Voor de kerstcadeautjes worden er bij ons in de familie altijd wensenlijstjes rondgestuurd. Op het moment dat ik zo'n lijstje moet maken, kan ik ineens niks meer bedenken dat ik graag wil hebben, terwijl ik echt wel denk dat er een heleboel leuke dingen zijn die ik nog niet heb
Vorig jaar heb ik een boek gehad over leuke activiteiten tijdens het uitlaten van de hond, zowel in het bos als in de stad. Ideeën voor een soort behendigheid met dingen die je tegenkomt, omgevallen boomstammen, bankjes of lantaarnpalen. Ondanks dat ik al wel een aantal van dat soort dingen deed tijdens het wandelen, vond ik het boek toch leuk en leverde het nieuwe inspiratie op.
Ik verwacht dat er vast nog meer leuke boeken zijn. Nou is mijn hond bijna 3 jaar, dus boeken waar veel aandacht wordt besteed aan puppytijd hoef ik niet meer. Daarnaast hebben we al een hoop cursussen/workshops gedaan (oa gehoorzaamheid, behendigheid, hoopers, praktijkspeuren, detectiewerk). Totale leek ben ik ook niet meer.
Maar er zijn vast nog genoeg boeken die interessant zijn en/of inspiratie geven om leuk met mijn hond aan de slag te gaan. Hebben jullie tips?