Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens diarree, verder niet ziek..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ineens diarree, verder niet ziek..

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Zondagmorgen had Gizmo ineens diarree. Niks vreemds gegeten, kan gebeuren. De rest van de dag regelmatig echt spuitpoep, mosterdkleurig. Geen zin in eten en meestal is dat ook niet zo'n probleem, kunnen de darmen even tot rust komen. Hij dronk wel goed en leek verder niet ziek en meestal kijk ik het dan een paar dagen aan. Vond het maandag wel lastig wat ik hem moest geven qua eten. Ik ben nog opgevoed met het idee dat rijst en gekookte kip wonderen doen. Nu mag hij geen kip omdat hij daar allergisch voor is dus dat was geen optie, gekookte rijst hoefde hij niet. Met een beetje rodi erdoor gelukkig wel dus was ik blij dat hij toch een beetje gegeten had omdat hij anders gauw misselijk wordt van een lege maag. Helaas kwam dat er aan het eind van de dag zowel aan de voorkant als achterkant uit. Brok hoeft hij niet, hij is al niet zo heel dol op de cavom lam /rijst. Dinsdag van hetzelfde, geen ziek ogende hond die prima drinkt maar zich een paar keer per dag leeg......t. Ik had ondertussen zo'n rodi lam /rijst worst gehaald omdat hij dat graag eet en er ook meestal goede ontlasting op heeft en hem daar een klein beetje van gegeven. Had voor mezelf bepaald dat het woensdagmorgen beter moest gaan anders zou ik even met hem naar de DA gaan. Meestal zijn dit soort klachten met een dag of drie immers wel over? Vannacht ging goed, ik hoefde er niet uit en vanmorgen draaide hij een prima drol. :cheer: Hij had niet zoveel zin in eten maar toen hij een uurtje wakker was ging het er toch met smaak in. Helaas vanavond toch weer flinke diarree en hij heeft er net zijn eten ook aan de voorkant uitgegooid. Zucht. En nu twijfel ik over wat ik het beste kan voeren en of ik morgen toch even een afspraak moet maken met de DA? Hij is verder vrolijk hoor, rent gewoon rond. Meestal is het gewoon een virusje en is het na een dag of drie /vier over. Maak me er eigenlijk ook niet echt zorgen over maar tips zijn welkom.....
Lemuria

Re: Ineens diarree, verder niet ziek..

Ongelezen bericht door Lemuria »

Na 4 dagen zou ik toch wel langzaam richting DA gaan ;) Diarree/kotsen is niet bepaald bevorderlijk voor wat dan ook, ik vind het te lang duren. Misschien kun je hem wat bouillon geven tussendoor?
SuzieC1970
Zeer actief

Ik heb net gebeld, heb rond tien uur een afspraak. Vind het nu echt te lang duren, ben er vannacht weer twee keer uitgeweest. Volgens de DA waren er op dit moment veel hondjes met dezelfde klachten.
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

En wat zei de DA ervan?
4 dagen diarree vind ik inderdaad ook wel lang.
Beterschap voor Gizmo :flower:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Hier ook ineens diarree. En meer honden hier in de wijk hebben er last van. Zal wel een virusje zijn ofzo.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief

De DA zei er eigenlijk weinig van. Ik had het idee dat ik het best nog langer aan had mogen kijken omdat hij toch goed dronk. Ze zei dat er maar weinig aan te doen was. Hij heeft twee injecties gehad tegen de misselijkheid en ik heb wat tabletjes finidiar meegekregen, samen met het advies om een paar dagen gekookte kip met rijst te geven omdat dat licht verteerbaar zou zijn. Toen ik zei dat hij allergisch is voor kip kreeg ik het advies dan vooral zijn gewone brok te voeren, hihi.. Mocht het na het weekend niet over zijn dan moet ik drie dagen ontlasting brengen voor onderzoek.
Hij hoefde net iig niet te poepen toen ik hem uitliet en zijn beetje eten van vanmorgen zit er nog in. Ik wacht het maar af.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn dierenarts adviseert het normale voedsel te geven maar dan kleinere porties. Gekookt vlees schijnt juist moeilijker verteerbaar te zijn.
Dus doe maar lekker die Rodi.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
SuzieC1970
Zeer actief

Marjoleine schreef:Mijn dierenarts adviseert het normale voedsel te geven maar dan kleinere porties. Gekookt vlees schijnt juist moeilijker verteerbaar te zijn.
Dus doe maar lekker die Rodi.
Hij heeft net ook met heel veel smaak een plakje rodi opgegeten! :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah had vorige week exact hetzelfde. Ze had dinsdagavond een dino bot gehad en de volgende ochtend had ze het hele huis onder gescheten. Arme Noah, ze poept nooit in huis! De hele dag aan de spuitpoep en woensdag nacht ook 2x gespuugd. Donderdagmiddag was ze aan de dunne ipv spuitpoep maar ook die nacht moest ik eruit. Vrijdag naar DA gegaan en heeft ze diarstop gehad voor 3 dagen. Ik heb haar helft eten gegeven en dan 4x ipv 2x. Daarna 3x normale hoeveelheid en daarna haar normale hoeveelheid.
Ze had gigantische honger, ze oogde ook niet ziek. Op de diarree na.
Perry en Noah

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah heeft ook eens zoiets gehad.
Kotsen, spuitpoep en toch gewoon eten en drinken.
De kots en poep stonken wel als een oordeel
Giardia :roll:
SuzieC1970
Zeer actief

teckeltoos schreef:Sarah heeft ook eens zoiets gehad.
Kotsen, spuitpoep en toch gewoon eten en drinken.
De kots en poep stonken wel als een oordeel
Giardia :roll:
Daarom wilde ze ook een ontlastingsonderzoek doen als het aan bleef houden.

Het gaat nu wel een stuk beter. Eten van gister is er netjes ingebleven en vanmorgen mooie ontlasting! Giz blij, ikke blij! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”