Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bezoek vanuit china
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: bezoek vanuit china
Allemaal aan de bulletjes. Hahaha.
Hoe leuk ik ze ook vind, ik hoef er echt geen een.
Hoe leuk ik ze ook vind, ik hoef er echt geen een.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lemuria
Oh wow. Gouden handel.crutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Hoewel ik pas 2 Chinese Naakthonden op mp zag staan, voor €700,- samen. Die zouden samen van een 'uitmuntende combinatie zijn'. Ik denk dat ik daar dan mee begin, en als ik genoeg pups daarvan heb verkocht, ga upgraden naar Bulletjes. Bam!
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
dat fabeltje komt van die NO MERLE sitecrutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
daar staat ook een 2e generatie pup van mij op, waarvan geclaimd wordt dat die dus voor 20000 dollar verkocht is, en dat hij maar 1 oog heeft
niet alles geloven wat er op internet staat
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
wil graag de link, wil ze daar ook wel voor kwijt hihihihiMarjoleine schreef:Ja, dat zag ik ook.crutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Ik doe iets verkeerd.

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Geen link, iemand vertelde dat over een merle bulletje.fransoos schreef:wil graag de link, wil ze daar ook wel voor kwijt hihihihiMarjoleine schreef:Ja, dat zag ik ook.crutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Ik doe iets verkeerd.
Bij een dierenarts waar ie zat voor zijn gezondheidscontrole voor ie wegging.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
doe ik toch ook iets verkeerd hahahahahahMarjoleine schreef:Geen link, iemand vertelde dat over een merle bulletje.fransoos schreef:wil graag de link, wil ze daar ook wel voor kwijt hihihihiMarjoleine schreef:Ja, dat zag ik ook.crutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Ik doe iets verkeerd.
Bij een dierenarts waar ie zat voor zijn gezondheidscontrole voor ie wegging.

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik zou het nog kunnen geloven ook. De hele gewone Franse bullen met stamboom in alledaagse kleuren gaan al weg voor 1500 tot 2000 of meer. Heb je dan echt iets heel bijzonders, zoals blauwe of blauw gen dragende, of merle, of noem maar op, waar er maar weinig van zijn, dan verbaast het mij niets dat de prijzen echt de pan uit rijzen. Het is immers maar net wat de gek ervoor geeft, hè. Ouderdieren worden ook vaak uit Amerika of andere landen geïmporteerd, tegen absurde prijzen. Het is niet anders dan chihuahua's in aparte kleurtjes, die zijn ook erg gewild en leveren goud geld op, ook zonder stamboorm.
Ik las dat de prijs van een blauwe Franse bullen-pup kan oplopen tot 5000 euro, in Nederland dan, hè? En dat is tegenwoordig minder bijzonder dan merle.
Natuurlijk moet je zorgen dat je nog genoeg geld overhoudt voor de dierenarts
Ik las dat de prijs van een blauwe Franse bullen-pup kan oplopen tot 5000 euro, in Nederland dan, hè? En dat is tegenwoordig minder bijzonder dan merle.
Natuurlijk moet je zorgen dat je nog genoeg geld overhoudt voor de dierenarts
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik snap t niet - als Merle zo duur is, dan kun je als fokker toch erg makkelijk Merle pups fokken?
Het is dominant. Neem een reu met Merle en de helft van je pups is Merle. Of zie ik t verkeerd?
Het is dominant. Neem een reu met Merle en de helft van je pups is Merle. Of zie ik t verkeerd?

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
theoretisch klopt datPaisley schreef:Ik snap t niet - als Merle zo duur is, dan kun je als fokker toch erg makkelijk Merle pups fokken?
en daarom klopt dat ook niet van die prijs van 20.000 euro
tenzij het een lilac merle and tan is geweest
maar dan is de prijs bepaalt door de lilac and tan, en niet door het merle

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
daarnaast bepaald natuurijk ook wel de kwaliteid de prijs
maar goed, dat is met alles zo

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Paisley
- Zeer actief
Dat is waar, maar om 20.000 euro voor een hond te kunnen krijgen, is alleen kwaliteit niet voldoende. Dan moet t exclusief zijn, in de mode komen en dan nòg zou ik het waanzin vinden.fransoos schreef:daarnaast bepaald natuurijk ook wel de kwaliteid de prijs
Het enige wat ik me kan voorstellen dat de prijs goed kan opdrijven, is een werkhond die goed getraind is en iets heel speciaals kan.

-
80564M
Want met werkhonden kun je zoveel verdienen? Geen idee hoor (misschien wel), maar op het moment dat ik een hond ga aanschaffen om het geld dat hij op kan brengen..... Nee, dank u. Ik ga wel zelf werken.Paisley schreef:Het enige wat ik me kan voorstellen dat de prijs goed kan opdrijven, is een werkhond die goed getraind is en iets heel speciaals kan.
- Paisley
- Zeer actief
Er zijn honden die getraind zijn om bepaalde typen kanker te kunnen ruiken in urine monsters. Die lijken me wel wat waard maar 20.000 is wel héél veel geldMarion. schreef:Want met werkhonden kun je zoveel verdienen? Geen idee hoor (misschien wel), maar op het moment dat ik een hond ga aanschaffen om het geld dat hij op kan brengen..... Nee, dank u. Ik ga wel zelf werken.Paisley schreef:Het enige wat ik me kan voorstellen dat de prijs goed kan opdrijven, is een werkhond die goed getraind is en iets heel speciaals kan.

-
*Wolf*
- Zeer actief
De markt voor modehonden in hippe kleuren of met trendy aftekeningen, waaronder de Franse bulldog, is totaal hysterisch geworden. Wat mensen er niet voor overhebben om een hondje te hebben in een kleur die niemand heeft. Ook al stikt het er over tien jaar van, zij waren wel een van de eersten die
Zo'n twintig jaar geleden waren het de fawn buldogjes die erg gewild waren. Maar daar werd nog een kleine meerprijs voor gevraagd. Hoe anders is dat nu. Fokkers die het in de meer commerciële hoek zoeken, springen daar graag op in. Het is echt iets van de laatste jaren, wat hoorde je nou vroeger van merle? Was toch voorbehouden aan de aussie? (Sinds die in de mode is dan).
Edit: ik vond nog wat info over merle en de prijs voor die kleur
Rogue breeders also drive the price of French bulldogs up by touting "rare" colours such as blue (or mouse), black and tan, and liver. Kennel clubs don't call these rare colours. They call them fad colours — "highly undesirable" dogs that do not conform to breed standards despite their attractive-looking coats.
"They're not even that rare," Davidson laughs. "They're breeding so many of them!"
She warned that the latest colour trend is merle, a coat that does not exist in the French bulldog gene pool. There are "serious health consequences" to breeding one merle dog with another — but rogue breeders falsify the dogs' pedigrees to continue doing it, Davidson said.
These so-called rare colours can be sold for up to $20,000 — far more than the cost of buying a health-checked puppy from a reputable breeder, whose dogs sell for a comparatively low $3500 to $4000.
"The rogue breeders don't take into consideration the essence of the French bulldog," Davidson lamented. "It's become a bit of a nightmare for [reputable breeders]."
http://pickle.ninemsn.com.au/2015/03/29 ... -dogs-ever
Zo'n twintig jaar geleden waren het de fawn buldogjes die erg gewild waren. Maar daar werd nog een kleine meerprijs voor gevraagd. Hoe anders is dat nu. Fokkers die het in de meer commerciële hoek zoeken, springen daar graag op in. Het is echt iets van de laatste jaren, wat hoorde je nou vroeger van merle? Was toch voorbehouden aan de aussie? (Sinds die in de mode is dan).
Rogue breeders also drive the price of French bulldogs up by touting "rare" colours such as blue (or mouse), black and tan, and liver. Kennel clubs don't call these rare colours. They call them fad colours — "highly undesirable" dogs that do not conform to breed standards despite their attractive-looking coats.
"They're not even that rare," Davidson laughs. "They're breeding so many of them!"
She warned that the latest colour trend is merle, a coat that does not exist in the French bulldog gene pool. There are "serious health consequences" to breeding one merle dog with another — but rogue breeders falsify the dogs' pedigrees to continue doing it, Davidson said.
These so-called rare colours can be sold for up to $20,000 — far more than the cost of buying a health-checked puppy from a reputable breeder, whose dogs sell for a comparatively low $3500 to $4000.
"The rogue breeders don't take into consideration the essence of the French bulldog," Davidson lamented. "It's become a bit of a nightmare for [reputable breeders]."
-
Neeltje
'Hippe' kleurtjes voor de Franse bulldog is allemaal leuk en aardig, maar als ze er niet voor zorgen dat ze gezonder worden, zijn er straks gewoon geen Franse Bulldoggen meer. En het lijkt me niet dat je dat gaat krijgen door massaal kleurtjes te verzinnen.*Wolf* schreef:De markt voor modehonden in hippe kleuren of met trendy aftekeningen, waaronder de Franse bulldog, is totaal hysterisch geworden. Wat mensen er niet voor overhebben om een hondje te hebben in een kleur die niemand heeft. Ook al stikt het er over tien jaar van, zij waren wel een van de eersten die![]()
-
Neeltje
Oh, maar de laatste 10 jaar is het veel en veel erger geworden. Zag laatst nog een Franse bulldog hier en echt die zag er niet uit. Breed van voren en achter heupjes van een chihuahua en dat heeft dan stamboom. Beest had ook geen lucht en was pas 2 jaar. Ik heb eerder zo'n 'model' hond gezien, en hij is niet oud geworden. Die gedrochten heb ik toch echt niet zien rondlopen toen ik Tirsa net had.Cleva schreef:Voor de hippe kleurtjes was het ook niet veel.Neeltje schreef: 'Hippe' kleurtjes voor de Franse bulldog is allemaal leuk en aardig, maar als ze er niet voor zorgen dat ze gezonder worden, zijn er straks gewoon geen Franse Bulldoggen meer. En het lijkt me niet dat je dat gaat krijgen door massaal kleurtjes te verzinnen.