Sulluna schreef:Ik ken toch ook erg veel fokkers, waarbij de pup enkel weg gaat na een huisbezoek en persoonlijk gesprek. Met contract ook.
Ook dan kan er nog een heleboel fout gaan, begrijp mij niet fout hoor. Maar dan heb je elk geval wel je uiterste best gedaan, om de situatie zo goed mogelijk te "keuren" voor je pup.
Een pup aan een onbekende in China verkopen, waarbij de pup ook nog eens een lange vliegreis moet maken. Mwah, dan maar wat minder geld.
Maar goed, ik verdien mijn brood er niet mee. Zou ook niks voor mij zijn dit.
Nou moet je mij eens vertellen welke fokkers hun kopers het hemd van het lijf vragen op de manier die jij beschrijft.
Ik ben een van die fokkers die samen met de nieuwe eigenaar de nestkeuze doet en telkens als ik dat vertel krijg ik het halve forum over me heen: Dát maak ik wel uit, IK kies mijn eigen pup, IK mot geen fokker die zich daarmee bemoeit, en gaat u zo maar door.
En dan zal jij "erg veel fokkers" kennen die alleen verkopen na huisbezoek? Ik vind je okee hoor, maar hier geloof ik niks van. Ik loop al even mee en ik ken best veel fokkers, in alle rasgroepen. En ik ken er niet één die dat doet. Huisbezoek

Mensen hebben er al moeite mee dat ik zoveel vraag (dat doe ik wel namelijk), en ik wil ze ook spreken, minstens eenmaal, maar ik ga toch echt niet bij ze langs hoor.
Ik heb mensen te geloven op hun woord. En of ze nou om de hoek wonen of in Mexico, meer kan ik dus niet doen.
Je kunt mensen buiten dat al tien jaar kennen en je er nog steeds schromelijk in vergissen. Je kijkt erop en niet erin, zeg ik altijd.
Je kunt het alleen inschatten en meer niet. En nogmaals, dan maakt het dus niets uit waar de koper woont. Iedereen kan zich mooier voordoen dan hij is.
Ja, dit pupje zal best voor de fok zijn. Is dat erg dan? Mij lijkt het een compliment voor de fokkerij van TS. Dan is het kwaliteit, anders kwam hij er niet voor hierheen.
En juist daarom is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet deugt.
Behalve dan dat hij geen idee heeft hoe dat werkt met dat visum en zich blijkbaar iets verkeerd heeft laten uitleggen. Als dat de grootste zonde is vind ik het nogal meevallen.