Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reactie op tweede hond..
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Reactie op tweede hond..
over nummertje 2 eigenlijk nooit vragen gehad. bij nummer 3 wel en dat vind ik ook helemaal niet raar; weet zelf niet eens waarom ik er graag 3 wil maar het is gewoon zo. Wil er eigenlijk nog wel meer maar dat past niet in de auto dus daar heb ik dan wel weer een antwoord op 
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Eigenlijk geen reacties op de tweede hond. Wel krijg ik regelmatig de vraag als ik er maar één bij me heb of ik de ander heb weg gedaan.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien past er nog wel een kleintje bij?lucie schreef:over nummertje 2 eigenlijk nooit vragen gehad. bij nummer 3 wel en dat vind ik ook helemaal niet raar; weet zelf niet eens waarom ik er graag 3 wil maar het is gewoon zo. Wil er eigenlijk nog wel meer maar dat past niet in de auto dus daar heb ik dan wel weer een antwoord op
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier vragen ze eerder, komt er geen tweede bij? iedereen heeft hier bijna twee honden.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- dagmar88
- Zeer actief
De derde gaf wat scheve blikken "zou je dat nou wel doen?" en sinds de vierde die daar door omstandigheden heel kort op volgde ben ik compleet afgeschreven.
Helemaal in combinatie met vijf katten
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
haha, precies wat ik altijd tegen mijn man zeg maar hij vindt het nu echt genoegJohnny Jones schreef:Misschien past er nog wel een kleintje bij?lucie schreef:over nummertje 2 eigenlijk nooit vragen gehad. bij nummer 3 wel en dat vind ik ook helemaal niet raar; weet zelf niet eens waarom ik er graag 3 wil maar het is gewoon zo. Wil er eigenlijk nog wel meer maar dat past niet in de auto dus daar heb ik dan wel weer een antwoord op
-
nomo
- Zeer actief
Ik wil graag een tweede hond en daar komt wel commentaar op inderdaad. Want ik heb al een grote hond... dan hoort het niet of zo
zulke opmerkingen komen sowieso van mensen die het ook al raar vinden dat ik uberhaupt een grote hond heb en daar ook veel tijd in steek.
Dezelfde mensen vinden het dan weer niet raar als iemand met een klein hondje er nog een neemt. Dan is het leuk, een vriendje...
Het zijn niet de mensen waarvan ik iets aanneem, dat moge duidelijk zijn
Dezelfde mensen vinden het dan weer niet raar als iemand met een klein hondje er nog een neemt. Dan is het leuk, een vriendje...
Het zijn niet de mensen waarvan ik iets aanneem, dat moge duidelijk zijn
- Bishy
- Zeer actief
Donderdag kreeg ik de vraag of ik niet een tweede hond wilde. Oké, het was een trainer die de vraag stelde, maar toch... Ze begrijpt me 
- iones
- Zeer actief
Nederland is een anti honden land en mensen vinden het asociaal als je er meer dan één hebt. Vandaar die stomme reacties of vragen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Lisa & Mikai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Samojeed en border collie
Hier zal er ook zeker en vast wel commentaar op komen van mijn oma, die zal ons zot verklaren.
Vandaar dat we het haar ook nog niet gezegd hebben tot als nr 2 geboren is en we zeker zijn als er 1 voor ons bij zit. En de mensen die het wel al weten, weten dat ze niks tegen mijn oma mogen zeggen
Vandaar dat we het haar ook nog niet gezegd hebben tot als nr 2 geboren is en we zeker zijn als er 1 voor ons bij zit. En de mensen die het wel al weten, weten dat ze niks tegen mijn oma mogen zeggen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nee. Ik kreeg die reacties wel met mijn eerste hond. Ik had een heel onregelmatig leven en ik kreeg regelmatig de vraag "En hoe doe je dat dan met de hond?!"
Op dat soort vragen heb ik maar 1 antwoord: "Eh.. "
Mijn omgeving vond een tweede hond heel vanzelfsprekend. Ze wisten nu hoe gek ik met Mayke was en ook graag opvanghondjes over de vloer had. De tweede hond zorgde nauwelijks voor verandering van mijn levenswijze.
Op dat soort vragen heb ik maar 1 antwoord: "Eh.. "
Mijn omgeving vond een tweede hond heel vanzelfsprekend. Ze wisten nu hoe gek ik met Mayke was en ook graag opvanghondjes over de vloer had. De tweede hond zorgde nauwelijks voor verandering van mijn levenswijze.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik ben van stichting hulphond volgens de buurtbewoners, daarom heb ik er zoveel en train ik zoveel
Nouja prima hoor, dan laten ze me tenminste met rust
Nouja prima hoor, dan laten ze me tenminste met rust
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Hmm, ik ben benieuwd bij ons.. We gaan komend weekend onze tweede erbij halen, een Berner Sennen. Nu al net zo groot als onze Kees, en ze moet nog lekker groeien. Op onze plannen reageren de meeste mensen toch wel bezorgd
Met nog 3 katten erbij, is het hier een gezellig haarhuis, hihi.
Met nog 3 katten erbij, is het hier een gezellig haarhuis, hihi.
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Als ik het zo lees hangt het enorm van de omgeving af, wel of geen hondenmensen etcetc.. Hier kunnen ze er vanaf vrijdag niet meer omheen, dan zullen er hier voortaan twee zijn, kan hier bijna niet meer wachten! (Is het al vrijdag?
)
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Hier kreeg ik de vraag al met 1 hond.. Met de 2e werd er gevraagd "waarom ik daar zin in had".
Nu heb ik regelmatig een opvanger erbij, waar mensen ook nogal wisselend reageren. Wel altijd de mensen zónder eigen hond hoor. En de mensen die mij niet zoveel boeien.
Ik word er soms wel moe van, ik ken mensen met 3,4,5 kinderen.. Dat zou ik persoonlijk nooit willen, maar dan ga ik toch ook niet tegen hun zeggen "jeeeeeetje, wéér zwanger, waarom neem je in hemelsnaam een 3e?!"
Nee, ik zou dan blij doen voor diegene ( en ook gemeend, want ik gun dat iemand die dat graag wilt) ondanks dat ik dat zelf niet zou willen.
Dus jammer, dat dat met honden zo anders werkt. Trek mij er niet veel van aan hoor, maar vind het soms wel vervelend die opmerkingen.
Hondenmensen ( die heb ik gelukkig veel meer in mijn leven) vinden het alleen maar leuk
Nu heb ik regelmatig een opvanger erbij, waar mensen ook nogal wisselend reageren. Wel altijd de mensen zónder eigen hond hoor. En de mensen die mij niet zoveel boeien.
Ik word er soms wel moe van, ik ken mensen met 3,4,5 kinderen.. Dat zou ik persoonlijk nooit willen, maar dan ga ik toch ook niet tegen hun zeggen "jeeeeeetje, wéér zwanger, waarom neem je in hemelsnaam een 3e?!"
Nee, ik zou dan blij doen voor diegene ( en ook gemeend, want ik gun dat iemand die dat graag wilt) ondanks dat ik dat zelf niet zou willen.
Dus jammer, dat dat met honden zo anders werkt. Trek mij er niet veel van aan hoor, maar vind het soms wel vervelend die opmerkingen.
Hondenmensen ( die heb ik gelukkig veel meer in mijn leven) vinden het alleen maar leuk
-
RedPassion
Sulluna schreef:Ik word er soms wel moe van, ik ken mensen met 3,4,5 kinderen.. Dat zou ik persoonlijk nooit willen, maar dan ga ik toch ook niet tegen hun zeggen "jeeeeeetje, wéér zwanger, waarom neem je in hemelsnaam een 3e?!"
Hier valt het wel mee. Ik ben opgegroeid tussen (veel) dieren, mijn ouders en zusjes hebben ook tig dieren (gehad) en het is hier eerder uitzondering om weinig dieren te hebben.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb het gisteren even getest bij twee vriendinnen
We liepen over de hei en toen zei ik 'Kijk, zo eentje *wijst naar hond* wil ik over een jaartje erbij'. 'Ja echt?!' *stilte*. Toen volgde nog wat vragen als waarom, pup/herplaatser etc. etc. Viel me nog reuze mee eigenlijk 
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mij wordt een tweede hond van alle kanten afgeraden. Pfft. Nou dat maak ik zelf toch lekker uit?
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ach. Bij ons derde kind werden wij ook beetje raar aangekeken. Commentaar hebben mensen toch wel. Zal mij echt aan mijn derrière oxideren
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat vind ik persoonlijk ook helemaal niets en niet kunnen zoveel beestenJohnny Jones schreef:Mijn vriend en ik gingen samenwonen en ineens hadden we twee honden, drie katten en drie paarden bij elkaar. Twaalf jaar later is de stand vier honden, twee katten en vijf paarden. Eigenlijk nooit opmerkingen over gehad (behalve van mijn schoonouders). Zelf vind ik het fijn om een klein roedeltje honden te hebben!
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jackira
- Zeer actief
We hebben er momenteel 6. En onze woning wordt omringt door 4 torenflats van 14 etages die vrijwel allemaal goed in de gaten kunnen houden wat er hier in en uit gaat
Het zijn ook nog eens 55+ woningen, die flats, dus mensen die veel thuis zijn en tijd hebben. Verbazing alom natuurlijk. En de welliswaar vriendelijke vraag "heb je er hondjes bij?" heb ik al heel vaak gehoord. Dus ik denk dat het roddelcircuit volop gonst momenteel. Waarbij er natuurlijk altijd mensen zijn die denken dat ze er iets van kunnen vinden en zich er eventueel mee kunnen bemoeien.
Maar we hebben ook al een konijnenopvang aan huis en dat heeft eerst voor de nodige verbazing gezorgd maar mensen vinden het nu leuk. Dus ze weten wel dat er hier veel dieren zijn maar dat er ook heel veel tijd aan wordt besteed. Over het algemeen reageren mensen daar heel positief op en ik denk dat ons leven voor veel mensen een soort soap is die ze volgen vanuit hun raam
Het zijn ook nog eens 55+ woningen, die flats, dus mensen die veel thuis zijn en tijd hebben. Verbazing alom natuurlijk. En de welliswaar vriendelijke vraag "heb je er hondjes bij?" heb ik al heel vaak gehoord. Dus ik denk dat het roddelcircuit volop gonst momenteel. Waarbij er natuurlijk altijd mensen zijn die denken dat ze er iets van kunnen vinden en zich er eventueel mee kunnen bemoeien.
Maar we hebben ook al een konijnenopvang aan huis en dat heeft eerst voor de nodige verbazing gezorgd maar mensen vinden het nu leuk. Dus ze weten wel dat er hier veel dieren zijn maar dat er ook heel veel tijd aan wordt besteed. Over het algemeen reageren mensen daar heel positief op en ik denk dat ons leven voor veel mensen een soort soap is die ze volgen vanuit hun raam
Laatst gewijzigd door Jackira op 24 nov 2015 09:30, 4 keer totaal gewijzigd.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Nee, ik herken het niet toen we voor onze 2e hond gingen kijken
Nu ik het over een 3e heb kijk iedereen me aan of ik gek ben, en hoor ik geregeld: "Zou je dat wel doen".."Waarom zou je er 3 willen" etc etc
Nu ik het over een 3e heb kijk iedereen me aan of ik gek ben, en hoor ik geregeld: "Zou je dat wel doen".."Waarom zou je er 3 willen" etc etc

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Tegen mij heeft nog nooit iemand zich negatief uitgelaten over twee honden. En als ik soms eens met 1 hond loop dan wordt er heel voorzichtig gevraagd waar de ander is, zeker niet onder het motto "heb je er een weg gedaan" maar eerder dat men bang is dat er een dood is.
Je moet het toch lekker zelf weten, de enigen waar ik me iets van zou aantrekken zijn onze vrienden die op onze honden passen als wij op vakantie zijn, ik kan me voorstellen dat die niet blij zijn als er en 3e bij zou komen. Nu ben ik dat ook niet van plan, dat scheelt
Je moet het toch lekker zelf weten, de enigen waar ik me iets van zou aantrekken zijn onze vrienden die op onze honden passen als wij op vakantie zijn, ik kan me voorstellen dat die niet blij zijn als er en 3e bij zou komen. Nu ben ik dat ook niet van plan, dat scheelt