Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in de auto.
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hond in de auto.
Normaal blijft mijn stuiterbal Gimmick altijd thuis als wij aan het werk zijn.
Maar op de dagen dat mijn schoonmoeder oppast op de kinderen vertrouw ik het van geen kant om Gimmick thuis te laten.
Zij volgt helaas mijn aanwijzingen niet op en laat haar gewoon los door huis lopen.
Ze heeft 0 overwicht op haar en aangezien Gimmick extreem waaks is geworden richting "vreemden" in huis kan ik het risico niet lopen om haar thuis te laten.
Verder heeft ze natuurlijk nog het "kleine" puntje dat ze niet los kan lopen en ik onder geen voorwaarde wil dat ze op straat loopt zonder dat iemand haar te pakken kan krijgen.
Dus moet ze wel met mij mee. Helaas kan ze niet mee naar binnen omdat ik in een hoog beveiligde omgeving werk en hier geen juiste plek is voor honden.
Ze ligt dus in de kennel achter in de auto.
In mijn pauze loop of fiets ik een flink eind met haar.
Prima geregeld zo.
Maar nu zit ik met de temperaturen. Gimmick heeft natuurlijk maar een dun vachtje.
Ik heb haar achter in de auto liggen met een ventlock systeem aan de achterklep zodat de klep iets open staat maar wel op slot zit.
Het tussenschot uit de kennel dus ze heeft de volledige breedte van de kennel, een vetbed, fleechedekens en een mandje erin staan.
Maar wanneer is het verantwoordelijk genoeg om geen ventlock te gebruiken maar de auto gewoon dicht te houden?
Of kan de ventlock er gewoon tussen blijven?
Ik heb eigenlijk nooit (meer) een hond langere tijd in de auto liggen dus ben een beetje onzeker of ze het niet te koud zal krijgen.
Met deze temperaturen zal het wel mee vallen maar het gaat natuurlijk dalen.
Er zijn hier vast mensen die hun hond wel eens langere tijd in de auto hebben liggen en mij willen vertellen hoe hun het doen.
Maar op de dagen dat mijn schoonmoeder oppast op de kinderen vertrouw ik het van geen kant om Gimmick thuis te laten.
Zij volgt helaas mijn aanwijzingen niet op en laat haar gewoon los door huis lopen.
Ze heeft 0 overwicht op haar en aangezien Gimmick extreem waaks is geworden richting "vreemden" in huis kan ik het risico niet lopen om haar thuis te laten.
Verder heeft ze natuurlijk nog het "kleine" puntje dat ze niet los kan lopen en ik onder geen voorwaarde wil dat ze op straat loopt zonder dat iemand haar te pakken kan krijgen.
Dus moet ze wel met mij mee. Helaas kan ze niet mee naar binnen omdat ik in een hoog beveiligde omgeving werk en hier geen juiste plek is voor honden.
Ze ligt dus in de kennel achter in de auto.
In mijn pauze loop of fiets ik een flink eind met haar.
Prima geregeld zo.
Maar nu zit ik met de temperaturen. Gimmick heeft natuurlijk maar een dun vachtje.
Ik heb haar achter in de auto liggen met een ventlock systeem aan de achterklep zodat de klep iets open staat maar wel op slot zit.
Het tussenschot uit de kennel dus ze heeft de volledige breedte van de kennel, een vetbed, fleechedekens en een mandje erin staan.
Maar wanneer is het verantwoordelijk genoeg om geen ventlock te gebruiken maar de auto gewoon dicht te houden?
Of kan de ventlock er gewoon tussen blijven?
Ik heb eigenlijk nooit (meer) een hond langere tijd in de auto liggen dus ben een beetje onzeker of ze het niet te koud zal krijgen.
Met deze temperaturen zal het wel mee vallen maar het gaat natuurlijk dalen.
Er zijn hier vast mensen die hun hond wel eens langere tijd in de auto hebben liggen en mij willen vertellen hoe hun het doen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Hond in de auto.
Wel je kinderen aan iemand toevertrouwen maar niet je hond.
Leg je haar toch gewoon in haar bench in slaapkamer met deur op de knip.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gimmick
- Zeer actief
ja wel de kinderen inderdaad.bouvierpoedel schreef:Wel je kinderen aan iemand toevertrouwen maar niet je hond.
Sommige mensen zijn nu eenmaal beter met kinderen dan met honden.
En ik wil absoluut niet dat Gimmick een kans krijgt om buiten op straat te lopen alleen
en daarnaast is dit maar 1x per week hooguit vaak zelfs maar 1x per 2 weken. We hebben het niet over iedere dag 5 dagen in de week.
In de bench neer leggen hebben we in het begin gedaan echter zit ze dan even te piepen en dan laat mijn schoonmoeder haar dus wel uit de bench. Ze bedoeld het harstikke goed maar ziet niet in wat voor risico's het heeft en hoe wij de hele dag sluizen, deuren op slot draaien omdat de jongste deuren kan openen sinds een paar weken etc. etc. etc.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik denk dat het eerst wel zo kan maar als het echt gaat vriezen zou je een jasje aan kunnen doen. Dan blijft ze lekker warm. Voor 1 keer per week of 2 weken lijkt me dit niet een ramp voor de hond. Als het elke dag was dan was het een ander verhaal.

- Hylos
- Zeer actief
Voor Xavi heb ik een vestje van fleece laten maken, hij heeft het s nachts binnen zelfs koud.
Lekker warm en zacht

Lekker warm en zacht

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Biet en Bobo gingen dagelijks met mij mee in de auto, zomer en winter.
Nu heeft een Landcruiser 2 ventilatiegaten aan de zijkanten en liet ik ook de portierraampjes op een kier voor de frisse lucht.
Voor de warmte had ik schapenvachten (: isoleren echt perfect tegen optrekkende kou) en dekens achterin liggen.
Nu heeft een Landcruiser 2 ventilatiegaten aan de zijkanten en liet ik ook de portierraampjes op een kier voor de frisse lucht.
Voor de warmte had ik schapenvachten (: isoleren echt perfect tegen optrekkende kou) en dekens achterin liggen.
Wiel
- runninggirl
- Zeer actief
Ooh wat snoezig. Bij wie heb je het laten maken?
- Hylos
- Zeer actief
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Ik doe het in ieder geval niet meer. Mijn honden had ik een keer mee tijdens een vergadering, hooguit 2 uurtjes. Daarna wilde ik met ze op stap, daarom had ik ze mee. Na een tijdje werd mijn kenteken omgeroepen over de intercom van de ROC waar ik werk
Dr zijn dus toch overbezorgde mensen die zich er tegenaan lopen te bemoeien.
Ik doe het in ieder geval niet meer. Mijn honden had ik een keer mee tijdens een vergadering, hooguit 2 uurtjes. Daarna wilde ik met ze op stap, daarom had ik ze mee. Na een tijdje werd mijn kenteken omgeroepen over de intercom van de ROC waar ik werk

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan moeten ze zich wel aan die afspraken houden...Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
[...]
Lijkt me dus niet haalbaar in dit gevalGimmick schreef:Normaal blijft mijn stuiterbal Gimmick altijd thuis als wij aan het werk zijn.
[...]
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou haar een fleece jas/pyjama aantrekken inderdaad.
rita had er ook een voor 's nachts in de winter, omdat het op de slaapkamer dan echt steenkoud was en haar artrosebotjes daar niet zo goed tegen konden.
hielp prima.
oh en je hebt groot gelijk dat je geen risico neemt hoor!
rita had er ook een voor 's nachts in de winter, omdat het op de slaapkamer dan echt steenkoud was en haar artrosebotjes daar niet zo goed tegen konden.
hielp prima.
oh en je hebt groot gelijk dat je geen risico neemt hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Waarom dat? Niet anders dan in een warme kennel of afgezet stuk in huis.
Kan het me met een hond met zo'n specifieke gebruiksaanwijzing heel goed voorstellen.
Daar moet je zin in hebben en dat moet in je systeem verankert zitten.
Zou haar ook een pyjama aantrekken, en evt nog een eenpersoonsdekbed waar ze in kan kruipen, of zo'n windhonden slaapzakje.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Moeders denken het toch nog steeds beter te weten, ook als kind volwassen en ook al lang moeder.Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
De goede afspraken werken niet zoals TS schrijft..
Ik denk dat het moet kunnen, voldoende dekens waar ze zich in kan nestelen, een schapenvacht is idd lekker warm, misschien een oude slaapzak. Daar krijgt een hond niks van.
Mijn honden zitten regelmatig in de auto, raampjes op een kier en een paar dekens op de achterbank. Daar zitten ze zelfs liever dan alleen thuis. Al hebben ze van zichzelf een aardig dikke vacht, net een rondje fietsen was al haast te warm voor ze.. En de mensen die zich er mee bemoeien bedank ik en leg ik het uit.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Hylos
- Zeer actief
Een vriendin van mij haar hond kan niet alleen thuis blijven, die blaft de hele boel bij elkaar. Maar de auto is zijn vertrouwde plekje, daar gaat hij lekker ontspannen liggen. Ik zie het probleem ook niet zo, lijkt me juist een prima oplossing. Alleen als de zon schijnt of het warm wordt is het wat lastiger

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ze zichzelf kan toedekken dan flink veel dekens bij haar leggen, als ze dat niet kan dan lijkt me een jasje een goede optie. Persoonlijk zou ik dan gaan voor een jasje dat echt tot aan de staartaanzet gaat, ook als ze ligt. Lais heeft als 'pyjama' een jas die net een maatje groter is dan 'precies pas' en dat maakt dat ze helemaal bedekt is (t/m de staartaanzet en ook de dijen), ook als ze op een rolletje ligt.
-
Sterre
Als de hond er geen probleem mee heeft om in de auto te blijven is het toch niet erg? Ik vind het heel verstandig om geen risico te nemen.dagmar88 schreef:Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Waarom dat? Niet anders dan in een warme kennel of afgezet stuk in huis.
Kan het me met een hond met zo'n specifieke gebruiksaanwijzing heel goed voorstellen.
Daar moet je zin in hebben en dat moet in je systeem verankert zitten.
Zou haar ook een pyjama aantrekken, en evt nog een eenpersoonsdekbed waar ze in kan kruipen, of zo'n windhonden slaapzakje.
Ik denk trouwens niet dat het nu nodig is om het ventlock systeem open te zetten? Lijkt me inderdaad wel koud worden voor Gimmick. Of misschien tussendoor een uurtje open zetten en dan weer dicht?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
WhaaaaaaValerie schreef:http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 36390.aspx
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik ook! Vond ze idd vaak te duur of niet voldoen. Mies' maat was wel verkrijgbaar en direct besteldZamunda schreef:WhaaaaaaValerie schreef:http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 36390.aspx![]()
! Ik zoek al heel lang naar zoiets, althans, ik had het wel gevonden (Cozy Cave) maar dat vond ik toch wel heel erg prijzig (honderdnogwat euro). Nu een betaalbaar alternatief
! Alleen jammer dat ie uitverkocht is in maat 90 (ga even een mailtje eraan wagen)
.
Ik zocht het zelf ook voor voornamelijk de auto. Met training zit ze vaak in de auto tussendoor en krijgt het dan aardig koud met vrieskou. Jasje aan werkte niet zo prettig want die korte teckelpoten krijgt ze ín het borststuk gevouwen als ze lag. Dan donderde ze vervolgens van de stoel af enzo als ze overeind wilde komen, beetje zielig
Dank dank namens Mies dus ook (denk ik)
Edit, on topic: Ik zou idd vooral zorgen voor goede isolatie. kranten onder haar voor optrekkende koude en lekker veel warms waar ze in/onder kan kruipen. Mss zelfs stro of in repen geknipte oude fleece dekens? Evt een voorraampje op een kiertje ipv de achterklep die in haar buurt is? Een luchtstroom zal haar eerder doen afkoelen idd.
Mijn ervaring is wel dat je snel genoeg merkt als het onprettig wordt. Rillen, stram, koude oren, etc. Dat is oncomfortabel maar met voldoende dekens enzo niet direct gevaarlijk itt hitte denk ik. Mies heeft ook een dun vachtje. Op haar borst en buik zie je zelfs haar huid omdat er geen ondervacht lijkt te zitten. Ik houd haar om die reden ietjes dikker in de winter, scheelt ontzettend veel met rillen als ze ook nat is.
- Gimmick
- Zeer actief
Gimmick ligt gewoon te slapen als ik er niet bij ben.Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Ik doe het in ieder geval niet meer. Mijn honden had ik een keer mee tijdens een vergadering, hooguit 2 uurtjes. Daarna wilde ik met ze op stap, daarom had ik ze mee. Na een tijdje werd mijn kenteken omgeroepen over de intercom van de ROC waar ik werkDr zijn dus toch overbezorgde mensen die zich er tegenaan lopen te bemoeien.
Ik zet de auto op het stilste gedeelte van de parkeerplaats met de kont van de auto tegen de bosjes aan geparkeerd dus ze heeft ook heel weinig prikkels van buiten af.
De afspraken werken juist niet thuis. Gimmick is nu eenmaal een hond waar je rekening mee moet houden en die een bepaald risico met zich mee draagt.
Ik zit nu rustiger op mijn werk als ze in de kofferbak ligt dan wanneer ik haar thuis laat en ik twijfel of het goed komt.
Wat als ze wel ontsnapt en ze grijpt een ander dier?
Dan is het ook niet goed en had ik betere voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
Dus de keren dat mijn schoonmoeder oppast gaat ze lekker met mij mee.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik ga straks naar Ranzijn, ik geef wel een gil als ze hier nog liggenZamunda schreef:WhaaaaaaValerie schreef:http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 36390.aspx![]()
! Ik zoek al heel lang naar zoiets, althans, ik had het wel gevonden (Cozy Cave) maar dat vond ik toch wel heel erg prijzig (honderdnogwat euro). Nu een betaalbaar alternatief
! Alleen jammer dat ie uitverkocht is in maat 90 (ga even een mailtje eraan wagen)
.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat vind ik weer bemoeienis. Bij mn vorige werkgever gingen ze hier gewoon dagelijks mee, en bleven ze dus in de autokooien. Nooit problemen gehad.Paisley schreef:Ik vind t raar om je hond mee te nemen naar je werk en hem in de auto te laten. Je kunt toch ook gewoon goede afspraken thuis maken?
Ik doe het in ieder geval niet meer. Mijn honden had ik een keer mee tijdens een vergadering, hooguit 2 uurtjes. Daarna wilde ik met ze op stap, daarom had ik ze mee. Na een tijdje werd mijn kenteken omgeroepen over de intercom van de ROC waar ik werkDr zijn dus toch overbezorgde mensen die zich er tegenaan lopen te bemoeien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Overigens liggen ze hier zomer en winter in de auto dus dat is geen probleem.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heb Fangio heel lang meegenomen in de auto. Die kon, na mijn verhuizing, niet meer alleen thuisblijven. Hij was gek op de auto dus was die keuze snel gemaakt. Mijn auto stond wel op een afgesloten en beveiligd terrein naast het gebouw waar ik zat. In de winterperiode had ik een aantal fleece dekens erbij en hij kroop daar lekker in. Tegen de tijd dat het echt warm werd was hij wel gewend om weer thuis te blijven. En op andere warmere dagen stond de auto in de schaduw en mocht hij zelfs mee het gebouw in;).

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
Zeker met dit weer zou ik het geen probleem vinden, misschien inderdaad een jas/fleece aandoen maar voor de rest zou ik er geen probleem van maken als Gimmick het fijn vind. Ben je zelf ook meer op je gemak.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik neem ze ook mee in de auto hoor, als ik nachtdienst heb. Dan kan ik ze tussendoor uitlaten.
Begin dit jaar had Layla er ook moeite mee alleen te blijven, dus toen had ik haar vrij veel mee. Sinds de komst van Didge gaat het alleen zijn weer prima.
Begin dit jaar had Layla er ook moeite mee alleen te blijven, dus toen had ik haar vrij veel mee. Sinds de komst van Didge gaat het alleen zijn weer prima.

-
Lemuria
Ik ben ook nu al bezig met fleecedekentjes, anders overleeft ze het niet. Dat kussen is wel een goeie, kan Gimmick daar lekker inkruipen
Eventueel zelfs een kruik erin leggen als hij dat niet kapot bijt?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oh die zou Apple ook lekker vinden voor onder het bed!Valerie schreef:Ik ga straks naar Ranzijn, ik geef wel een gil als ze hier nog liggenZamunda schreef:WhaaaaaaValerie schreef:http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 36390.aspx![]()
.
Ik zou met een stokhaar hond niet zo gauw bang zijn voor kou. Tenzij het echt - 10 is.
Maar met zo'n kort vachtje is het wel handig om wat extra dekens te hebben.
Een oud dekbed is ook een idee.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik zal idd even een dekbed halen voor haar. We hebben vanmiddag lekker ee half uur gefietst samen. Daarna uitlopen even wat drinken en weer terug in de auto.
De auto staat op een parkeerterrein met camera bewaking en de beveiliging houd de auto ook extra in de gaten dat is het voordeel van werken in een zwaar beveiligde omgeving.
Collega van de beveiliging heeft zijn honden ook vaak mee en hij kinkt direct ff bij Gimmick binnen als hij bij zijn duo gaat kijken.
Hij kan namelijk iets makkelijker naar buiten dan ik dat kan.
Gimmick vind het ook echt heel fijn als ik haar mee neem.
De auto staat op een parkeerterrein met camera bewaking en de beveiliging houd de auto ook extra in de gaten dat is het voordeel van werken in een zwaar beveiligde omgeving.
Collega van de beveiliging heeft zijn honden ook vaak mee en hij kinkt direct ff bij Gimmick binnen als hij bij zijn duo gaat kijken.
Hij kan namelijk iets makkelijker naar buiten dan ik dat kan.
Gimmick vind het ook echt heel fijn als ik haar mee neem.