Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Af en toe
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Af en toe
word ik gek van Jarah.
Lopen we vanochtend in de duinen van Hoek van Holland komt er een Airedale Terriër aan, Jarah er natuurlijk weer blaffend op af, die hond achter haar aan, Jarah werd gelijk om ver gegooid en in haar bil gebeten.
Die eigenaresse zei: er gebeurde niks. Dat was niet helemaal waar, maar ik was toch niet boos moet Jarah haar kop maar houden.
Ze heeft nu dus een gaatje op haar dijbeen, het viel gelukkig mee ze kreeg twee knauwen en ik dacht dat ze wel een paar gaten zou hebben maar het bleek gelukkig maar een heel ondiep gaatje te zijn.
Ze komt echt nog eens de verkeerde tegen. Ik moest haar trouwens heel snel grijpen want ze was zo pissig dat ze weer achter die hond aan wilde gaan.
Lopen we vanochtend in de duinen van Hoek van Holland komt er een Airedale Terriër aan, Jarah er natuurlijk weer blaffend op af, die hond achter haar aan, Jarah werd gelijk om ver gegooid en in haar bil gebeten.
Die eigenaresse zei: er gebeurde niks. Dat was niet helemaal waar, maar ik was toch niet boos moet Jarah haar kop maar houden.
Ze heeft nu dus een gaatje op haar dijbeen, het viel gelukkig mee ze kreeg twee knauwen en ik dacht dat ze wel een paar gaten zou hebben maar het bleek gelukkig maar een heel ondiep gaatje te zijn.
Ze komt echt nog eens de verkeerde tegen. Ik moest haar trouwens heel snel grijpen want ze was zo pissig dat ze weer achter die hond aan wilde gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Af en toe
Zoals ik het hier lees doet ze dat dus vaker. Honden die zich niet kunnen gedragen horen aan de riem te lopen. Dat is waarom ik Teun en Jamie altijd aanlijn bij vreemde honden. Ik ga er niet op wachten tot ze een keer de verkeerde tegenkomen.
-
gonnie
- Zeer actief
Ze doet het niet bij elke hond, normaal roep ik haar bij me of ik zeg tegen ze dat ze door moeten lopen als ik een hond aan zie komen, maar nu kwamen we om een bocht heen en stonden we er gelijk tegenover.
Ik ga haar toch echt niet haar hele leven vast houden omdat ze tegen een enkele hond blaft. Ze doet verder niks hoor.
Ik ga haar toch echt niet haar hele leven vast houden omdat ze tegen een enkele hond blaft. Ze doet verder niks hoor.
Laatst gewijzigd door gonnie op 06 dec 2015 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Dat weet ik natuurlijk niet wat ze had gedaan als ze er achteraan was gegaan, want dat heeft ze nog nooit gedaan.
En ik hield haar tegen.
En ik hield haar tegen.
Groetjes Gonnie.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan kun je haar op een dergelijke plek dus niet loslaten.
Ik had vanochtend ook zoiets. Maar dan op een plek met veel overzicht. Elco begon een sprint te trekken naar een beagle naast een fiets. Ik zeg: "Dag Elco", draai me om, en begin de andere kant op te rennen. Meneer raakte in tweestrijd: of naar die hond toe blijven rennen en vrouwtje die steeds verder weg rent misschien wel kwijtraken, of toch maar naar het vrouwtje... Hij heeft zich omgedraaid voor hij en de beagle bij elkaar kwamen.
Daarom laat ik Elco dus alleen op een plaats met veel overzicht los. Omdat ik hem daar op tijd bij me kan krijgen. Het was dit keer redelijk op het nippertje (denk dat Elco op minder dan 10 meter bij de beagle vandaan was voor hij besloot toch maar achter mij aan te gaan), maar het was nog op tijd. Tsja, ik had wat lopen dromen, anders had ik hem op tijd aangelijnd en had hij die sprint niet eens kunnen trekken...
Ik had vanochtend ook zoiets. Maar dan op een plek met veel overzicht. Elco begon een sprint te trekken naar een beagle naast een fiets. Ik zeg: "Dag Elco", draai me om, en begin de andere kant op te rennen. Meneer raakte in tweestrijd: of naar die hond toe blijven rennen en vrouwtje die steeds verder weg rent misschien wel kwijtraken, of toch maar naar het vrouwtje... Hij heeft zich omgedraaid voor hij en de beagle bij elkaar kwamen.
Daarom laat ik Elco dus alleen op een plaats met veel overzicht los. Omdat ik hem daar op tijd bij me kan krijgen. Het was dit keer redelijk op het nippertje (denk dat Elco op minder dan 10 meter bij de beagle vandaan was voor hij besloot toch maar achter mij aan te gaan), maar het was nog op tijd. Tsja, ik had wat lopen dromen, anders had ik hem op tijd aangelijnd en had hij die sprint niet eens kunnen trekken...
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Ja, maar vandaar ook het advies haar gewoon aangelijnd te houdengonnie schreef:Dat weet ik natuurlijk niet wat ze had gedaan als ze er achteraan was gegaan, want dat heeft ze nog nooit gedaan.
En ik hield haar tegen.Dan komt dat hele gedoe er niet eens van. Ik neem aan dat afleren niet in de pen zit?
Bij Jarah niet nee, die trekt haar eigen plan. Als we honden tegen komen waarvan ik weet dat ze er blaffend op af gaat dan lijn ik ze ook aan, sterker nog dan lijn ik ze alledrie aan.
Maar dit was echt zo onverwacht. Had daar geen andere hond verwacht.
En nonchalant ben ik echt niet met mijn honden, ik weet dat ze aan bepaalde rassen een hekel hebben en als ik die zie dan lijn ik de meiden ook aan.
Ik had het in mijn openingsbericht alleen over wat er vanochtend gebeurde.
Als ze echt zo naar elke hond deed dan lijnde ik haar heus wel aan.
Groetjes Gonnie.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Nou, leven en laten leven enzo maar doordat mensen niet voorkomen dat een hond dit soort gedrag vertoond ben ik dus ontzettend beperkt in mijn wandelingen
En daar word ík dus nijdig van
Mies kan namelijk prima los, Diem niet. Diem loopt aan een lijn van een paar meter en zo kan ik prima voorkomen dat hij in de problemen komt met andere honden. Hij is namelijk niet ik-verscheur-je-agressief maar zal een hond die hem gillend of patsend benaderd wél wat vertellen en dan is de kans groot dat dat uit de hand loopt en dat wil ik kost wat kost voorkomen. Ook, zéker, omdat Diem de gemiddelde hond de baas zou zijn of in ieder geval ook bij de ander fors schade zou kunnen maken. (denk ik, ik heb het nooit uitgeprobeerd of hij daad bij woord voegt, ben ik ook vast van plan nimmer uit te proberen)
Dus lopen we achteraf, in aanlijngebied (helaas voor Mies) op rare tijdstippen en/of ik loop gespannen te turen om hem tijdig kort te nemen als er honden op hem af komen stieren waarvan het baasje het verd*md de hond fatsoenlijk bij zich te houden
(door appèl of aan de lijn, kan mij het schelen)
En daar word ík dus nijdig van
Dus lopen we achteraf, in aanlijngebied (helaas voor Mies) op rare tijdstippen en/of ik loop gespannen te turen om hem tijdig kort te nemen als er honden op hem af komen stieren waarvan het baasje het verd*md de hond fatsoenlijk bij zich te houden
-
gonnie
- Zeer actief
Ik laat mijn honden al helemaal niet op aangelijnde honden aflopen. Het lijkt nu net of ze altijd blaffend op andere honden af loopt, maar dat is helemaal niet zo. Want dan zou ik haar zeker aan de lijn houden.
Groetjes Gonnie.
-
Neeltje
Dat doet Lotje nu dus. Alle honden die haar voor rot geblaft hebben, krijgen nu van Lotje hetzelfde en nog erger terug. Ze wil dus echt uitvallen naar honden op een vervelende manier naar haar blaffen. En voor sommige is de reuk voor Lotje al voldoende om alle zeilen bij te zetten. En ben ik nu weer bezig dit in goede banen te leiden. Lotje zit dus gewoon aan de lijn en kan geen kant op, ik neem dat risico niet. Behalve dat ze hier alle straten al over zou vliegen.Tara schreef:Jouw hond doet wél wat. Ze provoceert. Net als heel veel andere honden kunnen ook mijn honden fel reageren op zulk gedrag.gonnie schreef:Ze doet het niet bij elke hond, normaal roep ik haar bij me of ik zeg tegen ze dat ze door moeten lopen als ik een hond aan zie komen, maar nu kwamen we om een bocht heen en stonden we er gelijk tegenover.
Ik doe ernstig mijn best te voorkomen dat ze ergens hun punt gaan maken. Ik wil niet dat ik en de honden in een situatie verzeild raken waarbij er verzekeringswerk aan te pas komt, om wat voor reden dan ook. Dus hou gewoon je hond onder appel of aan de lijn als je weet dat hij zulk gedrag vertoont. Ik neem mijn verantwoordelijkheid, laat een ander dan de zijne/hare nemen alsjeblieft.
-
80564M
Ik vind dit eigenlijk ook geen grappen. Het risico wat je met je eigen hond neemt (doodgebeten worden als ze de verkeerde tegenkomt) moet je zelf weten, maar ik zou niet blij zijn als ik jou met je honden tegenkwam denk ik. Jarah kan best "niets doen". Maar zo'n provocerende hond die blaffend op Miep af komt, gaat ze niet leuk vinden.
-
gonnie
- Zeer actief
Mijn honden blaften vroeger ook niet naar andere honden, maar na een paar aanvallen zijn ze wel naar sommige honden gaan blaffen, vooral naar castraten, intacte honden kunnen ze goed mee overweg.
Maar dan nog, ze hoeven niet naar andere honden te blaffen.
In het flatgebouw kunnen ze met sommige ook niet overweg, maar met anderen kunnen we gewoon samen in de lift. In de wijk en in het flatgebouw zijn ze trouwens altijd aan de lijn.
Hier in het bos zijn sommige mensen zowat boos als je je honden aan lijnt als zij er aan komen.
Ze vinden dat honden dat onderling wel regelen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Het is heus niet zo dat ik er niks aan doe en ze maar aan laat modderen.
In het flatgebouw kunnen ze met sommige ook niet overweg, maar met anderen kunnen we gewoon samen in de lift. In de wijk en in het flatgebouw zijn ze trouwens altijd aan de lijn.
Hier in het bos zijn sommige mensen zowat boos als je je honden aan lijnt als zij er aan komen.
Ze vinden dat honden dat onderling wel regelen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Het is heus niet zo dat ik er niks aan doe en ze maar aan laat modderen.
Groetjes Gonnie.
-
80564M
Het zal mij worst zijn hoe je honden vroeger waren, en hoe het is gekomen dat ze (of Jarah) naar sommige honden blaffen. Mijn huppel is gecastreerd op haar 9e vanwege een BMO, en die zou enorm onder de indruk zijn van een hond die al blaffend op haar af kwam. Zonder mama Saar om achter te verschuilen.gonnie schreef:Mijn honden blaften vroeger ook niet naar andere honden, maar na een paar aanvallen zijn ze wel naar sommige honden gaan blaffen, vooral naar castraten, intacte honden kunnen ze goed mee overweg.
Ga ik vast wel weer goed krijgen hoor, maar ik zit daar dus niet op te wachten. Jouw hond is toch gewoon fout?
-
gonnie
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat de andere hond fout was.
Ik vond het ook Jarah haar fout. Dat zei ik ook toen ze gillend op me af kwam en die hond haar omver kieperde dat ze haar grote mond dan maar had moeten houden.
Ik vind het sowieso onrechtvaardig dat het wettelijk zo is dat de eigenaar van de hond die schade toebrengt schuldig is, als de andere hond begint met blaffen.
Heb trouwens helemaal niks gezegd hoor toen die Airedail haar omknikkerde en een knauw gaf. Ik vond het haar schuld ook helemaal niet. We zijn gewoon vriendelijk tegen elkaar gebleven.
Bedoelde alleen dat toen die eigenaar zei dat er niks gebeurd was dat dat niet helemaal waar was. Maar nam haar niks kwalijk, heb er trouwens zoals ik al zei ook niks over gezegd.
Zoals ik het mijn honden ook niet kwalijk zou nemen als er een hond op ze af kom vliegen en ze een knauw uit zouden delen. Zou dat natuurlijk wel proberen te voorkomen.
Ik vond het ook Jarah haar fout. Dat zei ik ook toen ze gillend op me af kwam en die hond haar omver kieperde dat ze haar grote mond dan maar had moeten houden.
Ik vind het sowieso onrechtvaardig dat het wettelijk zo is dat de eigenaar van de hond die schade toebrengt schuldig is, als de andere hond begint met blaffen.
Heb trouwens helemaal niks gezegd hoor toen die Airedail haar omknikkerde en een knauw gaf. Ik vond het haar schuld ook helemaal niet. We zijn gewoon vriendelijk tegen elkaar gebleven.
Bedoelde alleen dat toen die eigenaar zei dat er niks gebeurd was dat dat niet helemaal waar was. Maar nam haar niks kwalijk, heb er trouwens zoals ik al zei ook niks over gezegd.
Zoals ik het mijn honden ook niet kwalijk zou nemen als er een hond op ze af kom vliegen en ze een knauw uit zouden delen. Zou dat natuurlijk wel proberen te voorkomen.
Groetjes Gonnie.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
nou je doet wel heel laks over dit gebeuren....
in je openingspost zeg je toch echt dat het weer gebeurde........zorg dan gewoon dat het niet meer kan gebeuren en lijn je hond(en) aan....
soms snap ik andere mensen niet hoor.....
in je openingspost zeg je toch echt dat het weer gebeurde........zorg dan gewoon dat het niet meer kan gebeuren en lijn je hond(en) aan....
groetjes Tamara
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Gewoon je hond aanlijnen zodat je andere niet tot last bent en je eigen hond niet in gevaar brengt.
-
80564M
Niet alleen laks. De andere hond is ook nog eens de trigger. Bizar.tkuijernl schreef:nou je doet wel heel laks over dit gebeuren....
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja mag je weer van geluk spreken. Ik zou niet wachten tot je echt een keer de verkeerde tegenkomt. Het is mijn grootste nachtmerrie dat Norah namelijk een keer die verkeerde is. Dus je zadelt niet alleen jezelf met een trauma van een verscheurde hond op, je zadelt ook een andere partij er mee op. Voor mij zo het gewoon betekenen dat ik mijn hond zou moeten laten inslapen, of ik dat nou wil of niet, je weet dat het gewoon onder druk van je omgeving onhoudbaar wordt.
Ik heb een hond die in zo´n geval echt wel mogelijk meer dan een gaatje zou maken. Mijn honden kunnen dus ook echt niet ongeoorloofd een hoekje om, of een kruising oversteken. Ze moeten van mijn altijd wachten voor een kruising. En laten we stellen dat dat best moeilijk. Ik heb zeer bewegelijke honden. In zeer hoog tempo sjezen ze het liefst voor mij uit. Kan dus niet vrijuit, want dat komt niet goed. De enige voorwaarde dat zij los kan, is dat zij dus geen kruisingen over scheurt, geen bochtjes omgaat en onvoorwaardelijk luistert. Dat is een hele verantwoordelijkheid. Ik draag deze verantwoordelijkheid met alle liefde. Ik loop met ogen en oren wagenwijd open, ja ik scan mij omgeving voortdurend.
Ik kan best tot bepaalde mate met Norah compenseren om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren, maar daar zit een limiet aan. Mijn honden heb ook de beweging nodig om volledig hun benen te kunnen strekken. Ook ik wil dat veilig kunnen doen. Maar soms wordt ik gewoon heel verdrietig van zulk soort situaties. Want ik train mij een breuk om mijn hond bepaald gedrag aan te leren. Haar vaardigheden aan te leren die haar eerste reactie op zulke situaties vervangen. Zulk soort situaties geven hoe dan ook een behoorlijk terugslag. Ik kan weer een flink aantal stappen terug. Voor mij frustrerend, maar zeker ook voor Norah.
Ook al doet je hond het maar 1 op de 1000 keer. Ik wil niet 1 van de zeer uitzonderlijke gevallen zijn waarmee het misgaat. Je moet leren van zulk soort situaties. Die van mijn moeten enkele meters voor een kruising wachten. Met borders gemakkelijk met een down of ze moeten terugkomen en volgen. Het liefst kijk ik eerst om de hoek om in te schatten. Als ik de veilig acht mogen zij op mijn commando de bocht ook om scheuren. Tja ik maak er maar een leuk spelletje van. Het is mij schikken in de situatie zoals die is. En als Norah een wat mindere periode heeft, dan gaat ze voor een hoek aangelijnd, want zij bouwt bij bochten spanning op. Zij wil echt eerst om dat hoekje kijken en dan wil ze al haar frustratie op Kay botvieren. Het is inspelen op de gegevens die ik heb. Ik zou willen dat andere eigenaren ook eens meer inschatten wat wel en niet met hun hond kan...... Leren van situaties en oplossingen zoeken. En niet mijn hond als oefenobject of leerobject gebruiken.
En ja ik ken de situatie ook vanaf de andere kant. Kay is meermalen aangevallen door een doberman waardoor hij ook zo blaffend op dobermannen kon afgaan. Hij deed uiteindelijk niks in de zin van zijn aanval niet doorzetten, maar hij werd daarmee wel een zondebok. Ook mijn les wel meer geleerd.
Ik heb een hond die in zo´n geval echt wel mogelijk meer dan een gaatje zou maken. Mijn honden kunnen dus ook echt niet ongeoorloofd een hoekje om, of een kruising oversteken. Ze moeten van mijn altijd wachten voor een kruising. En laten we stellen dat dat best moeilijk. Ik heb zeer bewegelijke honden. In zeer hoog tempo sjezen ze het liefst voor mij uit. Kan dus niet vrijuit, want dat komt niet goed. De enige voorwaarde dat zij los kan, is dat zij dus geen kruisingen over scheurt, geen bochtjes omgaat en onvoorwaardelijk luistert. Dat is een hele verantwoordelijkheid. Ik draag deze verantwoordelijkheid met alle liefde. Ik loop met ogen en oren wagenwijd open, ja ik scan mij omgeving voortdurend.
Ik kan best tot bepaalde mate met Norah compenseren om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren, maar daar zit een limiet aan. Mijn honden heb ook de beweging nodig om volledig hun benen te kunnen strekken. Ook ik wil dat veilig kunnen doen. Maar soms wordt ik gewoon heel verdrietig van zulk soort situaties. Want ik train mij een breuk om mijn hond bepaald gedrag aan te leren. Haar vaardigheden aan te leren die haar eerste reactie op zulke situaties vervangen. Zulk soort situaties geven hoe dan ook een behoorlijk terugslag. Ik kan weer een flink aantal stappen terug. Voor mij frustrerend, maar zeker ook voor Norah.
Ook al doet je hond het maar 1 op de 1000 keer. Ik wil niet 1 van de zeer uitzonderlijke gevallen zijn waarmee het misgaat. Je moet leren van zulk soort situaties. Die van mijn moeten enkele meters voor een kruising wachten. Met borders gemakkelijk met een down of ze moeten terugkomen en volgen. Het liefst kijk ik eerst om de hoek om in te schatten. Als ik de veilig acht mogen zij op mijn commando de bocht ook om scheuren. Tja ik maak er maar een leuk spelletje van. Het is mij schikken in de situatie zoals die is. En als Norah een wat mindere periode heeft, dan gaat ze voor een hoek aangelijnd, want zij bouwt bij bochten spanning op. Zij wil echt eerst om dat hoekje kijken en dan wil ze al haar frustratie op Kay botvieren. Het is inspelen op de gegevens die ik heb. Ik zou willen dat andere eigenaren ook eens meer inschatten wat wel en niet met hun hond kan...... Leren van situaties en oplossingen zoeken. En niet mijn hond als oefenobject of leerobject gebruiken.
En ja ik ken de situatie ook vanaf de andere kant. Kay is meermalen aangevallen door een doberman waardoor hij ook zo blaffend op dobermannen kon afgaan. Hij deed uiteindelijk niks in de zin van zijn aanval niet doorzetten, maar hij werd daarmee wel een zondebok. Ook mijn les wel meer geleerd.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Een andere hond kan best een trigger zijn voor een blaf seremonie van je eigen hond.Marion. schreef:Niet alleen laks. De andere hond is ook nog eens de trigger. Bizar.tkuijernl schreef:nou je doet wel heel laks over dit gebeuren....
Wat een gehakketak op Gonnie.
Ze is best realistisch en eerlijk over onhebbelijkheden van haar eigen honden en ja, ze had haar hond dan beter kunnen aanlijnen. Dat was een misvatting van Gonnie. Soi! Het lijkt wel alsof ieder er bovenop duikt, daar waar Gonnie allang heeft aangegeven hoe en wat en er lering uit zal halen.

-
80564M
Kan mij weinig verrotten wiens hond het is. Ik heb dat soort gevallen liever niet in mijn buurt.Hilly45 schreef:
Een andere hond kan best een trigger zijn voor een blaf seremonie van je eigen hond.
Ze is best realistisch en eerlijk over onhebbelijkheden van haar eigen honden en ja, ze had haar hond dan beter kunnen aanlijnen. Dat was een misvatting van Gonnie. Soi! Het lijkt wel alsof ieder er bovenop duikt, daar waar Gonnie allang heeft aangegeven hoe en wat en er lering uit zal halen.
-
gonnie
- Zeer actief
Ten eerste heb ik helemaal niet gezegd dat die Airedale de trigger was.
En ten tweede maakt aangelijnd houden ook niks uit, daarnet stond ik op de lift te wachten en toen kwam de buurman aan met zijn Staffords een van die honden begon te blaffen en Nikkie terug blaffen, laat de buurman een van die honden uit zijn handen glippen, die kwam gelijk op Nikkie af maar die trok even haar lip op en toen vloog hij op Jarah af, die zag de bui al hangen en die begon bang te piepen.
Ik snel de honden naar me toe getrokken en gelukkig kreeg de buurman de hond toen te pakken, maar hij hing al over Jarah heen, gelukkig stelde Jarah zich nu onderdanig op, ik denk dat als ze lelijk had gedaan het er heel anders uit had gezien.
Ik ben snel het trappenhuis ingegaan om met de andere lift naar beneden te gaan, ik ga niet staan wachten tot dat die Stafford zich weer lostrekt.
Ik had toch bibberbeentjes daarna. Ik dacht echt dat Jarah er nu geweest was. Ben nog nooit zo geschrokken als nu.
En ik denk dat Marion alleen leest wat zij wilt lezen, heb al een paar keer gezegd dat ik die Airedale de schuld niet gaf. Weet ook wel dat het Jarah haar eigen schuld zou zijn, trouwens toen ik haar bij me riep toen ze begon te blaffen naar die hond kwam ze gewoon terug en toen kwam die hond achter haar aan, maar dat maakt niet uit.
Neem die hond en zijn/haar eigenaar helemaal niks kwalijk, want ik weet ook wel dat het niet leuk is als een hond blaffend op je hond afkomt.
Al heb ik daar zelf nooit zoveel problemen mee, ik denk altijd dat het weleens kan gebeuren.
Ben zelf nooit zo snel boos als er eens een andere hond lelijk doet tegen mijn honden of als ik zelf gebeten wordt door een hond van een ander.
Heb de buurman ook niet uitgekafferd net, terwijl ik me toch een ongeluk schrok.
Ik denk dat ik maar geen topics meer bekijk waarin andere honden verscheurd worden door Staffords.
Al ben ik echt niet snel bang voor Staffords, maar een van de twee van de buurman vertrouw ik toch niet echt.
En ten tweede maakt aangelijnd houden ook niks uit, daarnet stond ik op de lift te wachten en toen kwam de buurman aan met zijn Staffords een van die honden begon te blaffen en Nikkie terug blaffen, laat de buurman een van die honden uit zijn handen glippen, die kwam gelijk op Nikkie af maar die trok even haar lip op en toen vloog hij op Jarah af, die zag de bui al hangen en die begon bang te piepen.
Ik snel de honden naar me toe getrokken en gelukkig kreeg de buurman de hond toen te pakken, maar hij hing al over Jarah heen, gelukkig stelde Jarah zich nu onderdanig op, ik denk dat als ze lelijk had gedaan het er heel anders uit had gezien.
Ik ben snel het trappenhuis ingegaan om met de andere lift naar beneden te gaan, ik ga niet staan wachten tot dat die Stafford zich weer lostrekt.
Ik had toch bibberbeentjes daarna. Ik dacht echt dat Jarah er nu geweest was. Ben nog nooit zo geschrokken als nu.
En ik denk dat Marion alleen leest wat zij wilt lezen, heb al een paar keer gezegd dat ik die Airedale de schuld niet gaf. Weet ook wel dat het Jarah haar eigen schuld zou zijn, trouwens toen ik haar bij me riep toen ze begon te blaffen naar die hond kwam ze gewoon terug en toen kwam die hond achter haar aan, maar dat maakt niet uit.
Neem die hond en zijn/haar eigenaar helemaal niks kwalijk, want ik weet ook wel dat het niet leuk is als een hond blaffend op je hond afkomt.
Al heb ik daar zelf nooit zoveel problemen mee, ik denk altijd dat het weleens kan gebeuren.
Ben zelf nooit zo snel boos als er eens een andere hond lelijk doet tegen mijn honden of als ik zelf gebeten wordt door een hond van een ander.
Heb de buurman ook niet uitgekafferd net, terwijl ik me toch een ongeluk schrok.
Ik denk dat ik maar geen topics meer bekijk waarin andere honden verscheurd worden door Staffords.
Al ben ik echt niet snel bang voor Staffords, maar een van de twee van de buurman vertrouw ik toch niet echt.
Groetjes Gonnie.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Stelletje dramaqueens, alsof jullie allemaal perfect zijn !!! en Gonnie, ach dat was een leer voor de volgende keer
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, gelukkig woon je niet bij me in de buurt.Marion. schreef:Kan mij weinig verrotten wiens hond het is. Ik heb dat soort gevallen liever niet in mijn buurt.Hilly45 schreef:
Een andere hond kan best een trigger zijn voor een blaf seremonie van je eigen hond.
Jij kan echt overdrijven zeg, Jarah heeft nog nooit in haar leven een hond gebeten, ja haar eigen zus als die zich op haar afreageerde.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ach, ze luisterde gelijk hoor toen ik haar terug riep ( al is dat meer geluk dan wijsheid, want Jarah luistert alleen als het haar uitkomt, ze is de zachtmoedigste maar ook de ongehoorzaamste) en toen kwam die hond achter haar aan. Maar dat doet er niet toe. Die hond had groot gelijk.Cindy52 schreef:Stelletje dramaqueens, alsof jullie allemaal perfect zijn !!! en Gonnie, ach dat was een leer voor de volgende keer
Groetjes Gonnie.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ach hier wordt regelmatig vergeten dat honden ook hun eigen persoonlijkheid hebben, het zijn geen robots en soms gaan dingen wel eens misgonnie schreef:Ach, ze luisterde gelijk hoor toen ik haar terug riep ( al is dat meer geluk dan wijsheid, want Jarah luistert alleen als het haar uitkomt, ze is de zachtmoedigste maar ook de ongehoorzaamste) en toen kwam die hond achter haar aan. Maar dat doet er niet toe. Die hond had groot gelijk.Cindy52 schreef:Stelletje dramaqueens, alsof jullie allemaal perfect zijn !!! en Gonnie, ach dat was een leer voor de volgende keer
-
Lemuria
Ohhh, goede afleidingstactiek door over Staffords te beginnen terwijl die er in dit geval 0,0 mee te maken hebben gehad. Dat wil hier wel eens lukken jagonnie schreef:Heb de buurman ook niet uitgekafferd net, terwijl ik me toch een ongeluk schrok.
Wou al reageren met een "Kut-gedrag van je hond, maar iedere hond reageert wel eens rot. Kan gebeuren. Dat is een les voor volgende keer...", maar nu zit ik met m'n ogen te rollen
- shinobi
- Zeer actief
Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.Cindy52 schreef:Ach hier wordt regelmatig vergeten dat honden ook hun eigen persoonlijkheid hebben, het zijn geen robots en soms gaan dingen wel eens misgonnie schreef:Ach, ze luisterde gelijk hoor toen ik haar terug riep ( al is dat meer geluk dan wijsheid, want Jarah luistert alleen als het haar uitkomt, ze is de zachtmoedigste maar ook de ongehoorzaamste) en toen kwam die hond achter haar aan. Maar dat doet er niet toe. Die hond had groot gelijk.Cindy52 schreef:Stelletje dramaqueens, alsof jullie allemaal perfect zijn !!! en Gonnie, ach dat was een leer voor de volgende keer
- kipo
- Zeer actief
Ik denk dat Gonnie de laatste is die je daarvan kunt betichten.shinobi schreef: Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
-
gonnie
- Zeer actief
Ik bedoelde alleen te zeggen dat altijd aangelijnd houden niet wilt zeggen dat er dan niks kan gebeuren.Lemuria schreef:Ohhh, goede afleidingstactiek door over Staffords te beginnen terwijl die er in dit geval 0,0 mee te maken hebben gehad. Dat wil hier wel eens lukken jagonnie schreef:Heb de buurman ook niet uitgekafferd net, terwijl ik me toch een ongeluk schrok.
Wou al reageren met een "Kut-gedrag van je hond, maar iedere hond reageert wel eens rot. Kan gebeuren. Dat is een les voor volgende keer...", maar nu zit ik met m'n ogen te rollen
Ik heb helemaal niks tegen Staffords hoor, toevallig hebben de nieuwe buren twee Staffords en toevallig gebeurde dit op dezelfde dag.
Groetjes Gonnie.
- shinobi
- Zeer actief
Er zijn gerust wel mensen die zullen toegeven dat het hun eigen schuld is maar veel ook niet want hun hond doet niks.kipo schreef:Ik denk dat Gonnie de laatste is die je daarvan kunt betichten.shinobi schreef: Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
Toen 1 van mijn tosa's nog pup was en samen met een andere pup vanuit het niets door een loslopende labrador werd aangevallen waarbij de labrador gewond is geraakt toen hoorde ik ook van andere mensen dat er tegen ze werd gezegd dat het mijn schuld was omdat mijn honden verboden honden rassen zouden zijn :/
-
gonnie
- Zeer actief
Dat weet ik wel zeker, ik geef niemand ergens de schuld van.kipo schreef:Ik denk dat Gonnie de laatste is die je daarvan kunt betichten.shinobi schreef: Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
Ik heb gewoon een paar honden die heel af en toe etterbakkies zijn.
En als iets mis gaat huil ik niet. Haha, ik blijf ten alle tijden rustig. Vanavond bleef ik ook rustig.
En toen ik vorig jaar gebeten werd door de hond van een van de andere buren, bleef ik ook rustig.
Heb ook nooit iemand uitgescholden waarvan de hond mijn honden beet of mij.
Pas na afloop krijg ik bibberende knietjes.
Groetjes Gonnie.