Milo wel, met name mede-shelties en jack russels
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie honden ook een favoriet ras?
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hebben jullie honden ook een favoriet ras?
Peer heeft geen voorkeur.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pom houdt van reuen, en dan liefst labradors of iets anders dat neit begint te keffen is ook goed. Al loopt er hier in de buurt een labreu (een halfbroer van charlie nog wel) en daar moet ze echt niks van weten, die snauwt ze meteen af. Geen idee waarom, ik denk dat ie haar een keer per ongeluk pijn heeft gedaan ofzo, want het is echt een lief beest wel..
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Andere leonbergers en bullmastiffs. Ik denk omdat ze daar lekker lomp mee kan doen 
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Elmo is super gek op zwarte labradors mooie golden meisjes en helemaal knettergek met al zijn spikkelvriendinnetjes (dalmatiërs)
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Andere Kelpies zijn over het algemeen het leukste, die snapt ze helemaal.
- Lisa & Mikai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Samojeed en border collie
Mikai heeft een voorkeur voor grote, rustige goedzakken: newfoundlander, berner sennen. ...
- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Frolic schreef:Dit geldt ook voor Vriend.MissDorien schreef:Beuk (Vizsla) is gek op honden uit zijn eigen rasgroep, want die spelen vaak op dezelfde manier als hij. Ik merk dat hij soms moeite heeft om honden die te veel van hem verschillen goed te lezen. De rest heeft niet echt een voorkeur geloof ik.
En Pippi heeft geen voorkeur.
Nou, dit dus. Pablo heeft wat autistische trekjes, niet echt een speelhond. Maar hij heeft wel een klik met honden uit zijn eigen rasgroep (
Groetjes Iris
- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Frolic schreef:We kwamen Pablo tegen vanochtend. Ik had na vorige week toch wel enig teken van herkenning verwacht, maar ze renden elkaar keihard voorbij. Echt op een paar meter, volgens mij zagen ze elkaar niet eenspointer schreef:Frolic schreef:Dit geldt ook voor Vriend.MissDorien schreef:Beuk (Vizsla) is gek op honden uit zijn eigen rasgroep, want die spelen vaak op dezelfde manier als hij. Ik merk dat hij soms moeite heeft om honden die te veel van hem verschillen goed te lezen. De rest heeft niet echt een voorkeur geloof ik.
En Pippi heeft geen voorkeur.
Nou, dit dus. Pablo heeft wat autistische trekjes, niet echt een speelhond. Maar hij heeft wel een klik met honden uit zijn eigen rasgroep (vriend komt toch uit dezelfde rasgroep). Het is een beetje samen maar toch apart spelen, voornamelijk rennen en een beetje door het riet struinen.
Dat bedoel ik dus, eigen wereldje.
Groetjes Iris
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib vindt hoogbejaarde teven geweldig, ras maakt niet uit.
O, en Vinou van fréderique vindt hij echt helemaal fantastisch.
Leia vond alleen de echte donkere golden retriever reuen leuk. De wittere waren niet interessant , net als alle andere honden
O, en Vinou van fréderique vindt hij echt helemaal fantastisch.
Leia vond alleen de echte donkere golden retriever reuen leuk. De wittere waren niet interessant , net als alle andere honden

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Bij Pleun kan ik alleen enig enthousiasme bespeuren voor andere tollers. Kleine hondjes zijn ook wel oke, de rest heeft ze geen boodschap aan.
Pelle en Tibbe hebben geen duidelijke voorkeur, maar Tibbe heeft in elk geval de schurft aan Jack Russels.
Pelle en Tibbe hebben geen duidelijke voorkeur, maar Tibbe heeft in elk geval de schurft aan Jack Russels.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
mijn dames houden van grote lobbessen, Bordeaux dogs, briards, molossers etc. en hebben een uitgesproken hekel aan bc`s.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Willemijn was helemaal verliefd op Rein, van Basrouge. En sindsdien vindt ze alle herders okee.
Hier hebben ze verder geen voorkeur maar de meeste labradors vinden ze stom, vanwege een erg stomme labrador uit het verleden en de toch wel niet zo sociaal begaafde labradors die je gemiddeld tegenkomt.
Hier hebben ze verder geen voorkeur maar de meeste labradors vinden ze stom, vanwege een erg stomme labrador uit het verleden en de toch wel niet zo sociaal begaafde labradors die je gemiddeld tegenkomt.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ivy gaat altijd loeien als ze vanuit de auto andere Weimpjes ziet en speelt daar ook het liefste mee. En haar beste vriendje is Chester, de flatcoat;)
De 3 kleintjes vinden vooral elkaar heel leuk, die spelen niet echt met andere honden.
De 3 kleintjes vinden vooral elkaar heel leuk, die spelen niet echt met andere honden.

- Hailfall
- Zeer actief
Loki vind vaak Beagles echt geweldig, nou ja behalve 2 maar bij de rest is hij echt heel erg happy. Verder heeft hij niet echt een honden voorkeur maar echt kleinere hondjes (denk maltezer, yorkie etc) die moeten dood volgens hem als het reuen zijn.
Hij schijnt ook een beetje een hekel te hebben een aan zwarte en bruine labradors, waarom geen flauw idee maar daar doet hij altijd beetje giftig. Voor Duitse herders en Poolhonden (reu of teef) heeft hij heilig respect en bij de laatste combi (poolhond teef) dan wordt hij gewoon helemaal onzeker en pieperig en wil hij niet verder lopen... druif..
Hij schijnt ook een beetje een hekel te hebben een aan zwarte en bruine labradors, waarom geen flauw idee maar daar doet hij altijd beetje giftig. Voor Duitse herders en Poolhonden (reu of teef) heeft hij heilig respect en bij de laatste combi (poolhond teef) dan wordt hij gewoon helemaal onzeker en pieperig en wil hij niet verder lopen... druif..
-
JustJoyce
- Zeer actief
Sowieso teckels! haha blijft graag bij zijn eigen soort 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka heeft een zwak voor super zelfverzekerde kleine statige terriër reuen, bij voorkeur vanaf een jaar of 8.
Fix vindt gewoon alle honden prima als ze haar maar met rust laten.
Fix vindt gewoon alle honden prima als ze haar maar met rust laten.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik geloof niet dat ze hier een voorkeur hebben. Kailen vindt alle honden leuk, als ze maar met hem willen spelen. Amber gaat hooguit even kennismaken en dan komt ze gauw weer terug. Lizzy vindt honden groter dan zij een beetje eng, behalve herders want die is ze gewend en die zijn lief 
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Mijn honden zijn vreemd hoor. Misty is verliefd op alle bordercollies en schotse collies. Er was altijd 1 uitzondering waar ze in een boog omheen liep. Die heeft haar ook een keer gepakt, dus ze wist allang dat die andrrs was. Overigens heeft dat niets afgedaan aan haar liefde voor de rest.
Barra valt op bordeauxdoggen, mastiffs en engelse bulldoggen. Ik heb er niks mee maar zij vind ze LEUK! Het is ook wederzijds. Ze wordt altijd afgelebberd en is dan wat plakkerig. Haar grootste vrienden zijn twee bordeauxdoggen hier in de buurt. Ze lopen altijd vast, niet altijd vriendelijk, een reu en teef. Barra speert er altijd naartoe en verdwijnt dan ergens in een grote hoop hond. Na de knuffels komt ze weer terug gerend. Heel apart. De baasjes van die twee vinden Barra ook heel leuk.
Barra valt op bordeauxdoggen, mastiffs en engelse bulldoggen. Ik heb er niks mee maar zij vind ze LEUK! Het is ook wederzijds. Ze wordt altijd afgelebberd en is dan wat plakkerig. Haar grootste vrienden zijn twee bordeauxdoggen hier in de buurt. Ze lopen altijd vast, niet altijd vriendelijk, een reu en teef. Barra speert er altijd naartoe en verdwijnt dan ergens in een grote hoop hond. Na de knuffels komt ze weer terug gerend. Heel apart. De baasjes van die twee vinden Barra ook heel leuk.
-
nomo
- Zeer actief
Morris is gek op Engelse setters en andere setters vindt hij daarom ook leuk. Die willen vaak wel lekker rennen en spelen. Zijn beste vriendin is een Engelse setter en zodra hij er ergens een ziet wordt hij al helemaal gek.
Hij is sowieso niet heel zinnig en vindt de meeste honden wel leuk. Alleen jack russels vindt hij over het algemeen niks, maar dat komt ook omdat de meeste hussels hier ook niet leuk zijn. Gillen, grommen en in zijn achterpoten bijten. Niks aan.
Kleine hondjes vindt hij geweldig, maar dat speelt wat minder leuk, grote honden die hard willen rennen zijn leuk, nou ja, eigenlijk alles wat hem leuk vindt, vindt hij ook leuk
maar de Engelse setter staat op de eerste plaats.
En puppies... die moeten allemaal mee naar huis als het aan hem ligt. Stapelgek is hij erop. Hij zou zo graag een eigen puppie willen
Hij is sowieso niet heel zinnig en vindt de meeste honden wel leuk. Alleen jack russels vindt hij over het algemeen niks, maar dat komt ook omdat de meeste hussels hier ook niet leuk zijn. Gillen, grommen en in zijn achterpoten bijten. Niks aan.
Kleine hondjes vindt hij geweldig, maar dat speelt wat minder leuk, grote honden die hard willen rennen zijn leuk, nou ja, eigenlijk alles wat hem leuk vindt, vindt hij ook leuk
En puppies... die moeten allemaal mee naar huis als het aan hem ligt. Stapelgek is hij erop. Hij zou zo graag een eigen puppie willen
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Jikke vind werkelijk vrijwel elke hond top behalve... als ze volcontinu in haar oren tetteren, eens een keer een blafje dat wil nog maar de echte tetteraars, nee die heeft ze liever niet 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli heeft niets met andere honden ze negeert ze alleen Balou vind ze leuk. Balou is gek op Mowgli maar hij is ook helemaal weg van de katten, eerst woonde er een angstig buitenlands hondje in het dorp daar kon Balou ook erg goed mee.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Al Dana's grote liefdes zijn herders, duitse, mechelse, leakense, tervurense of kruisingen daarvan.
Layla van Jeannette, in het begin vond ze haar wat spannend, maar helemaal het einde om mee te crossen
De dames van Longfields, het liefst wilde ze mee in de achterbak om met ze mee naar huis te gaan. Ook kan Dana heel veel flikken bij Tapas.
Chester, Mechelaar kruising, haar grote liefde, zodra ze die ziet gaat ze op de grond liggen dweilen en als een malloot rondjes rennen en beklikken, om maar die aandacht te krijgen.
Kenji, Tervurense herder, haar andere grote liefde, zodra ze die ziet vliegt ze erop af en gaat ze ook op de grond dweilen. Maar zit ze de andere Tervurense herder reu uit het dorp, dan doet het haar niets en loopt ze die zo voorbij. Ik zie dus aan Dana haar reactie welke het is hahaha.
Jack, Duitse herder, ook helemaal het einde.
Maar zodra het een andere "herder" is dan bovenstaande, dan vindt ze het spannend of eng. Deze honden vond ze in het begin ook erg spannend, maar nu is het een groot feest. Ze heeft een soort heilig ontzag voor deze honden, een soort idool zijn ze. Dana is wel als pup gegrepen door een duitse herder, maar dat heeft geresulteerd in een soort obsessie voor herders
En alle poedels en doedels, dat is gewoon "herkenning".
Ze heeft nog 1 klein wit hondje wat ze helemaal het einde vindt, die zit dan achter een hekje en dan gaat ze langs dat hekje sjeezen.
Ze is sowieso een speel hond, maar er zijn toch wel bepaalde honden die ze helemaal het einde vind. En ik heb heel erg gemerkt dat ze honden moet leren kennen, er is 1 hondje die ze al weken ziet, en ineens gister gingen ze als een stel gekken spelen.
Layla van Jeannette, in het begin vond ze haar wat spannend, maar helemaal het einde om mee te crossen
De dames van Longfields, het liefst wilde ze mee in de achterbak om met ze mee naar huis te gaan. Ook kan Dana heel veel flikken bij Tapas.
Chester, Mechelaar kruising, haar grote liefde, zodra ze die ziet gaat ze op de grond liggen dweilen en als een malloot rondjes rennen en beklikken, om maar die aandacht te krijgen.
Kenji, Tervurense herder, haar andere grote liefde, zodra ze die ziet vliegt ze erop af en gaat ze ook op de grond dweilen. Maar zit ze de andere Tervurense herder reu uit het dorp, dan doet het haar niets en loopt ze die zo voorbij. Ik zie dus aan Dana haar reactie welke het is hahaha.
Jack, Duitse herder, ook helemaal het einde.
Maar zodra het een andere "herder" is dan bovenstaande, dan vindt ze het spannend of eng. Deze honden vond ze in het begin ook erg spannend, maar nu is het een groot feest. Ze heeft een soort heilig ontzag voor deze honden, een soort idool zijn ze. Dana is wel als pup gegrepen door een duitse herder, maar dat heeft geresulteerd in een soort obsessie voor herders
En alle poedels en doedels, dat is gewoon "herkenning".
Ze heeft nog 1 klein wit hondje wat ze helemaal het einde vindt, die zit dan achter een hekje en dan gaat ze langs dat hekje sjeezen.
Ze is sowieso een speel hond, maar er zijn toch wel bepaalde honden die ze helemaal het einde vind. En ik heb heel erg gemerkt dat ze honden moet leren kennen, er is 1 hondje die ze al weken ziet, en ineens gister gingen ze als een stel gekken spelen.

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Toch wel grappig dat sommige toch wel een voorkeur hebben.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie vindt alles leuk, de goedkope del. Ze speelt met alles en Bambi-sprint om alle honden heen, of ze haar nu motten of niet. Misschien met een heel lichte voorkeur voor teckels. Om d'een of d'andere reden vindt ze die echt heel erg leuk.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock heeft geen duidelijke voorkeur voor een bepaald ras, wel is hij wat op zijn hoede bij herders en molossers. Vaak moet het ijs dan even gebroken worden en is het daarna gewoon weer feest 
-
80564M
Hun eigen ras. Goldens dus. Echt alle vier onze Goldens hadden die voorkeur
Of nou ja, Miep eigenlijk niet. Die mot geen vreemde honden aan haar zij. Eenkennig ding!
Of nou ja, Miep eigenlijk niet. Die mot geen vreemde honden aan haar zij. Eenkennig ding!
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
De meeste kleine honden zijn leuk. Grote honden die blaffen moet ze niet. En zwarte honden liever ook niet.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hebben jullie honden ook een favoriet ras?
Oh Kiki vindt Berners ook geweldig. Ze heeft als pup veel met een Berner gespeeld en daardoor vindt ze ze allemaal leuk. Ita van Ranetje is trouwens haar grote idool.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: