moet je echt met een lantarentje zoeken, áls ze er al zijn. Veel DH zijn drukke regelneven met een kort lontje en flink wat bewaak-neigingen. Niet echt handig voor een hond die overal mee naar toe moet en met alles en iedereen overweg moet kunnen vanwege z'n baan.
en ze blaffen als gekken en zijn helemaal niet per definitie stabiel, hebben zelfs erg behoefte aan een stabiele basis.
grote kans dat een dh meegaat in de paniek in plaats van het baasje uit die aanval te halen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shiloh86
Zeer actief

Weet ik niet. Ligt er maar net aan waarom die het uiteindelijk niet red. Dat zijn vast 1001 verschillende redenen, die los staan van dat het gewoon een stabiele/onverstoorbare hond is, maar wat hem voor zoiets misschien juist wel geschikt maakt.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

_Leonie schreef:Laat een Golden ook maar varen, die zijn ook gevoelig. Mijn hond reageert bijvoorbeeld erg sterk op instabiele mensen en (vaak) niet op een rustige manier. :wink:
Duitse Herders vind ik ook schitterend, maar zie ook dat die een hele stabiele duidelijke baas nodig hebben. Iets wat ik niet ben, dus heb ik dat idee eerst laten varen. Denk dat je ze wat onderschat, als je bijvoorbeeld verhalen van Aki van Blondie leest zie ik toch een vrolijke, ondeugende hond die wel weet wat hij wil (niet negatief, vind de verhalen en creativiteit van Aki juist leuk).

Ik vind zelf dat je anders moet gaan denken: 'wat kan ík een hond bieden?'
Een hond moet niet de verantwoordelijkheid hebben om een baas te leiden door zijn dagelijks leven. Het is een dier, die kan je die verantwoordelijkheid niet geven.
Je moet een hond nemen omdat je er één wil. Niet een hond nemen omdat dat voor je psychische gesteldheid beter is en die je wel even over straat heen gaat slepen, maar omdat jij een hond kan bieden wat een hond nodig heeft.
Maar dat is mijn mening. :wink:
Wat Leonie zegt. Ik geloof absoluut dat een goeie hond je sterker en geestelijk gezonder kan maken en je door slechte periodes kan halen, maar tegelijkertijd heb ik wel twijfels bij het verschijnsel hulphond. Ik zou eerst maar eens gaan bedenken wat voor leuke dingen je kan gaan doen met die hond en wat voor hond bij die leuke dingen past en wat voor hond blij zou zijn met jou als baas. Het is geen prothese waarbij je eerst gaat denken over de kleur, het is een levend wezen en jij bent verantwoordelijk voor zijn levensgeluk, ook als hij niet voldoet aan je hoge verwachtingen om jouw levensgeluk te verhogen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Shiloh86
Zeer actief

Maar zelfs als je het idee hulpfonds los laat, blijft de situatie dat ze paniekaanvallen kan krijgen op straat, dan nog lijkt het me van belang dat je een hond hebt die daar koel onder blijft en niet gaat stressen.

Wat dat betreft lijkt pit hebben in de hond me ook het probleem niet. Het klinkt alsof ze echt wel weet hoe ze een hond moet opvoeden. Wat van belang is is of de hond onverstoorbaar is als ze zelf in paniek raakt.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Sterker nog, met dieren is vaak juist makkelijker. Dieren reageren gemiddeld veel voorspelbaarder en hun gedragingen zijn veel makkelijker te interpreteren voor iemand met autisme. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Afbeelding
Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

Buiten op straat heb ik geen paniekaanvallen trouwens, ik geloof dat ik daar onduidelijk in ben geweest. Buiten vormt zich wel een vorm van paniek, maar vaak kan ik die situatie ontvluchten. Dus dan loop ik weg van de oorzaak die de paniek veroorzaakt.
In huis krijg ik vaak de paniekaanvallen. Die komen doordat ik enorm stress gevoelig ben, ik kan van simpele dingen helemaal over de zeik raken. Maar ook daarin merk ik dat ik de stress eruit kan lopen, maar dan moet ik een flink stuk gaan lopen en.. dat durf ik dus niet alleen. En ik heb helaas vrijwel nooit iemand die met me mee kan.
Het werken met dieren leid mijn hoofd af, en verlaagd de stress enorm. Sowieso gewoon als mijn kat naast me ligt op de bank en ik hem aai helpt al, maar mijn kat gaat niet mee aan een lijntje een heel eind lopen.
Stress bouwt zich snel in mij op, en ik weet zelf helaas ook niet precies wat de stress veroorzaakt en wanneer de laatste druppel er is.. ik kan maanden nergens last van hebben en opeens een aanval krijgen.

Wat ik nu vaak doe, is als ik de stress voel, dat ik de hond van mijn tante oppik en het dier mee neem naar het strand. Dan ga ik balletjes gooien, doe wat gehoorzaamheid en kijk hoe het dier speelt met de andere honden. Dan voel ik de rust in mezelf weer enorm toekomen.

Ik heb de labrador zeker nog niet afgeschreven, laat dat duidelijk zijn! En een vriendin van mijn moeder fokt grote munsterlanders, zij is dan ook bereid om te helpen met het uitzoeken van een goede fokker van een bepaald ras daar zij er meer verstand van heeft. Als het zover is om bij een nest te gaan kijken, dan wil ik sowieso een proffesional ook de pups laten bekijken zodat zij mee kunnen kijken wat bij mij zal passen. Ik heb een hondenschool gevonden die werkt op de manier zoals ik mijn hond wil gaan opvoeden, en zij begeleiden ook in het pup kopen.

Een stabiele herplaatser is inderdaad ook een optie, maar ook daarin zal een ander voor mij moeten kijken hoe stabiel de hond is.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Wat vind je van Engelse Springers?

Ik herken mezelf in je problematiek (in sommige dingen meer dan in anderen, natuurlijk), en na een heel vooronderzoek ben ik voor een springer gegaan. :mrgreen:

Edit: wij zijn overigens voor een werklijn gegaan. Vanwege het karakter, maar ook omdat ze (vind ik) minder lomp aandoen dan de showlijnen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Paarden trainen is heel wat anders. Daar reserveer je tijd voor en dan gaat je hele aandacht naar je paard. Pups zijn meesterlijk in de aandacht van je opeisen op momenten dat je het ze helemaal niet wilt/kunt geven :engel:
Ik weet van mezelf hoe groot dat verschil is. Met mijn paard had ik engelen geduld en raakte ik nooit gefrustreerd, maar Mayke heeft me als pup/puber echt tot waanzin gedreven.
Als ik een beetje gehaast, geïrriteerd of op een andere manier uit balans was, dan voelde ze dat meteen aan met die voelsprieten van dr en die ging dan op oorlogspad.
En dat had nou niet bepaald een kalmerend effect op mij :engel:

De rassen die je noemt vind ik, net als velen hier, totaal ongeschikt voor iemand die niet stabiel is. Je hebt een stabiel, mellow type hond nodig, die niet gauw uit balans is. Het ras zelf is niet alleen belangrijk, maar ook welke eigenschappen de ouders hebben en welke pup je uit het nest kiest. Je hebt een hond nodig die zelfverzekerd genoeg is om niet van t padje te raken als jij dat wel bent, maar je hebt ook niet een hond nodig die zoveel zelfvertrouwen heeft dat hij je sturing niet meer accepteert.
Best subtiel, en eigenlijk vind ik het een onevenwichtige relatie.
Afbeelding
Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

Nou ik vind veulens ook niet echt bepaald makkelijk, een puberende enter/twenter kan ook behoorlijk t bloed onder je nagels vandaan halen. Vooral als je bezig bent met een ander paard en het veulen vind dat hij de aandacht verdiend, dan ben je constant aan het corrigeren. Als je met een veulen gespannen raakt, en geïrriteerd reageert krijg je ook een fellere reactie dan die je wilde.
Voor het trainen van een hond maak je ook tijd vrij, natuurlijk zullen jonge dieren in huis ook aandacht vragen op momenten dat je er niet op zit te wachten, maar dat doet een kind ook.

Inmiddels contact gehad met een hondenschool in de buurt die werken met de filosofie van Cesar Millan, ik wil geen discussie starten over Cesar maar hij is mijn held wanneer het om honden training gaat. Hierdoor besloten de hondenschool in te schakelen bij het uitzoeken en opleiden van een hond, deze mensen zullen hier ook aan huis komen en advies geven w.b. de beste hond voor mij.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Over de labradors:
Echte werklijnen (zoals mijn zwarte duo) zijn denk ik niet heel geschikt, dat zijn zoals Tara al zegt werkhonden pur sang.
Maar er zit nog best wat tussen de echte werklijnen en de showlijnen in.
Afbeelding
Dit is niet log toch?
Qua karakter ook een heerlijke hond, heel stabiel en relaxed maar toch lekker actief, hij zou perfect in jouw plaatje passen.
Dus er valt veel te kiezen binnen de labradors hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

samantha! schreef: Dit is niet log toch?
Nouja, het is afhankelijk van je referentie kader ;) Ik vind hem niet uitgesproken log, maar wel robuust.
Heel wat anders dan de watervlugge springveertjes die de veedrijvers kunnen zijn waar TS o.a. de voorkeur voor heeft.
Met Kiwi erbij vind ik zelfs Mayke log, en die is mooi slank en voor een stabij redelijk fijn.
Afbeelding
Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

samantha! schreef:Over de labradors:
Echte werklijnen (zoals mijn zwarte duo) zijn denk ik niet heel geschikt, dat zijn zoals Tara al zegt werkhonden pur sang.
Afbeelding
Dit is niet log toch?
Qua karakter ook een heerlijke hond, heel stabiel en relaxed maar toch lekker actief, hij zou perfect in jouw plaatje passen.
Dit vind ik persoonlijk een prachtige lab! Zo zie ik ze graag, de echte showlijnen vind ik echt niet mooi. De werklijnen wel, maar zo'n tussen in type als deze vind ik ook zeker een mooi type en neem ik zeker mee in mijn lijstje.
samantha!
Zeer actief

Paisley schreef:
samantha! schreef: Dit is niet log toch?
Nouja, het is afhankelijk van je referentie kader ;) Ik vind hem niet uitgesproken log, maar wel robuust.
Heel wat anders dan de watervlugge springveertjes die de veedrijvers kunnen zijn waar TS o.a. de voorkeur voor heeft.
Met Kiwi erbij vind ik zelfs Mayke log, en die is mooi slank en voor een stabij redelijk fijn.
Ik bedoel ten opzichte van de showhonden :wink:
Voor mij is hij ook robuust ja, tegenover mijn zwartjes zelfs log, maar vergelijk hem met de gemiddelde showlab en dan is hij toch wel behoorlijk rank.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Zeeuwsemeid schreef:
samantha! schreef:Over de labradors:
Afbeelding
Dit is niet log toch?
Dit vind ik persoonlijk een prachtige lab! Zo zie ik ze graag, de echte showlijnen vind ik echt niet mooi. De werklijnen wel, maar zo'n tussen in type als deze vind ik ook zeker een mooi type en neem ik zeker mee in mijn lijstje.
:ok: Succes met alles!
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zeeuwsemeid schreef:Nou ik vind veulens ook niet echt bepaald makkelijk, een puberende enter/twenter kan ook behoorlijk t bloed onder je nagels vandaan halen. Vooral als je bezig bent met een ander paard en het veulen vind dat hij de aandacht verdiend, dan ben je constant aan het corrigeren. Als je met een veulen gespannen raakt, en geïrriteerd reageert krijg je ook een fellere reactie dan die je wilde.
Voor het trainen van een hond maak je ook tijd vrij, natuurlijk zullen jonge dieren in huis ook aandacht vragen op momenten dat je er niet op zit te wachten, maar dat doet een kind ook.

Inmiddels contact gehad met een hondenschool in de buurt die werken met de filosofie van Cesar Millan, ik wil geen discussie starten over Cesar maar hij is mijn held wanneer het om honden training gaat. Hierdoor besloten de hondenschool in te schakelen bij het uitzoeken en opleiden van een hond, deze mensen zullen hier ook aan huis komen en advies geven w.b. de beste hond voor mij.
Nu snap ik er even niks meer van, in andere bericht schreef je dat je hulp kreeg van een organisatie. Ik had al gevraagd welke, maar helaas heb je daar geen antwoord op gegeven en nu ga je in zee met een hondenschool ala CM. Ik kan je nu al vertellen dat dit nooit gaat werken als je hond als hulphond wil trainen.
Afbeelding
Zeeuwsemeid
Vaste gebruiker

Op pagina 2 heb ik al aangegeven contact te hebben gehad met Bulters Mekke. Gisteren alleen te horen gekregen dat ze niet meer met mensen in zee willen gaan op basis van PGB, dat hebben ze me niet verteld met de intake. Vandaar de overstap.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Precies mijn gedachte. En verwacht ook niet dat een hondenschool kennis en ervaring heeft over het trainen van een hulphond.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zeeuwsemeid schreef:Op pagina 2 heb ik al aangegeven contact te hebben gehad met Bulters Mekke. Gisteren alleen te horen gekregen dat ze niet meer met mensen in zee willen gaan op basis van PGB, dat hebben ze me niet verteld met de intake. Vandaar de overstap.
Oh sorry dat heb ik niet gezien :oeps:
Maar er zijn toch nog meer organisaties die jou kunnen helpen, honden scholen hebben maar zelden de informatie in huis om een hulphond te trainen. En al helemaal niet als ze de CM ''methode'' hanteren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”