Ja zeker bemoeienis, maar het maakt me wel onrustig als ik ze zonder beheer achterlaat. Ik heb het ook een keer bij de sauna gehad. Ik ging erheen omdat ik wat was vergeten en heb de honden in de zon, maar op een koele dag in maart in de auto een kwartiertje achter gelaten. Toen ik terug kwam, stonden er mensen omheen zich af te vragen of ze actie moesten ondernemen. Die dachten dat ze ff een hondje in nood moesten redden.malinois schreef:Dat vind ik weer bemoeienis. Bij mn vorige werkgever gingen ze hier gewoon dagelijks mee, en bleven ze dus in de autokooien. Nooit problemen gehad.Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Ik doe het in ieder geval niet meer. Mijn honden had ik een keer mee tijdens een vergadering, hooguit 2 uurtjes. Daarna wilde ik met ze op stap, daarom had ik ze mee. Na een tijdje werd mijn kenteken omgeroepen over de intercom van de ROC waar ik werkDr zijn dus toch overbezorgde mensen die zich er tegenaan lopen te bemoeien.
Het heeft er ook mee te maken omdat er zoveel wordt gewaarschuwd vanwege een oplopende temperatuur in de auto in de zomer. Maar mensen kunnen niet altijd inschatten wat kan en wat niet, en gaan zich er tegenaan bemoeien.
Als ik de honden nu wat langer moet achterlaten in de auto, leg ik een briefje met mijn telefoonnummer achter voorruit. Willen ze zonodig in de bres springen voor hondjes in nood, dan kunnen ze mij beter eerst maar even bellen.