Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer zeker niet meer vruchtbaar na loopsheid?
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wanneer zeker niet meer vruchtbaar na loopsheid?
Wanneer hoef ik nou niet meer op te letten met Mahru, met reutjes? En kan ik weer afspreken met haar beste vriendje?
5 november gaf Jura aan dat Mahru 'loops' werd met piepen en steeds willen schoonmaken.
een paar dagen later begon haar vulva te zwellen
13 november begon ze te vloeien
28 november nam de zwelling af en ook het bloeden stopte een paar dagen later
Jura is ook minder met haar bezig (schoonmaken en achter haar aanlopen) sinds een paar dagen
4 december (vandaag) nog wel wat zwelling te zien en reutjes reageren nog wel op haar geur
Aan haarzelf kan ik niks merken, ze werd er niet anders van, is ook niet gaan 'staan' of gaan weglopen of wat dan ook. Echt net als anders was ze de hele periode. Maar wanneer kan ik nou met zekerheid zeggen dat er geen puppies meer kunnen worden gemaakt?
5 november gaf Jura aan dat Mahru 'loops' werd met piepen en steeds willen schoonmaken.
Jura is ook minder met haar bezig (schoonmaken en achter haar aanlopen) sinds een paar dagen
4 december (vandaag) nog wel wat zwelling te zien en reutjes reageren nog wel op haar geur
Aan haarzelf kan ik niks merken, ze werd er niet anders van, is ook niet gaan 'staan' of gaan weglopen of wat dan ook. Echt net als anders was ze de hele periode. Maar wanneer kan ik nou met zekerheid zeggen dat er geen puppies meer kunnen worden gemaakt?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wanneer zeker niet meer vruchtbaar na loopsheid?
Je zou even kunnen kijken wat ze zelf doet met een reu, misschien heeft ze sowieso nog niet echt een idee wat er aan de hand is. Als ze zelf niet staat, zal het met die puppy's wel meevallen hoor, zo makkelijk is een dekking nou ook weer niet gebeurd. Pom blijft daar althans al niet op wachten. Als je echt zekerheid wil hebben zou ik haar nog een weekje weghouden van reuen maar daarna is het leed denk ik wel geleden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze totaal geen staartreflex (meer) heeft zou ik gerust afspreken maar dat hangt wel van de reu af of dat kan.
Sommige reutjes blijven heel lang verschrikkelijk opdringerig, dan kun je niet eens normaal wandelen.
Dus het hangt vooral van haar vriendje af. Je zegt dat reutjes wel reageren op haar geur ? Hoe dan ? Vinden ze haar gewoon lekker ruiken of willen ze er meteen boven op ?
Samen wandelen (met mijn eigen reu erbij) doe ik best al snel als er geen staartreflex meer is. Samen alleen laten wacht ik nog een tijd mee.
Sommige reutjes blijven heel lang verschrikkelijk opdringerig, dan kun je niet eens normaal wandelen.
Dus het hangt vooral van haar vriendje af. Je zegt dat reutjes wel reageren op haar geur ? Hoe dan ? Vinden ze haar gewoon lekker ruiken of willen ze er meteen boven op ?
Samen wandelen (met mijn eigen reu erbij) doe ik best al snel als er geen staartreflex meer is. Samen alleen laten wacht ik nog een tijd mee.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De 28ste toen het vloeien verminderde was ze waarschijnlijk op haar top.runninggirl schreef:Wanneer hoef ik nou niet meer op te letten met Mahru, met reutjes? En kan ik weer afspreken met haar beste vriendje?
Zeker weten doe je met progesteron prikken maar dat is onzin. Gewoon goed letten op reacties van andere honden. Meestal is een kleine 3 weken MAAR ik (en meerdere) heb ook al eens een teef gedekt gehad op dag 24.
- runninggirl
- Zeer actief
Op een afstandje reageren reutjes al met piepen uit opwinding op haar geur. Maar ik hou ze dus echt al op een afstandje dus verder dan dat weet ik de reacties niet.sirene schreef:Als ze totaal geen staartreflex (meer) heeft zou ik gerust afspreken maar dat hangt wel van de reu af of dat kan.
Haar vriendje passeerden we vanochtend met een straat er tussen, die ging in de 'loei' stand en bleef loeien.... 1.5 en zwaar aan het puberen ook, hij eet ook al 3 weken slecht.
- runninggirl
- Zeer actief
Ok, ik blijf gewoon nog een weekje goed opletten. Ze kan zelf wel loslopen nog en luistert perfect, maar ik lijn haar dus wel even aan bij passeren van reutjes.crutz schreef:De 28ste toen het vloeien verminderde was ze waarschijnlijk op haar top.runninggirl schreef:Wanneer hoef ik nou niet meer op te letten met Mahru, met reutjes? En kan ik weer afspreken met haar beste vriendje?
Zeker weten doe je met progesteron prikken maar dat is onzin. Gewoon goed letten op reacties van andere honden. Meestal is een kleine 3 weken MAAR ik (en meerdere) heb ook al eens een teef gedekt gehad op dag 24.
En haar vriendje moet denk ik maar even onder de koude douche eerst voor we weer afspreken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
voor jonge reutjes is het soms erg lastig haha. Twee maanden geleden was ik met Charlie nog wandelen emt zijn toen net loopse vriendin en dat ging perfect, hij had echt geen idee geloof ik. Maar nu wordt ie ineens wakker dus nu denk ik dat het ook een drama zou zijn. Hoeft niet altijd aan jouw teefje te liggen hoor, ze hebben ook zo'n leeftijd dat ze er een beetje overgevoelig voor zijn geloof ik. Net als puberjongens 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, dan zit het er voorlopig nog niet in ben ik bangrunninggirl schreef: Op een afstandje reageren reutjes al met piepen uit opwinding op haar geur. Maar ik hou ze dus echt al op een afstandje dus verder dan dat weet ik de reacties niet.
Haar vriendje passeerden we vanochtend met een straat er tussen, die ging in de 'loei' stand en bleef loeien.... 1.5 en zwaar aan het puberen ook, hij eet ook al 3 weken slecht.
Ik denk niet eens zozeer dat je bang hoeft te zijn voor een dekking maar er valt gewoon niet samen te wandelen met reuen die zo reageren.
Maar aangezien andere reuen ook nog piepen enzo kan het best dat ze nog wel vruchtbaar is. Hier ook teven die laat vruchtbaar zijn.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zo deed ik het ook. En na de loopsheid altijd even wassen, dan is ergste geur eraf en ook al het bloed.Tara schreef:Ik hou vanaf de loopsheid altijd drie weken aan.
Mijn teven zijn allemaal zo rond de 14e dag dekrijp. Vanaf dan hou ik ze nog een kleine week aan de lijn en hou na die tijd nog een week wat afstand en daarna is het allemaal wel weer klaar wat mij betreft.
Reken vanaf het eerste bloeden maar op een week of drie. Zo doe ik het altijd.