Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wat kosten honden tegenwoordig?

In 2005 kocht ik m'n eerste Labrador pup Alex, met stamboom, voor 500 USD, ik kreeg een shock toen ik de prijs hoorde, ik heb nooit voor m'n honden betaald :mrgreen:
Die 500 USD heb ik er al dik en dwars uit, geen seconde spijt van gehad. :D
In April kocht ik Vusi voor 675 USD (geen papieren, vader wel, import uit Z. Afrika). Viel me nog mee, ik kreeg haar ook een beetje goedkoper omdat ik de fokker kende. Ja, zo verkopen ze de ras honden hier.

Maar toen ik in het topic van Nana zag dat kleine Pommetjes voor 3.000 Euro verkocht worden en een ander topic met Havaneesjes .... :eek:
Ook gisteren toevallig een website gezien van een fokker hier in Luanda die DH, Dobermanns en Rottweilers fokt. Pa en MA zijn geïmporteerd maar de pups krijgen verder geen papieren er is geen kennelclub hier. Zij verkopen pups voor 1.700 Euro.

Ik weet de fok reuen en teefjes zijn wat prijziger, maar de "gewone" hond die met de liefhebber naar huis gaat?
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Ongelezen bericht door Joey.K »

Stamboomloze kleine hondjes zo'n 350 euro. Chihuahua's zonder stamboom tussen de 450 en 750 euro ligt vaak aan de kleur. Wat grotere kruisingen (net als hierboven uit thuisnesten) gaan tussen de 350 en 500 geloof ik. Met kruisingen is het ook net afhankelijk of ze er een popi ras ingestopt of bijverzonnen hebben dan kan de prijs hoger zijn. Stamboom honden zijn me allemaal te duur haha dus ik weet ook niet wat dat doet want naar de prijs vragen is onbeleefd :p
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Labradors tegenwoordig tussen de 800 en 1200 euro
Een enkeling durft er zelfs 1300 voor te vragen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pups kosten bij mij allemaal hetzelfde met enkel dat verschil of ze op 8, 10 of 15 weken vertrekken.
De basis is 750€ incl papierwerk.
Maar werk, sport, fok kost hetzelfde muv als er op de röntgenfoto vd rug 8 lendewervels blijken te zijn ipv 7, dan is naar mijn idee de hond niet fok en niet altijd verkoopbaar na africhting dus gaat er 100€ af.
Laatst gewijzigd door crutz op 05 dec 2015 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
mosquito1980
Zeer actief

Een paar Chinezen hebben mij eens 5.000 USD geboden voor Alex toen hij 1 jaar was. Maar Alexie was niet te koop ;-)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mijn honden waren allebei 950 euro. Een best bedrag maar dat is nou eenmaal wat ze hier kosten at the moment. Ik wilde een labrador en ik wilde zeker een met stamboom, dan zijn er weinig andere opties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een smak geld vind.
mosquito1980
Zeer actief

crutz schreef:Pups kosten bij mij allemaal hetzelfde met enkel dat verschil of ze op 8, 10 of 15 weken vertrekken.
Maar werk, sport, fok kost hetzelfde muv als er op de röntgenfoto vd rug 8 lendewervels blijken te zijn ipv 7, dan is naar mijn idee de hond niet fok en niet altijd verkoopbaar na africhting dus gaat er 100€ af.
8 of 7 lendewervels?? ik dacht dat alle honden hetzelfde waren, wat kan het verschil zijn voor de hond? pijn? problemen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De prijs is wat mensen er voor over hebben ;) Maar inderdaad, kleine kruisingen gaan tussen de 300 en 500 zo'n beetje. Officiele prijs voor een Markiesje is tegenwoordig €650 (is incl dna-test op prcd-PRA als ze ongeveer 1,5 jaar oud zijn en een van de ouders drager van het gen is). Voor sommige rassen betaal je al snel tussen de 750 en 1500. Nog hogere prijzen vind ik persoonlijk echt te gek. Dan kun je als fokker inderdaad fors winst maken op een nest. Maar goed, ik vind het persoonlijk ook onzin om meer te betalen voor een pup uit kampioenen, meer te betalen voor een dekreu die kampioen is etc. Wie weet heeft Elco over een paar jaar z'n Nederlandse kampioenschap. Leuk voor mij. Maar om die reden meer geld vragen voor een dekking? Echt niet!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mosquito1980 schreef:
crutz schreef:Pups kosten bij mij allemaal hetzelfde met enkel dat verschil of ze op 8, 10 of 15 weken vertrekken.
8 of 7 lendewervels?? ik dacht dat alle honden hetzelfde waren, wat kan het verschil zijn voor de hond? pijn? problemen?
Het kan instabiliteit in de rug opleveren en een grotere kans op spondylose.
Dat is wat in de volksmond gezegd wordt.
In overleg met m'n dierenarts hoeft het eigenlijk geen beperkingen te geven mits het een normaal gevormde extra wervel is. Het komt ook voor dat het een misvormde is ;) dan spreek je natuurlijk over andere zaken. Dat gelukkig nog niet gehoord bij de Mechel.
qua verhoogde kans op spondylose is het wat vergelijkbaar met vroeger met niet ingedaalde balletjes dat die er uit moesten ivm verhoogde kans op kanker. Ook dat is achterhaald alleen de wervels hebben nog niet zo'n historie dat er heel veel over bekend is.

Bij paarden is het, hoorde ik pas, wel meer bekend en geeft het geen problemen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Micron heeft 125 euro gekost , 11 jaar geleden bij stichting Paws , Sien en Spok kwamen ook via een stichting maar Jan weet niet meer wat die gekost hebben. Abra kwam als pup uit het asiel die kostte de asielprijs 350 euro en Lucie 1500 euro.

Maar net wat al gezegd werd het is maar net wat je ervoor over hebt.
Lucie lijkt wellicht relatief duur maar ze komt uit Belgie dus qua afstand te doen, anders was het begin volgend jaar een pup geworden en die zou dan of uit Finland komen of uit Louisiana wat waarschijnlijk nog duurder was geworden door de afstand.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mosquito1980
Zeer actief

crutz schreef:
mosquito1980 schreef:
Het kan instabiliteit in de rug opleveren en een grotere kans op spondylose.
Dat is wat in de volksmond gezegd wordt.
In overleg met m'n dierenarts hoeft het eigenlijk geen beperkingen te geven mits het een normaal gevormde extra wervel is. Het komt ook voor dat het een misvormde is ;) dan spreek je natuurlijk over andere zaken. Dat gelukkig nog niet gehoord bij de Mechel.
qua verhoogde kans op spondylose is het wat vergelijkbaar met vroeger met niet ingedaalde balletjes dat die er uit moesten ivm verhoogde kans op kanker. Ook dat is achterhaald alleen de wervels hebben nog niet zo'n historie dat er heel veel over bekend is.

Bij paarden is het, hoorde ik pas, wel meer bekend en geeft het geen problemen.
OK, zo leer je nog eens wat :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja het maakt mij niet zoveel uit wat ze kosten, als ik de hond wil en ik heb het geld koop ik de hond. Gol was 450 euro, Mika gratis en Rani 250 euro.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Keeshonden (veelal kleine tot middenslag Keeshonden die worden verkocht als Dwergkees) kosten tussen de €700 en €1200. Pomeriaantjes kunnen nog hoger gaan, zeker als er papieren bij zitten. Maar de meeste Pomeriaantjes zijn juist Dwergkeesjes :lees: Mensen zien het verschil niet bij de pup en ouders en denken een Pomeriaan te hebben. En dan wordt Fifi ineens een stukje groter :lol1:
Meten is weten.

Wij wilden juist Middenslag Keeshonden hebben, dus we hebben gezocht naar de grotere exemplaren van onwetende hondeigenaren :mann:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

De puli is zo'n 900 euro dacht ik. De pumi in Nederland 750-900 euro.
Mijn Puli met 1 jaar 250 euro. Luca was 200 euro, marktplaats pup ;) Csiva 120 euro. Enkel entingen en vervoer vanuit Hongarije naar Nederland.
mosquito1980
Zeer actief

Eigenlijk was Lady de eerste hond waarvoor ik betaalt heb 12 jaar geleden 20 Euro... admin kosten voor het asiel :mrgreen:
Ik kreeg haar als 2 jarige netjes gesteriliseerd ( en nog steeds mager) :ok:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

De Franse bull zonder stamboom zal gemiddeld denk 750 euro zijn, mijne was bijna 11 jr geleden 475 euro. Met stamboom denk vanaf 1000?
Mijn hond nu kruising uit Bonaire mocht ik zo hebben (hoefde de vlucht entingen en chip ook niet te betalen) heb 2 flessen wijn en kadobon van rituals gegeven. Is niet via een stichting ofzo gegaan.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi, kruising oepsnestje (indien dat verhaal klopt, heb inmiddels mijn twijfels) kostte mij 245 euro. Entingen klopten, wormenkuur ook. Kreeg nog een pedaalemmerzak voer mee.

Dat is 5 jaar terug.

Uiteraard is ze dat meer dan driedubbeldwars waard.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Valt allemaal nog wel mee, ik heb nog geen bedragen gezien die me van m'n stoel doen vallen :mrgreen:

Import honden hebben natuurlijk ook de hele reiskosten erbij, wat misschien nog wel meer is dan de kosten van de hond.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mijnen goei'nkope Steffut was €250,- :mrgreen: Maar ik had met alle liefde het driedubbele betaald. Het is maar net wat je er voor wil geven en hoe graag de fokker wil verdienen.
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Mijn lab kostte 950€. Ik heb een Siamees (kat) en die kost als kitten 1500€ (heb ik er niet
Voor betaald. Herplaatser ) ook pittige prijs
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie was 3 jaar geleden 1100 euro. Vind het een hoop geld maar ik wilde heel graag dit ras. Dus ja, dan zit er niets anders op.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock was 1000 euro. Ik rekende op zoiets dus vond het niet wereldschokkend. Axel (kruising) was 125 GULDEN. Tja...
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Voor Enzi heb ik 1400,- betaald en voor Nila 250,-
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Vijftien jaar geleden betaalde ik voor mijn Franse Bulldog Dfl. 2.000, die zijn nu zo tussen de € 1.000 - € 1.500 al vragen fokkers voor een mooi (NEK) kleurtje heel wat meer.
Lotje kostte me € 600,00 maar had € 300 korting gekregen omdat Yentle zo snel was overleden.

Maar mij maakt het ook niet uit wat een hond kost. Ik zoek de fokker uit waar ik een hond van wil en wat die vraagt, betaal ik. Anderen geven het uit aan een vakantie en na 3 weken is het op. Ik heb er nog jaaaaaaaaaaarenlang plezier van.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Een Cairn kost tussen de 750 en 1000 euro. Dat vind ik net aan te doen. Denk niet dat ik meer zou uitgeven.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Het valt me wel op de prijzen langzaam aan steeds een beetje duurder worden bij stamboom honden.

Voor Dana heb ik 800,- betaald (met stamboom)
en voor Dux 950,- (met stamboom)

Maar ik hoor ook van poedels die voor 1500,- nou in geen 1500 jaar dat ik dat er aan uit ga geven. Ik vind sommige prijzen gewoon ronduit belachelijk voor stamboom honden. En dan kan het allemaaal wel wezen met testen en stambomen. Maar waarom moet er bij een poedel 700,- verschil zitten in een prijs?? Dat heeft niets te maken met grote of kleine nesten...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

voor jan, pup van 7,5 week heb ik in 2003 650 euro betaald.
voor gina, 10 maanden oude herplaatser via de fokker in 2002 350 euro.
voor mijn rietje, 9 jaar oude herplaatser via de dh-rescue in 2013 100 pond
voor vixen 1,5 jaar oude herplaatser via de dh-rescue een week geleden 150 pond

alle vier duitse herders, de eerste twee met en de laatste twee zonder stamboom.

edit:
moet wel zeggen dat het me verder niet uitmaakt wat een hond kost, als ik die hond wil hebben betaal ik wat ervoor gevraagd wordt.
bij riet en vixen wist ik de prijs pas toen ze al in de auto zaten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Ik ben verder wel een beetje klaar met die fantasieprijzen en betaal dat gewoon niet.
Ik vind wel rashonden leuk en hou het dus op de Puli. Daar zitten er meer dan genoeg van op de schopstoel in dodingsstations of die als surplus vanaf een Hongaarse fokker op transport worden gesteld. Dan heb ik een hond met stamboom voor nog geen 200 euro.
Plus dat ik ook nog eens een goeie daad verricht en dat voelt ook fijn.

Ik heb het er ook niet voor over. Een colliepup kost nu ook zo tussen de 800-950 euro. Afgezien van het feit dat ik helemaal geen pup wil, ben ik ook niet bereid om zoveel geld ervoor te betalen.
Er is nog niet één fokker geweest die mij heeft kunnen overtuigen van de noodzaak van dergelijke prijzen.
Ik ga leuk voor een herplaatser waar ik voor val en waar ik zo gemiddeld tussen de 200-400 euro voor neertel. Heb ik een hond waar ik verliefd op ben en ook nog niet de hoofdprijs voor hoef te betalen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Judith schreef:Het valt me wel op de prijzen langzaam aan steeds een beetje duurder worden bij stamboom honden.

Voor Dana heb ik 800,- betaald (met stamboom)
en voor Dux 950,- (met stamboom)

Maar ik hoor ook van poedels die voor 1500,- nou in geen 1500 jaar dat ik dat er aan uit ga geven. Ik vind sommige prijzen gewoon ronduit belachelijk voor stamboom honden. En dan kan het allemaaal wel wezen met testen en stambomen. Maar waarom moet er bij een poedel 700,- verschil zitten in een prijs?? Dat heeft niets te maken met grote of kleine nesten...
Zo raar is dat toch niet? Alles wordt duurder in het leven. Waarom gaan de huizen hier in de straat voor zo'n €250.000 van de hand, terwijl ik er 26 jaar geleden Dfl. 136.00 voor heb betaald??
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mosquito1980 schreef:Een paar Chinezen hebben mij eens 5.000 USD geboden voor Alex toen hij 1 jaar was. Maar Alexie was niet te koop ;-)
Die hadden zeker een heel exclusief sterren restaurant.? :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”