Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kunnen we nog doen?
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Wat kunnen we nog doen?
Jeetje, wat naar zeg.. Vreselijk. Als je een zieke hond hebt, waarbij niets lijkt te helpen kan je zo gefrustreerd worden. Ik weet er helaas alles van.
Dermatoloog zou ik zeker nog proberen. De medicatie zou ik ( in overleg dierenarts) stoppen als hij zo heftig reageert.
Veel sterkte.. Het is niet niks allemaal..
Dermatoloog zou ik zeker nog proberen. De medicatie zou ik ( in overleg dierenarts) stoppen als hij zo heftig reageert.
Veel sterkte.. Het is niet niks allemaal..
-
HorseTopShop
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Beetje late reactie, maar het is erg druk geweest.
Zijn oren zijn inmiddels zo goed als schoon door de Surolan. Dinsdag gaan we terug voor de laatste controle.
Dan de vraag wanneer het weer terug komt. Want elk middeltje werkt, totdat we ermee stoppen.
Uiteraard ook bij de dierenarts geweest voor zijn rug. In eerste instantie dacht ik dat het jeuk was. Terwijl zijn huid over zijn hele lichaam normaal is.
Als tweede had ik het idee dat hij pijn had. Als ja op bepaalde plekken aan zijn rug kwam, dook hij in elkaar en ging hij trappelen. Ook is zijn huid erg strak op 3 plekken en trekt zijn huid helemaal naar voren als je eraan zit.
De dierenarts heeft gevoeld, maar omdat deze honden vrijwel geen pijn laten zien, kon ze er niet zo heel veel mee.
Vandaag zijn we bij de fysio geweest. Zijn linker achterbeen kan hij niet optimaal strekken en hij heeft 3 plekken op zijn achterhand waar hij erg heftig op reageert.
Zij vermoed dat hij artrose of HD heeft. Of een combinatie daarvan.
Aanstaande dinsdag gaan ze foto's van hem maken. Arme jongen
Zijn oren zijn inmiddels zo goed als schoon door de Surolan. Dinsdag gaan we terug voor de laatste controle.
Dan de vraag wanneer het weer terug komt. Want elk middeltje werkt, totdat we ermee stoppen.
Uiteraard ook bij de dierenarts geweest voor zijn rug. In eerste instantie dacht ik dat het jeuk was. Terwijl zijn huid over zijn hele lichaam normaal is.
Als tweede had ik het idee dat hij pijn had. Als ja op bepaalde plekken aan zijn rug kwam, dook hij in elkaar en ging hij trappelen. Ook is zijn huid erg strak op 3 plekken en trekt zijn huid helemaal naar voren als je eraan zit.
De dierenarts heeft gevoeld, maar omdat deze honden vrijwel geen pijn laten zien, kon ze er niet zo heel veel mee.
Vandaag zijn we bij de fysio geweest. Zijn linker achterbeen kan hij niet optimaal strekken en hij heeft 3 plekken op zijn achterhand waar hij erg heftig op reageert.
Zij vermoed dat hij artrose of HD heeft. Of een combinatie daarvan.
Aanstaande dinsdag gaan ze foto's van hem maken. Arme jongen
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Goed dat z'n oren bijna schoon zijn
Aan de hand van de foto's kun je misschien een goed plan maken hij hij verder moet. Misschien met Hydrotherapie beginnen of zoiets.
Aan de hand van de foto's kun je misschien een goed plan maken hij hij verder moet. Misschien met Hydrotherapie beginnen of zoiets.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Och jee wat een getob met je hond
goed dat de oren bijna schoon zijn, maar balen dat hij pijn lijkt te hebben. Sterkte!
-
HorseTopShop
- geregistreerd lid
Vanmorgen Boris weggebracht om röntgenfoto's te laten maken. Ze hebben hem onder narcose moeten brengen, omdat de houding voor de foto's te pijnlijk voor hem was.
Hij is nog helemaal suf en ligt nu naast me zijn roes uit te slapen.
Helaas heeft Boris in beide heupen HD. Dat betekend dat we moeten stoppen met trainen.
Hij mag niet meer springen.
Ik heb pijnstillers mee gekregen met ontstekingsremmers erin. Een week geven en dan kijken hoe hij het erop doet.
Daarna gaan we een behandelplan maken bij de fysio. Ik hoop hiermee te bereiken dat hij alsnog zonder pijn door het leven kan. Het voordeel is dat we er vroeg bij zijn. Hierdoor voorkomen we nog ergere schade.
Ook zin oren zijn meteen gecontroleerd, maar er zit nog steeds ontsteking in. weer een nieuw middeltje meegekregen en zo beginnen we weer van voor af aan.
Arme jongen
Helaas heeft Boris in beide heupen HD. Dat betekend dat we moeten stoppen met trainen.
Ik heb pijnstillers mee gekregen met ontstekingsremmers erin. Een week geven en dan kijken hoe hij het erop doet.
Daarna gaan we een behandelplan maken bij de fysio. Ik hoop hiermee te bereiken dat hij alsnog zonder pijn door het leven kan. Het voordeel is dat we er vroeg bij zijn. Hierdoor voorkomen we nog ergere schade.
Ook zin oren zijn meteen gecontroleerd, maar er zit nog steeds ontsteking in. weer een nieuw middeltje meegekregen en zo beginnen we weer van voor af aan.
Arme jongen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een bak ellende voor die arme hond, voor jullie ook zó anders dan je van tevoren had voorgesteld lijkt me. Sterkte!
-
Ikke93
- Zeer actief
Ik las dat je agility en ipo deed?HorseTopShop schreef:Vanmorgen Boris weggebracht om röntgenfoto's te laten maken. Ze hebben hem onder narcose moeten brengen, omdat de houding voor de foto's te pijnlijk voor hem was.
Arme jongen
Heb je al ooit naar Hoopers gekeken? Daarbij hoeft de hond niet te springen en kun je toch samen bezig zijn! Omdat je schreef dat hij het trainen zo leuk vond!
Wat betreft de oren volgens mij zijn er 4 kiemen die vaak oorontsteking veroorzaken:
Staphylococcus pseudintermedius, Malessezia pachidermatis (gist), Proteus en Psuedomonas Aeruginosa
Bij de laatste 2 is de AB resistentie hoog en de proteus overwoekert dan ook nog vaak de rest.
Ik zou contact opnemen met de dermatoloog die genoemd is en een uitgebreid test laten doen.
Daar moet toch een gerichtere oplossing voor gevonden kunnen worden dan Surolan! Heel veel sterkte en succes met hem!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Arme Boris. Ik hoop dat hij met een beetje rustig aan doen en medicatie nog een aantal jaren zonder pijn mee kan. 
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
- Aantal honden: 2
Foi, jeetje arme hond, ook nog HD, Hoopers schijnt erg leuk te zijn!
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien wel een hele goede optieIkke93 schreef:Ik las dat je agility en ipo deed?HorseTopShop schreef:Vanmorgen Boris weggebracht om röntgenfoto's te laten maken. Ze hebben hem onder narcose moeten brengen, omdat de houding voor de foto's te pijnlijk voor hem was.
Arme jongen
Heb je al ooit naar Hoopers gekeken? Daarbij hoeft de hond niet te springen en kun je toch samen bezig zijn! Omdat je schreef dat hij het trainen zo leuk vond!
Wat betreft de oren volgens mij zijn er 4 kiemen die vaak oorontsteking veroorzaken:
Staphylococcus pseudintermedius, Malessezia pachidermatis (gist), Proteus en Psuedomonas Aeruginosa
Bij de laatste 2 is de AB resistentie hoog en de proteus overwoekert dan ook nog vaak de rest.
Ik zou contact opnemen met de dermatoloog die genoemd is en een uitgebreid test laten doen.
Daar moet toch een gerichtere oplossing voor gevonden kunnen worden dan Surolan! Heel veel sterkte en succes met hem!
-
HorseTopShop
- geregistreerd lid
Hoopers hebben ze hier op de hondenschool weleens gedaan. Ik heb niet meegedaan, maar wel gekeken. Lijkt me erg leuk om te doen.
Ik kan alleen helaas niks vinden in de buurt waar hooper-trainingen gegeven worden.
Ik kan alleen helaas niks vinden in de buurt waar hooper-trainingen gegeven worden.
-
marlon & taakie
- nieuw lid
Hallo, hoe gaat het nu met jullie en met Boris ?
Helaas heb ik zelf de ervaring met chronische oorproblemen.
Ik heb de oplossing nooit gevonden, enkel in de loop der jaren wel zijn klachten wat kunnen verminderen.
De oor operatie heeft het ook niet verminderd, deze uiteindelijk gedaan mbt hoop/ laatste redmiddel.
Omdat het voor veel honden wel een uitkomst kan zijn
Mijn Cane Corso, begon met 1 jaar, zo een beetje, prut uit zijn oren te verliezen,
echt prut, stukjes bruin, soms wat vloeibaar. En het rook ontzettend.
Hij schudde ook heel veel met zijn hoofd.
Verschrikkelijk wat een last had hij hiervan.
Er volgde cleaners, oor medicatie waaronder ook Surolan.
Even leek het goed te gaan, maar dan kwam het weer terug.
Leek resistent v behandeling te worden op den duur.
Voeding, zelf eten maken, eukanuba, hills, royal canine, vlees etc.
Lab testen etc.
Hij had verder geen vachtproblemen trouwens.
Uiteindelijk dus besloten om een gedeelte vd gehoorgang , in eerste instantie ( hij had het bij beide oren )
te laten verwijderen. Mbt vlotte afvoer vd prut.
Helaas ook dat mocht niet baten, had wel minder irritatie.
Maar ik moest het gaatje zo in de gaten houden.
En schudden vd kop bleef.
Hierdoor afgezien van ook het andere oor uiteraard.
En wel altijd bang geweest dat het eens naar de hersens door zou zetten,
hersenvlies onsteking.
Omdat hij dus aan chronische midden oor ontstekingen leed
Later eigenlijk realiseerde ik mij steeds meer mbt de chronische midden oor onstekingen.
De buis van Eustachius staat in verbinding met de keel.
Via de mond kunnen ze zo ook in aanraking komen met v alles.
Wat enigzins de klachten heeft verminderd maar deze niet weg nam:
1 tanden poetsen
2 toch voeding blijven geven v huid en darm klachten, energique lam bijvoorbeeld bij voorkeur geen brok, kauwen en slikken , gapen zorgt soms ook voor meer pijn ( buis v eustachius verhaal )
3 Toch blijven proberen een weg te zoeken mbt midden oor onstekingen, laatste fase v zijn leven had hij iets,
jammer genoeg weet ik de daar de naam niet meer van, had het v een buitenlandse dierenarts via via
MBT HD, jammer genoeg hoor je het regelmatig arthrose/ knie problemen / ED etc bij jonge honden ( cane corso's )
Waar gaan jullie daar nu voor heen ?
En heeft hij zelf veel last ?
Mbt HD bij molossers, ik heb honden gezien met HD D die nergens last van hadden zodoende de vraag.
Als hij veel last heeft, en je zou een second opnion willen:
http://www.kreupeldier.nl/
Dr. Aharon,
ik ken mensen die daar geweest zijn, toen ze ook al in utrecht etc geweest waren, enne de hond gaat goed, ook een Cane Corso trouwens
Heel veel sterkte ! want het is gewoon echt niet leuk,
PS had de fokker nog advies? of enig idee ?
Helaas heb ik zelf de ervaring met chronische oorproblemen.
Ik heb de oplossing nooit gevonden, enkel in de loop der jaren wel zijn klachten wat kunnen verminderen.
De oor operatie heeft het ook niet verminderd, deze uiteindelijk gedaan mbt hoop/ laatste redmiddel.
Omdat het voor veel honden wel een uitkomst kan zijn
Mijn Cane Corso, begon met 1 jaar, zo een beetje, prut uit zijn oren te verliezen,
echt prut, stukjes bruin, soms wat vloeibaar. En het rook ontzettend.
Hij schudde ook heel veel met zijn hoofd.
Verschrikkelijk wat een last had hij hiervan.
Er volgde cleaners, oor medicatie waaronder ook Surolan.
Even leek het goed te gaan, maar dan kwam het weer terug.
Leek resistent v behandeling te worden op den duur.
Voeding, zelf eten maken, eukanuba, hills, royal canine, vlees etc.
Lab testen etc.
Hij had verder geen vachtproblemen trouwens.
Uiteindelijk dus besloten om een gedeelte vd gehoorgang , in eerste instantie ( hij had het bij beide oren )
te laten verwijderen. Mbt vlotte afvoer vd prut.
Helaas ook dat mocht niet baten, had wel minder irritatie.
Maar ik moest het gaatje zo in de gaten houden.
En schudden vd kop bleef.
Hierdoor afgezien van ook het andere oor uiteraard.
En wel altijd bang geweest dat het eens naar de hersens door zou zetten,
hersenvlies onsteking.
Omdat hij dus aan chronische midden oor ontstekingen leed
Later eigenlijk realiseerde ik mij steeds meer mbt de chronische midden oor onstekingen.
De buis van Eustachius staat in verbinding met de keel.
Via de mond kunnen ze zo ook in aanraking komen met v alles.
Wat enigzins de klachten heeft verminderd maar deze niet weg nam:
1 tanden poetsen
2 toch voeding blijven geven v huid en darm klachten, energique lam bijvoorbeeld bij voorkeur geen brok, kauwen en slikken , gapen zorgt soms ook voor meer pijn ( buis v eustachius verhaal )
3 Toch blijven proberen een weg te zoeken mbt midden oor onstekingen, laatste fase v zijn leven had hij iets,
jammer genoeg weet ik de daar de naam niet meer van, had het v een buitenlandse dierenarts via via
MBT HD, jammer genoeg hoor je het regelmatig arthrose/ knie problemen / ED etc bij jonge honden ( cane corso's )
Waar gaan jullie daar nu voor heen ?
En heeft hij zelf veel last ?
Mbt HD bij molossers, ik heb honden gezien met HD D die nergens last van hadden zodoende de vraag.
Als hij veel last heeft, en je zou een second opnion willen:
http://www.kreupeldier.nl/
Dr. Aharon,
ik ken mensen die daar geweest zijn, toen ze ook al in utrecht etc geweest waren, enne de hond gaat goed, ook een Cane Corso trouwens
Heel veel sterkte ! want het is gewoon echt niet leuk,
PS had de fokker nog advies? of enig idee ?