Dana is een hond die haarfijn aanvoelt als je afgeleid, verdrietig, boos of sago bent.
En waar merk ik dat aan? Ze gaat zich misdragen, 3 jaar geleden toen mijn relatie stukliep en ik daardoor heel verdrietig was, heeft ze allerlei dingen gesloopt toen ze alleen thuis was (daarvoor en daarna nooit meer)
Ook nu merk ik het weer, ik zit niet lekker in mijn vel, ben verdrietig en teleurgesteld om dingen. En blijkbaar pakt zij dat weer heel goed op.
Ik liep net in het duin en ik was haar dus voor 5 minuten kwijt
Want ze heeft een nieuwe eigenschap en dat is paardenpoep zoeken, ze gaat dan echt wegrennen en poep eten, als ik haar dan roep dan komt ze gewoon niet, ik moet haar er wegplukken. Ze doet dit al een week, steeds wegrennen. Nu dacht ik je kan het rambam krijgen en ik heb geroepen: "Dag Dana!" normaal is ze daar heeeel gevoelig voor en komt ze aangerend. Maar nu niet, dus ik liep door en ze kwam maar niet, dus ik fluiten en roepen.
Op een gegeven moment hoor ik steeds als ik fluit een blaf, zie ik haar op 50m stilstaan om te luisteren waar mijn gefluit vandaan komt. En weer een blaf, dan ziet ze me ineens en komt ze als een raket maar wel heul onderdanig naar mij toegerend, zo van ohhh baas je bent er weer.
Ze maakt mij dan eigenlijk een soort van nog bozer/verdrietiger. Maar het is haar manier van duidelijk maken dat het niet zo goed met mij gaat.
Laat jou hond ook zien als het niet goed gaat met je? Of het nu medisch of psychisch is?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15