Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke
Misschien eerst verstandig te kijken of Takkie ook nog kan functioneren met warmere temperaturen zonder dat hij zichzelf via de tong kan koelen. Want eten en drinken gaat nu met hulp maar hoe gaat het verder. Als Takkie inderdaad zo veel voeding krijgt en niet aankomt gaat het overall toch niet zo rooskleurig als Frank doet voorkomen. Lijkt me verstandiger uit te zoeken waar dat door komt dan allerlei experimentele zaken te starten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
fes/lou schreef:Het klinkt als een soort Munchhausen by dogsy inmiddels.
Ts die aandacht hengelt over het ruggetje van zijn hondje.....
Ik vind het al met al een erg triest verhaal.
Het gaat geweldig, maar de hond komt niet aan, heeft nog steeds ondergewicht....
Hoezo hij krijgt genoeg binnen?
Misschien moet Ts zijn roze bril eens afzetten en eerlijk naar de hond kijken....

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
fes/lou schreef:Het klinkt als een soort Munchhausen by dogsy inmiddels.
Ts die aandacht hengelt over het ruggetje van zijn hondje.....
Ik vind het al met al een erg triest verhaal.
Het gaat geweldig, maar de hond komt niet aan, heeft nog steeds ondergewicht....
Hoezo hij krijgt genoeg binnen?
Misschien moet Ts zijn roze bril eens afzetten en eerlijk naar de hond kijken....

-
- Zeer actief
Waarom moet hier iedereen elkaar altijd zo napraten 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik begrijp dat jij vind dat je alleen hoezee joepie wat goed mag zeggen. Anders mot je gewoon je kop dicht houden... nou jammer dat doe ik niet op een forum welke gemaakt is om te discussieren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
- Aantal honden: 2
Nou, dan kom ik eens uit leesstand en praat ik even helemaal voor mijn Remi.*Wolf* schreef:Waarom moet hier iedereen elkaar altijd zo napraten
Ik snap dat TS alles voor zijn hond over heeft en wil dat het goed gaat met Takkie. Dat ziet iedereen hier wel, denk ik. Nee, hakken is niet nodig, ben ik met je eens, maar het is het internet, daar vallen wat grenzen weg. Bon.
Máár! Als je dit van een afstand zit mee te kijken ga je je echt wel afvragen waar de grens ligt. Want wat heeft Takkie hier aan? Takkie is nu blij en hobbelt rond, is aan het wennen aan het nieuwe leven en is eindelijk van de meeste ellende af.
Wil je dan echt weer Takkie in nieuwe ellende slepen? Als hij nu op deze manier oud kan worden, waarom dan verder pushen? Waarom nog meer stress en slepen terwijl er geen garantie is? Waarom experimenteren? Takkie snapt er geen zak van, die voelt alleen de pijn, de stress en eventuele bijwerkingen. Waarom geen genoegen nemen met wat er is?
Naast het feit dat Takkie niet aankomt en hij er dus nu nog niet eens helemaal is.
-
- Zeer actief
EensMarloes1 schreef:Waarom geen genoegen nemen met wat er is?

Ik heb het ergens in het begin van het topic al gezegd maar het gaat nu alleen maar meer op, je gaat ongemerkt je grenzen steeds meer verleggen. Wat afstand nemen en bedenken wat ooit in den beginne nog een gezond-verstand-grens was kan soms reuze heilzaam zijn. Je hondje doet het wonderbaarlijk goed. Dat kan zomaar goed genoeg zijn.
-
- Zeer actief
Zal voortaan een verzoek bij je indienen .Frolic schreef:Er is er volgens mij maar één die dat doet en dat is BP en die praat zichzelf na. Dat is inderdaad wel irritant, maar volgens mij kan hij er niks aan doen.*Wolf* schreef:Waarom moet hier iedereen elkaar altijd zo napraten
Verder kunnen meerdere mensen toch dezelfde mening hebben en mag die toch gegeven worden?

- CKS
- Zeer actief
Nogmaals, iedereen mag weer rustig gaan slapen, er wordt écht géén tong getransplanteerd, wat de eigenaar er ook over uit wil zoeken. Gewoon ondenkbaar, onmogelijk, onhaalbaar. Of hadden jullie er al over gedacht wie de donor van die tong zou moeten zijn? De enige organen die bij honden met enige regelmaat getransplanteerd worden zijn hoornvliezen, en dat gaat goed met dode donoren en is dus niet zo'n probleem (en technisch vrij makkelijk omdat bij hoornvliezen geen afstotingsverschijnselen op (horen) te treden). Bij katten is het mogelijk niertransplantaties te doen, dit wordt in de VS wel gedaan en daarvoor heb je levende donoren nodig. Dat geeft dus de mogelijke ethische problemen (gezonde kat moet nier afstaan) en onderdeel van het contract is dan ook dat de donorkat door de eigenaar geadopteerd wordt. Dat kan allemaal omdat de donorkat twee nieren heeft en er dus evt één van kan missen, net als bij mensen dus. Als er dus even over de ethische bezwaren heen gesprongen wordt, wat in NL dus blijkbaar al tevoren uitgesloten is.
Voor een tong zou je ook een levende donor nodig hebben, maar daar heeft ieder dier er maar één van dus hoe moet de donorhond dan verder leven? Absoluut ondenkbaar dus dat dit ook gedaan gaat worden. Los daarvan, als er toevallig een keer een teckel een schedelbasisfractuur oploopt en eventueel als donor zou kunnen dienen zonder ethische bezwaren, dan zou Takkie als eerste actie na de transplantatie de tong afbijten en opvreten. Dat doen honden namelijk, met dingen die aan hun lichaam zitten en geen of een vreemd gevoel geven. En omdat die hypothetische tong in de bek zou zitten is dat wat lastig te voorkomen.
Dat hele stamcelverhaal is indien mogelijk nog zotter, sterker nog dat is zulke kwats dat ik niet eens uit ga leggen waarom dat niet lukt.
Conclusie: zoals al eerder gezegd is dat hele transplantatie- of stamcel verhaal één grote droom van de eigenaar die verder géén enkele relatie met de werkelijkheid heeft. Eigenaar mag en kan dromen wat ie wil, maar Takkie gaat er nooit last van krijgen gewoon omdat het pure onzin is.
Voor een tong zou je ook een levende donor nodig hebben, maar daar heeft ieder dier er maar één van dus hoe moet de donorhond dan verder leven? Absoluut ondenkbaar dus dat dit ook gedaan gaat worden. Los daarvan, als er toevallig een keer een teckel een schedelbasisfractuur oploopt en eventueel als donor zou kunnen dienen zonder ethische bezwaren, dan zou Takkie als eerste actie na de transplantatie de tong afbijten en opvreten. Dat doen honden namelijk, met dingen die aan hun lichaam zitten en geen of een vreemd gevoel geven. En omdat die hypothetische tong in de bek zou zitten is dat wat lastig te voorkomen.
Dat hele stamcelverhaal is indien mogelijk nog zotter, sterker nog dat is zulke kwats dat ik niet eens uit ga leggen waarom dat niet lukt.
Conclusie: zoals al eerder gezegd is dat hele transplantatie- of stamcel verhaal één grote droom van de eigenaar die verder géén enkele relatie met de werkelijkheid heeft. Eigenaar mag en kan dromen wat ie wil, maar Takkie gaat er nooit last van krijgen gewoon omdat het pure onzin is.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jammer dat we nu niets meer horen over Takkie.
Begrijp het wel.
Begrijp het wel.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
- Zeer actief
al lang lid van.
laatste update 29 okt.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Daar is dus al net zo lang geen update gegeven als hier, de post van 29 oktober verwijst naar dit topic.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Geen nieuws = goed nieuws 

-
- Zeer actief
Heb die FB link maar snel weggeklikt .Ging allemaal om het baasje vanuit de hond geschreven hoe geweldig hij wel is. 

- Hanneke2
- Zeer actief
Ja ik word daar ook altijd een beetje iebelig van, en in dit geval vind ik ook dat er wel genoeg gedokterd is. En als ik dan lees dat er donateurs nodig zijn voor een of andere bezopen medische behandeling die de verzekering niet dekt gaan mijn nekharen helemaal overeind staan. Het is potdomme geen kind, en als mensen centen willen geven voor zielige honden zijn er heel veel zielige honden waarbij die centen zinniger gebruikt worden.bouvierpoedel schreef:Heb die FB link maar snel weggeklikt .Ging allemaal om het baasje vanuit de hond geschreven hoe geweldig hij wel is.
Ga gewoon lekker wandelen met die hond en geef hem vijf of tien keer per dag goed vreten zodat hij nog een tijdje blij en waardig mee kan. Op het moment dat een hond een soort medische kermisattractie wordt denk ik dat inslapen een fijnere keuze is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- CKS
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:Ja ik word daar ook altijd een beetje iebelig van, en in dit geval vind ik ook dat er wel genoeg gedokterd is. En als ik dan lees dat er donateurs nodig zijn voor een of andere bezopen medische behandeling die de verzekering niet dekt gaan mijn nekharen helemaal overeind staan. Het is potdomme geen kind, en als mensen centen willen geven voor zielige honden zijn er heel veel zielige honden waarbij die centen zinniger gebruikt worden.bouvierpoedel schreef:Heb die FB link maar snel weggeklikt .Ging allemaal om het baasje vanuit de hond geschreven hoe geweldig hij wel is.
Ga gewoon lekker wandelen met die hond en geef hem vijf of tien keer per dag goed vreten zodat hij nog een tijdje blij en waardig mee kan. Op het moment dat een hond een soort medische kermisattractie wordt denk ik dat inslapen een fijnere keuze is.

Nogmaals, er wordt never nooit geen tong getransplanteerd en stamcellen is ook onzin.
En daar zal TS intussen ook wel achtergekomen zijn. Wel knáp jammer dat deze wat naïeve maar verder onschuldige droom om Takkie een tong terug te geven, tot kotsen toe misbruikt is door een stel azijnpissers om tóch nog even gelijk te krijgen "zie je wel, Takkie had meteen al ingeslapen moeten worden, na-na-na-na-na". *Wie de schoen past, trekke hem aan*
Zeer begrijpelijk maar bijzonder jammer dat TS dus geen zin meer heeft in het geven van updates, persoonlijk had ik zéér graag gehoord of het herstel van Takkie nog verder doorzet of niet.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Of misschien heeft het herstel wel niet doorgezet en is Takkie nu dood alleen wil hij dat ook niet vertellen. Gezien zowel hier als op fb geen updates.CKS schreef:Hanneke2 schreef:Ja ik word daar ook altijd een beetje iebelig van, en in dit geval vind ik ook dat er wel genoeg gedokterd is. En als ik dan lees dat er donateurs nodig zijn voor een of andere bezopen medische behandeling die de verzekering niet dekt gaan mijn nekharen helemaal overeind staan. Het is potdomme geen kind, en als mensen centen willen geven voor zielige honden zijn er heel veel zielige honden waarbij die centen zinniger gebruikt worden.bouvierpoedel schreef:Heb die FB link maar snel weggeklikt .Ging allemaal om het baasje vanuit de hond geschreven hoe geweldig hij wel is.
Ga gewoon lekker wandelen met die hond en geef hem vijf of tien keer per dag goed vreten zodat hij nog een tijdje blij en waardig mee kan. Op het moment dat een hond een soort medische kermisattractie wordt denk ik dat inslapen een fijnere keuze is.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nogmaals, er wordt never nooit geen tong getransplanteerd en stamcellen is ook onzin.
En daar zal TS intussen ook wel achtergekomen zijn. Wel knáp jammer dat deze wat naïeve maar verder onschuldige droom om Takkie een tong terug te geven, tot kotsen toe misbruikt is door een stel azijnpissers om tóch nog even gelijk te krijgen "zie je wel, Takkie had meteen al ingeslapen moeten worden, na-na-na-na-na". *Wie de schoen past, trekke hem aan*
Zeer begrijpelijk maar bijzonder jammer dat TS dus geen zin meer heeft in het geven van updates, persoonlijk had ik zéér graag gehoord of het herstel van Takkie nog verder doorzet of niet.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Of misschien heeft het herstel wel niet doorgezet en is Takkie nu dood alleen wil hij dat ook niet vertellen. Gezien zowel hier als op fb geen updates.CKS schreef:Hanneke2 schreef:Ja ik word daar ook altijd een beetje iebelig van, en in dit geval vind ik ook dat er wel genoeg gedokterd is. En als ik dan lees dat er donateurs nodig zijn voor een of andere bezopen medische behandeling die de verzekering niet dekt gaan mijn nekharen helemaal overeind staan. Het is potdomme geen kind, en als mensen centen willen geven voor zielige honden zijn er heel veel zielige honden waarbij die centen zinniger gebruikt worden.bouvierpoedel schreef:Heb die FB link maar snel weggeklikt .Ging allemaal om het baasje vanuit de hond geschreven hoe geweldig hij wel is.
Ga gewoon lekker wandelen met die hond en geef hem vijf of tien keer per dag goed vreten zodat hij nog een tijdje blij en waardig mee kan. Op het moment dat een hond een soort medische kermisattractie wordt denk ik dat inslapen een fijnere keuze is.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat Takkie dood is ben ik ook bang voor. Niet willen aankomen met de soort hoeveelheden voer geeft iets aan, en meestal niets goeds. Hopelijk heeft ze er gewoon geen zin meer in maar ik ben er bang voor.
-
- Zeer actief
Frank !!!!! alsjeblieft.
Plaats dan op zijn minst een smiley
of 
Plaats dan op zijn minst een smiley

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoop wel dat we er beiden flink naast zitten en dat het super gaat.Domor schreef:Dat Takkie dood is ben ik ook bang voor. Niet willen aankomen met de soort hoeveelheden voer geeft iets aan, en meestal niets goeds. Hopelijk heeft ze er gewoon geen zin meer in maar ik ben er bang voor.
Alleen als je geld in wil zamelen voor allerlei moeilijke behandelingen gaat dat beter met regelmatige updates dus denk ook daardoor dat dat niet meer nodig is. In het ongunstigste geval omdat Takkie dood is. In het gunstigste geval omdat Frank ingezien heeft dat die focus onderzoeken en operaties geen haalbare kaart is.
-
- Zeer actief
Je gaat toch niet lopen smeken of iemand AUB wil reageren.teckeltoos schreef:Frank !!!!! alsjeblieft.
Plaats dan op zijn minst een smileyof

-
- Zeer actief
ja ik smeek wel. Ik heb zo over dat diertje ingezeten dat ik best wel wil smeken om iets over hem te horen.Frolic schreef:Nee precies.bouvierpoedel schreef:Je gaat toch niet lopen smeken of iemand AUB wil reageren.teckeltoos schreef:Frank !!!!! alsjeblieft.
En Frank heeft al een paar keer aangegeven dat hij zou stoppen met hier te posten.
Stuur dan een pb op Facebook.
PB blijft in postvak uit staan (word dus niet gelezen)
facebook is ook al een maand niet meer bijgehouden dus reageren heeft daar geen zin.
Ik ben ook bang dat we er vanuit moeten gaan dat Takkie het niet gered heeft.

-
- Zeer actief
Je gaat toch niet lopenteckeltoos schreef:ja ik smeek wel. Ik heb zo over dat diertje ingezeten dat ik best wel wil smeken om iets over hem te horen.Frolic schreef:Nee precies.bouvierpoedel schreef:Je gaat toch niet lopen smeken of iemand AUB wil reageren.teckeltoos schreef:Frank !!!!! alsjeblieft.
En Frank heeft al een paar keer aangegeven dat hij zou stoppen met hier te posten.
Stuur dan een pb op Facebook.
PB blijft in postvak uit staan (word dus niet gelezen)
facebook is ook al een maand niet meer bijgehouden dus reageren heeft daar geen zin.
Ik ben ook bang dat we er vanuit moeten gaan dat Takkie het niet gered heeft.

- Takkie de Teckel
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
- Contacteer:
Oh, mensen! Sorry! Pffew... Ok, ik zal hier ook blijven updaten, maar het gaat wel minder zijn. Geen nieuws zal goed nieuws zijn, als het ooit slechter gaat zal ik het ook melden. Ik ben best geraakt door alle berichtjes van de laatste tijd hier. Om te beginnen: het gaat nog steeds supergoed met Takkie! 
In de tijd dat het slecht ging, ging het ook slecht met mij. Ik heb er veel werk en inkomsten door misgelopen. Was het me zeker waard, maar ik heb een enorme inhaalslag te maken. Ik ben daar nu hard mee bezig en dagelijks behoorlijk moe. Zowel hier als op Facebook kom ik inderdaad nauwelijks aan updaten toe.
Ik kan jullie even geruststellen: het waren inderdaad voorlopig alleen mooie dromen om hem te proberen weer een tong te geven. En geef toe, als er een serieus GOEDE mogelijkheid is om dat te doen, dan zou je het toch ook doen? Als het geen lijdensweg zou betekenen natuurlijk!
Ik heb me door een dokter in stamceltherapie laten verleiden. Nou ja, eigenlijk hij ook door mij, het was wishfull thinking. Hij wilde er wel aan, maar het zou dus inderdaad misschien wel jaren onderzoek betekenen en gigantisch veel geld kosten. Er was een idee om misschien een stichting daarvoor op te zetten, voor het onderzoek, die dan eventueel daarna gewoon zou blijven bestaan voor verder onderzoek. Stamcel therapie is nog nieuw. Hij is expert, en denkt dat er wel een mogelijkheid is. Ik wil dat wel aannemen, maar het is echt toekomstmuziek. Het is geen onzin zoals iemand hier zegt, er zit wel degelijk een kans in, maar dat is nog zo ver weg... De techniek is er nog te jong voor. Maar elke dag worden er doorbraken gemaakt.
Het laatste wat ik zal doen is Takkie een nieuwe lijdensweg insturen, zeker zonder duidelijk uitzicht. Hij heeft een goed leven, liefde en plezier verdient, geen trektocht langs medische instituten.
Voorlopig is het dus van de baan. Maar ik sluit niet uit dat ik toch met zo'n stichting opzetten aan de gang ga. Ik zie een grote toekomst in stamcel therapie, zowel voor dieren als mensen. Elk onderzoek en elke (financiële) impuls daarvoor lijkt mij welkom.
Door dit hele verhaal ben ik ook even goed na gaan denken over mijn eigen toekomst en wat voor mij belangrijk is. Wat ik doe (ik ben artiest) kan ik niet eeuwig blijven doen. Ik ben niet beroemd, ga dat ook niet worden meer, en wordt er ook niet jonger op. Ik denk er sterk over om het helemaal over een andere boeg te gooien. Zowel mijn moeder als Takkie hebben meer zorg en steun nodig, en ik denk erover om bij mijn moeder in de buurt te gaan wonen (andere kant van het land) en mij aan hen beiden te wijden. Pas op de plaats, sabatical, nieuw leven, hoe je het ook noemt, ik voel dat er iets radicaal moet veranderen bij mij. Maar goed... over Takkie dan maar!
Zoals ik in het begin al zei, het gaat goed met hem. Hij komt nu ook wel aan, maar heel langzaam gaat het nog. Van de 5,6 is hij nu naar de 6,2 kilo! Ook zijn de kaalgeschoren plekken waar infuus en huid-pleisters hebben gezeten weer een beetje bedekt met haar.
Hij heeft het nog steeds goed naar zijn zin. Hij is dol op tennisballen en we spelen er dagelijks mee, meestal na het wandelen. Ook 'berijdt' hij zijn dekentje weer zoals vanouds
Gisteren waren we in het Vliegenbos hier in Amsterdam en heeft hij de plaatselijke mollen-bevolking de stuipen op het lijf gejaagd door in hun holletjes te graven als een malle.
Eten gaat ook nog steeds prima met de garneerspuit. Hij kijkt er naar uit en kwispelt en danst als ik het klaarmaak. Het is nu 2,5 maand zo en we beginnen er goed aan gewend te raken. Het kost ook niet zo heel veel tijd alles bij elkaar. Ik ben nog niet begonnen hem normaal voer te proberen te laten eten. Ik wil dat pas doen als ik er meer tijd en aandacht voor heb, en de laatste tijd vlieg ik van hot naar her. Soms gaat hij mee, en ik werk nu vaker van huis uit om bij hem te kunnen zijn.
Drinken doet hij niet zo heel veel uit de fontein (hij krijgt met het eten al veel vocht binnen) maar ook dat gaat verder nog steeds goed. eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd sinds mijn laatste post, behalve dat hij dus iets aankomt nu.
Het is natuurlijk niet echt 'als vanouds'. Kusjes geven gaat niet meer, als hij graaft heeft hij daarna even zijn bekkie vol zand, hij eet niet meer mee met mij, en knabbeltjes krijgt hij nu ook niet. Wel af en toe een knabbelstaaf waar hij dol op is. Het is aan de toekomst of hij dat weer zal kunnen (knabbeltjes eten, mee eten). Ondanks dat leeft hij blij en vrolijk, het lijkt hem allemaal niet zo te raken. Ik ben daar blij mee, want hoe het psychologisch met hem gaat was ik nog het meest bang voor. Als hij zijn levenslust zou verliezen dan zou ik hem niet door laten gaan 'alleen voor mij'.
Speciaal voor Bouvierpoedel hieronder nog even twee fotootjes van hoe zijn bekkie er nu uitziet van binnen. Het is behoorlijk lastig daar een goede foto van te maken, met 1 hand zijn bekkie open houden, met de andere mn telefoon voor de foto. hij blijft er niet echt stil bij zitten. Maar je kunt er wel duidelijk in zien dat Takkie inderdaad geen tong heeft. hij leeft, het is echt en nee, ik ga niet met hem zeulen!
Teckeltoos, dank je voor je medeleven!!
Ik zal hier ook updates blijven plaatsen, maar echt, ik heb er niet heel veel tijd voor op het moment. Voor wie echt iets wil weten, je kan me altijd berichten via mijn eigen profiel op Facebook: https://www.facebook.com/funbeliever (beter dan de Takkie pagina).
liefs voor iedereen, Frank & Takkie

In de tijd dat het slecht ging, ging het ook slecht met mij. Ik heb er veel werk en inkomsten door misgelopen. Was het me zeker waard, maar ik heb een enorme inhaalslag te maken. Ik ben daar nu hard mee bezig en dagelijks behoorlijk moe. Zowel hier als op Facebook kom ik inderdaad nauwelijks aan updaten toe.
Ik kan jullie even geruststellen: het waren inderdaad voorlopig alleen mooie dromen om hem te proberen weer een tong te geven. En geef toe, als er een serieus GOEDE mogelijkheid is om dat te doen, dan zou je het toch ook doen? Als het geen lijdensweg zou betekenen natuurlijk!
Ik heb me door een dokter in stamceltherapie laten verleiden. Nou ja, eigenlijk hij ook door mij, het was wishfull thinking. Hij wilde er wel aan, maar het zou dus inderdaad misschien wel jaren onderzoek betekenen en gigantisch veel geld kosten. Er was een idee om misschien een stichting daarvoor op te zetten, voor het onderzoek, die dan eventueel daarna gewoon zou blijven bestaan voor verder onderzoek. Stamcel therapie is nog nieuw. Hij is expert, en denkt dat er wel een mogelijkheid is. Ik wil dat wel aannemen, maar het is echt toekomstmuziek. Het is geen onzin zoals iemand hier zegt, er zit wel degelijk een kans in, maar dat is nog zo ver weg... De techniek is er nog te jong voor. Maar elke dag worden er doorbraken gemaakt.
Het laatste wat ik zal doen is Takkie een nieuwe lijdensweg insturen, zeker zonder duidelijk uitzicht. Hij heeft een goed leven, liefde en plezier verdient, geen trektocht langs medische instituten.
Voorlopig is het dus van de baan. Maar ik sluit niet uit dat ik toch met zo'n stichting opzetten aan de gang ga. Ik zie een grote toekomst in stamcel therapie, zowel voor dieren als mensen. Elk onderzoek en elke (financiële) impuls daarvoor lijkt mij welkom.
Door dit hele verhaal ben ik ook even goed na gaan denken over mijn eigen toekomst en wat voor mij belangrijk is. Wat ik doe (ik ben artiest) kan ik niet eeuwig blijven doen. Ik ben niet beroemd, ga dat ook niet worden meer, en wordt er ook niet jonger op. Ik denk er sterk over om het helemaal over een andere boeg te gooien. Zowel mijn moeder als Takkie hebben meer zorg en steun nodig, en ik denk erover om bij mijn moeder in de buurt te gaan wonen (andere kant van het land) en mij aan hen beiden te wijden. Pas op de plaats, sabatical, nieuw leven, hoe je het ook noemt, ik voel dat er iets radicaal moet veranderen bij mij. Maar goed... over Takkie dan maar!
Zoals ik in het begin al zei, het gaat goed met hem. Hij komt nu ook wel aan, maar heel langzaam gaat het nog. Van de 5,6 is hij nu naar de 6,2 kilo! Ook zijn de kaalgeschoren plekken waar infuus en huid-pleisters hebben gezeten weer een beetje bedekt met haar.
Hij heeft het nog steeds goed naar zijn zin. Hij is dol op tennisballen en we spelen er dagelijks mee, meestal na het wandelen. Ook 'berijdt' hij zijn dekentje weer zoals vanouds

Eten gaat ook nog steeds prima met de garneerspuit. Hij kijkt er naar uit en kwispelt en danst als ik het klaarmaak. Het is nu 2,5 maand zo en we beginnen er goed aan gewend te raken. Het kost ook niet zo heel veel tijd alles bij elkaar. Ik ben nog niet begonnen hem normaal voer te proberen te laten eten. Ik wil dat pas doen als ik er meer tijd en aandacht voor heb, en de laatste tijd vlieg ik van hot naar her. Soms gaat hij mee, en ik werk nu vaker van huis uit om bij hem te kunnen zijn.
Drinken doet hij niet zo heel veel uit de fontein (hij krijgt met het eten al veel vocht binnen) maar ook dat gaat verder nog steeds goed. eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd sinds mijn laatste post, behalve dat hij dus iets aankomt nu.
Het is natuurlijk niet echt 'als vanouds'. Kusjes geven gaat niet meer, als hij graaft heeft hij daarna even zijn bekkie vol zand, hij eet niet meer mee met mij, en knabbeltjes krijgt hij nu ook niet. Wel af en toe een knabbelstaaf waar hij dol op is. Het is aan de toekomst of hij dat weer zal kunnen (knabbeltjes eten, mee eten). Ondanks dat leeft hij blij en vrolijk, het lijkt hem allemaal niet zo te raken. Ik ben daar blij mee, want hoe het psychologisch met hem gaat was ik nog het meest bang voor. Als hij zijn levenslust zou verliezen dan zou ik hem niet door laten gaan 'alleen voor mij'.
Speciaal voor Bouvierpoedel hieronder nog even twee fotootjes van hoe zijn bekkie er nu uitziet van binnen. Het is behoorlijk lastig daar een goede foto van te maken, met 1 hand zijn bekkie open houden, met de andere mn telefoon voor de foto. hij blijft er niet echt stil bij zitten. Maar je kunt er wel duidelijk in zien dat Takkie inderdaad geen tong heeft. hij leeft, het is echt en nee, ik ga niet met hem zeulen!
Teckeltoos, dank je voor je medeleven!!
Ik zal hier ook updates blijven plaatsen, maar echt, ik heb er niet heel veel tijd voor op het moment. Voor wie echt iets wil weten, je kan me altijd berichten via mijn eigen profiel op Facebook: https://www.facebook.com/funbeliever (beter dan de Takkie pagina).
liefs voor iedereen, Frank & Takkie

Laatst gewijzigd door Takkie de Teckel op 06 dec 2015 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goeie update 
En sterkte met uitzoeken waar je toekomst zal liggen.

En sterkte met uitzoeken waar je toekomst zal liggen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Bedankt voor de update, fijn dat het goed gaat. 

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mooi dat het nog steeds goed gaat met Takkie. Jij ook veel succes met alles en leuk dat je weer even een update wilde geven.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Takkie!