Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Met twee katten en binnenkort een hond staat onze kleine keuken vol met voer- en drinkbakjes. Een hobby fanatiekeling als ik ziet dat als een goede reden om weer iets nieuws te maken. Na Pinterest te hebben afgestruind kwam ik leuke eetkastjes tegen waarbij de bakken van de katten hoog op een kast stonden en er in de kast ruimte was gemaakt voor hondenbakken.
Dus ik haalde een tweedehands kastje van mp en dit is het resultaat.
Ik zoek ook iets zodat de kattenbrokjes hier ook hondveilig staan. Probleem is dat poes Lara niet zo hoog springt, dus dat wordt iets van een kastje met een poortje waar de katten doorheen kunnen en Otto niet.
Ik vind het hele gebeuren wel wat optimistisch eigenlijk. Kattenbrokjes direct boven het hondenvoer waar, als ik het goed inschat, die hond zo met z'n snufferd bovenop kan springen. Ik ben benieuwd hoe leuk die katten dat gaan vinden. Maar ik hoop voor jou dat het allemaal werkt, het ziet er wel erg mooi uit!
Punzel schreef:Ik vind het hele gebeuren wel wat optimistisch eigenlijk. Kattenbrokjes direct boven het hondenvoer waar, als ik het goed inschat, die hond zo met z'n snufferd bovenop kan springen. Ik ben benieuwd hoe leuk die katten dat gaan vinden. Maar ik hoop voor jou dat het allemaal werkt, het ziet er wel erg mooi uit!
Heel leuk!
Ben ook wel benieuwd hoe lang de glazen bakken blijven. Nu zijn ze nog mooi schoon
mosquito1980 schreef:
Punzel schreef:Ik vind het hele gebeuren wel wat optimistisch eigenlijk. Kattenbrokjes direct boven het hondenvoer waar, als ik het goed inschat, die hond zo met z'n snufferd bovenop kan springen. Ik ben benieuwd hoe leuk die katten dat gaan vinden. Maar ik hoop voor jou dat het allemaal werkt, het ziet er wel erg mooi uit!
Ik ben niet zo bezorgd dat de honden de kattenbrokken opeet. Mijn katten zitten op een vrij strict voedingsschema om obesitas te voorkomen dus ze krijgen driemaal per dag een afgewogen hoeveelheid brokjes die ze ook direct opeten. Geen onbeperkte brokjes dus. En mijn katers laten zich echt niet de kaas -of in dit geval de brokken- van het brood eten.
We hebben ook "gewoon" een standaard met voerbakken voor de pup zodat hij zich daarop lekker mag uitleven en gaan misschien de glazenbakken gebruiken over een aantal maanden.
Gewoon even kijken hoe het gaat dus maar we hebben altijd wat achter de hand mocht het idee niet slagen.
De bakjes staan niet los op de kast maar vallen daar een stukje in. Ze komen van dit eetcombinatie dingetje.
Dus die kunnen niet vallen maar ik hou de waarschuwing zeker in de gedachten en kijk even hoe het de komende weken gaat met de katten en de bakjes (voordat de hond er is natuurlijk).
Plastic en ijzer (roestvrijstale bakken e.d.) probeer ik zoveel mogelijk te beperkingen. Niet alleen in de voerbakken maar ook in speeltjes omdat één van mijn katten allergisch is voor plastic/roest (ben er nooit achter gekomen welke van de twee precies) en daarom is er zoveel mogelijk in huis van keramiek/glas. Vandaar ook dat ik t.z.t. die ijzeren standaard liever niet meer gebruik en zo snel mogelijk over ga op keramiek/glas. Die standaard vond ik in het begin wel heel handig omdat hij verstelbaar is en stevig, maar ik zou hem in de toekomst wel graag willen vervangen.
Beetje nieuwsgierige hond duwt dat er zo van af. Maar goed, wie weet is het geen probleem.
Hier zijn ze niet zo netjes. De katers slingeren bakjes alle kanten op, maken er een waterballet van of drukken broerlief met de kop in het voer
Heb er ook één die allergisch is, voor alles behalve kunststof op basis van bamboevezel.
Becobowls zijn er in leuke kleurtjes en de snorharen komen niet tegen de rand van het bakje.
Wat een goed alternatief die becobowls, wellicht dat mijn kater daar weet niet allergisch voor is. Mijn kater heeft vooral last van uitslag rondom zijn bekje, nergens anders op het lichaam. Met dierenarts overlegd en wilde eigenlijk aan een eliminatiedieet beginnen maar toen kreeg ik van iemand de tip van het plastic/ijzer en sindsdien heeft hij nergens meer last van.
Maar ik hou zeker in de gaten dat het veilig blijft voor kat en hond. Als ik creatief genoeg ben zo'n kastje in elkaar zetten kan ik vast ook een creatieve oplossing verzinnen mochten de bakjes een probleem gaan vormen.
Aelynn schreef:Wat een goed alternatief die becobowls, wellicht dat mijn kater daar weet niet allergisch voor is. Mijn kater heeft vooral last van uitslag rondom zijn bekje, nergens anders op het lichaam. Met dierenarts overlegd en wilde eigenlijk aan een eliminatiedieet beginnen maar toen kreeg ik van iemand de tip van het plastic/ijzer en sindsdien heeft hij nergens meer last van.
Maar ik hou zeker in de gaten dat het veilig blijft voor kat en hond. Als ik creatief genoeg ben zo'n kastje in elkaar zetten kan ik vast ook een creatieve oplossing verzinnen mochten de bakjes een probleem gaan vormen.
Gelijk heb je.
Dat had toontje inderdaad ook. Bekje vol open uitslag en vervolgens zwart van de korstjes. Verder helemaal niets raars.
Na de grote bakjes eliminatie bleek hij van dat bamboespul dus geen last te hebben
Was ook al bang dat hij een voedselallergie had; ze eten hier gedeeltelijk vers en zou niet weten welke diersoort hij wel lust, maar nog niet eerder heeft gehad.
stelletje zeikerds allemaal Super leuk gedaan en prachtig uitgevoerd!! eventuele praktische problemen die wellicht ontstaan los jij heus wel op, je bent duidelijk handig zat!
[Sandra] schreef:Ik zoek ook iets zodat de kattenbrokjes hier ook hondveilig staan. Probleem is dat poes Lara niet zo hoog springt, dus dat wordt iets van een kastje met een poortje waar de katten doorheen kunnen en Otto niet.
Een gat onderin een kastje maken en dan het bakje erin zetten. Vriendin van me heeft dat zo en dat werkt prima. Ze heeft de kattenbak er ook in (verdieping lager) want anders luncht de hond daar weer mee
[Sandra] schreef:Ik zoek ook iets zodat de kattenbrokjes hier ook hondveilig staan. Probleem is dat poes Lara niet zo hoog springt, dus dat wordt iets van een kastje met een poortje waar de katten doorheen kunnen en Otto niet.
Een gat onderin een kastje maken en dan het bakje erin zetten. Vriendin van me heeft dat zo en dat werkt prima. Ze heeft de kattenbak er ook in (verdieping lager) want anders luncht de hond daar weer mee
De oplossing bleek heel eenvoudig: Otto springt niet vanaf het gladde laminaat op mijn bed (waar een vrij gladde sprei op ligt). Lara springt daar wel op, dus zet ik nu een bak kattenbrokjes op bed
Overdag dan. En 's nachts toch maar op een Otto-veilig plekje.