Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fox vermist stad Groningen GEVONDEN!
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Fox vermist stad Groningen GEVONDEN!
De hond van mijn zus haar schoonouders is vermist. Het is een spaans hondje wat helaas is ontsnapt uit het tuig (ik weet het, dubbel zekeren enz.)

Laatst gewijzigd door Judith op 15 nov 2015 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Fox vermist stad Groningen
pffff het regent vermissingen de laaste dagen van de buitenlandse hondjes die net in NL zijn. 
Ik lees dat het aan de Radesingel is, ik hoop echt dat ie niet wordt aangereden want dat is echt de binnenstad.
(en niet alleen dubbel zekeren... een passend tuig zou al veel schelen....)

Ik lees dat het aan de Radesingel is, ik hoop echt dat ie niet wordt aangereden want dat is echt de binnenstad.
(en niet alleen dubbel zekeren... een passend tuig zou al veel schelen....)
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Dit soort tuigen zijn zinloos, kun je ze net zo goed los de stad in sturen.
Hij is gezien aan het Floresplein, een behoorlijk eind verderop.
Hij is gezien aan het Floresplein, een behoorlijk eind verderop.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Bijzonder weer
Het is niet alsof dit de eerste keer, of de tweede keer, of de derde keer is dat dit in Nederland gebeurd. Dat zouden we nu toch allemaal moeten weten en waarom luisteren mensen zo slecht naar stichtingen die hiervoor waarschuwen?
Echt waar, ik kan er niet bij.
Hoe dan ook, Fox moet natuurlijk snel weer terugkomen. De duimen draaien dat hij snel weer in zijn warme mandje ligt!

Hoe dan ook, Fox moet natuurlijk snel weer terugkomen. De duimen draaien dat hij snel weer in zijn warme mandje ligt!

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Iedereen weet toch ook dat hondjes overreden worden, vechten of bijten? Dat gebeurt ook elke dag. Dus er ontsnapt met regelmaat een buitenlandse hond. Met honden kan altijd wat mis gaan. Weglopen of bijten? Je verwacht het niet. Bas liep ook snel los. Je moet wat proberen een keertje. Anders moet je alles dubbel zekeren en aangelijnd houden. Straks is er weer vuurwerk. Ik laat Bas toch los. Net zoals zoveel mensen. En elk jaar lopen honden weg.
Buitenlandse honden zijn gewoon honden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ja, maar ik zie dagelijks(!) oproepen langskomen van buitenlandse honden die vermist zijn. En dit hondje is ontsnapt uit het tuig, niet tijdens het loslopen er vandoor gegaan. Dan wordt er ook nog gelopen met zo'n tuig... Tja. Ik zeg niet dat mensen het met opzet doen (ze zijn vast erg verdrietig), maar het is gewoon jammer.laeken schreef:Iedereen weet toch ook dat hondjes overreden worden, vechten of bijten? Dat gebeurt ook elke dag. Dus er ontsnapt met regelmaat een buitenlandse hond. Met honden kan altijd wat mis gaan. Weglopen of bijten? Je verwacht het niet. Bas liep ook snel los. Je moet wat proberen een keertje. Anders moet je alles dubbel zekeren en aangelijnd houden. Straks is er weer vuurwerk. Ik laat Bas toch los. Net zoals zoveel mensen. En elk jaar lopen honden weg.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Er komen zo ongelooflijk veel vermiste hondjes voorbij , die net uit het buitenland zijn. Echt vreselijk waarom mensen de adviezen van de stichtingen niet serieus nemen of stichtingen die adviezen niet geven. Ik hoop dat Fox snel levend gevonden wordt. Echt vreselijk weer.
- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Och het arme dier, en ze zijn hier al zo aan het smijten met vuurwerk...
Er zit daar in de buurt wel een parkje, hopelijk zoekt ie daar een schuilplaatsje ipv nog verder over de weg te dwalen.
Ik zal ook hier opletten.

Wel een heel leuk hondje trouwens!
Er zit daar in de buurt wel een parkje, hopelijk zoekt ie daar een schuilplaatsje ipv nog verder over de weg te dwalen.
Ik zal ook hier opletten.

Wel een heel leuk hondje trouwens!
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Bastaard x mix, schat ik zelf...Marco88 schreef:toller x podenco?

Hij is later nog weer rond het UMCG gezien, er is heel veel geflyerd. Hoop dat ze hem morgen vinden, maar hem grijpen zal wel een klus worden en het zijn echt vreselijk drukke wegen. Ik hou mijn hart vast.
Ja het zijn gewoon honden. Maar honden die vaak totaal niet weten wat ze overkomt in het verkeerd. "Normale" Nederlandse honden kennen auto's, weten dat ze daar niet bij in de buurt moeten komen want au. En ze zijn vaak, als de baas verschijnt, redelijk makkelijk terug te roepen. Buitenlandse honden hebben vaak die binding met hun baas nog niet, die worden in zo'n situatie vaak overheerst door angst. Dát maakte dat ik Juliony ook met degelijk tuig én halsband uitliet, ook al keek hij nauwelijks raar op van verkeer. Je wil het extra, onnodige risico toch niet lopen...laeken schreef:Iedereen weet toch ook dat hondjes overreden worden, vechten of bijten? Dat gebeurt ook elke dag. Dus er ontsnapt met regelmaat een buitenlandse hond. Met honden kan altijd wat mis gaan. Weglopen of bijten? Je verwacht het niet. Bas liep ook snel los. Je moet wat proberen een keertje. Anders moet je alles dubbel zekeren en aangelijnd houden. Straks is er weer vuurwerk. Ik laat Bas toch los. Net zoals zoveel mensen. En elk jaar lopen honden weg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja het zijn gewoon honden. Maar honden die vaak totaal niet weten wat ze overkomt in het verkeerd. "Normale" Nederlandse honden kennen auto's, weten dat ze daar niet bij in de buurt moeten komen want au. En ze zijn vaak, als de baas verschijnt, redelijk makkelijk terug te roepen. Buitenlandse honden hebben vaak die binding met hun baas nog niet, die worden in zo'n situatie vaak overheerst door angst. Dát maakte dat ik Juliony ook met degelijk tuig én halsband uitliet, ook al keek hij nauwelijks raar op van verkeer. Je wil het extra, onnodige risico toch niet lopen...[/quoteLemuria schreef:laeken schreef:Iedereen weet toch ook dat hondjes overreden worden, vechten of bijten? Dat gebeurt ook elke dag. Dus er ontsnapt met regelmaat een buitenlandse hond. Met honden kan altijd wat mis gaan. Weglopen of bijten? Je verwacht het niet. Bas liep ook snel los. Je moet wat proberen een keertje. Anders moet je alles dubbel zekeren en aangelijnd houden. Straks is er weer vuurwerk. Ik laat Bas toch los. Net zoals zoveel mensen. En elk jaar lopen honden weg.
Omdat waar ze vandaan komen geen auto's rijden.? En nederlandse honden allemaal een keer een ongeluk hebben gehad en daardoor auwww denken.?

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
bouvierpoedel schreef:Ja het zijn gewoon honden. Maar honden die vaak totaal niet weten wat ze overkomt in het verkeerd. "Normale" Nederlandse honden kennen auto's, weten dat ze daar niet bij in de buurt moeten komen want au. En ze zijn vaak, als de baas verschijnt, redelijk makkelijk terug te roepen. Buitenlandse honden hebben vaak die binding met hun baas nog niet, die worden in zo'n situatie vaak overheerst door angst. Dát maakte dat ik Juliony ook met degelijk tuig én halsband uitliet, ook al keek hij nauwelijks raar op van verkeer. Je wil het extra, onnodige risico toch niet lopen...[/quoteLemuria schreef:laeken schreef:Iedereen weet toch ook dat hondjes overreden worden, vechten of bijten? Dat gebeurt ook elke dag. Dus er ontsnapt met regelmaat een buitenlandse hond. Met honden kan altijd wat mis gaan. Weglopen of bijten? Je verwacht het niet. Bas liep ook snel los. Je moet wat proberen een keertje. Anders moet je alles dubbel zekeren en aangelijnd houden. Straks is er weer vuurwerk. Ik laat Bas toch los. Net zoals zoveel mensen. En elk jaar lopen honden weg.
Omdat waar ze vandaan komen geen auto's rijden.? En nederlandse honden allemaal een keer een ongeluk hebben gehad en daardoor auwww denken.?![]()
![]()
Ik denk dat de buitenlandse honden soms meer van auto's weten dan de Nederlandse.

Bas let heel goed op verkeer en aangezien haar heupen scheef staan zou ze zomaar al eens up close kennis gemaakt kunnen hebben met een auto

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Eigenaresse van deze hondenschool http://www.jardogsport.nl heeft een speurhond voor honden. Vd week hebben ze nog dan weggelopen hond terug gevonden en ze zit in de noordelijke regio.
- Judith
- Zeer actief
Bedankt, ik ga het doorgeven!crutz schreef:Eigenaresse van deze hondenschool http://www.jardogsport.nl heeft een speurhond voor honden. Vd week hebben ze nog dan weggelopen hond terug gevonden en ze zit in de noordelijke regio.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ook link van dit topic aan haar doorgegeven.Judith schreef:Bedankt, ik ga het doorgeven!crutz schreef:Eigenaresse van deze hondenschool http://www.jardogsport.nl heeft een speurhond voor honden. Vd week hebben ze nog dan weggelopen hond terug gevonden en ze zit in de noordelijke regio.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Mijn zusje woont daar niet heel ver vandaan en fietst nog wel eens door de stad. Heb het ook aan haar even doorgegeven, je weet maar nooit!
Och wat erg
Zo'n bang hondje.
Ik zit helaas wel heel ver om te komen helpen zoeken, maar als ik iets op een andere manier kan doen om te helpen hoor ik het graag.
Laat in ieder geval niet alles over aan Waar is onze Angel...
Na een zichtmelding echt erop af gaan en heel veel rondvragen. Zo kwam er ik van Uma achter hoe ze liep. Mensen bleken haar gezien te hebben zonder het te hebben gemeld of dat er überhaupt een lampje ging branden. Als je redelijk snel ter plekke bent kun je je hond misschien niet mee naar huis nemen, maar wel alle mensen in de buurt aanspreken en flyers geven. Op een of andere manier voelden die mensen zich dan ook gelijk betrokken en gaan ze er wellicht vaker lopen of fietsen om mee te zoeken.

Ik zit helaas wel heel ver om te komen helpen zoeken, maar als ik iets op een andere manier kan doen om te helpen hoor ik het graag.
Laat in ieder geval niet alles over aan Waar is onze Angel...
Na een zichtmelding echt erop af gaan en heel veel rondvragen. Zo kwam er ik van Uma achter hoe ze liep. Mensen bleken haar gezien te hebben zonder het te hebben gemeld of dat er überhaupt een lampje ging branden. Als je redelijk snel ter plekke bent kun je je hond misschien niet mee naar huis nemen, maar wel alle mensen in de buurt aanspreken en flyers geven. Op een of andere manier voelden die mensen zich dan ook gelijk betrokken en gaan ze er wellicht vaker lopen of fietsen om mee te zoeken.
laeken schreef: Omdat waar ze vandaan komen geen auto's rijden.? En nederlandse honden allemaal een keer een ongeluk hebben gehad en daardoor auwww denken.?![]()
![]()
Nee, niet omdat er geen auto's rijden, maar omdat ze weten wat ze daar kunnen verwachten, ze kennen de omgeving. In Nederland is vrijwel alles nieuw; geuren, drukte, mensen die ze willen benaderen.Ik denk dat de buitenlandse honden soms meer van auto's weten dan de Nederlandse.Die hebben vaker op straat losgelopen dan de gemiddelde Nederlandse hond.
Bas let heel goed op verkeer en aangezien haar heupen scheef staan zou ze zomaar al eens up close kennis gemaakt kunnen hebben met een auto
Sommige van die honden hebben jaren in een kennel gezeten en zijn totaal wereldvreemd. Als ze niet al in die kennel geboren zijn

- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ik hou ook mijn ogen open, ben dagelijks in het umcg

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt er ook een zoekactie oid? Ik wil dan wel helpen zoeken. Ik hou in elk geval mn ogen open.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Groetjes Eva
- Judith
- Zeer actief
Er wordt momenteel geen grote zoek actie gedaan omdat er heel veel zichtmeldingen zijn maar hij doooodsbang is en alleen maar vlucht, hij rent momenteel richting Bedum*Eva* schreef:Komt er ook een zoekactie oid? Ik wil dan wel helpen zoeken. Ik hou in elk geval mn ogen open.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
wat sneu, zo'n bang hondje
ik hoop dat ie snel gevonden is
ik hoop dat ie snel gevonden is

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Hoe reageerd hij op andere honden? Ik woon in Winsum, klein stukje van Bedum. Als ik iets kan betekenen, laat maar weten. 2 vlinderhondjes beide altijd erg voorzichtig in kennismaken met andere honden.Judith schreef:Er wordt momenteel geen grote zoek actie gedaan omdat er heel veel zichtmeldingen zijn maar hij doooodsbang is en alleen maar vlucht, hij rent momenteel richting Bedum*Eva* schreef:Komt er ook een zoekactie oid? Ik wil dan wel helpen zoeken. Ik hou in elk geval mn ogen open.
~Anniek
- Judith
- Zeer actief
Helaas is hij nu voor alles en iedereen bang.anniek16 schreef:Hoe reageerd hij op andere honden? Ik woon in Winsum, klein stukje van Bedum. Als ik iets kan betekenen, laat maar weten. 2 vlinderhondjes beide altijd erg voorzichtig in kennismaken met andere honden.Judith schreef:Er wordt momenteel geen grote zoek actie gedaan omdat er heel veel zichtmeldingen zijn maar hij doooodsbang is en alleen maar vlucht, hij rent momenteel richting Bedum*Eva* schreef:Komt er ook een zoekactie oid? Ik wil dan wel helpen zoeken. Ik hou in elk geval mn ogen open.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Is een vangkooi geen optie als hij zo bang is? Of een DA die hem kan verdoven?
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Judith schreef:Helaas is hij nu voor alles en iedereen bang.anniek16 schreef:Hoe reageerd hij op andere honden? Ik woon in Winsum, klein stukje van Bedum. Als ik iets kan betekenen, laat maar weten. 2 vlinderhondjes beide altijd erg voorzichtig in kennismaken met andere honden.Judith schreef:Er wordt momenteel geen grote zoek actie gedaan omdat er heel veel zichtmeldingen zijn maar hij doooodsbang is en alleen maar vlucht, hij rent momenteel richting Bedum*Eva* schreef:Komt er ook een zoekactie oid? Ik wil dan wel helpen zoeken. Ik hou in elk geval mn ogen open.

Alsnog geldt, als ik iets kan betekenen, ik hoor het graag.
~Anniek
- Judith
- Zeer actief
Ja dat is inderdaad een optie, het probleem is alleen dat hij blijft rennen, hij gaat maar door. het is niet 1 plek waar hij blijft.veertje schreef:Is een vangkooi geen optie als hij zo bang is? Of een DA die hem kan verdoven?
En er zijn helaas mensen die op eigen houtje gaan zoeken en eten neer leggen..

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik neem aan dat dat goed bedoeld is maar vaak werkt het averechts. Waarom vragen dit soort mensen niet hoe ze kunnen helpen. Net of zon mega gestresst hondje opeens in de armen vliegt van een wildvreemde...Judith schreef:Ja dat is inderdaad een optie, het probleem is alleen dat hij blijft rennen, hij gaat maar door. het is niet 1 plek waar hij blijft.veertje schreef:Is een vangkooi geen optie als hij zo bang is? Of een DA die hem kan verdoven?
En er zijn helaas mensen die op eigen houtje gaan zoeken en eten neer leggen..
- Judith
- Zeer actief
Re: Fox vermist stad Groningen GEVONDEN!
Fox is vanochtend gevangen!!
Hij is door WIOA uiteindelijk gevangen zo begreep ik van mijn zus.

Hij is door WIOA uiteindelijk gevangen zo begreep ik van mijn zus.