Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijnen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Aanlijnen?

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Afbeelding

Niet zo moeilijk toch :engel:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Aanlijnen?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja die is goed, had 'm ook op Facebook gedeeld. :D
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd. :neenee:

Aantal mensen zijn hier geloof ik nogal op tegen, maar dan vooral omdat ze liever geen hond bij hun eigen hond wensen (?).
M'n hond gaat in ieder geval nooit op andere honden af (ze vindt mensen sowieso véél leuker, maar gaat ze zonder toestemming ook niet naartoe) en ze luistert heel goed.

Als ze mee gaat naar de winkel(s), of mee in het openbaar vervoer moet ze wel haar riem om. :tongue:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben geen verantwoorde eigenaar en ga bovenaan de mist al in.

Is there a leash law --> Yes --> toch los :pffff:
De 2 die hun oren niet voor de sier hebben dan :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

veertje schreef:Ik ben geen verantwoorde eigenaar en ga bovenaan de mist al in.
Ik ook :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jo-Ellen
Actief

Stepper schreef:
Jo-Ellen schreef:Mijn hond is zo goed als nooit aangelijnd. :neenee:

Aantal mensen zijn hier geloof ik nogal op tegen, maar dan vooral omdat ze liever geen hond bij hun eigen hond wensen (?).
Vind je dat raar dan, als iemand dat niet wil?
Huh, nee dat zeg ik niet.
Maar voordat ik negatief commentaar krijg, mijn hond gaat nooit op andere honden af.

Zette dat er niet voor niets bij.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zo simpel kan het zijn.

Maar eerlijk gezegd, ook ik laat ze los waar het niet mag maar wel veilig is. (dus niet in de woonwijk)

Indien ik honden zie dan gaat Maylo weer aan te lijn tenzij ik zeker weet dat hij met deze honden samen kan, en anders is het met nieuwe honden kennis maken aan de riem, zodat ik direct kan corrigeren indien nodig. Gelukkig gaat hij nooit ver bij me vandaan en komt ook als ik roep of blijft staan, zelfs met een andere hond in het zicht laat hij zich nog aanlijnen.

Izzy kan ik bij elke hond los laten, die gaat alleen op elke hond af. Dus ook de niet zo aardige honden en als ik zie dat er een ander aangelijnd loopt gaat ze ook vast en ook de honden die loslopen maar die ik gewoon niet zo vertrouw gaat Izzy voor haar eigen veiligheid vast zodat ze er niet op af kan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Als je zo'n plaatje nodig hebt om te weten wat je moet doen, hoor je al geen hond te hebben.
Jo-Ellen
Actief

Met Wammes, mijn uitlaathond, idem. Kan bij elke hond los, vindt alles en iedereen leuk maar gaat dus ook op de minder leuke honden af. :blauwoog:
Hem lijn ik wel veel aan, ook omdat-ie nog alle kanten op rent. Hij mag los in het park en that's it. En als ik een hond zie in de verte die ik niet vertrouw moet-ie ook even aangelijnd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marloes1 schreef:Als je zo'n plaatje nodig hebt om te weten wat je moet doen, hoor je al geen hond te hebben.
wel dus, zie boven.

er zijn mensen die, om welke reden dan ook, speciaal in aanlijngebieden lopen en voor die mensen is het niet erg prettig als baasjes zoals verschillende bazen hierboven, de naderende vreemde hond toevallig een keer wel te laat zien en er dus een confrontatie tussen honden plaatsvindt die er al helemaal niet had hoeven zijn als er gewoon aangelijnd werd in aanlijngebieden :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

M'n hond gaat in ieder geval nooit op andere honden af (ze vindt mensen sowieso véél leuker, maar gaat ze zonder toestemming ook niet naartoe) en ze luistert heel goed.

Als ze mee gaat naar de winkel(s), of mee in het openbaar vervoer moet ze wel haar riem om. :tongue:
Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.
Jo-Ellen
Actief

Maeve schreef:

Mja ik vind dat ook niet prettig inderdaad. Ik ken er iets te veel wiens honden dan toch op mijn aangelijnde roedel afstormt. Om daarna te roepen dat de hond niks doet. Het is sowieso gewoon niet prettig voor een aangelijnde hond om benaderd te worden door een hond die wel los loopt, dat verschil is merkbaar en reden voor gezeik.

Ik vind daarom jammer dat er zulke mensen zijn (die zeggen dat de hond los die vervolgens toch op andere honden afrent), zodat mensen als ik (of honden als mijn hond) daarop benadeeld worden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jo-Ellen schreef:
Maeve schreef:

Ik vind daarom jammer dat er zulke mensen zijn (die zeggen dat de hond los die vervolgens toch op andere honden afrent), zodat mensen als ik (of honden als mijn hond) daarop benadeeld worden.
tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebied :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jo-Ellen
Actief

renee-uk schreef:
Jo-Ellen schreef:
Maeve schreef:

tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebied :U:
Waarom? Als ze ook los kan? Misschien heel lui, maar ik vind het alleen maar onhandig een riem mee te moeten slepen. xD
Bovendien geeft mijn hond het aangelijnd niet aan wanneer ze moeten poepen en gaat ze gewoon half lopend, half zittend op straat poepen. Ook heul fijn.

Ze loopt altijd rechts van de weg, altijd netjes op de stoep, negeert honden. Luistert naar 'ho' en 'wachten'.
Ik lijn haar soms alleen aan om een boete te ontlopen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jo-Ellen schreef:
renee-uk schreef: tja, dan hou je je hond toch gewoon aan de lijn in aanlijngebied :U:
Waarom? Als ze ook los kan? Misschien heel lui, maar ik vind het alleen maar onhandig een riem mee te moeten slepen. xD
Bovendien geeft mijn hond het aangelijnd niet aan wanneer ze moeten poepen en gaat ze gewoon half lopend, half zittend op straat poepen. Ook heul fijn.

Ze loopt altijd rechts van de weg, altijd netjes op de stoep, negeert honden. Luistert naar 'ho' en 'wachten'.
Ik lijn haar soms alleen aan om een boete te ontlopen.
nou ja, daarom heb je dus van die lijstjes, omdat er nog steeds een heleboel mensen zijn die niet verder kijken dan hun eigen hondenlijntje lang is.
Afbeelding

Jo-Ellen
Actief

Waarom zou ik haar aanlijnen. =')

Ik kijk niet verder dan mijn eigen hondenlijntje lang is?
Ze heeft geleerd op de stoep te lopen, voor haar veiligheid en de veiligheid van fietsers en automobilisten. Ik heb haar geleerd rechts te lopen, voor haar veiligheid en om het fijn te houden voor voetgangers en verkeer. Ik heb haar geleerd op commando te stoppen (op afstand) en te wachten, bijvoorbeeld voor het oversteken (of ook bij een bocht omgaan, ik wil zicht op haar hebben), voor haar veiligheid en de veiligheid van fietsers en automobilisten (hoeft er niemand op de noodrem te staan of van zijn fiets te vallen door een wild overstekende hond).
Ik heb haar geleerd honden, met name die lelijk doen, te negeren, buiten het park hoort ze alle honden te negeren. Dit doet ze en dat is wel zo fijn voor de mede-hondeneigenaren die een niet-zo-fijne hond hebben.
Als ik mijn hond niet zou vertrouwen zou ik dit niet allemaal doen!

Maar tóch kijk ik niet verder dan mijn eigen hondenlijntje lang is. :denken:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?
Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Maeve schreef:
Valerie schreef:En hoe weet ik dat jouw hond niet naar mijn hele-fijne-hond gaat?
Nouja, dat. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt enzo, zoals iedereen over het algemeen. Hier in de buurt woont ook een Golden die heel zoet overal los loopt, blijft inderdaad keurig op de stoep. Maar loopt vaak wel net iets te ver vooruit en wandelt daarmee alsnog mijn roedel binnen als we ze tegen komen. En die hond is zich van geen kwaad bewust, maar mijn honden vinden dat niet prettig omdat zij wel aangelijnd zijn. En ze zijn wel met z'n drieën dus dan kan ik alles uit de kast trekken om te zorgen dat ze niet gaan bekvechten naar die Golden. Kan voorkomen worden door er gewoon even wel een lijntje omheen te hangen.
Ik laat mijn honden niet los waar het niet mag hoor, even dat vooropgesteld, en ik vind loslopende honden waar het niet mag stikirritant als het stuiterende of patsende of andere vervelende honden zijn, want dan gaat mijn -normaal gesproken goed sociale stel- gillend in de lijn hangen. Maar een stikbrave conflictvermijdende losloper die hallo komt zeggen, daar heb ik echt geen problemen mee, en mijn honden ook niet, die gaan netjes kennis maken en speelbuigingen maken en alles blijft helemaal gezellig. Ik kom liever 100 vrolijke sociale loslopende honden tegen dan 1 agressieve griezel aan de lijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Marloes1 schreef:Als je zo'n plaatje nodig hebt om te weten wat je moet doen, hoor je al geen hond te hebben.
ow is dat nu ook al een criteria :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef:
Maeve schreef:
Ik laat mijn honden niet los waar het niet mag hoor, even dat vooropgesteld, en ik vind loslopende honden waar het niet mag stikirritant als het stuiterende of patsende of andere vervelende honden zijn, want dan gaat mijn -normaal gesproken goed sociale stel- gillend in de lijn hangen. Maar een stikbrave conflictvermijdende losloper die hallo komt zeggen, daar heb ik echt geen problemen mee, en mijn honden ook niet, die gaan netjes kennis maken en speelbuigingen maken en alles blijft helemaal gezellig. Ik kom liever 100 vrolijke sociale loslopende honden tegen dan 1 agressieve griezel aan de lijn.

Maar het gaat niet om jouw honden, het gaat om iedereen zijn/haar hond. Dus ook de hoogloopse, met oude artrose botjes, HD, na een operatie, asociale of angstige hond.

Wel of niet aan de lijn maakt me trouwens weinig uit. Onder controle wel, dus de herder die met balletje niet van de voet van de baas afwijkt is ook prima.
In losloopgebied roep ik de jongens even bij me wanneer er een aangelijnde hond aankomt. Pjotr houdt zelf afstand en Niko is die brave balletjesherder :D

Ik laat mijn honden los waar ik dat verantwoord vind. Dus soms ook waar dat eigenlijk niet mag. Maar dan zorg je er dus voor dat ze op geen enkele manier (over)last veroorzaken.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Het blijft voor de mensen die een hond aan het trainen zijn of die een hond hebben die misschien iets mankeert, of een niet zo vriendelijke hond... gewoon stront vervelend dat mensen overal hun hond maar losgooien. Leuk voor je dat je denkt dat hij vast wel luistert of vast "niks doet". Er zijn zoveel die loslopen en echt niet onder appel staan.

We waren laatst een weekendje weg in het bos. De honden mochten daar niet los. Helaas ziet de 1 de ander dat doen en hoppa álles loopt los door het bos te snuffelen. Erg jammer want dan kom ik de deur dus niet meer uit. Wellicht gebeurt er helemaal niks maar ík ga dat risico niet lopen.
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou er geen probleem mee hebben om een loslopende hond in de wijk tegen te komen die netjes naast de baas loopt, kalm is en mijn honden negeert. Mijn honden zouden dan ook niet naar die hond omkijken.
Maar meestal weet je dat niet van een afstand en de stoepen zijn smal (zeker als ik met drie honden voorbij moet), dus zal ik bij een onbekende loslopende hond rechtsomkeert maken of afslaan, gewoon omdat ik niet kan zien dat de hond niet naar mijn honden toe zal gaan.
Hier in de buurt liep ook iemand met een intacte ambull reu, altijd los, en hij vond zelf dat zijn hond heel goed luisterde :mrgreen: Maar die hond wilde wel naar andere honden toe, fixeerde ook en ik liep dus altijd om als ik die hond ontwaarde.
Net zoals ik omloop voor kleine swiffers en hussels aan een flex, omdat die negen van de tien keer als we vlakbij zijn ineens de hele lijn krijgen en alsnog keffend mijn roedel in rennen.

Er zijn best veel hondeneigenaren die zich niet bewust zijn van de manieren waarop hun hond overlast kan veroorzaken. Juist mensen met een sociale, brave hond, realiseren zich vaak niet dat sommige mensen niet voor niets in aanlijngebied wandelen en om allerlei redenen contact met andere honden uit de weg gaan. Dus ik vind zo'n plaatje prima om juist die mensen aan het denken te zetten. Dat is vaak geen onwil, maar ze kijken gewoon niet verder dan hun eigen brave hond.
Toen ik nog alleen Mila had, liep zij ook vaak los in de wijk, maar ik lijnde haar wel direct aan als ik een andere aangelijnde hond zag. Ook al zou ze er niet naartoe gaan, dan is het voor de andere eigenaar gewoon een fijn signaal waarmee hij zeker weet dat mijn hond niet naar die van hem toe zal gaan.
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Vorige week liep ik in een aanlijngebied speciaal omdat Jasper van een operatie herstellende was. Komt er een loslopende opdringerige berner op ons af. Jasper is ontzettend sociaal, maar de hond bleef bij hem en Jasper wilde met al zijn energie graag met die berner spelen. Ik heb geroepen naar zijn baas 100 meter verderop of hij zijn berner graag terug zou willen roepen ivm herstel van Jaspers operatie.. Nul komma nul reactie.. Heb die hond geprobeerd terug te sturen.. Gaf die een lel tegen Jasper.. Ik was echt heel boos.. Maar wel verstandig omgedraaid en het niet tot een confrontatie te laten lopen.. Maar was wel boos. Ik liep daar juist omdat het een aanlijn gebied is.. Dat er een loslopende hond loopt, oke, maar roep hem dan wel terug.. En daarbij is aan de andere kant van de weg een groter gebied waar de hond WEL los mag..
Dus ik ben absoluut voor de regels voor het aanlijnnen.. Bij een losloopgebied lekker los, maar in een aanlijngebied absoluut aangelijnd.. Het is niet alleen je eigen hond waar je rekening voor moet houden.. Ook met andere honden houd je rekening.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Maeve schreef:
Ik wel. Want mijn honden willen aangelijnd geen gedag zeggen, ook niet tegen vriendelijke honden :oeps: En dat is waar het vaak mis gaat. Als ik maar één hond mee heb is die aangelijnd best vriendelijk en wil even kennis maken met anderen, met twee gaat ook nog wel maar met z'n drieën reageren ze daar niet leuk op. Als alles los loopt zijn ze hartstikke vriendelijk, maar alle drie aangelijnd zijn ze daar niet van gediend. Ik ben continu bezig ze te trainen om andere honden te negeren, maar ik kan dus elke keer opnieuw beginnen als zo'n loslopende hond even vriendelijk gedag komt zeggen en (voor mijn honden) hun roedel binnen wandelt. En dat krijg je de meeste mensen maar niet aan het verstand gepeuterd, dat zoiets niet verstandig is.
Shiloh86
Zeer actief

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik laat ze zelf ook wel eens los waar het niet mag hoor, maar alleen waar het veilig is en alleen als ik goed overzicht heb. Alleen ben ik wel alert. Kom ik een hond tegen die aangelijnd is, dan lijn ik ook aan.

Ik vind het zelf ook bloedirritant als een loslopende hond naar Duke komt terwijl Duke aangelijnd is. Idd wat jij ook zegt Maeve. Hier in het park loopt een super opgewonden enthousiast ding en Duke vind haar heel erg leuk. Maar die twee fokken elkaar zo enorm op, dat je ze dan ook gewoon een kwartier kunt vergeten omdat ze dan gewoon niet meer luisteren en alleen maar rondjes rennen. Duke is erg zijn grenzen aan het opzoeken, dus ik laat hem daar inmiddels niet meer los en heb hem aan de lange lijn. Maar laatst ook weer, komt dat beeske van echt 300 meter kei hard aangestormd, allemaal rondje om Duke heen rennen. Met Duke was gewoon níks meer te beginnen! Die was helemaal opgewonden en opgefokt. Ook toen ze hem dan eindelijk te pakken had, en vooruit liep naar haar huis (ik ga normaal ook die kant op), heb ik een beetje op en neer gelopen tot ze uit het zicht was en toen toch weer te proberen te lopen, ondanks dat Duke nog steeds helemaal van de wap was. En ja hoor, komt dat beest wéér aangesjeesd. Heeft ze hem gewoon weer losgelaten *ZUCHT*. Toen ben ik maar omgedraaid en naar huis gegaan, half uurtje gewacht en toen opnieuw geprobeerd. Duke was hélémaal van de wap. Niet leuk.
Afbeelding
Marbas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marbas »

Top schema!
Als iedereen zich daar aan zou houden zou dat een hoop gezeur en ellende schelen. Ongelofelijk dat er nog steeds, ook in druk bevolkte gebieden, baasjes denken dat hun hond overal maar los kan lopen, dat ze niet op hoeven te letten omdat hun hond toch wel bij de baas blijft en " sociaal" is en dat regels alleen voor anderen gelden....
Bovendien; als je hond zo makkelijk is en hij altijd netjes naast je loopt wat is het dan voor moeite om de hond ff aan te lijnen??? Voor mensen die niet zulke gehoorzame zachtaardige beestjes hebben is het een verademing als iedereen zich aan de regels houdt zodat je weet wat je op je wandeling tegen kan komen! Ook is het een verademing als anderen een beetje rekening met je houden, zelfs als die persoon niet altijd begrijpt waarom dat voor de ander prettig is.
Afbeelding
Marbas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marbas »

Cleva schreef:Ik laat Hein altijd los maar als er aangelijnde honden in de buurt zijn niet. Hij taalt er niet naar maar dat kan de eigenaar van de andere hond niet weten.
Het is dan gewoon prettiger als de ander even aanlijnt.
Het is zo'n kleine moeite. Ik hoef de riem maar te pakken en hij staat al bij me.

Ik heb jaren met rotzakken gelopen en het is ook vervelend als iemand zijn goed luisterend hond die niet naar je toekomt los laat lopen.

Ik maak uitzondering voor mensen met meer dan 3 honden. Dan is het geen kleine moeite meer en sla ik zelf wel even een ander paadje in.
:E:

Super! Veel mensen hebben echt geen idee hoe fijn dat is.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Mee eens, vanmorgen nog meegemaakt: hij doet niks....
Mens dat interesseert me niet!!

Ik loop hier met een hond die gecontroleerd aan het revalideren is, gister hydrotherapie gehad.
De 2e die ik aangelijnd bij had heeft een aangescheurde kruisband, ook die mag alleen rustig bewegen.
Heb ik geen zin in te laten verkloten door mensen die vinden dat hun (enige!) hond zo nodig met de mijne moet spelen...schaf dan zelf een tweede ( of weet ik hoeveelste...) aan.

Hier in het bos is overal aanlijnplicht.
Ik had ze al van ver zien aankomen, de hond een stuk vooruit, dus ik was al een heel stuk van het pad af aan de kant gegaan, en had mijn jongens netjes afgelegd.
De hond met zijn spierprobleem had zijn jasje aan, om goed warm te houden, zodat ie überhaupt comfortabel kan lopen. Kan een blinde nog zien lijkt me dat er iets aan scheelt.

Hadden ze hun hond uiteindelijk niet aangelijnd en bij de mijne weggehouden dan denk ik dat ik het zelf maar met maatje 40 geregeld had (en daarna de boswachter gebeld), soms willen mensen je gewoon niet begrijpen.
Of ik neem voortaan maar de rest van het roedel mee, en laat dan de niet zo vriendelijke exemplaren ook maar eens los. Om in ieder geval dan mijn gekwetste honden te kunnen beschermen.
Je zou er toch haast dier-onvriendelijke ideeën van krijgen...

Is toch te gek voor woorden dat ik hier in het bos waar aanlijnplicht is ivm wild (is een natuurreservaat) nog niet eens mijn honden netjes aangelijnd uit kan laten.
Terwijl er 500 meter verderop nota bene pas een paar mooie losloopvelden gemaakt zijn.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

ninnie schreef:Vorige week liep ik in een aanlijngebied speciaal omdat Jasper van een operatie herstellende was. Komt er een loslopende opdringerige berner op ons af. Jasper is ontzettend sociaal, maar de hond bleef bij hem en Jasper wilde met al zijn energie graag met die berner spelen. Ik heb geroepen naar zijn baas 100 meter verderop of hij zijn berner graag terug zou willen roepen ivm herstel van Jaspers operatie.. Nul komma nul reactie.. Heb die hond geprobeerd terug te sturen.. Gaf die een lel tegen Jasper.. Ik was echt heel boos.. Maar wel verstandig omgedraaid en het niet tot een confrontatie te laten lopen.. Maar was wel boos. Ik liep daar juist omdat het een aanlijn gebied is.. Dat er een loslopende hond loopt, oke, maar roep hem dan wel terug.. En daarbij is aan de andere kant van de weg een groter gebied waar de hond WEL los mag..
Dus ik ben absoluut voor de regels voor het aanlijnnen.. Bij een losloopgebied lekker los, maar in een aanlijngebied absoluut aangelijnd.. Het is niet alleen je eigen hond waar je rekening voor moet houden.. Ook met andere honden houd je rekening.
Ik begrijp jou volkomen, zo boos was ik vanmorgen dus ook :gvd:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”