Vraag:
Kan dat? In de zin van, is dat niet schadelijk?
Moderator: moderatorteam

Ik heb werkelijk geen idee.Domor schreef:Het is maar goed dat Jones een FT-labje is en geen grof gebouwde kyno-lab. Wat weegt hij nu?
Lijkt me zeker niet want je tilt hem wel aan het handvat, maar in werkelijkheid til je hem onder de borst, want daar is de "riem" van het tuig aan bevestigd).PowerM schreef:Vandaag zag ik een man met een franse bull. Z'n bullie had een tuig aan met een handvat. Hij pakte het beestje op aan dat handvat.
Vraag:
zou met mijn kangoeroe iig niet meevallen, die gaat ruim over de 30 alDomor schreef:Gratz, computer had kuren blijkbaar (er zit een kwartier tussen mijn posts).
Dank je voor het antwoord Samantha. Dat scheelt nog behoorlijk inderdaad.
Om dezelfde reden heeft Pukie een tuig, zelf zal ze niets doen en dat wil ik graag zo houden en op deze manier heb ik er goede controle overwilma23 schreef:Ik heb het k9 tuig voor mijn boerboel teef. Ondanks dat zei zelf andere honden negeert vliegen andere honden wel eens op ons af. En dan til ik haar als ze die andere honden afbekt, met haar voorpoten van de grond. Dan heb ik meer grip helemaal nu met die natte blaadjes en modder overal.

Ik zag toevallig net op het journaal een hondengeleider van het arrestatieteam zijn hond zo oppakken aan het tuig, de trein in. Opgezocht op YouTube, grappig gezicht alsof het om bagage gaat..PowerM schreef:Vandaag zag ik een man met een franse bull. Z'n bullie had een tuig aan met een handvat. Hij pakte het beestje op aan dat handvat.
Vraag:

das met mijn honden best lastiggyanty schreef:Ja ik til ze wel eens op aan het webmaster harnas, dat is om lange afstandswandelingen over schapenroosters e.d. Ik geloof niet zo zeer dat het slecht is. Alles is tegenwoordig slecht. Onderzoekje voor dit en dat. Beetje gezond verstand enzo. Mijn honden hebben ook totaal geen probleem mee en hangen geduldig in het tuig. Ik zit ook niet altijd comfortabel en ik doe ook dingen die niet altijd als gezond aangemerkt staan.
Dus niet te moeilijk over doen. Maar om er nou speciaal een tuigje voor te kopen, onder gewone omstandigheden? Nope ook niet. Wat maakt het verschil met gewoon optillen? Je kan de hond ook leren tegen je op te staan zodat je minder diep hoeft te boeken. Norah laat ik tegen op me springen en die vang ik gewoon. Kay pak ik gewoon op.

Nee ik bedoel ze tegen je op laten springen en dan vangengyanty schreef:Mijn reu wil niet opgetild worden. Die is al eens bijna van boven af een trap bijna over mijn schouder gesprongen. Hoe hij dat voor elkaar kreeg.
Ik til ook Santos aan het Webmaster tuig als het moet. En die is ook ongeveer 30 kilo. Maar dan moet ik wel goed stabiel staan haha.
Sterker nog. Kay aan de ene kant en Norah aan de andere kant. Dan is het evenredig verdeeld haha. En ik heb niet bepaald rustige hondjes....
Ohw dat.... haha ja, geloof dat mij dat met Santos ook niet zo goed zou bevallen haha. Norah is een kleine twintig kilo. Dat is nog supermakkelijk te doen. Denk dat het bij een kilootje of 25 wel ophoudt om het leuk te houden voor beide partijen hahasbientje schreef:Nee ik bedoel ze tegen je op laten springen en dan vangengyanty schreef:Mijn reu wil niet opgetild worden. Die is al eens bijna van boven af een trap bijna over mijn schouder gesprongen. Hoe hij dat voor elkaar kreeg.
Ik til ook Santos aan het Webmaster tuig als het moet. En die is ook ongeveer 30 kilo. Maar dan moet ik wel goed stabiel staan haha.
Sterker nog. Kay aan de ene kant en Norah aan de andere kant. Dan is het evenredig verdeeld haha. En ik heb niet bepaald rustige hondjes....Dan ga ik door mn rug vrees ik