Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meet vixen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Re: meet vixen

Ongelezen bericht door Goldylocks »

wat een fijn nieuws! :cheer: Heel veel geluk en plezier samen!Jullie verdienen het.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ontzettend fijn dat je weer een maatje hebt gevonden, heel veel geluk met elkaar :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Aelynn »

Heel veel geluk samen. :D
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat een mooie samenkomst zo. De kennis die o.a. Rietje je gegeven heeft, eer je door een nieuwe hond die kennis door te geven.

(Spammen mag trouwens, hoor)
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Heerlijk om te lezen dat jullie elkaar helemaal gevonden hebben!!
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Wat heerlijk om te lezen dat je weer een nieuwe hond hebt, met idd een lieve uitstraling. Ik hoop dat je ons zo nu en dan op de hoogte houd hoe het gaat, dat vond ik bij Rietje ook altijd heel mooi/leuk om te lezen.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Gefeliciteerd en veel geluk met haar gewenst :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat fijn dat er weer een hond is, Vixen had geen beter huisje kunnen wensen.
Kan niet wachten op de ontwikkelingen!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach wat fijn :knuffel: .
renee-uk schreef:
Lothian schreef:Wat goed Renée, gefeliciteerd. Inderdaad een echte Vixen! Is ze van de DH-rescue? Hoe is haar karakter?
ja van dezelfde dh-rescue als waar we rietje van hadden.
ze is in alles rietjes tegenpool, druk, klein en speels.
maar nu is ze dan toch out, niet zo heel verwonderlijk na zo'n enerverende dag ;)
Ooooh, ik ben heel erg benieuwd naar wat je allemaal gaat beleven met dit jonkie! Ik hoop haar nog heel wat jaren tegen te komen hier op het forum :ok: .
renee-uk schreef:rietje maakte me wakker met een voorzichtig likje op mijn neus, maar daar doet vixen niet aan :neenee:
vixen maakt me wakker door op bed te springen, op me te gaan liggen en mijn gezicht te wassen, waar ik na de eerste schrik -want diep in slaap nog- toch wel heel hartelijk om moest lachen.
het is even wennen, maar wel verschrikkelijk leuk :E:
Whahahahaha :LOL: . Dat is wel echt even iets héél anders :mrgreen: . Ik geloof dat ik er persoonlijk een enkele keer om zou kunnen lachen, maar niet al te vaak :engel: .
Ik ben echt benieuwd naar haar grappen, ik geloof dat ze wel humor heeft :Q: .
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef: Whahahahaha :LOL: . Dat is wel echt even iets héél anders :mrgreen: . Ik geloof dat ik er persoonlijk een enkele keer om zou kunnen lachen, maar niet al te vaak :engel: .
ze doet het niet meer nu, ze blijft netjes op de grond en geeft op haar manier voorzichtige kusjes :I:
gister liet ze zich zelfs weer terugsturen naar haar bed, ik blij want dacht nog even een kwartiertje of zo te blijven liggen.
helaas ging ze toen galspugen en was ik er toch nog snel uit :mrgreen:

ze doet het ongelofelijk goed door haar zelf uit te laten zoeken wat ik van haar verwacht, ik verbied nauwelijks iets, maak er een soort spel van met een hoop lol en gelach maar toch een onderliggende boodschap dat dit niet de bedoeling is.
het is een beetje moeilijk te omschrijven hoe dat precies gaat, maar het werkt fantastisch bij haar.
twee avonden gedoe met een op het bed springende vixen die ik er beide avonden een keer of tien al lachend van afgebonjourd heb en de derde avond ging ze linea recta naar haar eigen bed en dat doet ze nog steeds.

aan de lijn liep ze de eerste twee dagen, in de bewoonde wereld waar ik haar kort hou, met een strakke lijn, nu loopt ze 98% van de wandeling door de buurt aan een ontspannen hangend lijntje.
heeft ze helemaal zelf bedacht al prees ik haar de hemel in natuurlijk zo her en der op die wandelingen als ze niet trok en dat doe ik nog steeds. ik klets wat af zo onder het wandelen ;)

in het park mocht ze het zelf uitzoeken aan het eind van de lijn en dat deed ze ook, ze liep helemaal in haar eigen wereldje van links naar rechts te zwalken en dat liet ik gewoon toe.
vanaf dag drie maakt ze oog- en neus-handcontact, ook als ze de hele lijn tot haar beschikking heeft.
ze pikt het gewoon allemaal ongelofelijk snel op en daar (stem)beloon ik haar uiteraard heel erg voor, dan begrijpt ze ook dat wat ze doet goed is.

echt een heerlijk hondje is het, een winnend lot uit de loterij!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef: Whahahahaha :LOL: . Dat is wel echt even iets héél anders :mrgreen: . Ik geloof dat ik er persoonlijk een enkele keer om zou kunnen lachen, maar niet al te vaak :engel: .
ze doet het niet meer nu, ze blijft netjes op de grond en geeft op haar manier voorzichtige kusjes :I:
gister liet ze zich zelfs weer terugsturen naar haar bed, ik blij want dacht nog even een kwartiertje of zo te blijven liggen.
helaas ging ze toen galspugen en was ik er toch nog snel uit :mrgreen:

ze doet het ongelofelijk goed door haar zelf uit te laten zoeken wat ik van haar verwacht, ik verbied nauwelijks iets, maak er een soort spel van met een hoop lol en gelach maar toch een onderliggende boodschap dat dit niet de bedoeling is.
het is een beetje moeilijk te omschrijven hoe dat precies gaat, maar het werkt fantastisch bij haar.
twee avonden gedoe met een op het bed springende vixen die ik er beide avonden een keer of tien al lachend van afgebonjourd heb en de derde avond ging ze linea recta naar haar eigen bed en dat doet ze nog steeds.

aan de lijn liep ze de eerste twee dagen, in de bewoonde wereld waar ik haar kort hou, met een strakke lijn, nu loopt ze 98% van de wandeling door de buurt aan een ontspannen hangend lijntje.
heeft ze helemaal zelf bedacht al prees ik haar de hemel in natuurlijk zo her en der op die wandelingen als ze niet trok en dat doe ik nog steeds. ik klets wat af zo onder het wandelen ;)

in het park mocht ze het zelf uitzoeken aan het eind van de lijn en dat deed ze ook, ze liep helemaal in haar eigen wereldje van links naar rechts te zwalken en dat liet ik gewoon toe.
vanaf dag drie maakt ze oog- en neus-handcontact, ook als ze de hele lijn tot haar beschikking heeft.
ze pikt het gewoon allemaal ongelofelijk snel op en daar (stem)beloon ik haar uiteraard heel erg voor, dan begrijpt ze ook dat wat ze doet goed is.

Wat heerlijk en ontroerend om te lezen :love: .
Mooi hoe de onderliggende boodschap toch doorkomt terwijl je hem met een hoop lol brengt. Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar zo'n moment dat ze onderweg ineens oog- en neus-handcontact gaat maken zou ik van binnen echt ontploffen van blijdschap, een heerlijk cadeautje zou ik het vinden :I: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat fijn :D :J:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

Zamunda schreef: Mooi hoe de onderliggende boodschap toch doorkomt terwijl je hem met een hoop lol brengt. Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar zo'n moment dat ze onderweg ineens oog- en neus-handcontact gaat maken zou ik van binnen echt ontploffen van blijdschap, een heerlijk cadeautje zou ik het vinden :I: .
daar werd ik ook ontzettend blij van, het is immers het begin van het team dat ik graag wil worden met mijn hond en mijn hond geeft ermee aan dat zij dat ook wel ziet zitten.
heerlijk is dat!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief

dubbel
Laatst gewijzigd door Zamunda op 03 dec 2015 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef: Mooi hoe de onderliggende boodschap toch doorkomt terwijl je hem met een hoop lol brengt. Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar zo'n moment dat ze onderweg ineens oog- en neus-handcontact gaat maken zou ik van binnen echt ontploffen van blijdschap, een heerlijk cadeautje zou ik het vinden :I: .
daar werd ik ook ontzettend blij van, het is immers het begin van het team dat ik graag wil worden met mijn hond en mijn hond geeft ermee aan dat zij dat ook wel ziet zitten.
heerlijk is dat!
Mooi om te lezen dat jij dat ook (ongeveer) zo ervaart. Die begintijd is toch wel heel bijzonder en mooi, er gebeurt zoveel en het gaat eigenlijk ook zo snel. Ik hoop er nog weer veel over te mogen lezen :ok: .
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Dit had ik gemist, wat leuk! Gefeliciteerd met Vixen!
Dat wakker maken doet Jamie ook :I: en het neus-hand contact doet voornamelijk Yara. En nog steeds elke keer geniet k ervan. Dus kan me het gevoel van de eerste keren goed voorstellen!
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nog een snelle reactie :mrgreen:
Ik wens jullie heel veel geluk en liefde met elkaar, en dat lijkt zo te lezen helemaal goed te komen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
Inge schreef:Ze is echt leuk Renée :I:

Hoe spreek je haar naam uit? Is dat Viksen of Vaiksen?
viksen

en ze is inderdaad leuk :I:

ik zat net met open mond te kijken toen ze uit het ene deel tuin sprong, tijdens/in de sprong zag dat ze de afstand verkeerd had ingeschat en in de lucht zo wist te draaien dat ze over het pad en de afscheidingen heen sprong en in de andere border landde :80:
rietje maakte me wakker met een voorzichtig likje op mijn neus, maar daar doet vixen niet aan :neenee:
vixen maakt me wakker door op bed te springen, op me te gaan liggen en mijn gezicht te wassen, waar ik na de eerste schrik -want diep in slaap nog- toch wel heel hartelijk om moest lachen.
het is even wennen, maar wel verschrikkelijk leuk :E:
Haha ja er zit ook wel duidelijk iets ondeugends in die oogjes. Heerlijk, zo'n stuiterbal die blij is dat ze eindelijk thuis is. :I: Jullie hebben allebei geboft, denk ik. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Gefeliciteerd met mooie vixen. Heerlijk om te lezen hoe blij je met haar bent. :I:
renee-uk
Zeer actief

ik ben echt heel erg blij met haar en ze doet het ook geweldig goed.

het hypernerveuze is er al wel grotendeels af, ze heeft redelijk door hoe het in dit huis toegaat en lijkt zich daar prima in te kunnen vinden.
maar het blijft een heel druk en alert hondje, als je iets gaat doen weet je zeker dat ze daar haar puntneus ook wel even in wil steken ;)
ik vind dat niet erg, vind dat zelfs heel leuk en ze mag me dan ook overal mee 'helpen'.
voordeel van daar geen punt van maken is dat ze -als het te lang duurt naar haar zin- een plekje in de buurt zoekt en daar gaat liggen kijken naar wat ik nou allemaal aan het doen ben.
ze ligt ook niet graag in de weg en alhoewel ik niet weet hoe dat zo komt, vind ik het wel makkelijk.
om rietje moest ik bijvoorbeeld altijd heen als ik aan het koken was, die lag midden in de keuken, vixen ligt op de deurmat en fijn uit de loop.

om haar haar energie wat kwijt te laten raken doen we grote wandelingen en gooi ik op een bepaalde plek ballen.
door twee ballen te gebruiken weet ik zeker dat ze terugkomt en hoef ik haar niet achterna te vangen.
weglopen doet ze niet, me al spelend uitdagen tot een spelletje pak-me-dan-als-je-kan wel en dat voorkom ik op deze manier en ik kan zo ook heel mooi het hierkomen op commando aanleren wat eigenlijk voor een hondje dat er net een week is al prima gaat.
zoals ik al zei, ze doet het geweldig goed :I:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

het hypernerveuze is er al wel grotendeels af, ze heeft redelijk door hoe het in dit huis toegaat en lijkt zich daar prima in te kunnen vinden.
Ze heeft bij jou meer mogelijkheden om zich te uiten en je gaat met haar op stap :ok:
Dus dat hypernerveuze zat waarschijnlijk alleen in het te weinig kunnen doen, te weinig uitdaging.

Ze klinkt echt als een heerlijk hondje :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Het klinkt als een geweldige match!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
Ze heeft bij jou meer mogelijkheden om zich te uiten en je gaat met haar op stap :ok:
Dus dat hypernerveuze zat waarschijnlijk alleen in het te weinig kunnen doen, te weinig uitdaging.
ja en is logisch toch, al die opgekropte energie zal er toch uit moeten.
en ze neemt ook heus haar rust wel hoor.
als blijkt dat ze geen gehoor meer vindt voor haar uitnodigingen tot spelen zoekt ze een plekje en gaat slapen.
ze is wel weer meteen wakker en klaar voor de volgende uitdaging als er dan wat gebeurt, maar dat lijkt me niet meer dan normaal voor zo'n energiek en nieuwsgierig hondje.
ranetje schreef:Ze klinkt echt als een heerlijk hondje :I:
dat is ze ook :I: :I:
Afbeelding

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat een heerlijke update :I:

Ik geniet helemaal mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Wat een leuk meisje! Veel plezier samen
ik ga jullie avonturen weer met plezier volgen
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Wat heerlijk dat jullie zo blij met elkaar zijn. Veel geluk en genieten!
renee-uk
Zeer actief

Suzanne schreef:Wat heerlijk dat jullie zo blij met elkaar zijn. Veel geluk en genieten!
morgen is ze er al weer twee weken en het wordt alleen maar leuker.
het is echt zo'n heerlijk hondje :I:
Afbeelding

Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Mooie Vixen :D

Wat een prachtige hond is ze toch,... staat zo mooi op de foto's :D
Prachtige uitstraling heeft ze :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”