Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PHOTOS IN DE FOTOHOEK

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Re: help pups met de fles grootbrengen! ?

Ongelezen bericht door wilma23 »

Dubbel.
Laatst gewijzigd door wilma23 op 11 nov 2015 05:43, 1 keer totaal gewijzigd.
wilma23
Zeer actief

Mijn teef panza was een flinke tijd geleden loops. Alles verliep normaal achteraf beetje schijnzwanger en daarna gewoon haar ouwe hyperdepiepe zelf weer.
Tot de afgelopen dagen ik word wakker kijk naar haar en er hangen me toch een tepels onder en haal vulva helemaal opgezwollen, mijn man komt eraan komt Naast mij staan kijkt naar de hond en zegt nah die kan wel zwanger zijn.
Ja maar hoe dan het is te lang na haar loopsheid en de reu heeft helemaal geen Interesse gewoond ook ziet haar vulva eruit alsof ze zo moet be vallen.
Wij wachten de dag af maar niks aan de zijn nog op wandeling geweest en rennen en vliegen daar. Toen de dag er na alles nog meer geworden en haar buik toonde een inimieni bolling. Ik zei nou misschien had ze een stille loopsheid en is ze schijnzwanger echt alles wees erop ik had haar buik onderzocht geluisterd of ik extra hartslag kon horen, gevoeld of er Ontsluiting was maar niks er was alleen melk in de tepels. Wij naar de dierenarts en die kwam tot dezelfde conclusive alleen mijn man had een raar gevoel dus de dierenarts zegt ach weet je ik doe even een ultrasound gewoon gratis.maar hij en ik waren overtuigd dat er niks aan de hand was. Dus hij doet dat en letterijk onze mond viel open we telden 7 pups met hartslag alles erop en eraan. Nou zegt dat kan geen mastiff zijn die haar gedekt heeft de pups zijn te klein en ze ziet eruit alsof ze zo geboren gaan worden en ze heeft amper een buik ze was gewoon slank en fit.. Omdat ze geen Ontsluiting had dacht hij die nacht of de dag er na.
Dus wij naar huis en ik snel een puppy pen bestellen en alles klaar gemaakt.
We hebben de hele tuin afgezocht of er een gat was voor een klein hondje maar we konden niks vinden, en nog steeds snappen we het niet want onze reu toonde nooit Interesse en hij is echt de perfecte graadmeter. Ook sluiten wij met loopsheden de reu weg en zijn we zo strikt dat we het een extra week na de loopsheid nog gescheiden houden.
Anderhalf dag later heeft ze een gigantisch buik en verliest ze Dikke vlaaien zwart teerachtig spul slijmerige draden alles. Maar het stonk niet en ze had ook geen verhoging. Ze was ook vrolijk en alles. Wij naar de dierenarts racen en hij onderzoekt haar en zegt dat is de placenta ze maakt zich klaar om te bevallen. Maar hij zegt huh is dit dezelfde hond hoe kan ze in hemelsnaam zo gegroeid zijn.we hebben weer een ultrasound gedaan en zagen maar 5 pups.

We gaan naar huis en ze staat op van haar kussen in de gang en het bloed stroomt uit haar en ik zie haar letterlijk samentrekken alsof ze weeen heeft en de gang en de keuken lagen vol met helderrood bloed. Het was alsof we een slachtpartij hadden. Wij de dierenarts bellen waar we heen moeten ja zegt de receptionist hij belt zo terug. In middels was het bloeden gestopt en we wachten maar na 45min nog steeds geen telefoontje ik de praktijk bellen en ik krijg een noodnummer daar heen gebeld en van die kliniek neemt de dierenarts op en zegt oh das heel normaal hoor. Ik zeg nee ze verliest liters bloed oh zegt ie als je komt kost het zo en zoveel pond alleen als je al over de drempel stapt. Ik zeg nou en je moet mijn hond redden. Hij zegt kom maar over een paar uur het valt wel mee.
Ik weer een andere kliniek bellen en die dierenarts zegt gelijk komen nu.
We waren er binnen 20 min en echt de hele auto lag vol met bloed. We waren daar en gaven de dierenarts een snelle uitleggen we stonden daar alleen maar te huilen en het enige wat ik zei was save my dog save my dog my girl comes first focus on her.
Ze zijn 4,5 uur met haar bezig geweest en de dierenarts had 5 assistentes nodig om haar te helpen.
De baarmoeder was zo groot dat het niet op de tafal paste en twee assistentes moesten het vast houden.
Er waren 14 pups en de placenta's waren gescheurd en dat was gaan scheuren en eigenlijk gaan rotten, de paar pups die het zover hadden gered tot nu een paar daarvan waren ook de placenta's gescheurd en die pups waren gestorven en dan de laatste 5 daarvan zijn 2 gestorven tijdens de operatie omdat ze alles nodig hadden om mijn meisje te redden dus ze focusten pour op haar.
Het is een wonder dat ze het gered heeft en ze heeft zo gevochten de dag er na kregen we een telefonische update en of we aan het eind van de middag wouden komen als ze door de dag zou komen. Toen we daar aankwamen zei de dierenarts niet schrikken als je haar ziet want ze is 12 kilo afgevallen. En dat is veel voor een hond die 85kg woog.
Toen we daar binnenkwamen was ik zo geschokt van een gespierde grote hond lag daar een mager hoop je ellende en ze was zo blij ons te zien en ik gaf haar een dekentje met onze geur en die van haar beste maatje en toen viel ze in slaap. En we stonden daar maar te huilen en ik kon maar niet stoppen hun te bedanken ze hebben zo voor haar gevochten en die assistente sloeg haar armen om me heen en ik kon maar niet stoppen met huilen.
Er zijn 5 zakken met vloeistof elecktrolyden etc aan haar gegeven en een paar zakken bloed ze is de heleft van haar gewicht in bloed kwijtgeraakt.

Wij hebben dit nooit gewild we hadden een prachtige reu voor haar uitgezocht voor volgende loopsheid en we hadden gewoon graag een normaal nestje etc gewild. De vader is in mijn opinie te dicht in bloedlijnen maar de fokker van de vader zei dat het was toegestaan en ook vaak bewust word gedaan. Beide ouders hebben een geweldige stamboom ook qua gezondheid en alles maar het was gewoon niet hoe we wouden beginnen.

Ik moest dit kwijt het is een heel verhaal geworden maar het is en was zon ingrijpende situatie en dan sta je buiten met drie pups en je laat je geliefde hond achter en dan willen we zo graag knokken voor de pups want het zijn kleine levende wezentjes en je houd er toch gelijk van.
Kunnen jullie asjeblieft duimen voor beide want we zijn er nog niet en ik wil ze zo graag bij me houden.
Bedankt voor al jullie reacties en bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.

Excuses voor soms gekke woorden en taalfouten mijn tablet wil engels praten en wijzigt dingen soms vreemd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou dat was schrikken.

Wat een verhaal en lekkere dierenarts die zei dat het normaal was.

Sterkte.

Ik hoop dat het goed gaat met de pups en dat je teef er ook weer snel bovenop komt.

Heb je een iPad, dan moet je op dat bolletje wat op de wereldbol lijkt klikken dan typt hij weer Nederlands.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Wat een schrik. Wat een schande. Hoop dat ze het redden.

Fijn dat ze wat interesse lijkt te tonen voor nu.

Een bevriend fokker heeft ook een drama gehad met de bevalling waarbij de baarmoeder verwijderd is en de teef daarna nog 3x geopereerd is en diverse transfusies heeft gehad om er door te komen. Maar ook zij is volop melk gaan produceren. Al hadden ze een pleegmoeder voor de pups en waren die er niet eens meer bij.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat een drama! Ik hoop dat het goedkomt met de teef en de overgebleven pups. Sterkte!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn hemel, wat een drama!
Dus je hebt ook geen idee wat voor vader eraan te pas is gekomen, begrijp ik.

Schandalig echt, zo'n dierenarts, maar gelukkig dat ze het gered heeft.
Ik denk dat het verzorgen misschien wel vraagt van haar maar haar ook veel goed doet.
Heel veel sterkte, hopelijk knapt je teef snel op!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Godallemachtig, wat zul jij stuk zitten.

Onwijs fijn dat ze het gered heeft. Heel veel sterkte daar, met moeders en de kleintjes.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

:80:
Wat een schrik, jeetje, jij kan wel een dikke knuffel gebruiken.

Ik ga keihard duimen voor mama en pups!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jeetje wat een drama zeg...
Ik duim voor moeder en pups!
Is de vader nou achteraf wel bekend? (gezien je slot)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh meid, wat afschuwelijk :(
ik ga hard duimen voor je meisje en haar pups!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Apple schreef:Jeetje wat een drama zeg...
Ik duim voor moeder en pups!
Is de vader nou achteraf wel bekend? (gezien je slot)
Volgens mij ging dat om de reu die ze bij de volgende loopsheid had willen gebruiken, niet over de reu die haar nu gedekt heeft
wilma23
Zeer actief

Dank voor de lieve woorden en steun.
De reu is mijn volwassen reu, niet mijn jonge pup. Want 1 van de pups is zijn evenbeeld.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wat een nachtmerrie voor jullie n jullie teef. ik hoop dat de teef en de puppies het gaan redden.
ik heb kittens opgevangen van het asiel jarenlang. als ik kittens kreeg, kreeg 1 van mijn gesteriliseerde poezen spontaan melk. Kittens hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt. misschien zijn de wonderen toch niet de wereld uit en krijgt ze als nog melk.
ellen
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Wat een ellende

Hoe was het bij de da, en hoe gaat het nu met de pups?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een verhaal! Gelukkig heeft de moederhond het gered.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief

jome schreef:Wat een ellende

Hoe was het bij de da, en hoe gaat het nu met de pups?
De pups gaan erg goed vandaag en liggen bij de moeder en ons en daar door zijn ze zo tevreden dat ik steeds een hazeslaapje kan doen en dat helpt erg.
Panza had teveel pijn en ik kon niet meer pijnstiller krijgen dus we veranderen nu naar tramadol en kijken hoe dat gaat.
Zo vandaag gaat het goed en das wel erg fijn .
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Wat fijn!! Hopelijk zet het zo door
En gaat het met de pijn snel de betere kant op
wilma23
Zeer actief

Geen super Kwaliteit maar even snel gemaakt met de tablet

Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Wat een zorgen

Gelukkig gaat het de goede kant op Duimen staan omhoog
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jeetje, wat een ellende. Hopelijk gaat het nu de goede kant op en herstellen moeder en pups goed.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jezes wat een verhaal en wat een waardeloos stuk vreten van een dierenarts om je zo weg te wuiven alsof je 1 of andere overbezorgde idioot bent :kotz:

Ik ga hard duimen dat mams en d'r 3 pups het gaan redden, en veel sterkte voor jullie!
wilma23
Zeer actief

Dank voor de lieve berichten.
vandaag bij de dierenarts was panza boven wonder vrij goed, eigenlijk dacht de dierenarts dat ze weer een bloedtransufie moest maar dit was niet het geval.
We houden haar extreme rustig en de pups I geen nu dr hele dag bij haar en ik heb haar geleerd dat ze ze school moet maken en dat ze een pup weer terug moet halen als die weg kruipt en dat doet ze braaf.
2 pups doen het geweldig, pup 3 gaat goed met groeien is lichamelijk gezond maar ze heeft denken we zuurstof tekort geleden en dat kan voor aan vallen zorgen of raar onnatuurlijk gedrag. Met drie weken kunnen we het beter be kijken en dit doen we samen met de dierenarts en dan maken we een beslissing of dat ze kans heeft op een normaal leven.
zou mijn hart breken maar goed we proberen positief te zijn panza en pups hebben een grote engel op hun schouder.

De pups zien mij en man ook als ouder en some schreeuwen ze dan pakken we er eentje op en dan is het puur dat ze bij een van ons willen liggen, zo wonderlijk maar echt mooi.
Ben er helemaal wegvan ga kapot maar heb wel mooi mijn panza en prachtige pups
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

jemig wat een drama zeg,
fijn dat het weer beter gaat met mama.
Sterkte en succes!! :flower:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Potverdorie wat een lul van een man dat die zich nog dierenarts durft te noemen gelukkig voor jullie Panza is het voor wat betreft dierenarts wel goed gekomen en zijn jullie terecht gekomen bij een arts met wel een hart voor dieren. Ik ga keihard duimen voor jullie Panza en haar puppenkinders. En ik hoop dat jullie het op een gegeven moment ook weer een beetje achter jullie kunnen laten en weer rust in de tent krijgen. Beterschap voor je man en voor jou en jullie honden.P.s. De puppie`s zien er best gezond en goed gevoed uit nou ben ik een leek op dit gebied maar toch.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Jeetje wat een drama, duimen draaien voor Panza en de pups :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wilma23
Zeer actief

Dubbel
Laatst gewijzigd door wilma23 op 15 nov 2015 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
wilma23
Zeer actief

Re: help pups met de fles grootbrengen! ? FILMPJE !

Nou het was me 2 dagen wel weer zeg verstopping. Man wat een ellende eentje werd zo slecht dus spoed naar de dierenarts en die heeft ze alle drie weer opgelapt goed gezond verklaart en nu gaat het weer normaal.
Ik ben deze hele ervaring 10 jaar ouder en heb heel Wat bijgeleerd.

Maarrrr hier toch even een filmpje van voor het verstopping drama.
Ze groeien waar je bijstaat en zijn zo schattig ben er helemaal wijs mee.
moeder gaat heel goed ze knapt bovenverwachting snel op wat een sterk dier.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wilma23 schreef:Nou het was me 2 dagen wel weer zeg verstopping. Man wat een ellende eentje werd zo slecht dus spoed naar de dierenarts en die heeft ze alle drie weer opgelapt goed gezond verklaart en nu gaat het weer normaal.
Ik ben deze hele ervaring 10 jaar ouder en heb heel Wat bijgeleerd.
:ugh: Jemig, nou is het wel genoeg hoor.

Ik vind ze er goed uitzien, lekkere dikke molletjes :I:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tjonge, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg.
Maar wel een complimentje voor jullie inzet, ik hoop dat alle pupjes het goed blijven doen en moeders natuurlijk ook, dikke knuf van mij.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
wilma23
Zeer actief

Ptje schreef:Tjonge, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg.
Maar wel een complimentje voor jullie inzet, ik hoop dat alle pupjes het goed blijven doen en moeders natuurlijk ook, dikke knuf van mij.
Aw das lief :love:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”