Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo'n 13 jaar geleden kreeg Biry de naam Biry, want, zo had de fokker gezegd, haar naam moest met een B beginnen. Hele gezin aan het zoeken gegaan en mijn moeder kwam met Biry (van Biryook, wat zoiets als eenzame wolf zou moeten betekenen). Als kinderen heb je je dan maar te schikken in wat je ouders uitkiezen, dus het werd Biry, tot grote tegenzin van ons. Dat ze op haar stamboom uiteindelijk Bonnie is gaan heten en die B in haar roepnaam dus helemaal niet nodig was laten we maar buiten beschouwing
Nu roepen we al jaren tegen die hond 'Biertje' of 'Bier' Ik sta er helemaal niet bij stil als ik dat doe, maar mensen kijken soms wel wat vreemd. Zeker nu ze oud is en doof wordt, moet ik vaak wat harder en vaker roepen. Ik geloof dat mensen denken dat we wel heel erg graag bier drinken als je je hond zo noemt
Komen jullie wel eens van die gekke bijnamen of ingekorte namen tegen?
Nanuq wordt soms NoedeltjePoedeltje. En gezamenlijk noem ik ze de Chipitos. Geen idee hoe ik daarop gekomen ben
Laatst wel een jogger gekruist die verschrikt 'Sorry, ken ik u?' zei toen ik Frank riep. Bleek hij ook zo te heten
Wij hadden twee katers.
Eentje was een ex-zwerver die nog een tijdlang half buiten heeft geleefd, die heette Rother. Dat werd Skrotum. En die riepen we dus regelmatig ook buitenshuis.
De andere heette Piu, of Pietje. Dat werd natuurlijk Piemel.
Nilo is Niel, Nieltje, Neels, Nelis of jongeman
Coda luistert beter naar Cootje, ook vrijwel iedereen noemt haar zo Maar noem ik ook wel es Cobus of Cody
Bizzy is Biz(je) of Bizzle (B to the izzy! ).
Gordo noem ik vaak: kerel of Dokus.
Dhiya is vaak Die JA!
Ninthe: Nint, meisje, knapperd, Ninthepinthe
Joey: Mr. Joe, Jowjowjowjowjowieee.
Silby, is in dagelijks gebruik eigenlijk altijd afgekort naar Sil, sillie ons debiellie noem ik d'r ook wel
Pol: Polletje, Pollewop(je), rat, draak, monster
Aura: Auwadepauwa (dochter heeft moeite met de 'r'), vampirella ('s avonds is ze altijd actiever en minder schrikachtig dan overdag, vandaar), tutje.