Neeltje schreef:Ik moet zeggen dat ik bij Yentle en Lotje beide kopieën heb gekregen van alle onderzoeken die de ouders hebben ondergaan. Niet om gevraagd, gewoon gekregen.crutz schreef:Volgens mij zijn er diverse oorzaken en vaak geen PL.LongFields schreef:Ik ben benieuwd wat er dan mis zou moeten zijn bij honden die met zo'n stijf achterpootje in de lucht huppelen?Marjoleine schreef: Wat een onzin.
Er kunnen ik weet niet hoeveel redenen zijn voor zo'n hupje en honden met PL hebben zelden zo'n hupje. Dat zegt dus gewoon niks.
Overigens hoorde ik pas van een verwacht Mechel nest waarbij aangegeven wordt getest op PL en HD. Apart aangezien de teef bij een eerder nest volgens de eigenaren getest was op heupen, rug en ellebogen. Maar schijnbaar moet je tegenwoordig om foto's vragen als je zekerheid wil ipv dat je een fokker met teef zal geloven. Ondanks dat je als reu eigenaar geen DA bent dus niks met zekerheid kan beoordelen
Staat bij m'n eigen verkochte pups in het koopcontract met daarbij vermeld of het officieel of door de dierenarts (en welke dierenarts) beoordeeld is.