Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vaak diaree
Moderator: moderatorteam
- Marijkefons
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hond vaak diaree
Vraagje. Mijn hondje heeft best vaak last van diaree. Erg vies en lastig met die lange haren en niet prettig voor hem.
Ik voer kvv (haaksbarf) krijgt gedroogde snackjes en tijdens trainen knakworst als beloning.
Moet ik die knakworst niet meer doen? Eigenlijks niet het idee dat het daarvan komt hoor. Maar wil wel echt met iets speciaals belonen! Hoe zorg ik dat hij hier minder vaak last van heeft ???
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik voer kvv (haaksbarf) krijgt gedroogde snackjes en tijdens trainen knakworst als beloning.
Moet ik die knakworst niet meer doen? Eigenlijks niet het idee dat het daarvan komt hoor. Maar wil wel echt met iets speciaals belonen! Hoe zorg ik dat hij hier minder vaak last van heeft ???
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Hond vaak diaree
je kunt de knackworst even tijdelijk weglaten en dan kijken op het ophoud, lijkt me geen moeilijke opgave 
- Marijkefons
- Actief
Das helemaal waar. Maar wat geef ik dan ipv?
- Marijkefons
- Actief
Voordat ik knakworst gaf was het ook regelmatig zo.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
mijn hond krijgt enorm diarree van knakworst. Ik gebruik tegenwoordig stukjes kaas en dat werkt voor haar beter
- Bink2009
- Zeer actief
Welke soort Haaksbarf geef je?
En qua speciale beloning zou je eens Rodi kunnen proberen, ruikt heel erg sterk dus je kan het lekker klein snijden, mijn hond doet daar alles voor en gebruik het vooral als beloning tijdens speuren en appel.
En qua speciale beloning zou je eens Rodi kunnen proberen, ruikt heel erg sterk dus je kan het lekker klein snijden, mijn hond doet daar alles voor en gebruik het vooral als beloning tijdens speuren en appel.
- Marijkefons
- Actief
Haaksbarf kip rund geit paard lam
- Bink2009
- Zeer actief
Geit is een vrij vette soort, mijn hond ging van de geit aan de race, misschien kan je dat tijdelijk even schrappen om te kijken of het beter gaat?
- Marijkefons
- Actief
Bedankt voor de tip. Schrap ik eerst de geit en probeer ipv de knakworst tijdelijk ff iets anders
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je hondenknakworst of de gewone?Marijkefons schreef:Bedankt voor de tip. Schrap ik eerst de geit en probeer ipv de knakworst tijdelijk ff iets anders
Rodiworst lam en rijst, of als je het krijgen kunt eend/rund hondenworst van Jarco
Doet het uitstekend als beloning
-
S@ndr@
- Zeer actief
Rodi maakt ook lam rijst worst voor de Jumbo, 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Of een keer een ontlastingsonderzoek laten doen? Het zou misschien ook Giardia kunnen zijn...
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Knakworst is niet specialer dan een stukje kaas of misschien wel theebicuitjes.
Maar wil je persé iets dan kun je het beste bijv. trainers van farmfood nemen of
kleine stukjes gedroogde pens. Dan is de geur ervan op zich al een beloning.
Verder met de stelling eens dat een giardia test een goed idee zou zijn.
Maar wil je persé iets dan kun je het beste bijv. trainers van farmfood nemen of
kleine stukjes gedroogde pens. Dan is de geur ervan op zich al een beloning.
Verder met de stelling eens dat een giardia test een goed idee zou zijn.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een poosje meer bot voeren, kijken of dat werkt. Mijn puli moet in verhouding vrij veel bot hebben, anders ook altijd dunne ontlasting 
- Marijkefons
- Actief
Hoeveel diersoorten per week of per maand voeren jullie dan? Misschien ligt daar het probleem ik lees verschillende opties 4 soorten per week 4 soorten in de 3 week of 4 soorten per maand? Geen idee meer wat nu juist is
- Marijkefons
- Actief
De diaree is ook niet altijd zo hoor het gaat nu alweer dagen goed
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat is juist kenmerkend voor Giardia: af en toe diarree, die dus wel steeds terugkeert. Vandaar dat ik dat even zou laten testen.Marijkefons schreef:De diaree is ook niet altijd zo hoor het gaat nu alweer dagen goed
Ik voer zo veel mogelijk verschillende diersoorten door elkaar, dus per week zijn dat er zeker wel 7 verschillende.
- Marijkefons
- Actief
Vanmiddag uitgebreid onderzoek gehad DA. lichamelijk in orde. 3 dagen ontlasting verzameld en daar wordt nu uitgebreid onderzoek op gedaan. Volgende week dinsdag uitslag. Mocht het lab eerder bellen hoor ik het eerder
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
[quote="Marijkefons"]Hoeveel diersoorten per week of per maand voeren jullie dan? Misschien ligt daar het probleem ik lees verschillende opties 4 soorten per week 4 soorten in de 3 week of 4 soorten per maand? Geen idee meer wat nu juist is
Als "basis voer" geef ik mijn honden altijd hetzelfde, Eukanuba pup voor de jonge hond, Eukanuba adult voor de oude. Verder krijgen ze lever of kippemagen (gekookt) 's avonds erbij.
Voor de training gebruik ik zelfgemaakte leverkoek. Verder krijgen ze af en toe een rauw varkens oor of poot.
Als "basis voer" geef ik mijn honden altijd hetzelfde, Eukanuba pup voor de jonge hond, Eukanuba adult voor de oude. Verder krijgen ze lever of kippemagen (gekookt) 's avonds erbij.
Voor de training gebruik ik zelfgemaakte leverkoek. Verder krijgen ze af en toe een rauw varkens oor of poot.
- Marijkefons
- Actief
Jullie roepen dan even een test bij de DA. pfff daar mag je wel een lening voor afsluiten. Maar ik vond dat er iets moest gebeuren. Dus nu afwachten
- DeDiana
- Zeer actief
En ontlastingsonderzoek (op Giardia neem ik aan?) is toch niet zo duur?Marijkefons schreef:Jullie roepen dan even een test bij de DA. pfff daar mag je wel een lening voor afsluiten. Maar ik vond dat er iets moest gebeuren. Dus nu afwachten
Ik heb het jaren geleden eens met twee honden moeten doen en ik weet niet meer wat ik toen betaalde, maar ik vond het meevallen. En mijn dierenarts is doorgaans niet goedkoop.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Blijkbaar kan haar da het niet zelf, daar het opgestuurd wordt naar een lab. Dan is het al snel duurder. En misschien wordt er wel meteen veel uitgebreider getest.DeDiana schreef:En ontlastingsonderzoek (op Giardia neem ik aan?) is toch niet zo duur?Marijkefons schreef:Jullie roepen dan even een test bij de DA. pfff daar mag je wel een lening voor afsluiten. Maar ik vond dat er iets moest gebeuren. Dus nu afwachten
Ik heb het jaren geleden eens met twee honden moeten doen en ik weet niet meer wat ik toen betaalde, maar ik vond het meevallen. En mijn dierenarts is doorgaans niet goedkoop.
Alleen een giardia test is niet duur inderdaad.
- DeDiana
- Zeer actief
Inderdaad, er staat ook 'uitgebreid onderzoek', daar had ik even overheen gelezen. Daardoor zal het inderdaad wel duurder zijn.kleine2758 schreef:Blijkbaar kan haar da het niet zelf, daar het opgestuurd wordt naar een lab. Dan is het al snel duurder. En misschien wordt er wel meteen veel uitgebreider getest.DeDiana schreef:En ontlastingsonderzoek (op Giardia neem ik aan?) is toch niet zo duur?Marijkefons schreef:Jullie roepen dan even een test bij de DA. pfff daar mag je wel een lening voor afsluiten. Maar ik vond dat er iets moest gebeuren. Dus nu afwachten
Alleen een giardia test is niet duur inderdaad.
- Marijkefons
- Actief
Klopt idd tis een uitgebreid onderzoek. Ze dacht namelijk niet gelijk aan giardia. Er waren zoveel andere opties wat het zijn kon. Daarom testen ze echt op alles. En idd het gaat naar het lab. Hopelijk kan ik wat met de uitslag is het iets simpels wat zo opgelost is. Komt er niks uit moet ik verder kijken naar eventuele allergie voor een bepaalde diersoort bv
- Marijkefons
- Actief
DA belde me net met de uitslag gelukkig niks uitgekomen. Maar nu? Wat nu?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Daar had je zelf al antwoord op gegeven:Marijkefons schreef:DA belde me net met de uitslag gelukkig niks uitgekomen. Maar nu? Wat nu?
Eliminatiedieet dus...Marijkefons schreef:Klopt idd tis een uitgebreid onderzoek. Ze dacht namelijk niet gelijk aan giardia. Er waren zoveel andere opties wat het zijn kon. Daarom testen ze echt op alles. En idd het gaat naar het lab. Hopelijk kan ik wat met de uitslag is het iets simpels wat zo opgelost is. Komt er niks uit moet ik verder kijken naar eventuele allergie voor een bepaalde diersoort bv
- Marijkefons
- Actief
Ik begin nu maar met elimineren lijkt me. Hoe doe ik dat verstandig? Heb kvv per diersoort met daarin wel groentes
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Als je het echt goed wilt doen, moet je beginnen met een diersoort die je hond nog nooit gehad heeft... En om te beginnen liever ook zonder groentes, voor het geval die voor de diarree zorgen