Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Forum

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Het Forum

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik heb via dit forum 1 van mijn beste vriendinnen leren kennen en ook andere nieuwe vrienden gemaakt. Leuk om vrienden te hebben waarmee je lekker met de honden kunt wandelen en in de tussentijd bijkleppen :ok:
Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin

Ongelezen bericht door Crystalclear »

Het HF heeft me heel wat gezellige en leerzame uurtjes gebracht, lekker knus op de bank met een superlief maatje dat dan altijd naast me ligt :I:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tineke schreef:Ik vond Jan mijn man op het forum :engel:
En mij :engel: en indirect via het forum kwamen herplaatser Raffie en Biko op mijn pad. Ik zwerf hier al jaren. Best veel kennis opgedaan en aardig wat mensen in het echie leren kennen. En nu doe ik een stukje administratie van het forum.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari hebben we te danken aan het forum.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

alm@ schreef:
En mij :engel: en indirect via het forum kwamen herplaatser Raffie en Biko op mijn pad. Ik zwerf hier al jaren. Best veel kennis opgedaan en aardig wat mensen in het echie leren kennen. En nu doe ik een stukje administratie van het forum.
Ook jou ja , en daar ben ik nog elke dag blij mee met je vriendschap :J:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lemuria schreef:Ik heb geleerd dat rellen heerlijk zijn :mrgreen:
.
Ik wist wel dat je een rel del was :LOL:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:Ik heb geleerd dat rellen heerlijk zijn :mrgreen:
.
Ik wist wel dat je een rel del was :LOL:

Ik ben een subtiele rel-del :mann:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tineke schreef:
alm@ schreef:
Ook jou ja , en daar ben ik nog elke dag blij mee met je vriendschap :J:
Eensgelijks hoor :J: en nu geen geklef meer anders denkt men weer dat we een stelletje zijn :mrgreen:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Door dit forum heb ik een hoop geleerd, o.a. dat mijn eigen denkwijze ook een prima denkwijze is. Dat ik niet zo onzeker moet zijn over gedrag en/of opvoeding van honden.
- ik heb Dana door dit forum, dankzij BP die zo gastvrij was om mijn ex te laten zien dat poedels helemaal geen truttige opgeschoren honden zijn :lief: dus bij deze bedankt Kees!
- een aantal ontzettend gezellige wandelmaatjes ontmoet :E:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Hilde schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Hilde schreef:Volgens mijn moeder heb ik al mijn slechte manieren en denkwijzen van allerlei hondenmensen, oa dus van het forum :mrgreen:
Kennis maakt corrupt :mrgreen:. Of toch macht? Nope, kennis :mrgreen:
Nee, echt. Ik ben hier als vijftienjarige terecht gekomen en heb hier mensen leren kennen waardoor ik een andere kijk op het leven kreeg. Ik weet niet of openminded zijn in je zit of dat je het moet leren, maar ik dennk dat ik behoorlijk openminded ben en dat komt door mensen die ik hier ontmoet heb. En ik heb door hier ook meer zelfvertrouwen gekregen, hoewel het hier ook wel eens een flinke deuk heeft opgelopen :D Sommige mensen die ik via hier heb leren kennen zijn een (grote) rol gaan spelen in mijn leven en veel mensen hebben me geholpen bij van alles en nogwat. Daar ben ik echt dankbaar voor. En hoewel ik wel eens denk, ik stop er mee, einde tijdperk... Dan was even een of twee dagen niet inloggen genoeg om me te beseffen dat hier ook veel mooie, lieve en leerzame dingen gebeuren. En er zitten veel mensen met humor hier, dat vind ik ook heel leuk.
Wat zeg je dit mooi. Ik heb je 'opgroeien' hier niet meegekregen maar ik vind je overkomen als iemand met zelfinzicht en -reflectie. Ook in dit stukje. Het zijn eigenschappen waar ik veel waarde aan hecht :wink:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat een diepte allemaal :lol: mij brengt het tijdverdrijf :P
Afbeelding
Lemuria

Hoe dúrf je Het Heilige Forum zo oppervlakkig te betreden :hmmm: :hmmm:
Rebble
Zeer actief

Lemuria schreef:Hoe dúrf je Het Heilige Forum zo oppervlakkig te betreden :hmmm: :hmmm:
Lef, puur lef 8-)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lemuria schreef:Hoe dúrf je Het Heilige Forum zo oppervlakkig te betreden :hmmm: :hmmm:
nou weet je, door dit soort reacties waarmee mensen die wat anders denken over wat voor hen belangrijk is belachelijk gemaakt worden, is voor mij het plezier in het forum voor een groot deel verdwenen.
jammer, heel jammer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

renee-uk schreef:
nou weet je, door dit soort reacties waarmee mensen die wat anders denken over wat voor hen belangrijk is belachelijk gemaakt worden, is voor mij het plezier in het forum voor een groot deel verdwenen.
jammer, heel jammer.
Wat? Ik maakte een grapje...dat begreep Rebble (hopelijk) ook. Dat jij het als belachelijk-maken opvat, ligt toch echt bij jou in dezen, zo was het niet bedoeld :19:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb zojuist een bank geruild voor een wasmachine, via het forum.
Het is echt heel praktisch vaak :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief

renee-uk schreef:
jammer, heel jammer.
Aah kom op Reneé, we geinen wat, dat het voor mij puur tijdverdrijf is wil niet zeggen dat ik niet begrijp wat het voor een ander kan betekenen of dat ik niet meeleef met wat er aan narigheid of mooiigheid gebeurt op het forum of dat ik niet blij ben met reacties die ik krijg op het incidentele topic wat ik open. Zoals jij niet zo sociaal bent met wandelen (hondenveldjes e.d.) ben ik niet zo sociaal met contact maken op/via internet.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb hier ten tijde van mijn scheiding en daardoor herplaatsing van een aantal van mijn honden heel erg veel steun gehad.
Ik ben Tineke en Alma nog steeds heel erg dankbaar dat ze zulke goede baasjes voor mijn honden hebben gevonden!
Ook bij overlijden van honden merk ik veel medeleven.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rebble schreef:
renee-uk schreef:
jammer, heel jammer.
Aah kom op Reneé, we geinen wat, dat het voor mij puur tijdverdrijf is wil niet zeggen dat ik niet begrijp wat het voor een ander kan betekenen of dat ik niet meeleef met wat er aan narigheid of mooiigheid gebeurt op het forum of dat ik niet blij ben met reacties die ik krijg op het incidentele topic wat ik open. Zoals jij niet zo sociaal bent met wandelen (hondenveldjes e.d.) ben ik niet zo sociaal met contact maken op/via internet.
niks mis mee, ik had jou dan ook niet geciteerd :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

renee-uk schreef:(...)ik had jou dan ook niet geciteerd :idea:
Om het in diezelfde lijn door te trekken; ik had jou niet geciteerd. Ik zie het probleem niet, Rebble ziet het probleem niet. Dús is er geen probleem. Jij máakt een probleem.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je nu niet lekker in je vel zit en dat je daarom misschien zo reageert.
Rebble
Zeer actief

renee-uk schreef:
Rebble schreef:
renee-uk schreef:
jammer, heel jammer.
niks mis mee, ik had jou dan ook niet geciteerd :idea:
Omdat Lemuria op mij reageerde twijfelde ik of je dus ook op mij doelde en wilde dus even verduidelijken dat het niet belachelijkmakend bedoelt was.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik heb heel veel hondenkennis opgedaan en er een aantal mede-agility fanaten ontmoet (die niet allemaal een border hebben dus dubbel leuk!).

Het mooiste wat dit forum mij gebracht heeft is Oryn (ik kreeg via PB een tip over zijn nestje), het medeleven en alle steun na zijn plotseling overlijden en ook weer het meeleven rondom de keuze voor Kenji. Inmiddels is dat allemaal weer gekalmeerd en lees ik vooral mee maar ik was toen wel heel blij dat ik ergens mij verhaal kwijt kon. Bij mensen die begrijpen wat je ongeveer voelt op zijn moment :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

heb ik ook wel eens gehad: schrijf ik iets wat in mijn ogen heel grappig is,krijg je hele lullige of negatieve reacties.
Op papier komen dingen vaak anders over dan als je het zou zeggen.En dat geeft niks. Dat heb ik hier wel geleerd.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gezellig over honden praten met andere honde fanaten, die mis ik hier heel erg. :(

Lekker met iemand PB-en met een probleem die je liever niet op het forum zet.
Al die mooie foto's bekijken, Longfields, Crutz, Samantha, Nanna en vele anderen. :E:

En dat mijn Nederlands zo te wensen over laat dat Nanna me al eens vroeg of ik een Belg was :schrik: :LOL:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

renee-uk schreef:is voor mij het plezier in het forum voor een groot deel verdwenen.
jammer, heel jammer.
Ik vind het precies dat, jammer. Heb echt heel veel aan je inzichten en je eigen voorbeeld van hoe je met honden omgaat.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Een aantal hele leuke wandelontmoetingen (waar er hopelijk nog meer van gaan komen :))
En een ongelofelijke berg aan informatie -lang niet altijd hond gerelateerd- die vanuit alle mogelijke kanten bekeken wordt. Erg leuk, interessant en leerzaam :)
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik kom hier nu bijna 10 jaar dagelijks en heb veel aan het forum, op allerlei gebieden.
Weet nog, na de aanval op Yla, nu bijna 2 jaar geleden dus zit het nogal in mijn hoofd, heb ik zo ontzettend veel steun en tips mogen ontvangen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Veel medische tips en tricks , steun bij het wegtikken van emoties en rationeel blijven denken ten tijde dat mijn hond(en) erg achteruit ging(en). Sommige dingen bij anderen herkennen of denken te herkennen, en daar tips voor aandragen, en andersom, inzichten vragen en kijken of de tips toe te passen zijn. Alleen als dingen persoonlijk getrokken gaan worden, en wellicht wel een beetje overtrokken. Dan merk ik dat ik daar slecht tegen kan. Kritiek krijgen is natuurlijk prima. Het is de toon die de muziek maakt, en de manier waarop iets bespeeld wordt :wink:
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

helemaal mee eens Blondie.
Soms komen er reacties van een hele pagina lang,van mensen die zichzelf heul belangrijk vinden.Dat ga ik echt niet allemaal zitten lezen dat geneuzel :cheer:
maar dat heet scrollen of weg klikken.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Nog elke dag leer ik wel wat of lees iets waar ik nog niet aan gedacht had.
Dankzij het winkeltopic shop ik voordelig online.
En met vragen is er altijd wel iemand die weet hoe het op te lossen.
Groetjes, Terry
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”