Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haarloze terriër
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haarloze terriër
Ik kreeg een foto te zien van een haarloze terriër. En serieus dacht ik gewoon een Peruaan te zien. Kenners? Die haarloze terriërs zijn toch zeker wel gekruist of zo met een Peruaan?
-
- Zeer actief
Re: Haarloze terriër
Ze lijken zo op elkaarNanna schreef:Volgens mij niet. Hun naaktheid vererft ook heel anders. In die nesten komen geen behaarde hondjes voor.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
denk dat marjoleine er wel uitsluitsel over kan geven.
Er zit hier volgens mij een haarloze terriër op het forum
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... r#p7147384
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... rri%C3%ABr
Er zit hier volgens mij een haarloze terriër op het forum
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... r#p7147384
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... rri%C3%ABr
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hairless Terrier is in feite een naakte Rat Terrier, als ik het goed begrijp. En de naaktheid vererft recessief. Bij de andere naakthonden is het gen voor naaktheid lethaal dominant.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het vererft heel anders inderdaad.
De Peruaan en aanverwanten hebben een enkelvoudig dominant gen voor haarloos.
Die worden met of zonder haar geboren en klaar, dat blijft zo.
Fokzuiver haarloos kan niet want die worden niet geboren, en daardoor heb je dus ook behaarde exemplaren.
De Hairless is inderdaad een naakte Rat Terrier, en het vererft heel anders, enkelvoudig recessief. Al die honden zijn dus naakt, fokzuiver.
Maar ze worden grappig genoeg met haar geboren en dat valt eraf met een week of drie. Dan zijn ze bloot.
Door hun afkomst zijn ze best pittig, ze zijn geselecteerd op werken en gaan voor de kill van oorsprong. Leuke hondjes zijn het wel.
Fokzuiver haarloos kan niet want die worden niet geboren, en daardoor heb je dus ook behaarde exemplaren.
De Hairless is inderdaad een naakte Rat Terrier, en het vererft heel anders, enkelvoudig recessief. Al die honden zijn dus naakt, fokzuiver.
Maar ze worden grappig genoeg met haar geboren en dat valt eraf met een week of drie. Dan zijn ze bloot.
Door hun afkomst zijn ze best pittig, ze zijn geselecteerd op werken en gaan voor de kill van oorsprong. Leuke hondjes zijn het wel.
-
- Zeer actief
Dank voor je uitleg Marjoleine. Wel weer grappig dat een geïnteresseerde van een fokker weer te horen kreeg dat dit type milder is dan de gemiddelde terriërMarjoleine schreef:Het vererft heel anders inderdaad.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Dat ligt er natuurlijk maar net aan met welke terriër je dat vergelijkt en wat je ervaringen zijn.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
Dat is ook wel weer zo.YvetteJ schreef:Dat ligt er natuurlijk maar net aan met welke terriër je dat vergelijkt en wat je ervaringen zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Milder dan de behaarde Rat terrier, zeggen ze. Dat lijkt me stug, eerlijk gezegd.blondie schreef:Dank voor je uitleg Marjoleine. Wel weer grappig dat een geïnteresseerde van een fokker weer te horen kreeg dat dit type milder is dan de gemiddelde terriër
Maar je moet toch iets zeggen als fokker

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik kwam ze een keer tegen op een beurs. Daar stonden een paar tafels vol met mandjes en kussentjes waar die naakte hondjes overheen scharrelden, zich lieten aanhalen door bezoekers en verwonderlijk goed op hun plek bleven.
Zo 'pittig' vond ik ze niet overkomen (wel mat en levenloos). Als je het je in je hoofd haalt om een stel stabijs op een open tafel te laten vertoeven in een beurshal, dan stroomt die tafel leeg en mag je je demo-stabijtjes weer ophalen bij het standje met de kluiven en botjes of ze zijn allang via de uitgang op het parkeerterrein beland en hebben ze onderweg wat slachtoffers gemaakt bij de parkieten en konijnen afdeling van de beurs
Ik woonde vroeger in de straat bij eentje. Die werd altijd los uitgelaten in de stad maar maakte een hele angstige indruk op straat en bleef voornamelijk aan de hielen van zn eigenaar geplakt omdat hij goed uit de buurt van de rest van de wereld wilde blijven.
Zo 'pittig' vond ik ze niet overkomen (wel mat en levenloos). Als je het je in je hoofd haalt om een stel stabijs op een open tafel te laten vertoeven in een beurshal, dan stroomt die tafel leeg en mag je je demo-stabijtjes weer ophalen bij het standje met de kluiven en botjes of ze zijn allang via de uitgang op het parkeerterrein beland en hebben ze onderweg wat slachtoffers gemaakt bij de parkieten en konijnen afdeling van de beurs

Ik woonde vroeger in de straat bij eentje. Die werd altijd los uitgelaten in de stad maar maakte een hele angstige indruk op straat en bleef voornamelijk aan de hielen van zn eigenaar geplakt omdat hij goed uit de buurt van de rest van de wereld wilde blijven.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik begon ook te twijfelen en heb het even opgezocht op de site van de Huisdierdagen (de beurs waar ik was) maar het waren American Hairless terriersNanna schreef:Ik denk dat jij in de war bent met Chinese Naakthondjes.
Haarloze terriërs zie je zo goed als nooit.
Ze waren van deze website http://www.americanhairlessterrier.nl
Code: Selecteer alles
Op 7 & 8 November 2015 zijn wij met onze honden aanwezig op de huisdierdagen,
TT Hall, Assen. ( stand 408 )
www.huisdierdagen.nl

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zat er een tijdje ook niet een eigenaar van een AHT op het forum?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, die heeft nog meegewerkt aan een artikel. Omdat ze zo verdraaid zeldzaam zijn dus.Gimmick schreef:Zat er een tijdje ook niet een eigenaar van een AHT op het forum?
- Gimmick
- Zeer actief
Ik heb nog even gezocht. Maar kan alleen Claudia vinden (wat overigens een tante van mijn man is)Marjoleine schreef:Ja, die heeft nog meegewerkt aan een artikel. Omdat ze zo verdraaid zeldzaam zijn dus.Gimmick schreef:Zat er een tijdje ook niet een eigenaar van een AHT op het forum?
Maar verder....
Ik weet dat er nog iemand was met ook naakt katten...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij zitten of zaten er wel 3 op het forum.
Ik zal eens kijken.
Virii_BB
En die Kimo Kawaii inderdaad (Debster nogiets)
Bolliewollie
Ik zal eens kijken.
Virii_BB
En die Kimo Kawaii inderdaad (Debster nogiets)
Bolliewollie
Laatst gewijzigd door sirene op 08 dec 2015 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
die hond heet Kimo Kawai, als ik me niet vergisGimmick schreef:Ik heb nog even gezocht. Maar kan alleen Claudia vinden (wat overigens een tante van mijn man is)Marjoleine schreef:Ja, die heeft nog meegewerkt aan een artikel. Omdat ze zo verdraaid zeldzaam zijn dus.Gimmick schreef:Zat er een tijdje ook niet een eigenaar van een AHT op het forum?
Maar verder....

- Gimmick
- Zeer actief
Ja klopt!! Prachtig beestje is dat!sbientje schreef:die hond heet Kimo Kawai, als ik me niet vergisGimmick schreef:Ik heb nog even gezocht. Maar kan alleen Claudia vinden (wat overigens een tante van mijn man is)Marjoleine schreef:Ja, die heeft nog meegewerkt aan een artikel. Omdat ze zo verdraaid zeldzaam zijn dus.Gimmick schreef:Zat er een tijdje ook niet een eigenaar van een AHT op het forum?
Maar verder....
- Debster1982
- Actief
- Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
- Aantal honden: 1
Kimo is van ons. Ben een tijdje niet aanwezig geweest op het forum door de komt van onze zoon en een gecompliceerde zwangerschap.
Alle antwoorden zijn zo'n beetje al gegeven
Onze ervaring is dat ze best pittig zijn, al kennen we ook een aantal zenuwachtige, maar die hebben dan deniers minder fijne geschiedenis.
Jachtdrift hebben ze zeker, Kimo is erg fel op muisjes en de laatste tijd ook op konijnen.
Muizen heeft hij al eens gevangen, konijnen (nog) niet.
Het zijn wel actieve hondjes die je bezig moet houden. We merken als we een drukke dag hebben gehad waarbij hij iets minder actief is geweest dat in dat wel "last" van heeft.
Hij is gek op zijn flirtpole en dat werkt ook goed om zijn energie kwijt te raken.
Hij heeft zijn eigen Facebook pagina, voor de geïnteresseerden.
Www.Facebook.Com/kimokawaiiaht
Alle antwoorden zijn zo'n beetje al gegeven

Onze ervaring is dat ze best pittig zijn, al kennen we ook een aantal zenuwachtige, maar die hebben dan deniers minder fijne geschiedenis.
Jachtdrift hebben ze zeker, Kimo is erg fel op muisjes en de laatste tijd ook op konijnen.
Muizen heeft hij al eens gevangen, konijnen (nog) niet.
Het zijn wel actieve hondjes die je bezig moet houden. We merken als we een drukke dag hebben gehad waarbij hij iets minder actief is geweest dat in dat wel "last" van heeft.
Hij is gek op zijn flirtpole en dat werkt ook goed om zijn energie kwijt te raken.
Hij heeft zijn eigen Facebook pagina, voor de geïnteresseerden.
Www.Facebook.Com/kimokawaiiaht