Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom we niet te snel moeten oordelen
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom we niet te snel moeten oordelen
Vandaag tijdens de terugweg van mijn wandeling met Misha zag ik een hond lopen. Het leek een Franse Bulldog, maar dan van een wat atletischer type. Er liep geen baas bij en de hond had ook geen halsband om. Mensen keken, probeerde hem te lokken, maar toen dat niet lukte gingen ze snel verder. De hond liep langs een vrij drukke weg en aangezien ik niet zou willen dat het beestje onder een auto zou komen, besloot ik hem te volgen. In eerste instantie liep hij van me weg, maar hij vond Misha toch wel heel interessant en kwam gedag zeggen. Ik gaf hem wat snoepjes en kon hem zonder problemen aanhalen. Ik was ook niet ver van huis, dus ik nam het risico en pakte hem op en nam hem mee naar huis. Hij liet het allemaal heel gewillig over zich heenkomen. Hij zag er goed uit, was niet bang of te mager, dus ik ging er van uit dat hij pas net weg gelopen was.
Eenmaal thuis belde ik de dierenarts op en we konden meteen langskomen om te checken of hij gechipt was. Dat was hij, en de eigenaresse werd meteen opgebeld. Ze vroeg of wij hem niet konden brengen want ze voelde zich niet goed. Ik vond het vrij raar. Als mijn hond vermist zou zijn, dan was ik binnen twee minuten daar geweest om hem op te halen. Maar toch besloten om hem langs te brengen.
Het was meteen duidelijk dat we bij het juiste huis waren, aangezien er meer bulldogjes voor het raam stonden te springen. Ik belde aan en er kwam een overduidelijk ernstig zieke vrouw naar buiten. Ik voelde me meteen ontzettend schuldig dat ik zo snel was met veroordelen. Ze was ontzettend blij dat hij terug was, vroeg nog hoe het kon dat hij naar mij toe is gekomen en dat het toch weer een zorg minder was naast alle ellende die ze al moest meemaken.
Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen en dat het hondje weer op zijn plek is, maar ik ben wel geraakt door dit alles. Weer geleerd om niet meteen te oordelen.
Eenmaal thuis belde ik de dierenarts op en we konden meteen langskomen om te checken of hij gechipt was. Dat was hij, en de eigenaresse werd meteen opgebeld. Ze vroeg of wij hem niet konden brengen want ze voelde zich niet goed. Ik vond het vrij raar. Als mijn hond vermist zou zijn, dan was ik binnen twee minuten daar geweest om hem op te halen. Maar toch besloten om hem langs te brengen.
Het was meteen duidelijk dat we bij het juiste huis waren, aangezien er meer bulldogjes voor het raam stonden te springen. Ik belde aan en er kwam een overduidelijk ernstig zieke vrouw naar buiten. Ik voelde me meteen ontzettend schuldig dat ik zo snel was met veroordelen. Ze was ontzettend blij dat hij terug was, vroeg nog hoe het kon dat hij naar mij toe is gekomen en dat het toch weer een zorg minder was naast alle ellende die ze al moest meemaken.
Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen en dat het hondje weer op zijn plek is, maar ik ben wel geraakt door dit alles. Weer geleerd om niet meteen te oordelen.
-
Sterre
Re: Waarom we niet te snel moeten oordelen
Wat goed wat je allemaal gedaan hebt. Wat zal de vrouw blij geweest zijn toen ze gebeld werd. En niet schuldig voelen hoor dat kan je toch niet weten.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Goed gehandeld 
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Goed gedaan! En dit soort dingen drukken je dan weer even keihard met de neus op de feiten. Dan besef je dat je grote levenszorgen nog Vrij relatief zijn:-). Zie het zo, je hebt deze vrouw in ieder geval erg geholpen vandaag!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hebt in ieder geval goed kunnen helpen 
-
80564M
Goed gedaan! En ja, oordelen is heel makkelijk en heel menselijk. Ik zou ook gefronst hebben, denk ik
Maar heel fijn dat het hondje weer terug is!
Maar heel fijn dat het hondje weer terug is!
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
dat zou ik ook in eerste instantie gedacht hebben hoor, maar wat goed gedaan van je...topper
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik belde afgelopen zomer de dierenambulance voor een aangereden ekster.
Ik kreeg een hele preek over me heen, dat ik zelf maar naar de DA moest gaan en dat het echt mijn verantwoordelijkheid was en
Triomfantelijk zweeg ze uiteindelijk, bij zichzelf denkend dat ze het goed aan had gepakt.
"Dat kan niet" zei ik.
Nog meer gepreek en
en eigen verantwoordelijkheid en smoesjes enenen....
"Ik ben terminaal en bedlederig" zei ik toen ze uitgepreekt was.
That shut her up real good

Ik kreeg een hele preek over me heen, dat ik zelf maar naar de DA moest gaan en dat het echt mijn verantwoordelijkheid was en
Triomfantelijk zweeg ze uiteindelijk, bij zichzelf denkend dat ze het goed aan had gepakt.
"Dat kan niet" zei ik.
Nog meer gepreek en
That shut her up real good
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Sterre
Miranda schreef:Ik belde afgelopen zomer de dierenambulance voor een aangereden ekster.
Ik kreeg een hele preek over me heen, dat ik zelf maar naar de DA moest gaan en dat het echt mijn verantwoordelijkheid was en![]()
![]()
![]()
"Dat kan niet" zei ik.
Nog meer gepreek en![]()
![]()
That shut her up real good![]()
Arrogant gedoe. Ik heb eens gebeld omdat lammetjes door een gat in het gaas aan de andere kant van de wei stonden te grazen. Maar dat was aan een drukke autoweg. Ik durfde ze niet terug te drijven door het gat omdat ik bang was dat ze de weg op zouden rennen. Nou ze kwamen niet want de lammetjes zouden zelf wel de weg terugvinden. Uiteindelijk de boer weten te traceren die het geregeld heeft.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, want lammeren zijn van die beheerste wezensSterre schreef: Arrogant gedoe. Ik heb eens gebeld omdat lammetjes door een gat in het gaas aan de andere kant van de wei stonden te grazen. Maar dat was aan een drukke autoweg. Ik durfde ze niet terug te drijven door het gat omdat ik bang was dat ze de weg op zouden rennen. Nou ze kwamen niet want de lammetjes zouden zelf wel de weg terugvinden. Uiteindelijk de boer weten te traceren die het geregeld heeft.
We hebben hier eens úren achter een kip aangezeten, met de medewerker van de dierenambulance. Skadi mocht niet meehelpen, ondanks mijn suggestie. De tuin is enorm, met veel schuilmogelijkheden.
Na een paar uur was Skadi het spuugzat. Ze maakte de deur open en vloog strák op de kip af. Voor ik zelfs maar EUH! kon zeggen had ze de kip vastgepind in een hoekje, waar de dierenambulancemedewerker haar ongeschonden op kon pakken.
"Het had tóch gescheeld als we haar er eerder bij hadden gehaald" zei ik fijntjes
And few will ever climb
-
Lemuria
Ik denk steeds meer en meer mensen. Ik moet er ook niets meer mee, vind ik een dier, regel ik het zelf wel.Tara schreef:Na dat debacle met de dierenambulance hier, ben ik er echt klaar mee.Miranda schreef:Ik belde afgelopen zomer de dierenambulance voor een aangereden ekster.
Ik kreeg een hele preek over me heen, dat ik zelf maar naar de DA moest gaan en dat het echt mijn verantwoordelijkheid was en![]()
![]()
![]()
"Dat kan niet" zei ik.
Nog meer gepreek en![]()
![]()
That shut her up real good![]()
Sowieso met de dierenbescherming eigenlijk.
Goed gedaan Miranda, echt het snobisme van die medewerkster...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind sowieso dat er vaak uitgegaan wordt van een minder fraaie intentie.
Krijg vaak het gevoel dat ik mijn onschuld moet bewijzen in plaats van dat de ander mijn "schuld" moet bewijzen.
Omgekeerde bewijslast staat me niet zo aan.
Er zal bij de dierenambulance best wel geregeld een smoesje gebruikt worden.
Maar om mensen daar dan maar meteen bij voorbaat van te verdenken vind ik een akelige instelling.
Dat ze selecteren op de oproepen is overigens iets dat ik me best kan voorstellen.
Zo ruim zitten ze niet in de centen.
Alleen de criteria waarop ze selecteren zijn me niet zo duidelijk.
Krijg vaak het gevoel dat ik mijn onschuld moet bewijzen in plaats van dat de ander mijn "schuld" moet bewijzen.
Omgekeerde bewijslast staat me niet zo aan.
Er zal bij de dierenambulance best wel geregeld een smoesje gebruikt worden.
Maar om mensen daar dan maar meteen bij voorbaat van te verdenken vind ik een akelige instelling.
Dat ze selecteren op de oproepen is overigens iets dat ik me best kan voorstellen.
Zo ruim zitten ze niet in de centen.
Alleen de criteria waarop ze selecteren zijn me niet zo duidelijk.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Fijn dat je die mevrouw en haar hondje zo kon helpen. Gelukkig bedacht jij je niet en bleef hij daar niet alleen langs de drukke weg.