Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto met de meest intense herinnering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Foto met de meest intense herinnering

Ongelezen bericht door Eilfy »

Van Oryn zijn alle foto's mij enorm dierbaar maar aan deze twee heb ik de mooiste herinneringen.

Deze foto is genomen op de kerstshow in Cuijk. Oryn werd daar, geheel tegen de verwachtingen in, BOB. Onze eerste prestatie samen, voelt nog steeds een beetje als een droom. Heel mooi om meegemaakt te hebben, echt een once in a lifetime moment.
Afbeelding

Deze foto komt uit z'n verjaardagsfotoshoot, Oryn was hier precies één jaar. Achteraf zou dit één van de laatste foto's zijn die ik van hem gemaakt heb. Krap 4 weken na deze foto is Oryn overleden aan de gevolgen van een vergiftiging. Deze foto heb ik naast zijn pootafdruk en zijn urn staan. Want dit was wie Oryn was: open, blij, mijn maatje.
Afbeelding

Van Alfy zijn veel foto's mooi of leuk, maar deze heb ik echt hele intense herinneringen aan. Ik zat in Australië toen ik (eindelijk) groen licht kreeg voor een hond erbij. Op de site van de stichting waar we toen aan het kijken waren, kwam er een foto voorbij van een bruin, schatting hondje met hele mooie lichte ogen. Alfy. Ik was op slag verliefd en kreeg hem niet meer uit mijn hoofd. De foto's heb ik meerdere keren per dag bekeken, deze voorop. 3 (hels lange) weken later was hij dan officieel van ons. Mijn blije kwispelgriek
Afbeelding

En dan Kenji. Mijn man, mijn voelspriet, m'n sportmaatje. Ook hier op slag verliefd, vanaf z'n geboorteportretje al. Lang in spanning gezeten want ik zou als laatste een pupje toegewezen krijgen. Het verlossende telefoontje om 19:00 uur 's avonds. En de volgende dag voor het eerst mijn Fozzie (nestnaam) in m'n armen.
Afbeelding
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zoë, mijn allereerste eigen hond.
Ik kon alles met haar en was zo trots op mijn hondje.
Kon me niets schelen dat ze niet zo'n typische Akita was, haar karakter was dat overigens wel.

De foto is een paar uur voor haar inslapen gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

De laatste foto van de laatste wandeling met Max.. een paar uur voor de dierenarts kwam om hem in te laten slapen.

Afbeelding
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Een foto van niet zozeer een intens moment, maar wel een foto waarin achteraf al zoveel te zien is.

Morris op zijn eerste dag thuis. Zittend bij de achterdeur. Ik wou dat hij een plasje ging doen, hij vond de achtertuin daar helemaal niet geschikt voor en deed dat dus niet.

De blik die zegt 'ik heb geen flauw idee wie jij bent, maar als je denkt dat jij het hier voor het zeggen hebt heb je het mis! Ik doe dingen waar ik wil, wanneer ik wil en alleen maar áls ik dat wil. En laat me nu maar weer naar binnen!'

Wat hebben we de afgelopen vijf jaar ontzettend veel van elkaar geleerd :I: mijn once in a lifetime hond. Mijn gekke stronteigenwijze blije ei.

Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Een mooie fotoshoot gehad een paar maanden voordat Olaf ingeslapen werd.

Afbeelding
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

een van de laatste foto`s van mijn grote liefde Yuma.
Gemaakt op onze laatste grote wandeling.
Voordat een noodlotig ongeluk hem uit het leven rukte.
Afbeelding
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Eigenlijk is dat van Kay nog steeds de foto's van bonfoto. Bonnie moest ik overhalen om Kay voor een opdracht te fotograferen. Na wat kiekjes van mij, durfde ze het toch aan en ik ben nog altijd superblij met die foto's. Andere mensen ook, ze zijn al eens misbruikt enzo. Maar tja het zijn gewoon prachtige foto's

Afbeelding

En ook deze project van border collie forum. Speciaal naar de Keukenhof gereden naar de voor ons nog onbekende fotografe van het forum. Maar het werd een leuke middag. Bij deze foto zou je eerder denken dat we in de efteling waren. Ik vond het jammer dat de foto werd verkozen als voorkant van de kalender, want tja die heb je nooit een maand voor staan....

Afbeelding

En deze. Met Diana afgesproken omdat we elkaar gewoon een keer in het echt wilde spreken. Tja en dan woon je nogal ver uit elkaar, dus midden in het land afgesproken voor een wandeling. Vind ik gewoon een hele mooie foto.
Afbeelding

Kay is een beetje het fotomodelletje, al vanaf jongs af aan eigenlijk. Norah laat zich niet graag op de foto zetten en meestal zijn de foto's ook bewogen, want zo lang kan ze niet stilzitten haha. De foto waarmee ze op marktplaats stond was ook bewogen. Haast niks van te zien haha.

Dit was de eerste foto die gelukt was, na al een aantal dagen bij ons thuis:
Afbeelding

Deze werd een paar dagen later geschoten bij de oudjaarsdagwandeling van border collie forum. Een foto waarin haar intensiteit zo goed te zien is. En die vooral niet bewogen is. Het schieten van dit plaatje heeft even geduurd haha
Afbeelding
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Best bizar. Iedereen plaatst foto's van "de laatste keer". Is dat voor jullie ook de meest intense herinnering???
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mooie foto's allemaal!

Afbeelding
Geen woorden nodig...
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Van Max is dit toch wel een van de foto's met de intenste herinnering: als hij iets niet wilde kon hij je dat héél duidelijk maken met De blik :I:
Anno 2007.
Afbeelding

En Bente zoals ze zo vaak kon kijken :I:
Afbeelding

Altijd een flierefluitster ook.
Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier