Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met meerdere honden lopen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Met meerdere honden lopen

Ongelezen bericht door samantha! »

*Skye* schreef:
samantha! schreef:Ik heb er 4 en een aantal dagen per week 6.
Voor de grote wandeling gaan we altijd naar een gebied waar ze los kunnen, dan zijn ze dus vanaf het moment dat ze de auto uit komen los.
Voor de vorm prop ik wel wat lijntjes in mn zak maar dat vergeet ik ook best vaak of ik loop met 6 en heb maar 2 lijntjes bij haha.
Maar goed, het is losloopgebied en ik kan me geen enkele situatie heugen waarin ik ze aan had willen lijnen.

In de wijk voor de kleinere rondes lopen ze eigenlijk ook altijd los maar dan moeten ze aan de voet lopen.
Ze hebben een vaste positie en die mag niet worden verlaten, snuffelen mag niet en plassen ook niet.
Maar we lopen dan wel altijd naar het losloopparkje hier dus ze hoeven maar 3 minuten zo strak te lopen, in het park mogen ze vrij.
Als ik hele bende wil roepen dan roep ik: "jongens" en dan komen ze allemaal.
Hoeft er maar 1 te komen noem ik alleen die naam.
Heel gestructureerd dus allemaal maar dat moet ook wel met zoveel grote honden.
Op het forum zag ik een keer een foto van jou voorbij komen dat je op straat liep met een aantal van je honden. Allemaal inderdaad netjes naast je. Echt geweldig om te zien. Ooit als ik later groot ben ga ik ook zo over straat ;) Heb je nog nooit een boete gekregen omdat je honden altijd los lopen?
Nee, het zijn allemaal autoloze straatjes hier, daar komt geen kip.
Ik hoef maar 1 straat over te steken, een heel rustige straat en daar aan de overkant begint gelijk ook het veld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Normaal heb ik niet echt een structuur er in. Ze mogen lopen waar ze willen en ook snuffelen, zolang ze maar niet als een kip zonder kop alle kanten op lopen. Ik kan ze niet elke wandeling los laten lopen dus heel de weg strak naast me is niet handig.

Als ik met de kinderwagen erbij loop zit er wel wat meer structuur in. Benno en Jip aan de ene kant in de hand waarmee ik de kar duw. Ziva aan de andere kant. Ze mogen alleen van kant wisselen als ik het zeg en achter de kinderwagen langs. Snuffelen mogen ze wel gewoon, maar dan aan "hun kant".
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

De enige reden dat ik er nog geen tweede hond bij heb (na bijna altijd 2 honden gehad te hebben), is dat het geen doen is om met 2 honden te lopen als 1 daarvan Bronco is.
Normaal gesproken zou het best te doen zijn, maar als ik andere honden tegenkom heb ik echt beide handen nodig.
Daar is nog veel werk in te verzetten, al gaat het heel langzaam steeds beter.

Best jammer, want ik zou er best eentje bij willen. Ook voor Bronco.
Maar wil hij er iets aan hebben (kunnen spelen), zal het toch ook een stevige hond moeten zijn.
En dat zie ik niet zitten, 2 van die tanks aan de lijn.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik was hier een koppelstuk aan het proberen en wat al eerder gezegd werd, ze trekken elkaar mee en daardoor krijgen ze wel rukken (met name nootje). die gebruik ik niet meer. 2 honden doe ik aan de flex, maar ik loop eigenlijk altijd met 3 of vier en dan heb ik ze allemaal aan 2 meter lijnen. dat gaat prima, ik heb ze allemaal aan 1 hand. maar daar heb ik geen foto van :).

Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik laat alles apart uit, alleen de pup gaat samen mee met één van de mannen..ik loop nooit met 2 of meer honden tegelijk als ze ouder zijn..
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier laat ik er vijf tegelijk uit aan gewone korte lijnen. Geen 2 meter lijn, dan raakt de hele boel in de knoop. Ze hebben geen vaste plaatsen, bij vertrek frummel ik de boel ongeveer op zijn plaats en daar blijven ze netjes lopen. Eerst naast, 3 aan de ene en 2 aan de andere kant. In het park mogen ze ook niet los, dus ook daar aan de lijn. Daar mogen ze snuffelen en plassen en poepen. Dat gaat prima, we wachten gewoon samen tot iedereen klaar is. Meestal is het ook een gezamenlijke snuffel, dan zal het een interessante roddel zijn.

Ze mogen dan de hele lengte van de (korte) lijn gebruiken. Even aangeven waar ze heen willen mag, maar doortrekken niet. Ook wordt er absoluut niet gespeeld aan de lijn. Verder gaat het hele zooitje aan de kant als we een andere hond of mensen naderen. Blaffen mag, maar uitvallen niet. Ook liever dat blaffen niet, maar dat lukt gewoon niet met 5 stuks schapendoezen. Dus dan maar aan de kant en vandaar blaffen. Overigens blaffen ze niet naar mensen, alleen naar andere honden.

5 stuks kan ik nog houden, zeker nu de oudste drie 10+ zijn. Maar als ik de honden van mijn zus hier ook nog heb ga ik niet alleen het park in, 7 stuks kan ik echt niet houden als ik onverwachts iets tegenkom. Dan is het echt of met zijn tweeën lopen, of liever met de auto naar een plek waar ze lekker los kunnen rennen.

In het park nemen we gewoon lekker de tijd, samen snuffelen om de beurt plassen en poepen, samen de vogeltjes wegkijken. En meestal heb ik dan ook nog 1 of 2 katten mee die zich erdoor lopen te bemoeien en waar we af en toe op moeten wachten. Soms kunnen ze lekker los op het losloopveld, maar als daar al meerdere honden zijn lopen we door, dan hebben ze een keer pech gehad.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Met dit drietal doe ik 2 en 1 gelijk. Meestal de heren samen en Indy alleen. (omdat die in huis woont en de ik de heren allebei buiten moet pakken)
De vorige 3-tallen kon ik makkelijk met z'n drieen mee nemen.
Maar de heren staat nogal een kop op, vooral Mike. Dus daar kan ik Indy dan nét niet bij hebben. Of het moet middernacht zijn en ik zeker weet dat ik niets tegen kom. Dan durf ik wel eens de heren aan de lijn en Indy los mee te nemen. Maar dat komt weinig voor. Want als Leon werken is dan is Mike dat ook.
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Ik loop regelmatig met twee hondjes. Soms loopt mijn eigen hond mee aan de riem, vaak loopt ze ook los.
Mijn eigen hondje blijft los naast me, mijn uitlaathondje is erg jong en zijn spanningsboog is niet erg groot. :lol1:

Aan een flexlijn heb ik ze nog nooit uitgelaten, ook mijn eigen hond niet. Wat een hekel heb ik aan die dingen. Dat handvat is zwaar, je kan ze niet ff in je zak stoppen en ik vind het super irritant als mijn hond een paar meter van me vandaan loopt terwijl ze wel vastloopt. Ze mag van me vandaan wanneer ze los is en in een losloopgebied, maar vast is vast en dan moet ze netjes naast me.
Dit leer ik de jonge Golden ook, en dat gaat heel goed. :cheer:

Afbeelding

Edit: Oh ja, ik laat de Golden tussen mij en mijn hond inlopen omdat hij nog wel eens alle kanten op gaat. Ik wil dat hij, net als mijn hond, leert dat-ie aan de riem gewoon netjes mee moet lopen.
Laatst gewijzigd door Jo-Ellen op 22 nov 2015 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Als we aangelijnd lopen sorteer ik de honden op loopsnelheid :F:
Ik gebruik eigenlijk nooit de flex, alleen als ik met 2 honden of minder loop soms voor Joey, omdat die bijna niet los kan.
Beuk jakkert altijd door op zijn eigen tempo en Faye hobbelt altijd op mijn eigen looptempo mee, terwijl Joe en Sam graag wat snuffelen, dus als ik Sam en Joe in één hand heb en de andere twee in de andere hand gaat het perfect :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik loop op verschillende manieren.

Niet altijd gestructureerd, mijn eigen hond trekt het hardste haha
Afbeelding
Maar goed, het is ook maar een klein stukje tot waar ze los kunnen lopen
Afbeelding

Niet echt gestructureerd, maar er wordt niet continue van links naar rechts gewisseld. In bos in principe los, tenzij om bepaalde redenen vast. Er zijn zones waar ze mogen snuffelen (het bos, maar tot het bos niet). Deed ik ook al met 1 hond
Afbeelding

Geklooi met 3 asielhonden aan de lijn en onze eigen Kay (Santos de grote sable werd natuurlijk de hond van mijn ouders, de tricolor zat enkele maanden bij ons in gastgezin: Masja)
Afbeelding
Gaat ook wel eens mis:
Afbeelding

Kan zelfs met vrije handjes!
Afbeelding
Hier ook met koppelstuk, maar met Norah die draait en druk doet niet handig
Afbeelding
Met trekkende honden wel liever een verende lijn ertussen
Afbeelding

En anders kan Kay altijd nog een riem vasthouden
Afbeelding

Mogelijkheden genoeg, ook als het niet zulke braverds zijn haha
Met 2 honden loop ik wel met flex, maar tot 5 meter tot nu toe.
Vroeger fietste ik zelfs met 2 handen en ja allemaal in 1 hand (Enorm grote Duitse Herder, Schotse Collie en een xterrier)
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heel leuk om jullie manieren te horen en de foto's erbij van hoe er met meerdere honden gelopen werd zijn ook heel leuk om te zien.

Voorlopig loop ik hier over het algemeen nog wel een tijdje met 1 hond en soms en oppashond erbij. Denk dat het vast goed komt als het zo ver is.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Wij lopen ofwel samen, elk met een deel van de honden (nou ja, nu is er dan de pup, die wordt op dit moment nog apart uitgelaten voor wandelingen aan de lijn) ofwel in 2 groepjes. De volwassenen kunnen in theorie wel allemaal tegelijk mee (aan de lijn), maar dat loopt gewoon niet lekker ontspannen. 2 aan elke kant is goed te doen, zeker met die kleintjes. Aan de lijn lopen ze (ongeveer) naast (niet zo heel streng, maar in elk geval geen druk op de lijn en ieder aan zijn/haar eigen kant blijven) en na een kort stuk wandelen mogen ze dan om en om, of in groepjes van 2 of 3, los, beetje afhankelijk van waar we naartoe zijn gewandeld. Naar het bos voor de langere wandelingen kán alles gewoon tegelijk mee, maar soms ook in kleinere groepjes, gewoon voor de meer individuele aandacht en rust.

Flexilijnen kan ik overigens niet zo veel mee, maar dat komt misschien ook door de grootte van onze roedel. :schrik: Vind het reuze handig voor als een hond tijdelijk niet los kan o.i.d., maar dan wel alleen die hond mee op zo'n wandeling. :lol1:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Twee honden allebei aan de 8 meter flex.
Gaat prima, naast lopen zonder te mogen snuffelen zouden ze maar stom vinden en dan kan ik ze beter thuis laten.
Al gaat jessy vaak ook los mee.
Als ik met het oppashondje er bij met 3 loop. Gaan de witje aan 1 kant met de flex en het kleintje aan de 2 meter lijn aan de andere kant
Bij commando gebruik ik wel altijd de naam er voor

Afbeelding
Afbeelding
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Mijn tosa's laat ik apart uit want ik kan geen 2 of meer tosa's tegelijk onder controle houden.
Alleen mijn jonge tosa teefje en pitbultje laat ik wel samen uit.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hier lopen we met 2 8-meter flexen. Het eerste stuk mogen ze van mij wel wat ruimte nemen, op voorwaarde dat ze niet de weg op lopen (is even oefenen en af en toe aan herinneren, maar dat zit er altijd vlot in). Bij vriend moeten ze kort blijven tot op de dijk. Heel veel structuur zit er niet in, Pol snapt het wel als we zeggen dat hij aan de andere kant langs moet, maar Aura is nog maar sinds kort zover dat ze niet in paniek raakt als ze aan de verkeerde kant van een obstakel zit. Los mogen beiden alleen waar het overzichtelijk is en waar geen verkeer komt en op zulke plekken komen we minimaal 1 en meestal 2 keer per dag.
Overigens heb ik grote bewondering voor hoe vriend het voor elkaar krijgt om met 2 flexen, de kinderwagen en een peuter op een fietsje te wandelen.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Luna is de zogeheten been-klever. Zij loopt gewoon naast en ik hoef de eerste letter van haar naam maar te zeggen, en zij komt na haar plas direct weer beenkleven. Zij loopt eigenlijk altijd los, nu woon ik aan de rand van duin en is er amper verkeer hier. 1 straat door en ik zit in duin.

Sultan zit aan de korte lijn en in losloopgebieden altijd los.

Nu heb ik regelmatig opvangers, die niet los mogen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 honden aangelijnd al irritant vind haha. Dus respect voor mensen die dat altijd hebben. Maar dan plast Sultan links en besluit de ander rechts te gaan plassen ( uiteraard tegelijk), waardoor ik in een soort halve split sta om hun allebei ruimte te geven tijdens het plassen. Nee, het liefst pak ik dan dus gewoon de auto naar een losloopgebied en Sultan dus ook gewoon gelijk los. Dan hoeft alleen de opvanger aan de lijn haha.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”