Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag betreft Agility.
Moderator: moderatorteam
- Desven
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaans monster.
- Aantal honden: 1
Vraag betreft Agility.
Ik zou heel graag met Kubi meer oefeningen willen doen, een ook een keer Agility training.
Ik zit alleen met een probleem, wat ik vooral lees is dat het verenigingen zijn waar je heen kunt.
En heel krom gezegd durf ik niet. Daarnaast weet ik niet of er iets in de omgeving van Zuidlaren zit.
Nu herinner ik me heel vaag dat ik ooit een keer obstakels heb gezien (bijvoorbeeld in het bos)
Of die nu voor sporters waren of honden weet ik niet, het is ondertussen alweer zo tijd geleden.
Ik vroeg mij af, hoe kan ik dit aanpakken? Zijn er inderdaad dat soort dingen? Kan ik het zelf bouwen/in elkaar zetten?
Of is het beste toch om naar een vereniging te gaan. (ik ben bang dat ze het misschien helemaal niet leuk vind, dus wil het eerst testen)
Alvast bedankt! (als dit topic in het verkeerde sub-forum staat excuus. Ik zag zo snel bij Agility geen vragen topic's.
Edit: Of kan ik misschien het beste met iets anders beginnen! tips zijn welkom.
Ik zit alleen met een probleem, wat ik vooral lees is dat het verenigingen zijn waar je heen kunt.
En heel krom gezegd durf ik niet. Daarnaast weet ik niet of er iets in de omgeving van Zuidlaren zit.
Nu herinner ik me heel vaag dat ik ooit een keer obstakels heb gezien (bijvoorbeeld in het bos)
Of die nu voor sporters waren of honden weet ik niet, het is ondertussen alweer zo tijd geleden.
Ik vroeg mij af, hoe kan ik dit aanpakken? Zijn er inderdaad dat soort dingen? Kan ik het zelf bouwen/in elkaar zetten?
Of is het beste toch om naar een vereniging te gaan. (ik ben bang dat ze het misschien helemaal niet leuk vind, dus wil het eerst testen)
Alvast bedankt! (als dit topic in het verkeerde sub-forum staat excuus. Ik zag zo snel bij Agility geen vragen topic's.
Edit: Of kan ik misschien het beste met iets anders beginnen! tips zijn welkom.

Kubi's first winter is coming! Snow, snow snow.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Vraag betreft Agility.
Ik zou altijd naar een vereniging gaan. Agility is best een belastende sport en het juist aanleren van toestellen vind ik erg belangrijk.
Maar natuurlijk kun je je hond ook in het bos over boomstammen enzo laten springen, vinden mijn honden altijd heel leuk
Maar natuurlijk kun je je hond ook in het bos over boomstammen enzo laten springen, vinden mijn honden altijd heel leuk
- Desven
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de tip. Vereniging blijft toch lastig. (waarschijnlijk is het moeilijker voor mij dan voor haar haha)Machie schreef:Ik zou altijd naar een vereniging gaan. Agility is best een belastende sport en het juist aanleren van toestellen vind ik erg belangrijk.
Maar misschien in de toekomst, met nu en een jaar.

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Je kunt ook een keer vragen of je een keer een proefles mag doen? Of ga een keer kijken bij een agilitytraining 
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn diverse hondenspeeltuinen met hindernissen e.d. In beilen (Drenthe) zit sowieso eentje. Misschien dat je zo kunt kijken of ze het leuk vindt?
- Desven
- Vaste gebruiker
Dat klinkt leuk! Zal eens kijken of er er een keer heen kunnen als we de auto weer hebbenluna2906 schreef:Ik weet niet waar je woont, maar er zijn diverse hondenspeeltuinen met hindernissen e.d. In beilen (Drenthe) zit sowieso eentje. Misschien dat je zo kunt kijken of ze het leuk vindt?

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Volgens mij kun je bij de meeste verenigingen de agility vaak als proefles(sen) doen, idd voor het geval je hond het niets blijkt te vinden.
Waar ben je bang voor/wat houd je tegen?

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Je kunt ook zelf een setje agilty aanschaffen als je daar de ruimte voor hebt en dan gewoon thuis oefenen. Dat doe ik ook. Eventueel staan er op youtube wel filmpjes hoe je ze het aan moet leren.

- Desven
- Vaste gebruiker
Shiloh86 schreef:Volgens mij kun je bij de meeste verenigingen de agility vaak als proefles(sen) doen, idd voor het geval je hond het niets blijkt te vinden.
Ik heb last van sociale fobie. Voordat ik Kubi had leefde ik in me eigen isolement kwam letterlijk en figuurlijk niet buiten.
Klinkt misschien heel .. vreemd? maar ik heb Kubi gehaald om dat te doorbreken, en ze is de beste therapie die ik me heb kunnen wensen.
Met Kubi wandelen is geen probleem, honden eigenaren ook niet, even een praatje maken ook niet (vind ik alleen maar leuk)
Maar zodra er meer mensen zijn breekt bij mij het angst zweet uit en slaat me hoofd op tilt. Ik ben bang dat wanneer ik naar een
vereniging ga ik dicht sla, en ja.. dan sta je daar met een mond vol tanden en een hond die je op dat moment niet accepteert als leider.
Denk dat, dat mijn grootste angst is..

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Misschien zou privéles dan een optie voor je kunnen zijn. Wordt niet overal aangeboden maar er is vast wel achter te komen of er iemand in jouw buurt zit die privélessen agility geeft.
- Shiloh86
- Zeer actief
En privé les agility? Kost wellicht wat meer, maar als je je situatie uitlegt is er vast wel een vereniging die daar voor in is.
Misschien een mooie tussenstap?
Ik zou met agility niet zo gauw zelf gaan aanklooien en daar toch wel goede begeleiding bij willen.
Misschien een mooie tussenstap?
Ik zou met agility niet zo gauw zelf gaan aanklooien en daar toch wel goede begeleiding bij willen.

- Desven
- Vaste gebruiker
Ik zou buiten kunnen oefenen, zelf heb ik binnen niet echt de optimale ruimte. Bedankt voor de tip!Je kunt ook zelf een setje agilty aanschaffen als je daar de ruimte voor hebt en dan gewoon thuis oefenen. Dat doe ik ook. Eventueel staan er op youtube wel filmpjes hoe je ze het aan moet leren.
Misschien zou privéles dan een optie voor je kunnen zijn. Wordt niet overal aangeboden maar er is vast wel achter te komen of er iemand in jouw buurt zit die privélessen agility geeft.
Ik zal eens kijken of er iets in de buurt is van Drente. Accepteren ze ook honden die nog niet alle basic comando's kennen?En privé les agility? Kost wellicht wat meer, maar als je je situatie uitlegt is er vast wel een vereniging die daar voor in is.
Misschien een mooie tussenstap
Kubi kan bijvoorbeeld nog niet liggen (druk mee bezig hoor!
Laatst gewijzigd door Desven op 05 dec 2015 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan zou ik aanraden om middels privélessen de beginselen van behendigheid te leren. Als je het leuk vindt en het geld ervoor over hebt dan ga je lekker met de privélessen door (en wie weet stroom je uiteindelijk toch door naar een groepsles) en anders ga je het daarna zelf lekker doen. Maar ik denk dat als je er zelf niet bekend mee bent, je hond niet én je je hond nog niet lang kent dat begeleiding wel erg fijn is in het begin.Desven schreef:Shiloh86 schreef:Volgens mij kun je bij de meeste verenigingen de agility vaak als proefles(sen) doen, idd voor het geval je hond het niets blijkt te vinden.
Ik heb last van sociale fobie. Voordat ik Kubi had leefde ik in me eigen isolement kwam letterlijk en figuurlijk niet buiten.
Klinkt misschien heel .. vreemd? maar ik heb Kubi gehaald om dat te doorbreken, en ze is de beste therapie die ik me heb kunnen wensen.
Met Kubi wandelen is geen probleem, honden eigenaren ook niet, even een praatje maken ook niet (vind ik alleen maar leuk)
Maar zodra er meer mensen zijn breekt bij mij het angst zweet uit en slaat me hoofd op tilt. Ik ben bang dat wanneer ik naar een
vereniging ga ik dicht sla, en ja.. dan sta je daar met een mond vol tanden en een hond die je op dat moment niet accepteert als leider.
Denk dat, dat mijn grootste angst is..
Ik moet wel zeggen dat ik, afhankelijk van de hond, bij voorkeur eerst een basiscursus zou doen voordat ik met behendigheid zou beginnen. Je moet elkaar toch best nog leren kennen (Kubi is toch nog niet zo lang bij jullie?) en een team worden en ik vind een basiscursus daar persoonlijk geschikter voor dan behendigheid. Voor behendigheid moet de basis er eigenlijk al inzitten ook, er wordt best wat van baas en hond gevraagd. Voor basisgehoorzaamheid kun je trouwens ook privélessen nemen.
Edit: ik zie dat ik weer eens lekker traag geweest ben met tikken en privéles inmiddels geopperd is
Laatst gewijzigd door Zamunda op 05 dec 2015 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Desven
- Vaste gebruiker
Dat is inderdaad iets om in overweging te nemen. We hebben Kubi sinds september, ze kent ondertussen, Sit, Stay (voor het eten) en Up.Dan zou ik aanraden om middels privélessen de beginselen van behendigheid te leren. Als je het leuk vindt en het geld ervoor over hebt dan ga je lekker met de privélessen door (en wie weet stroom je uiteindelijk toch door naar een groepsles) en anders ga je het daarna zelf lekker doen. Maar ik denk dat als je er zelf niet bekend mee bent, je hond niet én je je hond nog niet lang kent dat begeleiding wel erg fijn is in het begin.
Ik moet wel zeggen dat ik, afhankelijk van de hond, bij voorkeur eerst een basiscursus zou doen voordat ik met behendigheid zou beginnen. Je moet elkaar toch best nog leren kennen (Kubi is toch nog niet zo lang bij jullie?) en een team worden en ik vind een basiscursus daar persoonlijk geschikter voor dan behendigheid. Voor behendigheid moet de basis er eigenlijk al inzitten ook, er wordt best wat van baas en hond gevraagd. Voor basisgehoorzaamheid kun je trouwens ook privélessen nemen.
Nu druk bezig met down, en stay voor buiten als ze losloopt dat ze even blijft zitten voordat ze verder stormt.
Accepteren ze trouwens Engelstalige commando's bij zulk soort cursussen?

- Shiloh86
- Zeer actief
Ik denk dat er juist met privéles ruimte is dat hij de basis nog niet goed kent. Terwijl jullie aan de basis werken, kunnen jullie spelenderwijs ook vast kennis maken met de agility. Volgens mij kan dat best tegelijkertijd omdat je op dat moment alleen bent en dus begeleiding op maat kunt krijgen.
Ik zou gewoon eens contact zoeken met verschillende scholen/verenigingen. Proberen kan altijd. Als het niet lukt, kun je in ieder geval trots op jezelf zijn dat je het hebt geprobeerd.
Ik zou gewoon eens contact zoeken met verschillende scholen/verenigingen. Proberen kan altijd. Als het niet lukt, kun je in ieder geval trots op jezelf zijn dat je het hebt geprobeerd.

- Desven
- Vaste gebruiker
Helemaal mee eens! Heel erg bedankt voor 't advies.Shiloh86 schreef:Ik denk dat er juist met privéles ruimte is dat hij de basis nog niet goed kent. Terwijl jullie aan de basis werken, kunnen jullie spelenderwijs ook vast kennis maken met de agility. Volgens mij kan dat best tegelijkertijd omdat je op dat moment alleen bent en dus begeleiding op maat kunt krijgen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mijn school wel in ieder geval. En als een instructeur dat niet accepteert dan zeg je gewoon dat jij nu eenmaal die commando's al gebruikt en anders zoek je gewoon verder. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat een punt zou zijn.Desven schreef:Dat is inderdaad iets om in overweging te nemen. We hebben Kubi sinds september, ze kent ondertussen, Sit, Stay (voor het eten) en Up.Dan zou ik aanraden om middels privélessen de beginselen van behendigheid te leren. Als je het leuk vindt en het geld ervoor over hebt dan ga je lekker met de privélessen door (en wie weet stroom je uiteindelijk toch door naar een groepsles) en anders ga je het daarna zelf lekker doen. Maar ik denk dat als je er zelf niet bekend mee bent, je hond niet én je je hond nog niet lang kent dat begeleiding wel erg fijn is in het begin.
Nu druk bezig met down, en stay voor buiten als ze losloopt dat ze even blijft zitten voordat ze verder stormt.
Maar ik lees dat de basis er echt nog niet inzit, dan zul je in een groep sowieso (vrijwel) nergens behendigheid mogen doen. Ik zou eerst lekker met de basis aan de slag gaan. Af en toe een 'funles' tussendoor ofzo.
- Desven
- Vaste gebruiker
Komt voor elkaar!!aar ik lees dat de basis er echt nog niet inzit, dan zul je in een groep sowieso (vrijwel) nergens behendigheid mogen doen. Ik zou eerst lekker met de basis aan de slag gaan. Af en toe een 'funles' tussendoor ofzo.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En soms zijn er open dagen bij hondenscholen, of doe dagen zoals van het hondenforum, waar je dan kan proberen. In verschillende vormen zoals workshops. Dan kun je ook zien of het iets voor je is en zit je niet meteen vast aan een hele rits lessen. En als je dichtklapt. ach die mensen zie je toch nooit meer 

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Al geef je de commando's in het grieks of gebruik je bijv stoel, kastje en tafel als commando zolang je maar consequent bent met je commando's zal het ze denk ik niet zo veel uitmakenDesven schreef:Dat is inderdaad iets om in overweging te nemen. We hebben Kubi sinds september, ze kent ondertussen, Sit, Stay (voor het eten) en Up.Dan zou ik aanraden om middels privélessen de beginselen van behendigheid te leren. Als je het leuk vindt en het geld ervoor over hebt dan ga je lekker met de privélessen door (en wie weet stroom je uiteindelijk toch door naar een groepsles) en anders ga je het daarna zelf lekker doen. Maar ik denk dat als je er zelf niet bekend mee bent, je hond niet én je je hond nog niet lang kent dat begeleiding wel erg fijn is in het begin.