Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gillen, krijsen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gillen, krijsen

Ongelezen bericht door Caro. »

Gistermiddag kwamen er mensen in huis, verkoop auto bespreken enzo. Vreemde mensen dus, maar Puchu
vindt alle mensen leuk en begon een vreugdedansje wat eindigde in opspringen en een streng 'ehh nee!' van mij,
maar het was al te laat... zijn voorpoot eindigde vreemd ergens op tafel en wat volgde was een afgrijselijk gegil :schrik:
Krijsen, gillen, poot omhoog.
Ik schrok me kapot, dacht minstens dat de poot gebroken was of nagels eraf lagen en ik bekijk zijn pootje met de grootste
zorg, terwijl Puchu nog steeds hevig aan het gillen en krijsen was. Een speenvarken was er echt niks bij vergeleken.
Ik zag niks vreemd, maar hij hield zijn pootje nog steeds omhoog, dus ik was er niet gerust op.
Een moment verleg ik mijn aandacht naar de mensen, Puchu schiet er ineens vandoor, spring op de bank, landt op 2 poten,
springt op de grond en graaft verwoed op het kleed, jawel ook weer met 2 poten.

Ik heb hem benoemd als de grootste aansteller aller tijden :oeps:
Of zijn er honden (waarschijnlijk vast allemaal reuen die aanstellers :engel: ) die hem overtreffen? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gillen, krijsen

Catho schreef:Ik heb beeld :goeie:

Het is wel een reuen dingetje geloof ik. Thorran struint vaak door de bosjes en komt dan triest hinkend naar mij als er een takje of blaadje in zijn vacht hangt. Oortjes plat, trieste blik, hij stort zich nog net ter aarde. Ik moet dan het taakje/blaadje/enz. weghalen en even over zijn bol aaien, dan is het weer goed :roll: Anders vertikt hij mooi om te lopen.
'hij stort zich nog net niet ter aarde' :LOL: hahaha :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas die dus geen reu is is ook een vreselijke miep. Zit er een takje of blaadje in haar vacht dan stort ze ter aarde en kan niet meer lopen. :piew: Eerst moet ik dan dat takje uit haar vacht halen. Met de inenting begint ze te gillen en in de rondte te happen en dan zet ik haar snel op de grond. Ze rent dan nog 2 minuten gillend en kruipend langs de muren van de behandelkamer om vervolgens over de grond op mij af te schuiven. Alsof ze zonder verdoving nagels moest laten trekken. :engel: En met plukken van haar vacht ook soms. Ik zei hier thuis, kijk, de vacht is plukrijp. Pakte een minuscuul plukje haar en trok het uit. WIEWIEWIEWWWW :schrik: Schrok me een ongeluk. Bas weer rondkruipen en gillen alsof ze door een wesp gestoken was. :U:

Ik denk dat dat schrik is. Meer dan pijn in elk geval.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dat is toch overduidelijk, hij wil niet dat je de auto verkoopt :neenee: :S:

:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pjotr, Niko en Charlie zijn net zo.

Dat bezorgd kijken doe ik dus niet meer, als het even kan. Dikke kans dat het bij negeren na een minuut opeens verdwenen is.

Charlie is met grote dingen kneiterhard trouwens, kleine dingetjes melkt ze gigantisch uit.
Een mini stukje ijs aan een voetkussentje geplakt, in de sneeuw. Moest dat voetje opgewarmd voor ze weer kon lopen en thuis blijft ze heul sielug piepen en bibberen.
Ze slaat wel met een boei aan een touw haar hele kop aan gruzelementen, met blauwe bloederige wangen en overal sneetjes, maar da's leuk, kennelijk.
Inschattingsfoutje van mijn kant :schrik:

Bij Pjotr is het ook theater, met een hoop gegil. Die heeft het ooit een hele wandeling volgehouden. Gillen, poot opgetrokken, mensen aan het kijken of ik dat beest aan het mishandelen was.
Was inmiddels zelf ook wel serieus bezorgd, maar kon aan de buitenkant niets zien.
In onze eigen straat was daar opeens de wonderbaarlijke genezing :smile2:

Niko denkt écht dat hij een pootamputatie nodig heeft voor een schaafplekje van een halve cm en kan met een beetje spierpijn alleen nog maar sneu kijkend sjokken.
Lekkertjes, aai en een dekbed over zich heen moet hij dan, het zieltje :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi, teefje, gaat plat op de grond liggen, staart tussen de benen en kijkt me met 2 angstige ogen aan :O: alsof ik haar oren zonder verdoving ga amputeren.... :schrik: :U: het enige wat ik doe is een beetje vliegenzalf op haar oren smeren :piew:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Hahaha! Ik zie het helemaal voor me. Duke is precies zo. Ook een jankerd eerste klas. Haha. Hij kan soms ook zo gillen als hij zich zeer heeft gedaan, dat ik telkens denk "oh my, hij jankt zo hard, nu zal hij echt wel iets hebben gebroken!" , maar nee hoor, een minuut kater rent hij dan weer vrolijk rond.
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Dexter heb ik nog nooit een piep horen geven, behalve als het te lang duurt voor ik zijn balletje gooi of wanneer we naar de hondenschool lopen.
Vorige week had hij een groot plakbol-iets in z'n vacht. Hij hapte er naar maar kreeg het er niet uit. Hij haalde z'n schouders op en liep gewoon door.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Haha, geweldige verhalen :LOL:

Ik heb nog niet eerder zo'n hond gehad die zo'n aansteller is. Soms ook niet hoor, bij de dierenarts is hij best stoer, maar
nagels knippen is bv compleet drama.
Dat gillen is het ergste, je verwacht toch echt dat er iets vreselijks aan de hand is als een hond zo gilt? :schrik: :LOL:

Kaya had wel als er iets tussen haar voetzooltje zat, dat ze haar pootje omhoog hield, dat moest eruit. Maar gillen? nee nooit.
Ik schrik me dus echt kapot bij dat gegil :mrgreen:

@Mosquito, nee de auto is dus ook nog niet verkocht :oeps: haha, volgende keer onderhandelen we wel buiten.
Afbeelding
A good dog never dies...

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari is precies zo, kwam ik dit weekend achter. :LOL:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=304875
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Sjon gilt ook als hij een pijntje voelt. Alsof ie geslacht wordt. Met mijn teven nooit gehoord. Voetzool eraf, op een oor gaan staan, geen kik.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ja, ik had het gelezen Thom, nog zo'n held :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb 3 reuen, maar zij of mijn vorige mechel geven juist geen kick. Hippo liep laatst ineens wat kreupel met zijn voorpoot in hoog gras, maar hij snuffelde gewoon verder. Dus ik hem bij me geroepen, bleek zijn teennagel van die hoge teen te zijn omgeklapt :schrik: .

Oscar heeft zich 2x behoorlijk geblesseerd, hij hinkt dan wat omdat het zeer doet. Maar rent gewoon net zo hard verder en kijkt je bevreemd aan waarom we geen balletje gaan gooien :mrgreen:

Ik heb eens een dobermann reu gehad die met sommige dingen bikkelhard was, maar met andere dingen een dramaqueen :LOL:

Oja waar Hippo wel een mieperd mee is, harde regen/hagel i.c.m. kou. Hij wordt gelijk nat tot op zijn huid en is echt heeeel zielig als het slecht weer is in de winter. Met regen krijgt hij dus een dekje op :F:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zinzi is hier de drama queen :queen:
Haar grote hobby is speeltjes onder de salontafel frommelen, die moeten er dan ook weer onderuit natuurlijk, het gebeurt regelmatig dat ze dan haar neus of poot stoot en dan gilt ze het uit en gaat je zielig aan zitten kijken. Als ik daar in mee ga dan kan ze dat de hele dag volhouden, maar als ik zeg ja domme doos, eigen schuld dan kijkt ze echt van oh geen extra aandacht? nouja dan gaan we maar weer gewoon doen :LOL:

Doran en Luna zijn snoeihard, die hoor je niet als ze iets hebben.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Zorro is aan de ene kant best hard, die loopt gewoon door met een kapotte knie. Ook na zijn operatie zou hij er na een week volgens de DA weer wat op kunnen steunen. Nou hij vloog gelijk op 4 poten de praktijk uit. Maar pak je zijn oor vast gewoon heel zachtjes dan gilt hij alles bij elkaar :denken:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nou hier spande Enzi vanmorgen de kroon, hoor.
Dat hij een aansteller is, dat wist ik al. Maar wat hij vanmorgen toch flikte.. :S:

Ik loop met het stel op de uiterwaarden, rennen, spelen, the works. Niks aan het handje.
Toen ze uitgeraasd waren liep Enzi een stukje naar mij toe en begint me toch te gillen. Echt zo'n doodskreet.
Dus ik schrik me rot en ren naar die hond toe. Bolle rug en ik mocht hem nergens aanraken want dan begon hij nog harder te gillen, en geloof me, het ging echt oorverdovend hard :schrik:
Dus met mijn telefoon al paraat om de DA te bellen, vriend in te lichten en er vloog al van alles door mijn hoofd wat hij kon hebben, ben ik rustig met hem op en neer gaan lopen (Enzi nog steeds piepen en bij een aanraking gilde hij weer)..
Na een minuut of was het over maar ik kon nog steeds niks vinden :19: draaft hij een stukje voor me uit loopt hij een beetje mank..
Die knuppel zal zich wel verstapt hebben en dat in eerste instantie niet gevoeld hebben.
En dan zo een drama er van maken :boos: :S: :piew:

Maar: de volgende keer trap ik er niet meer in! :pffff: (hoop ik)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Kleine Boris is kleinzerig, maar op zich niet aanstellerig.

De dames zijn een heel ander verhaal. Entingen, oren plukken, op een pootje staan. De wereld vergaat werkelijk. Toen Noa bij het avondeten wat gek deed, daardoor wat rot viel en daarbij haar kniebanden verrekte rechts was ik dan ook niet direct onder de indruk van de bijna 10 minuten gillen die ze deed. Ik heb haar vastgehouden, op een keer echt gefixeerd want in haar paniek sprong ze iedere keer weer op die poot en gecontroleerd of er niets gebroken was. Die avond heb ik haar verplicht rust op de bank gegeven en 's avonds heeft ze gewoon in de bench geslapen. Pas toen ze de volgende ochtend nog steeds op 3 poten was ben ik de dierenarts gaan bellen en bleek het dus die verrekte kniebanden te zijn.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai gaat dood van een halsband.
De allereerste keer dat ik hem een halsband om deed ging hij zitten... met z'n oogjes draaien... en liet zich vallen... om vervolgens doodstil te blijven liggen.
Ik schrok me kapot! :O: Dacht minstens dat ik die halsband veel te strak gedaan had en dat hij aan het stikken was.
Snel halsband af gedaan... meneer stond op.. schudde zich uit.. en liep weg. :S:

Nog steeds, halsbanden zijn stom. Ogen wegdraaien, verstoppen.. dood gaan.

Nu had ik voor Kai een halsbandje besteld bij "heal your dog", met een edelsteentje. Kom op. Dat is een gevlochten touwtje. Dat zou goed moeten gaan..
Niet dus. Halsband = dood. :19:
Stug even volgehouden.. maar toen kwamen we op het punt dat hij als een schaduw door het huis kroop, van kast naar tafel en van tafel naar bank..
Steentje maar aan z'n tuigje gehangen. Dat drama is het me allemaal niet waard...

Maar... drama maken? Ja. dat kan hij...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Haha!
Murdock is juist heel hard voor zichzelf, laatst liep hij een beetje mank omdat hij zich had verstapt, maar hij wilde nog wel spelen.
Ik daarentegen, was doodsbenauwd en dacht op z'n minst dat hij zijn poot had gebroken :schrik:

Bij ons, ben ik dus de dramaqueen ;)
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Hier is geen van beide een dramaqueen, soms lopen ze hier zo hard tegen elkaar dat je het echt hoort "kraken" en dan spelen ze nog lustig verder. Als ze echt iets voor hebben, dan komen ze het altijd even laten zien maar daar komt geen gegil aan te pas.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hier toch echt alleen omgekeerd, alleen krijsen als het nodig is. Toen ik haar verkeerd oppakte toen ze d'r poot brak, kwam er toch een gebrul uit :schrik: Verder heeft ze al een paar keer een gescheurd voetzooltje gehad (waarbij 1x aan zee, lekker met dat zoute water :schrik: ), d'r tanden door d'r lip gehad door een verkeerde sprong en een afgebroken nageltje gehad, maar niks :mrgreen: Ik voel de pijn meer dan zij, waarschijnlijk.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie zet het op een gillen als je aan haar staart zit. Hoeft niet eens pijn te doen, aanraken = krijsen als een gek. En daarna hoeft de dader maar naar haar te wijzen of ze loopt al weg. Ik mag er als enige aan zitten zonder dat de wereld vergaat.

Ze piept echt makkelijk. Als ze tijdens het schapendrijven haar poezelige teentje stoot aan een takje bijvoorbeeld. Tot zover harde werkhond.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Domor schreef:Kleine Boris is kleinzerig, maar op zich niet aanstellerig.

.
Kailen is precies andersom: hij is niet kleinzerig, maar wel een ongelofelijke aansteller :schrik:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Nee, als ik Bailey zou horen mag ik me zorgen gaan maken. Laatst liep mevrouw een beetje raar, en tilde op een gegeven moment haar pootje toch maar even op. Of ik dan toch die dikke doorn maar even tussen haar voetzolen weg wou halen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ri@nne schreef:Kai gaat dood van een halsband.
De allereerste keer dat ik hem een halsband om deed ging hij zitten... met z'n oogjes draaien... en liet zich vallen... om vervolgens doodstil te blijven liggen.
Ik schrok me kapot! :O: Dacht minstens dat ik die halsband veel te strak gedaan had en dat hij aan het stikken was.
Snel halsband af gedaan... meneer stond op.. schudde zich uit.. en liep weg. :S:

Nog steeds, halsbanden zijn stom. Ogen wegdraaien, verstoppen.. dood gaan.

Nu had ik voor Kai een halsbandje besteld bij "heal your dog", met een edelsteentje. Kom op. Dat is een gevlochten touwtje. Dat zou goed moeten gaan..
Niet dus. Halsband = dood. :19:
Stug even volgehouden.. maar toen kwamen we op het punt dat hij als een schaduw door het huis kroop, van kast naar tafel en van tafel naar bank..
Steentje maar aan z'n tuigje gehangen. Dat drama is het me allemaal niet waard...

Maar... drama maken? Ja. dat kan hij...
:80: :80: dat is wel heel erg :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar goed, ik begrijp dat teven er dus ook wat van kunnen. Ik dacht dat het voorbehouden was aan reuen :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Jup, is niet geslachtsgebonden.

Dat van dat halsbandje herken ik wel. Ninthe heeft nog altijd dat ze zich ter aarde stort als ze een halsbandje of tuigje (laten we maar niet beginnen over een gentle leader) omkrijgt. Dat is na een minuut of wat wel weer over, of als we de deur uitstappen, maar het blijft een soort van lachwekkend. Ze heeft het ook weken (wel een week of 6) volgehouden om iedere keer aan haar halsbandje te krabben, dat terwijl ze hem 12/7 omhad als pup.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Mijn mechel reu heeft een naam bij de dierenarts...hij gilt al als de da eraan komt. Wordt alleen stil als hij een koekje krijg. Maar is dat door geslikt dan begint het weer. Andere patienten kijken altijd verbaasd als ik vervolgens een flinke mechel reu naar buiten kom lopen. :80:

Mijn teef daarintegen hoor je nooit, ook niet als ze echt pijn heeft of de da haar echt pijn doet ofzo. Maar o wee als ik haar per ongeluk pijn doe(op de poot ga staan ofzo). Dan is het piepen, pootje optillen, lepselen enz.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Pukie is bikkelhard voor zichzelf, heel vervelend want een tijdje geleden had ze een giga ontsteking in haar oksel en eigenlijk viel het me alleen maar op dat er iets was omdat ze licht anders liep dan normaal. Na uitgebreide controle voelde ik een grote bult in haar oksel en konden we meteen richting da.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nee niets geen piep, van de zomer liep madam door de kamer een bloedspoor achter haar, nagel volledig afgebroken zag er echt naar uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”