Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Narcose met gas???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Narcose met gas???

Ongelezen bericht door Demi »

Als alles doorgaat wordt Cujo volgende week geholpen, de dierenarts had het erover dat ze haar onder narcose brengen met gas? Weet iemand wat de voor en nadelen hiervan zijn? En ze halen haar baarmoeder ook weg, is dit normaal bij een sterilisatie?
Ik vind het best wel eng dat ze aan het gas moet 8O
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Mol
Zeer actief

Re: Narcose met gas???

Ongelezen bericht door Mol »

Demi schreef:Als alles doorgaat wordt Cujo volgende week geholpen, de dierenarts had het erover dat ze haar onder narcose brengen met gas? Weet iemand wat de voor en nadelen hiervan zijn? En ze halen haar baarmoeder ook weg, is dit normaal bij een sterilisatie?
Ik vind het best wel eng dat ze aan het gas moet 8O
het voordeel van gas is dat alles veel gecontoleerder gaat en ze zo je hond beter inde gaten kunnen houden tijdens de operatie
plus dat het mindelang in het sisteem blijft zitten.

mol 8)
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Gas is juist het veiligste narcosemiddel.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

ja,klopt helemaal.Mijn beide honden zijn onder gasnarcose gecastreerd.Het voordeel is dat ze er weinig last van hebben naderhand en veel sneller herstellen.
Ik mocht ze dan ook al 2 uur na de operatie ophalen. :ok: :ok: :ok:
Minpuntje: het kostenplaatje is ook hoger. :? :?
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Shanti mijn bulletje is ook met gasnarcose geholpen, perfect.
Mijn ervaring is dat ze veel sneller bij zijn en ook vlotter mee naar huis kunnen.
Szandor is als pup aan een navelbreuk geholpen en ook met gasnarcose :ok: :ok:
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

met gas heb ik geen ervaring, wel dat alles met sterilisatie eruit gaat, dat is beter want alleen de eistokken weghalen zou de baarmoeder blijven zitten, en juist de baarmoeder kan problemen gaan geven op latere leeftijd, baarmoederonsteking e.d. en dan weer onder het mes om het alsnog eruit te laten halen, stel dat dat pas gebeurt als ze een jaar of 10 is, dan is narcose op die leeftijd ook een heel groot risico, vandaar dat je beter alles eruit kan laten halen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gasnarcose is het beste!!! Dus geen zorgen daarover.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Demi,

Voor mijn dogjes niets anders dan een gas-narcose! Een gas-narcose kunnen ze heel precies regelen. Dus; iets meer als de hond dreigt te weinig te krijgen en direcht afkoppelen zodra de operatie afgelopen is. Het voordeel daarvan is dat dan direct het bijkomen uit die narcose ook begint en dus niet eerst gewacht hoeft te worden tot het narcose middel wat met een injectie in het lichaam gespoten is, uitgewerkt is.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Toevallig heb ik het vandaag met de dierenarts over narcose gehad, omdat Belle geröntgend moet worden omdat haar heupen niet goed lijken. Hij zei dat gas-narcose inderdaad veiliger is, maar dat er toch altijd eerst een injectie met een sedatiemiddel moet worden toegediend.
Omdat ik Belle dan maar meteen laat steriliseren als ze toch onder narcose moet, heb ik het ook daarover gehad. Hij zei dat hij alleen de baarmoeder weghaalt als daar aanleiding voor is. Als alles er normaal uitziet laat hij de baarmoeder zitten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Belle schreef:Toevallig heb ik het vandaag met de dierenarts over narcose gehad, omdat Belle geröntgend moet worden omdat haar heupen niet goed lijken. Hij zei dat gas-narcose inderdaad veiliger is, maar dat er toch altijd eerst een injectie met een sedatiemiddel moet worden toegediend.
Omdat ik Belle dan maar meteen laat steriliseren als ze toch onder narcose moet, heb ik het ook daarover gehad. Hij zei dat hij alleen de baarmoeder weghaalt als daar aanleiding voor is. Als alles er normaal uitziet laat hij de baarmoeder zitten.
Hoi Marjolein,

Er zijn ook dierenartsen die HD-foto's zonder narcose maken, hoor.
Bij een gas-narcose krijgen de honden inderdaad eerst een methadon-injectie om rustig te worden, maar daar zitten aanzienlijk minder risico's aan dan aan een narcose-injectie!
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

voor mijn honden ook niets anders dan gas hoor en dan zeker voor de Ieren, bij de cockers zou ik dat nog niet zo'n probleem vinden maar de Ieren alleen maar gas narcose, veel beter te doseren en 't is veel vlugger weer weg uit de hond.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag, dan wordt ze geholpen. Ze vertelde me dat ze wel met een soort van narcose wordt ingespoten, ze wilden namelijk een bloedonderzoek van te voren doen om te controleren of haar nieren etc goed functioneren om het narcose middel achteraf goed af te voeren???? Maar ze gaat tijdens de operatie wel aan het gas??? Snap het niet helemaal meer. Weet iemand wat er mee bedoelt wordt?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

nee,dat snap ik ook niet. :? :?
Het is volgens mij óf het een óf het ander.Volgens mij is het niet mogelijk om haar tijdens de normale traditonele narcose-manier achteraf nog gasnarcose te geven.Ik zou het nog eens goed navragen als ik jou was,want wellicht bedoelt ze iets totaal anders. 8O
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb hier ervaring met operaties bij konijnen en daar wordt ook altijd eerst een narcosemiddel via injectie gegeven waardoor ze wat suf worden, en daarna gaan ze verder met gasnarcose. Ik denk dat een volledig wakkere hond aan een kapje met gas leggen erg veel stress oplevert voor het dier.
Na de operatie gaat inderdaad het gas uit en krijgen ze een injectie die ze weer helpt bijkomen waardoor ze relatief snel weer op de been zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Demi schreef:Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag, dan wordt ze geholpen. Ze vertelde me dat ze wel met een soort van narcose wordt ingespoten, ze wilden namelijk een bloedonderzoek van te voren doen om te controleren of haar nieren etc goed functioneren om het narcose middel achteraf goed af te voeren???? Maar ze gaat tijdens de operatie wel aan het gas??? Snap het niet helemaal meer. Weet iemand wat er mee bedoelt wordt?
Als ze gasnarcose krijgen gaat dat d.m.v. een tube die in de bek in de luchtpijp word ingebracht bij honden, daarmee wordt de hond ook beademd. Gaat je echt niet lukken als ze niet al suf zijn.... vandaar dat ze toch een klein beetje narcose per injectie vooraf krijgen. Als ze dan toch suf is kunnen ze meteen even makkelijk wat bloed afnemen om te kijken of de nieren inderdaad naar behoren functioneren; omdat het overgrote deel van de narcose via de nieren wordt uitgescheiden. Ook kunnen ze makkelijk een infuus aanleggen als ze al suf zijn (krijgen ze hier nl. ook standaard).
Er zijn DA die de eierstokken en de baarmoeder verwijderen en er zijn er die alleen de eierstokken verwijderen. Maakt verder weinig uit of je de baarmoeder laat zitten of niet; doordat de hormonen wegvallen (de eierstokken worden immers verwijderd) zal de baarmoeder verschrompelen en schijn je dus ook geen problemen meer daarmee te hoeven verwachten. Ik heb liever als ze dan toch onder het mes moet dat meteen de baarmoeder er ook maar uit moet, maar goed dat gaat meer om mijn idee, het schijnt niet uit te maken.
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”