Niet zo moeilijk toch
Moderator: moderatorteam

Ik ookveertje schreef:Ik ben geen verantwoorde eigenaar en ga bovenaan de mist al in.
Huh, nee dat zeg ik niet.Stepper schreef:Vind je dat raar dan, als iemand dat niet wil?Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd.![]()
Aantal mensen zijn hier geloof ik nogal op tegen, maar dan vooral omdat ze liever geen hond bij hun eigen hond wensen (?).

wel dus, zie boven.Marloes1 schreef:Als je zo'n plaatje nodig hebt om te weten wat je moet doen, hoor je al geen hond te hebben.

Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd.![]()
Aantal mensen zijn hier geloof ik nogal op tegen, maar dan vooral omdat ze liever geen hond bij hun eigen hond wensen (?).
M'n hond gaat in ieder geval nooit op andere honden af (ze vindt mensen sowieso véél leuker, maar gaat ze zonder toestemming ook niet naartoe) en ze luistert heel goed.
Als ze mee gaat naar de winkel(s), of mee in het openbaar vervoer moet ze wel haar riem om.
Maeve schreef:Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd.![]()
M'n hond gaat in ieder geval nooit op andere honden af (ze vindt mensen sowieso véél leuker, maar gaat ze zonder toestemming ook niet naartoe) en ze luistert heel goed.
Als ze mee gaat naar de winkel(s), of mee in het openbaar vervoer moet ze wel haar riem om.

tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebiedJo-Ellen schreef:Maeve schreef:Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd.![]()
Ik vind daarom jammer dat er zulke mensen zijn (die zeggen dat de hond los die vervolgens toch op andere honden afrent), zodat mensen als ik (of honden als mijn hond) daarop benadeeld worden.

Waarom? Als ze ook los kan? Misschien heel lui, maar ik vind het alleen maar onhandig een riem mee te moeten slepen. xDrenee-uk schreef:tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebiedJo-Ellen schreef:Maeve schreef:Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd.![]()
Ik vind daarom jammer dat er zulke mensen zijn (die zeggen dat de hond los die vervolgens toch op andere honden afrent), zodat mensen als ik (of honden als mijn hond) daarop benadeeld worden.

nou ja, daarom heb je dus van die lijstjes, omdat er nog steeds een heleboel mensen zijn die niet verder kijken dan hun eigen hondenlijntje lang is.Jo-Ellen schreef:Waarom? Als ze ook los kan? Misschien heel lui, maar ik vind het alleen maar onhandig een riem mee te moeten slepen. xDrenee-uk schreef: tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebied
Bovendien geeft mijn hond het aangelijnd niet aan wanneer ze moeten poepen en gaat ze gewoon half lopend, half zittend op straat poepen. Ook heul fijn.
Ze loopt altijd rechts van de weg, altijd netjes op de stoep, negeert honden. Luistert naar 'ho' en 'wachten'.
Ik lijn haar soms alleen aan om een boete te ontlopen.

Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?
Ik laat mijn honden niet los waar het niet mag hoor, even dat vooropgesteld, en ik vind loslopende honden waar het niet mag stikirritant als het stuiterende of patsende of andere vervelende honden zijn, want dan gaat mijn -normaal gesproken goed sociale stel- gillend in de lijn hangen. Maar een stikbrave conflictvermijdende losloper die hallo komt zeggen, daar heb ik echt geen problemen mee, en mijn honden ook niet, die gaan netjes kennis maken en speelbuigingen maken en alles blijft helemaal gezellig. Ik kom liever 100 vrolijke sociale loslopende honden tegen dan 1 agressieve griezel aan de lijn.Maeve schreef:Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?
ow is dat nu ook al een criteriaMarloes1 schreef:Als je zo'n plaatje nodig hebt om te weten wat je moet doen, hoor je al geen hond te hebben.
Hanneke2 schreef:Ik laat mijn honden niet los waar het niet mag hoor, even dat vooropgesteld, en ik vind loslopende honden waar het niet mag stikirritant als het stuiterende of patsende of andere vervelende honden zijn, want dan gaat mijn -normaal gesproken goed sociale stel- gillend in de lijn hangen. Maar een stikbrave conflictvermijdende losloper die hallo komt zeggen, daar heb ik echt geen problemen mee, en mijn honden ook niet, die gaan netjes kennis maken en speelbuigingen maken en alles blijft helemaal gezellig. Ik kom liever 100 vrolijke sociale loslopende honden tegen dan 1 agressieve griezel aan de lijn.Maeve schreef:Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?

Ik wel. Want mijn honden willen aangelijnd geen gedag zeggen, ook niet tegen vriendelijke hondenHanneke2 schreef:Ik laat mijn honden niet los waar het niet mag hoor, even dat vooropgesteld, en ik vind loslopende honden waar het niet mag stikirritant als het stuiterende of patsende of andere vervelende honden zijn, want dan gaat mijn -normaal gesproken goed sociale stel- gillend in de lijn hangen. Maar een stikbrave conflictvermijdende losloper die hallo komt zeggen, daar heb ik echt geen problemen mee, en mijn honden ook niet, die gaan netjes kennis maken en speelbuigingen maken en alles blijft helemaal gezellig. Ik kom liever 100 vrolijke sociale loslopende honden tegen dan 1 agressieve griezel aan de lijn.Maeve schreef:Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?

Cleva schreef:Ik laat Hein altijd los maar als er aangelijnde honden in de buurt zijn niet. Hij taalt er niet naar maar dat kan de eigenaar van de andere hond niet weten.
Het is dan gewoon prettiger als de ander even aanlijnt.
Het is zo'n kleine moeite. Ik hoef de riem maar te pakken en hij staat al bij me.
Ik heb jaren met rotzakken gelopen en het is ook vervelend als iemand zijn goed luisterend hond die niet naar je toekomt los laat lopen.
Ik maak uitzondering voor mensen met meer dan 3 honden. Dan is het geen kleine moeite meer en sla ik zelf wel even een ander paadje in.

Ik begrijp jou volkomen, zo boos was ik vanmorgen dus ookninnie schreef:Vorige week liep ik in een aanlijngebied speciaal omdat Jasper van een operatie herstellende was. Komt er een loslopende opdringerige berner op ons af. Jasper is ontzettend sociaal, maar de hond bleef bij hem en Jasper wilde met al zijn energie graag met die berner spelen. Ik heb geroepen naar zijn baas 100 meter verderop of hij zijn berner graag terug zou willen roepen ivm herstel van Jaspers operatie.. Nul komma nul reactie.. Heb die hond geprobeerd terug te sturen.. Gaf die een lel tegen Jasper.. Ik was echt heel boos.. Maar wel verstandig omgedraaid en het niet tot een confrontatie te laten lopen.. Maar was wel boos. Ik liep daar juist omdat het een aanlijn gebied is.. Dat er een loslopende hond loopt, oke, maar roep hem dan wel terug.. En daarbij is aan de andere kant van de weg een groter gebied waar de hond WEL los mag..
Dus ik ben absoluut voor de regels voor het aanlijnnen.. Bij een losloopgebied lekker los, maar in een aanlijngebied absoluut aangelijnd.. Het is niet alleen je eigen hond waar je rekening voor moet houden.. Ook met andere honden houd je rekening.