Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mistertje. Veertien jaar geworden! (+ fotospam) p.18
Moderator: moderatorteam
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Re: Mister T. Update p15: Oei, kip gevangen... wat nu?

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Mister T. Update p15: Oei, kip gevangen... wat nu?
Leuk dat je 'm nog gezien hebtranetje schreef:Leuk filmpje.
Ik schreef niet dat ik dacht dat jij extra wilde plagen![]()
HahahaManu schreef:Nou inderdaad. Ik dacht nog dat ik niet de enige met een kippendief hier op het forum zou zijn, joepieHylos schreef:Ik geloofde voor een seconde dat er iets aan de hand was... ook Manu en de kippen flitste nog even voorbij... maar helaas ben je niet bepaald geloofwaardig meer![]()
![]()
Wel een heel leuk filmpje, dat doet mister toch maar even knap.. meneertje op leeftijd!
Maar tssssLeuk hoor, leuke grap
Er stond toch écht een waarschuwing bijLieske1977 schreef:Ik krijg de beelden van die arme kip niet meer van mijn netvlies. Wáárom kijk ik zulke filmpjes in hemelsnaam?
Lekker hè! Hij vindt dat zo lekker, dat sjouwen met een speeltjeLieske1977 schreef:Geweldig! En wat heeft 'ie het naar zijn zin!
Haha, ik weet het ook niet, dat ontspruit zomaar uit mijn aparte breinlotje&famke schreef:![]()
Hoe bedenk je t........Wat fijn om Mister zo blij en relaxt te zien. Nu weet ik het zeker, hij wordt echt alleen nog maar jonger. Die eindigt misschien wel als pup....
Helaas staat Mister qua lichamelijke ontwikkeling al een tijdje stil, maar goed hij is dan ook al bijna 13 jaar en heeft nou eenmaal spondylose. Van mij had ie nog wel wat verder mogen verbeteren, maar dit is al super natuurlijk. Hij kan zich nu goed redden en kan weer/nog op de bank springen bijvoorbeeld. Rennen en bochtjes maken gaat ook goed. Een enkel keertje valt zijn achterhand nog wel om, maar dat is vooral als ie in een krappe ruimte en in het gedrang zelf druk loopt te doen. Of als ie Laissah achterna zit en zijn achterpootjes het niet meer bijhouden.
- Zamunda
- Zeer actief
Mistertje: ruim anderhalf jaar hier en nog lang niet...(p17)
...van plan er een eind aan te breien
. Het gaat namelijk hartstikke goed met de dertieneneenhalf-jarige grote zwarte man.
Het ventje en ik zijn de afgelopen maanden nog een stuk meer naar elkaar toegegroeid. Sinds Tisbee weg is is hij weer veel kalmer (qua piepen/janken/joelen), voor mij echt een verademing maar voor hemzelf ook merk ik. Zelf ben ik natuurlijk ook een stuk rustiger en kan ik weer meer openstaan voor hem doordat de stress omtrent de katten weggevallen is. Maar vreemd genoeg is hij rustiger/evenwichtiger dan voordat Tis kwam; alsof hij de rust nu meer waardeert
?
Ik zag ook weer openingen om anders om te gaan met bepaalde situaties, doordat het me heel erg duidelijk was geworden dat hij vooral op het enthousiasme/drukke gedoe van de ander (gestrest) reageert. Ik heb het idee dat hij altijd bang is om niet aan bod te komen (heel erg dringen bij de deur als Lais daar ook staat bijv.), ofja, ik kan het niet echt precies benoemen. Alhoewel, is dit de Herder die altijd maar vooraan moet staan
? Zo dicht mogelijk met zijn neus bovenop de actie?
Als ik nu het voer ga pakken parkeer ik Lais op de bank en Mister in de mand. Zo kan Lais niet ronddrentelen/-huppelen en wordt Mister daar niet nerveus van. De eerste paar keer moest ik ze nog weleens terugzetten (vooral lollig als eerst Lais enthousiast van de bank springt en Mister daarop joelend uit z'n mand schiet
), maar dat was echt zo bekeken. Ze zitten nu echt braaf en vrij rustig (en stil
) te wachten.
Het punt daarna, ze enigszins rustig naar buiten krijgen, wilde nog niet helemaal. Mister is dan toch paniekerig om toch maar vooral als eerste bij de deur te willen zijn en er daarna als eerste doorheen te gaan. Ik kon hem wel onder appel houden, maar dat gaf niet het voor mij gewenste effect en rustiger werd hij er al helemaal niet van. Maar ook daar heb ik een fijne manier op gevonden. Omdat Mister iets meer moet eten dan hij opspeurt geef ik hem eerst een hand voer in zijn mand en terwijl hij dat opsmikkelt strooi ik een paar brokjes bij Lais op de bank (of doe ik wat kunstjes met haar). Als Mister klaar is mik ik wat brokjes op de grond terwijl ik naar de deur loop (dat laatste deed ik altijd al, maar was opzichzelfstaand niet afdoende) en dan komen ze al speurend vrij rustig achter me aan naar de deur en kan ik zonder enige moeite er rustig zelf door lopen. Geen paniekerig geren meer waarbij gejoeld of uitgegleden wordt
.
Als ik ze nu naar hun plekjes bonjour voordat ik het voer ga pakken vertel ik ze al glunderend hoe knap ze zijn en geniet ik van mijn lieve, brave hondjes
. Als ik dan met het voer de kamer weer inkom herhaalt zich dat nog een keer
. En als Mister lekker tevreden aan het smikkelen is in zijn mand terwijl ik Lais zoethou met een paar brokjes geniet ik tevreden verder. Net als bij het naar de deur lopen terwijl ik kijk hoe rustig Mister al speurend (zonder haast!) meeloopt. Ja. Supergaaf.
Het lijkt vast iets heel kleins, maar voor mij (en ik denk voor Mister ook wel) is het een groot goed dat het nu zo gaat.
Het 'parkeren' gebruik ik ook met het omdoen van de tuigen/riemen. Er is dan wel meer onrust, maar op deze manier gaat het een stuk beter met minder moeite. Het wordt een patroon: als ze op hun plek moeten dan moet er even gewacht worden en is er geen keuze om te drentelen én Mister weet dat Lais niet ieder moment druk kan gaan doen (en gaan voordringen
). Dat geeft hem rust.
Verder gaan we geregeld lekker even de wei in, Mister gaat dan een beetje de mest 'opruimen' (van paarden en katten), rondhobbelen en lekker zwemmen (dat vindt ie toch zo leuk hè, dat is echt genieten om te zien. Vorig jaar joelde hij nog de hele buurt bij elkaar als ie dieper wilde maar niet durfde, nu twijfelt ie niet eens meer bij de overgang van waden naar zwemmen
), apporteren of gewoon sjouwen met z'n bal/stok/eend/kip/wat dan ook. Als Lais ook mee is heeft Mister er natuurlijk wel een Belangrijke Taak bij: Lais in de gaten houden en vooral bij elk grassprietje wat zij besnuffelt direct zijn lange neus tussen de hare en het sprietje douwen. Je weet maar nooit of je iets mist
.
Ja, echt vreemd/apart: sinds Tis weg is lijkt hij zo ontzettend tevreden. Of nouja, tevreden was hij daarvoor ook wel, maar hij heeft meer rust in zijn kop ofzo. Niet continu hoor, hij kan gewoon nog prima de grootste dramaqueen van het westelijk halfrond uithangen, daar draait hij zijn poot echt niet voor om (bijvoorbeeld als ie ergens even niet met zijn neus bovenop kan/mag staan, of -godbetert- moet wachten
)
. Nouja, ik weet het dus niet precies onder woorden te brengen, maar het is voor ons beide veel fijner nu en ik geniet nu nog veel meer van en met hem.
Fysiek doet ie het ook bizar goed. Ik had in eerste instantie natuurlijk al niet verwacht dat hij het langer dan een paar maanden zou uithouden, maar ook toen die paar maanden er twaalf werden had ik niet gedacht dat hij het nu (met ruim 18 maanden) nog zó goed zou doen. Zijn achterhand is door de spondylose echt niet je van het, maar het is wel stabiel. Het zit op het niveau dat er niet veel kracht inzit maar genoeg kracht en coördinatie om op de bank te springen, te rennen, draaien, (tien kilometer) te wandelen... eigenlijk alles. En dat is nu toch al een jaar stabiel.
Ja, soms valt zijn achterhand even om bij een snelle korte draai en als ie over een haagje springt gaat ie met zijn achterpoten door de bovenlaag van het haagje
. Verder zie je natuurlijk ook heel goed dat zijn bespiering uit verhouding is: voor heel goed bespierd en breed, achter arm bespierd en heel smalletjes. Maar hij doet het er goed mee en het is dus echt heel stabiel. Wat een taaie ouwe rakker
.
Hij is ook gewoon nog zo bij als ik weet niet wat, hij snapt het allemaal nog best.
Ik vind het altijd zo mooi hoe zijn hele gezicht oplicht als ik een bal weggooi voor hem: de oren erop, ogen alert, een hoge houding met een lijf dat in de startblokken staat
. En dan zo blij erachteraan huppelen.
Wat ik ook zo genieten vind is als ie speels reageert op Lais. Lais daagt hem nogal eens uit door rondjes door de tuin te rennen, eventueel met een stok die ze hem dan af en toe voorhoudt. Het duurt meestal niet lang voordat Mister haar dan achterna rent en het mooiste vind ik het als hij dan speels/uitdagend met zijn voorpoten slaand op haar afloopt
.
Knuffelen is zijn hobby, of beter gezegd: geknuffeld worden. Dat was op dag één al zo en dat is alleen maar meer geworden. Mister de knuffelbejaarde
.
Sinds een tijdje is de omheining van het erf weer helemaal in orde en kunnen de honden veilig loslopen op het erf als wij buiten bezig zijn. Dan struint ie er lekker op los (op zoek naar kattenpoep vooral), jat ie voerwortels of appels en komt ie af en toe even inchecken. Helemaal happy. Af en toe moet ie het dan weer even ontgelden omdat Lais hem dan 'uitnodigt' (lees: dwingt) tot spel, maar ach, kniesoor die daar over valt
.
Waarschijnlijk niet veel nieuws onder de zon en in herhaling vallen en zo meer, maar ik vond het gewoon leuk om weer eens neer te pennen hoe het nu gaat en voelt. Ik hoop dat ie het nog een tijdje zo goed blijft doen, onze levensgenieter.
Het ventje en ik zijn de afgelopen maanden nog een stuk meer naar elkaar toegegroeid. Sinds Tisbee weg is is hij weer veel kalmer (qua piepen/janken/joelen), voor mij echt een verademing maar voor hemzelf ook merk ik. Zelf ben ik natuurlijk ook een stuk rustiger en kan ik weer meer openstaan voor hem doordat de stress omtrent de katten weggevallen is. Maar vreemd genoeg is hij rustiger/evenwichtiger dan voordat Tis kwam; alsof hij de rust nu meer waardeert
Ik zag ook weer openingen om anders om te gaan met bepaalde situaties, doordat het me heel erg duidelijk was geworden dat hij vooral op het enthousiasme/drukke gedoe van de ander (gestrest) reageert. Ik heb het idee dat hij altijd bang is om niet aan bod te komen (heel erg dringen bij de deur als Lais daar ook staat bijv.), ofja, ik kan het niet echt precies benoemen. Alhoewel, is dit de Herder die altijd maar vooraan moet staan
Als ik nu het voer ga pakken parkeer ik Lais op de bank en Mister in de mand. Zo kan Lais niet ronddrentelen/-huppelen en wordt Mister daar niet nerveus van. De eerste paar keer moest ik ze nog weleens terugzetten (vooral lollig als eerst Lais enthousiast van de bank springt en Mister daarop joelend uit z'n mand schiet
Het punt daarna, ze enigszins rustig naar buiten krijgen, wilde nog niet helemaal. Mister is dan toch paniekerig om toch maar vooral als eerste bij de deur te willen zijn en er daarna als eerste doorheen te gaan. Ik kon hem wel onder appel houden, maar dat gaf niet het voor mij gewenste effect en rustiger werd hij er al helemaal niet van. Maar ook daar heb ik een fijne manier op gevonden. Omdat Mister iets meer moet eten dan hij opspeurt geef ik hem eerst een hand voer in zijn mand en terwijl hij dat opsmikkelt strooi ik een paar brokjes bij Lais op de bank (of doe ik wat kunstjes met haar). Als Mister klaar is mik ik wat brokjes op de grond terwijl ik naar de deur loop (dat laatste deed ik altijd al, maar was opzichzelfstaand niet afdoende) en dan komen ze al speurend vrij rustig achter me aan naar de deur en kan ik zonder enige moeite er rustig zelf door lopen. Geen paniekerig geren meer waarbij gejoeld of uitgegleden wordt
Als ik ze nu naar hun plekjes bonjour voordat ik het voer ga pakken vertel ik ze al glunderend hoe knap ze zijn en geniet ik van mijn lieve, brave hondjes
Het lijkt vast iets heel kleins, maar voor mij (en ik denk voor Mister ook wel) is het een groot goed dat het nu zo gaat.
Het 'parkeren' gebruik ik ook met het omdoen van de tuigen/riemen. Er is dan wel meer onrust, maar op deze manier gaat het een stuk beter met minder moeite. Het wordt een patroon: als ze op hun plek moeten dan moet er even gewacht worden en is er geen keuze om te drentelen én Mister weet dat Lais niet ieder moment druk kan gaan doen (en gaan voordringen
Verder gaan we geregeld lekker even de wei in, Mister gaat dan een beetje de mest 'opruimen' (van paarden en katten), rondhobbelen en lekker zwemmen (dat vindt ie toch zo leuk hè, dat is echt genieten om te zien. Vorig jaar joelde hij nog de hele buurt bij elkaar als ie dieper wilde maar niet durfde, nu twijfelt ie niet eens meer bij de overgang van waden naar zwemmen
Ja, echt vreemd/apart: sinds Tis weg is lijkt hij zo ontzettend tevreden. Of nouja, tevreden was hij daarvoor ook wel, maar hij heeft meer rust in zijn kop ofzo. Niet continu hoor, hij kan gewoon nog prima de grootste dramaqueen van het westelijk halfrond uithangen, daar draait hij zijn poot echt niet voor om (bijvoorbeeld als ie ergens even niet met zijn neus bovenop kan/mag staan, of -godbetert- moet wachten
Fysiek doet ie het ook bizar goed. Ik had in eerste instantie natuurlijk al niet verwacht dat hij het langer dan een paar maanden zou uithouden, maar ook toen die paar maanden er twaalf werden had ik niet gedacht dat hij het nu (met ruim 18 maanden) nog zó goed zou doen. Zijn achterhand is door de spondylose echt niet je van het, maar het is wel stabiel. Het zit op het niveau dat er niet veel kracht inzit maar genoeg kracht en coördinatie om op de bank te springen, te rennen, draaien, (tien kilometer) te wandelen... eigenlijk alles. En dat is nu toch al een jaar stabiel.
Ja, soms valt zijn achterhand even om bij een snelle korte draai en als ie over een haagje springt gaat ie met zijn achterpoten door de bovenlaag van het haagje
Hij is ook gewoon nog zo bij als ik weet niet wat, hij snapt het allemaal nog best.
Ik vind het altijd zo mooi hoe zijn hele gezicht oplicht als ik een bal weggooi voor hem: de oren erop, ogen alert, een hoge houding met een lijf dat in de startblokken staat
Wat ik ook zo genieten vind is als ie speels reageert op Lais. Lais daagt hem nogal eens uit door rondjes door de tuin te rennen, eventueel met een stok die ze hem dan af en toe voorhoudt. Het duurt meestal niet lang voordat Mister haar dan achterna rent en het mooiste vind ik het als hij dan speels/uitdagend met zijn voorpoten slaand op haar afloopt
Knuffelen is zijn hobby, of beter gezegd: geknuffeld worden. Dat was op dag één al zo en dat is alleen maar meer geworden. Mister de knuffelbejaarde
Sinds een tijdje is de omheining van het erf weer helemaal in orde en kunnen de honden veilig loslopen op het erf als wij buiten bezig zijn. Dan struint ie er lekker op los (op zoek naar kattenpoep vooral), jat ie voerwortels of appels en komt ie af en toe even inchecken. Helemaal happy. Af en toe moet ie het dan weer even ontgelden omdat Lais hem dan 'uitnodigt' (lees: dwingt) tot spel, maar ach, kniesoor die daar over valt
Waarschijnlijk niet veel nieuws onder de zon en in herhaling vallen en zo meer, maar ik vond het gewoon leuk om weer eens neer te pennen hoe het nu gaat en voelt. Ik hoop dat ie het nog een tijdje zo goed blijft doen, onze levensgenieter.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mistertje: ruim anderhalf jaar hier en nog lang niet...(
Wat leuk om te lezen! Nog veel tijd met je knuffelbejaarde gewenst 
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Mister
Mooi verhaal.
Mooi verhaal.
- kipo
- Zeer actief
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Brok in keel
Nee, ik had dit ook niet verwacht, maar wat heeft die hond het goed bij jou
Nee, ik had dit ook niet verwacht, maar wat heeft die hond het goed bij jou
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Mooi om te lezen! Mister boft maar met jullie 
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Heerlijk!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Zamunda
- Zeer actief
Bedankt voor jullie leuke reacties
. Als dank wil Mister jullie allemaal knuffelen
.
Ik vind hem vaak zo vertederend. Als hij in het bos lekker los loopt te struinen, zo lekker op een drafje met zijn staart die dan heen en weer danst. Als hij daarna lekker tevreden gaat slapen (niet direct natuurlijk, hij gaat pas liggen/slapen als wij óók zitten: het blijft een Herder
) en dan echt hélemaal weg is (je kunt bij hem zo goed de ontspanning in zijn gezicht zien). Lekker dromen en met zijn pootjes trappelen. Als hij blij naar me toekomt: mooi rechtop, met zijn blije hoofd en zijn staart die mooi heen en weer zwiept. Haha, en als hij zo blij is dat wie 'die druktemaker
' weer gedumpt hebben (lees: die hebben we binnen gezet/gehouden) en hij daardoor even ongestoord kan apporteren met me
. Je ziet gewoon de opluchting in zijn houding, helemaal blij eïig achter zijn bal/stok aanrennen zonder op te hoeven letten of 'die druktemaker
' het weer komt verstieren (lees: een aanleiding ziet om te spelen); lekker dier
.
Hij is gewoon zo gauw tevreden en met simpele dingen. Drukte kan ie niet goed handelen en wat dat betreft zou hij het als enige hond ook wel erg fijn vinden volgens mij, maar aan de andere kant houdt 'die druktemaker
' hem ook jong (fysiek en mentaal) heb ik het idee. Bovendien heeft ie niet te kiezen, ze blijven namelijk allebei hier
.
Ik vind hem vaak zo vertederend. Als hij in het bos lekker los loopt te struinen, zo lekker op een drafje met zijn staart die dan heen en weer danst. Als hij daarna lekker tevreden gaat slapen (niet direct natuurlijk, hij gaat pas liggen/slapen als wij óók zitten: het blijft een Herder
Hij is gewoon zo gauw tevreden en met simpele dingen. Drukte kan ie niet goed handelen en wat dat betreft zou hij het als enige hond ook wel erg fijn vinden volgens mij, maar aan de andere kant houdt 'die druktemaker
Miranda schreef:Brok in keel![]()
Dat is dan weer jammer, om achteraf te horen dat je niet verwacht had dat die hond het goed zou hebben bij mijMiranda schreef:Nee, ik had dit ook niet verwacht, maar wat heeft die hond het goed bij jou
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Dat denk ik ook wel. Ik merk dat heel erg aan Biry. Die woont dan niet dagelijks met een druktemaker, maar als ik een weekend met Finn bij mijn ouders ben dan leeft ze ook erg op. Waar ze in het begin nog verbaast was over de brutaliteit van dat mini monster, loopt ze hem nu vaak uit te dagen voor een spelletje. Ze is er echt vrolijker van geworden!Zamunda schreef:(...) aan de andere kant houdt 'die druktemaker' hem ook jong (fysiek en mentaal) heb ik het idee.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
*grinnikt*Zamunda schreef:Dat is dan weer jammer, om achteraf te horen dat je niet verwacht had dat die hond het goed zou hebben bij mijMiranda schreef:Nee, ik had dit ook niet verwacht, maar wat heeft die hond het goed bij jou![]()
.
Wat fijn dat hij nog zo goed gaat Zamunda
Het is heerlijk om te lezen dat die oude zwarte zo in zijn element is.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Zamunda schreef:Dat is dan weer jammer, om achteraf te horen dat je niet verwacht had dat die hond het goed zou hebben bij mijMiranda schreef:Nee, ik had dit ook niet verwacht, maar wat heeft die hond het goed bij jou![]()
.
Ik dacht écht: paar maandjes, hooguit. Die hond is op het sterven na dood.
And few will ever climb
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat heerlijk om te lezen dat Mister het nog zo goed doet
Ik ben gek op knuffelbejaarden 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Mooi om te lezen, ook zo liefdevol 
Ik mis alleen wel een lading aan foto's. Je zo'n mooie honden en het is extra leuk om over ze te lezen door hoe je over ze schrijft.
Ik mis alleen wel een lading aan foto's. Je zo'n mooie honden en het is extra leuk om over ze te lezen door hoe je over ze schrijft.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Goed zo Mister speel de wedstrijd maar helemaal uit plus de verlenging die er nog achteraan komt

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
fijn dat ie het zo goed doet en ook heel fijn dat je uiteindelijk toch een beetje een herdermens aan het worden bent 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, dankzij Miranda's minion dusrenee-uk schreef:fijn dat ie het zo goed doet en ook heel fijn dat je uiteindelijk toch een beetje een herdermens aan het worden bent
Nou inderdaad, een heeeeeel lange verlenging!Tineke schreef:Goed zo Mister speel de wedstrijd maar helemaal uit plus de verlenging die er nog achteraan komt![]()
Ik was wel van plan er foto's aan toe te voegen, maar dan zou het weer langer duren eer ik het af had om te posten. Het is wel de bedoeling dat ik 'binnenkort' (hakunamatata schreef:Mooi om te lezen, ook zo liefdevol
Het is ook wel gezellig, zo'n knuffelbejaarde ja. Het grappige is dat hij ook helemaal niet discrimineert: iedere vreemde is geschikt om een knuffel bij te halenLunatic schreef:Wat heerlijk om te lezen dat Mister het nog zo goed doetIk ben gek op knuffelbejaarden
Bizar wat stress en gebrek aan beweging (en aandacht) dus met een hond kan doen.Miranda schreef:Ik dacht écht: paar maandjes, hooguit. Die hond is op het sterven na dood.
Ja het is echt wel genieten als hij in zijn element is.ranetje schreef:Wat fijn dat hij nog zo goed gaat Zamunda![]()
Het is heerlijk om te lezen dat die oude zwarte zo in zijn element is.
Leuk dat Biry zo opleeft door Finnveertje schreef:Dat denk ik ook wel. Ik merk dat heel erg aan Biry. Die woont dan niet dagelijks met een druktemaker, maar als ik een weekend met Finn bij mijn ouders ben dan leeft ze ook erg op. Waar ze in het begin nog verbaast was over de brutaliteit van dat mini monster, loopt ze hem nu vaak uit te dagen voor een spelletje. Ze is er echt vrolijker van geworden!Zamunda schreef:(...) aan de andere kant houdt 'die druktemaker' hem ook jong (fysiek en mentaal) heb ik het idee.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Ik heb gister Mister mogen begroeten en wat is dat een lieverdje
Zo'n gezellige kletskous die zich steeds weer in het gesprek mengt
: En vooral heel graag wil knuffelen, heerlijke vent 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
Oh, deze reactie had ik helemaal gemist! Haha ja, hij mengt zich graag overal tussen en je moet inderdaad vooral knuffelen. Dat allemaal begeleid van het nodige geluidIngrid48 schreef:Ik heb gister Mister mogen begroeten en wat is dat een lieverdjeZo'n gezellige kletskous die zich steeds weer in het gesprek mengt
: En vooral heel graag wil knuffelen, heerlijke vent
- hakunamatata
- Zeer actief
Waar blijven die foto's?Zamunda schreef:Ik was wel van plan er foto's aan toe te voegen, maar dan zou het weer langer duren eer ik het af had om te posten. Het is wel de bedoeling dat ik 'binnenkort' (hakunamatata schreef:Mooi om te lezen, ook zo liefdevol
Ik mis alleen wel een lading aan foto's. Je zo'n mooie honden en het is extra leuk om over ze te lezen door hoe je over ze schrijft.) een flink stel foto's van de grote zwarte man post.
We zijn intussen een half jaar verder?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik had eerst helemaal die datum niet in de gaten haha, gaaf filmpje, de eerste 2 seconden zat ik ook te wachten wanneer die kip nou kwam haha, echt weer iets Zamundiaans :l:.
Mister ziet er echt prima uit, misschien nog eens een updeetje ?
Mister ziet er echt prima uit, misschien nog eens een updeetje ?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Zamunda
- Zeer actief
Re: Mistertje. Veertien jaar geworden! (+ fotospam) p.18
Mistertje. Veertien jaar geworden!
In eerste instantie niet verwacht, maar inmiddels is hij op een week na twee jaar hier en kijk ik niet meer van op van zijn taaiheid: Mister is veertien jaar geworden vandaag
.
Hij heeft ons twee maanden geleden even flink laten schrikken met een ontstoken tussenwervelschijf en het zag er toen echt even slecht uit maar gelukkig is het leed alweer geleden en is hij weer de taaie bemoeial zoals we gewend waren. Hij doet het weer (ook het geluid
)
.
Het gaat eigenlijk erg goed met hem en we genieten van en met hem. Ik vind het bijzonder hoe hij de komst van Willem opgepakt heeft en hoe stoïcijns hij blijft als Willem bijvoorbeeld ineens bij hem in zijn mand besluit te gaan liggen
. Verder is het natuurlijk een grote bemoeial, maar daar kunnen we meestal om lachen
.
Sinds de komst van Willem is Mister iets moeilijker om op gewicht te houden (waarschijnlijk krijgt hij bij het gezamenlijk eten nu minder binnen) dus voer ik hem 's ochtends en/of 's avonds wat bij. Naast dat hij het nodig heeft voor zijn gewicht (en het volgens mij voor zijn maag ook prettiger is) vindt hij het ook nog eens erg fijn om zo 'verwend' te worden (ik moet er namelijk bij voorkeur wel bijblijven, anders is het niet zo speciaal meer
).
Goed. Ik merk dat ik alweer wat lang van stof begin te worden dus ik ga over op het laatste onderwerp. Sinds een tijdje heb ik een mountainbike zodat ik hier ook in het bos kan fietsen en Mister vindt het heerlijk om mee te lopen. Het gaat allemaal op zijn tempo en dat is een rustig drafje (maar te hard voor mij om bij te houden met lopen) maar hij vindt het hartstikke leuk! Hij kan er ook niet echt genoeg van krijgen, maar als hij de route mag kiezen moet ik hem wel op tijd op huis aansturen want op het einde zakt hij toch wel behoorlijk in tempo. Gek genoeg heeft hij, eenmaal thuis, verder helemaal geen last van een keer een wat langer rondje, ook de volgende dag niet. Ik vind het in elk geval heerlijk om hem zo blij te zien hobbelen, dus hopelijk kan dat nog een tijdje
.
En nu flinke fotospam van de jarige Job:
Eerst even wassen, je moet er immers goed uitzien op je verjaardag
. (Nouja, het ging er eigenlijk om dat hij het zo snel warm heeft en ik hem 'even' flink wilde ontwollen.)
Dus ingesopt

Na het uitspoelen en eerste afdroogsessie is Mister Fluffy een beetje ontploft

Maar algauw normaliseert het wat

Tijdens het laatste beetje opdrogen op de bank... Mister lijkt het geen onverdeeld genoegen te hebben gevonden

Gelukkig zijn er ook leukere dingen te beleven.
Laissah achternajagen bijvoorbeeld (je hebt misschien een loep nodig om het te zien...
)

Een stok uit het water halen

Met je kip sjouwen (terwijl Lais wild in de neus heeft)

Samen met de baas (en Laissah
) een stok sjouwen

Het fietsen niet te vergeten!
Lekker voor me uit hobbelen

En met een blij hoofd naast de fiets lopen

Na gedane arbeid is het goed rusten
.
Samen met een kat

Samen met Willem

En op een uiterst zacht bed is het ook niet verkeerd

Buiten ligt het dus prima, maar binnen natuurlijk ook.
In bed bij het vrouwtje (samen met Lais... rara waar ligt die
), nadat je je hoofd wat bemodderd hebt

Op de bank, waarbij je er natuurlijk voor zorgt dat je goed gekriebeld wordt op je borst

Hij wordt er wat radioactief van

En om deze fotospam af te sluiten...
Mister vierde vandaag een feestje met zijn beste vrienden (en een hoop lekkers natuurlijk
)
.

In eerste instantie niet verwacht, maar inmiddels is hij op een week na twee jaar hier en kijk ik niet meer van op van zijn taaiheid: Mister is veertien jaar geworden vandaag
Hij heeft ons twee maanden geleden even flink laten schrikken met een ontstoken tussenwervelschijf en het zag er toen echt even slecht uit maar gelukkig is het leed alweer geleden en is hij weer de taaie bemoeial zoals we gewend waren. Hij doet het weer (ook het geluid
Het gaat eigenlijk erg goed met hem en we genieten van en met hem. Ik vind het bijzonder hoe hij de komst van Willem opgepakt heeft en hoe stoïcijns hij blijft als Willem bijvoorbeeld ineens bij hem in zijn mand besluit te gaan liggen
Sinds de komst van Willem is Mister iets moeilijker om op gewicht te houden (waarschijnlijk krijgt hij bij het gezamenlijk eten nu minder binnen) dus voer ik hem 's ochtends en/of 's avonds wat bij. Naast dat hij het nodig heeft voor zijn gewicht (en het volgens mij voor zijn maag ook prettiger is) vindt hij het ook nog eens erg fijn om zo 'verwend' te worden (ik moet er namelijk bij voorkeur wel bijblijven, anders is het niet zo speciaal meer
Goed. Ik merk dat ik alweer wat lang van stof begin te worden dus ik ga over op het laatste onderwerp. Sinds een tijdje heb ik een mountainbike zodat ik hier ook in het bos kan fietsen en Mister vindt het heerlijk om mee te lopen. Het gaat allemaal op zijn tempo en dat is een rustig drafje (maar te hard voor mij om bij te houden met lopen) maar hij vindt het hartstikke leuk! Hij kan er ook niet echt genoeg van krijgen, maar als hij de route mag kiezen moet ik hem wel op tijd op huis aansturen want op het einde zakt hij toch wel behoorlijk in tempo. Gek genoeg heeft hij, eenmaal thuis, verder helemaal geen last van een keer een wat langer rondje, ook de volgende dag niet. Ik vind het in elk geval heerlijk om hem zo blij te zien hobbelen, dus hopelijk kan dat nog een tijdje
En nu flinke fotospam van de jarige Job:
Eerst even wassen, je moet er immers goed uitzien op je verjaardag
Dus ingesopt

Na het uitspoelen en eerste afdroogsessie is Mister Fluffy een beetje ontploft

Maar algauw normaliseert het wat

Tijdens het laatste beetje opdrogen op de bank... Mister lijkt het geen onverdeeld genoegen te hebben gevonden

Gelukkig zijn er ook leukere dingen te beleven.
Laissah achternajagen bijvoorbeeld (je hebt misschien een loep nodig om het te zien...

Een stok uit het water halen

Met je kip sjouwen (terwijl Lais wild in de neus heeft)

Samen met de baas (en Laissah

Het fietsen niet te vergeten!
Lekker voor me uit hobbelen

En met een blij hoofd naast de fiets lopen

Na gedane arbeid is het goed rusten
Samen met een kat

Samen met Willem

En op een uiterst zacht bed is het ook niet verkeerd

Buiten ligt het dus prima, maar binnen natuurlijk ook.
In bed bij het vrouwtje (samen met Lais... rara waar ligt die

Op de bank, waarbij je er natuurlijk voor zorgt dat je goed gekriebeld wordt op je borst

Hij wordt er wat radioactief van

En om deze fotospam af te sluiten...
Mister vierde vandaag een feestje met zijn beste vrienden (en een hoop lekkers natuurlijk

- Zamunda
- Zeer actief
Ik hoop dat ik het nu goedgemaakt hebhakunamatata schreef:Waar blijven die foto's?Zamunda schreef:Ik was wel van plan er foto's aan toe te voegen, maar dan zou het weer langer duren eer ik het af had om te posten. Het is wel de bedoeling dat ik 'binnenkort' (hakunamatata schreef:Mooi om te lezen, ook zo liefdevol
Ik mis alleen wel een lading aan foto's. Je zo'n mooie honden en het is extra leuk om over ze te lezen door hoe je over ze schrijft.) een flink stel foto's van de grote zwarte man post.
![]()
We zijn intussen een half jaar verder?
HahahaPtje schreef:Ik had eerst helemaal die datum niet in de gaten haha, gaaf filmpje, de eerste 2 seconden zat ik ook te wachten wanneer die kip nou kwam haha, echt weer iets Zamundiaans :l:.
Nou, speciaal voor jou een verjaardagsupdate gemaaktPtje schreef:Mister ziet er echt prima uit, misschien nog eens een updeetje ?
- hakunamatata
- Zeer actief
Wauw, dat is snel! Je hebt het zeker goedgemaakt
Wat ziet hij er fantastisch uit zeg! Wat een heerlijke update
Prachtige roedel heb je. Je boft maar met ze en zij met jullie
En natuurlijk niet te vergeten: Gefeliciteerd knappe vent! Dat de verlening nog maar heel lang gaat duren. En na de verlenging kun je ook nog altijd overgaan op penalty's schieten
Op naar nog een lange mooie tijd genieten in huize Zamunda

Wat ziet hij er fantastisch uit zeg! Wat een heerlijke update
En natuurlijk niet te vergeten: Gefeliciteerd knappe vent! Dat de verlening nog maar heel lang gaat duren. En na de verlenging kun je ook nog altijd overgaan op penalty's schieten

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Gefeliciteerd Mister
Wat ziet hij er goed uit voor zijn 14 jaar! Prachtige hond is het. Wat voor ras of kruising is het? Die foto met de kat erbij en alle honden is heel leuk! Op naar de volgende verjaardag!

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Proficiat knapperd.

- Zamunda
- Zeer actief
Dankjewel Yeufke
.
. Ik had het hele verhaal al uitgetikt in een bestandje en moest alleen de foto's er nog tussen zetten (en de puntjes op de i) toen ik dit topic opzocht en op Ingrid haar reactie reageerde.
.
Haha, nou hij moet maar gewoon aan een zeer lange verlenging doen; penalty's schieten klinkt net iets minder
.
Dankjewel, de dierenarts vond hem er ook al zo goed uitzien (en was echt verbaasd dat Mister -toen- al bijna veertien was). Ik zie zelf altijd vooral dat opvallend iele kontje/die achterpootjes, waar zo weinig bespiering opzit en wat niet meer zo gecoördineerd is door de spondylose dus ik was oprecht verbaasd dat de DA daar heel anders naar keek. Niet dat ik hem er verder niet goed uit vind zien hoor, maar dus wel met een duidelijke kanttekening.
Maar ik vind hem ook erg mooi, vooral als hij zo mooi rechtop staat, kop hoog, ogen alert en oren/horizonvervuilers gespitst
.
Haha, nee niet snel hoorhakunamatata schreef:Wauw, dat is snel! Je hebt het zeker goedgemaakt![]()
Ik voel me zéker een bofkont! Het is echt dagelijks genieten van en met al die heerlijke dierenhakunamatata schreef:Wat ziet hij er fantastisch uit zeg! Wat een heerlijke updatePrachtige roedel heb je. Je boft maar met ze en zij met jullie
![]()
En natuurlijk niet te vergeten: Gefeliciteerd knappe vent! Dat de verlenging nog maar heel lang gaat duren. En na de verlenging kun je ook nog altijd overgaan op penalty's schietenOp naar nog een lange mooie tijd genieten in huize Zamunda
![]()
Haha, nou hij moet maar gewoon aan een zeer lange verlenging doen; penalty's schieten klinkt net iets minder
Hij is een rasechte Duitse Herder.Yara schreef:Gefeliciteerd MisterWat ziet hij er goed uit voor zijn 14 jaar! Prachtige hond is het. Wat voor ras of kruising is het? Die foto met de kat erbij en alle honden is heel leuk! Op naar de volgende verjaardag!
Dankjewel, de dierenarts vond hem er ook al zo goed uitzien (en was echt verbaasd dat Mister -toen- al bijna veertien was). Ik zie zelf altijd vooral dat opvallend iele kontje/die achterpootjes, waar zo weinig bespiering opzit en wat niet meer zo gecoördineerd is door de spondylose dus ik was oprecht verbaasd dat de DA daar heel anders naar keek. Niet dat ik hem er verder niet goed uit vind zien hoor, maar dus wel met een duidelijke kanttekening.
Maar ik vind hem ook erg mooi, vooral als hij zo mooi rechtop staat, kop hoog, ogen alert en oren/horizonvervuilers gespitst
Ik hoop het ook!Pendrag schreef:WoW, wat ziet die hond er goed uit zeg! Hij glimt als een spiegeltje! Hopelijk kunnen jullie nog een tijd zo van hem genieten
- Zamunda
- Zeer actief
Mister en ik hebben trouwens geregeld een privédag
. De baas loopt de eerste helft van het jaar namelijk zo'n beetje elk weekend van die achterlijke afstanden (meestal veertig kilometer) en dan gaan Laissah (en dit jaar dus ook Willem) met hem mee. Mister en ik zijn dan even verlost van de druktemakers en wij keuvelen dan lekker samen waarbij Mister dan erg geniet van de één op één aandacht de hele dag
.
De andere helft van het jaar gaat Mister geregeld mee en dan zijn het wandelingen van tien kilometer. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat hij dat ook dit jaar weer prima zal volhouden.
De andere helft van het jaar gaat Mister geregeld mee en dan zijn het wandelingen van tien kilometer. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat hij dat ook dit jaar weer prima zal volhouden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Gefeliciteerd Mister! 
Wat fijn toch dat hij zo is opgeleefd en zo fantastisch op zijn plek is bij jullie!
Wat fijn toch dat hij zo is opgeleefd en zo fantastisch op zijn plek is bij jullie!