Amy lekt urine. Doordat ze gesteriliseerd is, is de sluitspier van de blaas niet meer optimaal.
Nu kreeg ik van de dierenarts medicatie, Eunurace, mee. Dat middel hielp goed, maar de bijwerkingen zijn niet misselijk. Is erg slecht voor het hart en Amy werd nóg nerveuzer dan ze al was. Veel hijgen in rust en onrustig in huis. Ik kwam erachter dat dat bijwerkingen van dat medicijn zijn toen ik de bijsluiter op internet las.
Nu had ik gelezen dat het supplement Silicium (kiezelzuur) een gunstige uitwerking zou hebben op die sluitspier. Heb pillen gevonden speciaal voor honden, maar die waren erg duur. Toen ben ik voor een alternatief gegaan : Silica van Solgar. oa te koop bij de Ekoplaza en te bestellen op internet. Kost rond de 21,- voor 100 capsules en je geeft er één per dag. Zitten geen onnodige toevoegingen in. Capsule kun je openmaken en poeder door het eten doen. Sinds ik dat aan Amy geef, is het lekken zo goed als over.
Ook had Amy een tijd geleden blaasgruis (struviet) en haar urine was niet zuur genoeg. Ik kreeg een dure pasta vol suikers mee. Dat zou het enige zijn wat hielp. Of een speciale dieetbrok.
Ik heb in plaats van die pasta Urologist Aid van Sensipharm besteld en gegeven samen met het voer wat ze altijd al kreeg (kvv+ Orijen) en 1,5 week later bleek de urine helemaal schoon en de zuurgraad perfect.
Ik controleer de zuurgraad nu zelf regelmatig met teststaafjes voor aquariumwater. En toevallig hebben we ook een microscoop die sterk genoeg is om de evt. kristallen in urine te kunnen zien.
Scheelt me weer 22,- per uitgebreid urineonderzoek.
Dit wilde ik graag even delen zodat anderen misschien iets kunnen hebben aan deze informatie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Natuurlijke oplossing gevonden incontinentie en struviet
Moderator: moderatorteam
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Natuurlijke oplossing gevonden incontinentie en struviet
Bedankt voor de tip. Maar was het bij jouw hond druppels lekken of hele plassen?
Luna is ook zo incontinent als de pest, maar met medicatie goed te doen. ( wel andere dan die jij kreeg, kom er even niet op wat ik heb)
Als zij sliep, gutste het plas er gewoon uit.. En dan zat ik met een hond die rillerig was ( ik heb in huis geplast ohhh neee.. Aaah, zo sneu) en ónder de pis zat. Ook als wij wakker werden en zij werd wakker en rekte zich uit, kwam het plas er gewoon uit. Geen druppels, maar gewoon de volledige blaasinhoud. Voor de hond heel vervelend en voor ons ook.
Ik zou het wel willen proberen, maar denk je dat het hiervoor ook werkt? Want als ik iets minder medicatie geef, is het eigenlijk al gelijk weer raak. Luna is een erg gevoelige hond, dus die is dan de hele dag uit haar doen omdat zij in huis heeft geplast. Erg sneu, want ze kan er niks aan doen. Maar ik vind die medicatie troep ook niet heel prettig, zeker gezien zij op leeftijd ( 13) is.. Bijwerkingen heeft zij nooit gehad, maar ja wellicht over een paar jaar wel..
Luna is ook zo incontinent als de pest, maar met medicatie goed te doen. ( wel andere dan die jij kreeg, kom er even niet op wat ik heb)
Als zij sliep, gutste het plas er gewoon uit.. En dan zat ik met een hond die rillerig was ( ik heb in huis geplast ohhh neee.. Aaah, zo sneu) en ónder de pis zat. Ook als wij wakker werden en zij werd wakker en rekte zich uit, kwam het plas er gewoon uit. Geen druppels, maar gewoon de volledige blaasinhoud. Voor de hond heel vervelend en voor ons ook.
Ik zou het wel willen proberen, maar denk je dat het hiervoor ook werkt? Want als ik iets minder medicatie geef, is het eigenlijk al gelijk weer raak. Luna is een erg gevoelige hond, dus die is dan de hele dag uit haar doen omdat zij in huis heeft geplast. Erg sneu, want ze kan er niks aan doen. Maar ik vind die medicatie troep ook niet heel prettig, zeker gezien zij op leeftijd ( 13) is.. Bijwerkingen heeft zij nooit gehad, maar ja wellicht over een paar jaar wel..
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Dat zou ook wat zijn voor het hondje van mijn ouders. Zij heeft een paar jaar geleden blaasstenen gehad (dmv operatie verwijderd). Ze krijgt nu een speciaal blikvoer omdat ze geen brokken verdraagt. Mijn ouders zouden haar graag ook eens kvv willen geven. Met deze capsules blijft haar urine dus zuur genoeg. Ik ga het ook eens proberen! 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Sientje
- Zeer actief
Erg fijn dat mensen wat aan deze tips hebben!
Misschien dat je in de ernstiger gevallen een halve capsule extra per dag geeft? Als ik het goed heb onthouden wordt een teveel gewoon weer uitgescheiden.
Ik zal wel even goed kijken hoe de dosering is in vergelijking met die dure tabletten voor honden en dan hier even delen hoeveel je van de Solgar Silica moet geven. Bij Amy werkt 1 capsule in ieder geval al goed.
Sulluna, Amy druppelt en verliest ook grotere plassen. Vooral wanneer ze diep in slaap is.
Misschien dat je in de ernstiger gevallen een halve capsule extra per dag geeft? Als ik het goed heb onthouden wordt een teveel gewoon weer uitgescheiden.
Ik zal wel even goed kijken hoe de dosering is in vergelijking met die dure tabletten voor honden en dan hier even delen hoeveel je van de Solgar Silica moet geven. Bij Amy werkt 1 capsule in ieder geval al goed.
Sulluna, Amy druppelt en verliest ook grotere plassen. Vooral wanneer ze diep in slaap is.

- Sientje
- Zeer actief
Hier een artikel bij die tabletten voor huisdieren over de werking van Silicium:
http://www.huisdierendokter.nl/incontinentie-hond.html
Hier een link naar de Solgar Vegetal Silica:
https://www.vitaminstore.eu/health/spec ... Gwod0lkBlg
Ik kan zelf de samenstelling niet goed vergelijken.
In de Solgar zit heermoes, maar dat is de goede soort en niet giftig voor honden (equisetum arvense)
Momenteel geef ik de Urologist van Sensepharm ook nog preventief tegen de struviet. Dus Amy krijgt beide. Misschien dat die combinatie het hem ook doet. Maar met alleen de Urologist blijft ze behoorlijk incontinent.
http://www.huisdierendokter.nl/incontinentie-hond.html
Hier een link naar de Solgar Vegetal Silica:
https://www.vitaminstore.eu/health/spec ... Gwod0lkBlg
Ik kan zelf de samenstelling niet goed vergelijken.
In de Solgar zit heermoes, maar dat is de goede soort en niet giftig voor honden (equisetum arvense)
Momenteel geef ik de Urologist van Sensepharm ook nog preventief tegen de struviet. Dus Amy krijgt beide. Misschien dat die combinatie het hem ook doet. Maar met alleen de Urologist blijft ze behoorlijk incontinent.