Eigenlijk heb ik dit pas besloten na een telefonisch gesprek gisterenavond met de oncoloog waar ik ben geweest, ik moest nog terugbellen om alles te bespreken wat ze hebben gevonden nadat ik al weg was met kenji
Ze zei dat de longen goed waren, limfklier verdikt maar niet aangetast geen uitzaaien zijn in de longen en dat de laatste punctie's weer aangaven dat er beetje kankercellen waren aan de zijkant
en heel veel ontstekingscellen in midden, uitzaaien beginnen altijd in de longen zei ze
Dit weet ik pas van gisterenavond eigenlijk
OPereren zou ik enkel laten doen als het kan, als de chirurg zegt dat hij niet alles kan weghalen en er deel moet blijven
zitten dan heeft het geen nut, bestraling willen we niet doen, te belastend voor de hond
Er zouden 2 soorten bestralingsmethode zijn, de ene is dus op 3 weken tijd 6 keer een oppervlakkige bestraling
die wel het gezwel kan stabiliseren maar das ook al, de andere is een bestraling 5 dagen per week 3 weken achter elkaar, daar kan het gezwel wel mee weg gaan maar tja, 3500 euro ten eerste is te veel en 15 bestralingen, geen van beide is
vind ik een optie want de bijwerkingen zijn niet mis
Als opereren kan en ze alles weghalen dan kan het genezingsproces beginnen, maar enkel met een ct scan kunnen ze zien of dat mogelijk is, ik hoop dus wel dat die chirurg eerlijk is want wil het echt niet laten doen als er een kans is dat er cellen achterblijven
Maar eerst en vooral die ct scan en kunnen ze echt goed zien wat de tumor veroorzaakt heeft, een ct scan is niet belastend voor hem, hij krijgt een licht roesje maar ik vind dat ik dat aan hem verplicht ben, ok, een hond weet niet dat hij dood
gaat maar pakt nu dat ze toch het kunnen verwijderen en hij na genezingsproces nog een hele tijd kan genieten van het leven
wie ben ik om dat af te pakken
Ik respecteer jullie mening en medeleven doet goed maar hoop wel dat door deze beslissing te nemen ik niet heel forum op mijn kop krijg

het is al moeilijk genoeg en ik en mijn man zijn al dagen aan denken en bespreken, bellen met die en die, mailen naar verschillende dierenartsen enz