Weet je, volgens mij moet je gewoon tegen een hond aanlopen waarbij je direct die klik hebt. Ik had nog nooit een hond gehad, was meer een kattenmens, man en kinders wilden het heel graag dus okee, vooruit, we gingen op zoek, en toen zag ik Jack:Lydia88 schreef:Heb jij van in het begin meegevolgd? Ik dacht het niet, dus jij velt je oordeel om wat enkele hiervoor zeggen...Crystalclear schreef:Ik denk ook niet dat ze nog terugkomt... jammer hoor.
Als je niet tegen eerlijke meningen kan moet je daar niet om vragen
Allerlaatste poging...
Ik heb niet om die meningen gevraagd, ik vroeg ERVARINGEN met bepaalde rassen. Er is iemand die gewoon wat begint te verzinnen en veronderstellen (en duidelijk niet al mijn posts gelezen heeft alvorens te antwoorden of zelfs gewoon mijn woorden verdraaien) en vervolgens volgt heel de groep. Alsof ik niet weet dat je een hond moet trainen en niet elke hond hetzelfde is. Ik wil alleen maar weten welk ras het beste bij mijn wensen past zodat ik de grootste kans heb dat mijn hond daarbij aansluit. Er zijn er dan nog die beweren dat alle honden een jachtinstinct hebben. Als je van hun mening moet afgaan dan maakt het eigenlijk niet uit welk ras je neemt. Heel slim hoor!
Korte samenvatting: het is dus de bedoeling dat ik een ras vind die eigenschappen heeft die het dichtst mogelijk bij mijn wensen aanleunen om een zo goed mogelijke start te hebben. Dan is het uiteraard de bedoeling dat ik die hond opvoed/train, en dus mee naar de hondenschool ga. Als er nu toevallig eens een eigenschap bij zit die ik minder graag heb en die er ondanks veel training niet uitgaat dan is dat zo en ik zal dat beest even graag zien maar op die manier is de kans toch minder groot dan dat ik een ras neem die volledig tegenovergestelde eigenschappen heeft dan die ik wil.
Als dat hier niet begrepen word ligt het IQ hier heel erg laag hoor!
En meer woorden maak ik er niet meer aan vuil.

Je moet gewoon niet denken dat het makkelijk wordt. Je leven wordt een heel stuk ingewikkelder met een hond, en hoe leuker de hond, hoe ingewikkelder en vermoeiender. En als je een hond hebt waar je smoorverliefd op bent maakt dat alle gedoe en toestanden een beetje draaglijker.