Toto was vanochtend een tijdje ergens bij de struiken bezig, stond iets te vreten leek het, dus ik na heel veel roepen er boos op af gestapt (ja ik voelde me achteraf wel heel schuldig), bleek dat hij zijn voet aan het likken was waar flink bloed uit kwam. Forse snee in het zooltje, kan niet anders dan van glas zijn. En wat akelig als je je hond dan niet kan optillen en naar huis kan dragen, want het was strompelen en alsmaar stoppen om die voet te likken.
Thuis meteen maar even in een sodabad en veel koekies gegeven. Vanmiddag voor het (hele korte) wandelingetje eerst een sok omgedaan en een plastic zak eromheen, en hij wilde echt niet lopen. Hij wilde ook niet plassen, alleen maar naar huis.
Maar het gaat gelukkig nu beter. Net laatste rondje wel even een grote plas gedaan, en hij loopt niet meer zo vreselijk kreupel. Hij wilde ook wel weer wat snuffelen hier en daar. En geen vers bloed meer in de sok toen we thuis kwamen, dat had hij vanmiddag nog wel.
Morgen nog een paar keer een sodabadje denk ik, gewoon voor alle zekerheid, en voorlopig even met die sok in plastic buiten lopen. Het komt wel weer in orde, maar oh, wat kan ik me dan boos maken om die achterlijke figuren die glas gooien in een hondenloslooppark.