Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pfft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

pfft

Ongelezen bericht door Hamilton »

En weer wat grijzer :(
loop je lekker te wandelen met m'n springveer :wink: ,ziet hij 'n andere hond, trekt de riem strak en breekt er 'n schakel uit z'n halsband :( , gevolg halsband stuk, Nisvan rent weg, gelukkig richting andere hond en daar kreeg ik hem weer te pakken en heb met veel moeite( hij is zo glad als 'n aal) de flexilijn om z'n nek gedaan als halsband en zo snel naar huis gelopen.
Jammer van de Kebo halsband ( ik heb 'n hele set van deze lijnen) maar gelukkig is Nisvan heelhuids thuis :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: pfft

Ongelezen bericht door blacky »

Dat is zeker schrikken. Was het al een wat ouder halsband dan?
Is mij met Blacky ook ooit eens gebeurt. Maar hij schrok zo van het knappen van de band dat hij direct stil stond.
Afbeelding
gevni havanezers
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Is hij agressief of is het een wegloper?

Als het bij Nala zou gebeuren zou ik ze ophalen en naar huis lopen en denken jeujj tijd voor een nieuwe halsband hihihi

Maar begrijp dat er bij jou meer mee speelt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Sanne!! schreef:Is hij agressief of is het een wegloper?

Als het bij Nala zou gebeuren zou ik ze ophalen en naar huis lopen en denken jeujj tijd voor een nieuwe halsband hihihi

Maar begrijp dat er bij jou meer mee speelt.
Nee, hij is absoluut niet agressief, wil alleen maar spelen, dus geluk voor mij dat hij deze hond zag en ernaar toe liep.
En het is 'n echte wegloper :( dus nogmaals fijn dat die hond er was.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat jammer dat het zulke weglopers zijn!
Voor Ben hebben we daarom ook altijd maar een slipketting gehad, omdat hij zich uit elke halsband/tuig kan wurmen en dan ook de benen neemt. Ben blij dat ik dat met Apple niet heb.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Apple schreef:Wat jammer dat het zulke weglopers zijn!
Voor Ben hebben we daarom ook altijd maar een slipketting gehad, omdat hij zich uit elke halsband/tuig kan wurmen en dan ook de benen neemt. Ben blij dat ik dat met Apple niet heb.
Ooit nog een tuig gevonden toevallig waaruit hij niet kon ontsnappen? Hier ook een Houdini, echt uit alles ontsnapt ze (Izzy). En helaas een wegloper door angst (vooral nu weer met dat vuurwerk).
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Mijn teefje (pittige, weglopende, AST) zit hiervoor en haar houdinitaferelen 3 dubbel gezekerd. Ze heeft een halsband om en die zit met een karabijnhaak vast aan een tuig (borst). En dan zit ze nog aan een politielijn die dus aan de halsband en tuig vast zit (bovenop). O man krijg soms echt de kriebels van die jagers en ik ben er gewoon weer aan begonnen :oohja: :mrgreen:
Fijn dat het goed is afgelopen :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Demi schreef:
Ooit nog een tuig gevonden toevallig waaruit hij niet kon ontsnappen? Hier ook een Houdini, echt uit alles ontsnapt ze (Izzy). En helaas een wegloper door angst (vooral nu weer met dat vuurwerk).
Hij heeft vroeger wel wat tuigen gehad maar die waren ook niet 100% Benproof. :mrgreen: hij gaat namelijk 'tollen' als hij boos is. Tegenwoordig doet hij dat nog zelden. (niet gek, hij is 12 :Q:)
Alleen nu heeft hij al een jaar of 4 een grote vetbult op zijn schouder, waardoor een tuig eigenlijk ook geen optie meer is.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:
Demi schreef:
Hij heeft vroeger wel wat tuigen gehad maar die waren ook niet 100% Benproof. :mrgreen: hij gaat namelijk 'tollen' als hij boos is. Tegenwoordig doet hij dat nog zelden. (niet gek, hij is 12 :Q:)
Alleen nu heeft hij al een jaar of 4 een grote vetbult op zijn schouder, waardoor een tuig eigenlijk ook geen optie meer is.
Met een vetbult op die plek is een tuig niet fijn inderdaad. Ik heb ondertussen bijna alle soorten wel geprobeerd, maar hoe ze het doet ik weet het niet, maar ze wurmt zich er in 1 keer uit :ugh:
Iz wordt 9, maar door haar angst zal ik haar nooit vertrouwen in het weglopen.

Ze zit nu in deze vuurwerk periode, ook dubbel vast. Tuig met lijn en halsband met lijn. Normaal loopt ze aan de lange lijn, maar ze mag niet meer aan de lange lijn (hernia) en dat komt in dit geval wel goed uit. Mocht ze onverhoopt toch los schieten dan is ze nog binnen hand bereik (als ik heel snel ben :roll: ) om haar te pakken
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:
Demi schreef:
Met een vetbult op die plek is een tuig niet fijn inderdaad. Ik heb ondertussen bijna alle soorten wel geprobeerd, maar hoe ze het doet ik weet het niet, maar ze wurmt zich er in 1 keer uit :ugh:
Iz wordt 9, maar door haar angst zal ik haar nooit vertrouwen in het weglopen.

Ze zit nu in deze vuurwerk periode, ook dubbel vast. Tuig met lijn en halsband met lijn. Normaal loopt ze aan de lange lijn, maar ze mag niet meer aan de lange lijn (hernia) en dat komt in dit geval wel goed uit. Mocht ze onverhoopt toch los schieten dan is ze nog binnen hand bereik (als ik heel snel ben :roll: ) om haar te pakken
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

metav schreef:
Demi schreef:
http://www.harnesslead.com/

Deze schijnen heel goed te zijn kosten bij de boerenbond 35 euro maar zijn bij meer sites te koop
toevallig heeft 1 van onze vrijwilligers hem getest die een Houdini heeft

o bij diervoedingnatuurlijk.nl is die nu in de aanbieding voor 25 maar ze hebben er nog maar een paar
lijkt mij niet zo lekker zitten onder de voorpoten als ik dat zo op de foto zie.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”