Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dat een normale prijs?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Is dat een normale prijs?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zag gisteren op fb een hondje voorbij komen dat hier in Arnhem gevonden was en opgevangen werd door het asiel hier. Dat is een asiel van de dierenbescherming dat alle opvang in deze regio doet.
Daarstraks wilde ik weten hoe het ervoor stond en zag in de reactie van de inmiddels gevonden eigenares dat degene die de hond voor haar ophaalde 90,- moest betalen :80:
Hondje was gechipt en geregistreerd dus waarom het allemaal zo lang moest duren weet ik niet.
Ik vind dat nogal wat voor nog geen 2 dagen opvang en het vervoer erheen. Is dat een normale prijs tegenwoordig?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Re: Is dat een normale prijs?

Cleva schreef:Volgens mij is het een vast tarief.
Overigens betaalde ik 15 jaar geleden ongeveer hetzelfde.

Toen ik er zo'n 21 jaar geleden werkte als vrijwilligster kostte vervoer 15,- en het verblijf 15,-/dag.
Dat dat intussen verhoogd is is logisch maar ik vind het nu dan best duur geworden.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat dit gaat om een weggelopen hond die weer terug is bij de eigenaar.
Ik heb geen idee hoe hoog de prijzen ergens anders zijn maar volgens mij klopt dit wel. Een soort ontmoedigingsbeleid ook.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Voor asielhonden die op zoek zijn naar een nieuwe baas is er een vast tarief (wel per asiel verschillend)
Voor dieren die gevonden worden is het een bedrag per dag tot het baasje komt of tot de 14 dagen voorbij zijn.
Bij ons is dat 16,50 per dag. De dierenambulance heeft ook een tarief per rit en dat is hier in de regio 32,50 maar dat hoort niet bij ons en gaat apart qua betaling
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik hoor ook wel eens dat ze bij binnenkomst er direct een grote cocktail indrukken.

Een opvanghondje van me is een keer van de weg geplukt door de dierenambulance nadat ze vakkundig was ontsnapt. Dat kostte al 30 euro en dat vind ik schappelijk, want twee personen zijn al gauw een uur onderweg met hun uitgerustte bus. Een sobere taxi is duurder.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Valerie schreef:Ik denk dat dit gaat om een weggelopen hond die weer terug is bij de eigenaar.
Ik heb geen idee hoe hoog de prijzen ergens anders zijn maar volgens mij klopt dit wel. Een soort ontmoedigingsbeleid ook.

Ja dat klopt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

noekie schreef:Voor asielhonden die op zoek zijn naar een nieuwe baas is er een vast tarief (wel per asiel verschillend)
Voor dieren die gevonden worden is het een bedrag per dag tot het baasje komt of tot de 14 dagen voorbij zijn.
Bij ons is dat 16,50 per dag. De dierenambulance heeft ook een tarief per rit en dat is hier in de regio 32,50 maar dat hoort niet bij ons en gaat apart qua betaling

Hier zitten dierenambu en asiel bij elkaar in een gebouw en werken ze nauw samen.
Sorry voor de verwarring.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik zou het met liefde betalen, als mijn hond kwijt zou zijn. Opgevangen en vervoerd door de dierenambulance en 2 dagen verzorgd is in het asiel. Benzineprijzen zijn ook niet meer hetzelfde als 15 jaar geleden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marion. schreef:Ik zou het met liefde betalen, als mijn hond kwijt zou zijn. Opgevangen en vervoerd door de dierenambulance en 2 dagen verzorgd is in het asiel. Benzineprijzen zijn ook niet meer hetzelfde als 15 jaar geleden.
Idem, allang blij als ze terug zou zijn...

Scheelt ook in baasjes die op vakantie gaan en geen pension kunnen/willen betalen. Anders zitten de asiels elke zomer barstensvol honden die een week later door een 'ongeruste', zongebruinde eigenaar weer doodleuk opgehaald worden.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ja, dat is wel een normaal tarief.

Zag een paar weken terug nog een rel op facebook van iemand wiens kat naar het asiel was gebracht. Kat liep altijd buiten en was door ongeruste buurtbewoner naar asiel gebracht. Eigenaar moest ook 90 euro afrekenen om de kat terug te krijgen.
Ze ging toen overal op facebook het asiel afbranden omdat het belachelijk was :mrgreen: Oh, en om natuurlijk iedereen op te roepen nooit een kat naar het asiel te brengen, want katten hoorden los te lopen en hoorden allemaal heus wel ergens thuis. En het toppunt was geld vragen aan anderen 'om me kat terug te kopen bij die *censuur*'
Hoog tokkiegehalte met flinke scheldpartijen richting asiel in elk geval.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:Ik zou het met liefde betalen, als mijn hond kwijt zou zijn. Opgevangen en vervoerd door de dierenambulance en 2 dagen verzorgd is in het asiel. Benzineprijzen zijn ook niet meer hetzelfde als 15 jaar geleden.

Ik ook maar ik vond het een hoop geld.
Nou ja,dan maar hopen dat Kiek nooit de kuierlatten neemt.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Paisley schreef:Ik hoor ook wel eens dat ze bij binnenkomst er direct een grote cocktail indrukken.
We moeten binnen 5 werkdagen de dieren enten en chippen. Wel wachten we zelf altijd 48 uur of de eigenaar zich meld. Juist zodat ze die extra kosten niet meteen hebben
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik denk dat dan in dit geval de ritprijs van de dierenambulance meegerekend is. Al vind ik het wel gek dat ze opvangkosten rekenen als het dier een geregistreerde chip had. Dat hoor je als eerste te checken vind ik zo dat het dier zo snel mogelijk naar huis kan. Kan de eigenaar pas dag later ophalen dan inderdaad opvangkosten rekenen. Maar als dier er twee dagen zit omdat chip niet uitgelezen was vind ik dat echt fout van de dierenambulance en het asiel. Maar goed die prijs kan dus wel kloppen als rit van dierenambulance erbij in zit.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

nomo schreef:Ja, dat is wel een normaal tarief.

Zag een paar weken terug nog een rel op facebook van iemand wiens kat naar het asiel was gebracht. Kat liep altijd buiten en was door ongeruste buurtbewoner naar asiel gebracht. Eigenaar moest ook 90 euro afrekenen om de kat terug te krijgen.
Ze ging toen overal op facebook het asiel afbranden omdat het belachelijk was :mrgreen: Oh, en om natuurlijk iedereen op te roepen nooit een kat naar het asiel te brengen, want katten hoorden los te lopen en hoorden allemaal heus wel ergens thuis. En het toppunt was geld vragen aan anderen 'om me kat terug te kopen bij die *censuur*'
Gezellig , neem je een hond veilig in bewaring , dan nog een grote bek met afbranden van je asiel.Zou haast een wet moeten komen dat zulk soort hun hond/kat niet meer terug krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:

Gezellig , neem je een hond veilig in bewaring , dan nog een grote bek met afbranden van je asiel.Zou haast een wet moeten komen dat zulk soort hun hond/kat niet meer terug krijgen.
dat gebeurt regelmatig. veel mensen gaan er van uit dat een asiel het allemaal maar gratis en voor niks moet doen. of ze komen met het verhaal dat HUN dier al is ingeent, alsof het asiel dat kan ruiken en daarbij moet het asiel aan wettelijke verplichtingen voldoen. maar de meeste mensen zijn danniet voor reden vatbaar.
of ze komen na 4 maanden er achter dat hun kat in het asiel heeft gezeten, deze kat is herplaatst en dan een grote bek op zetten dat het onwettig is en dat het hun eigendom is. hoe bedoel je dat je mensen met nodige gereserveerdheid tegemoet treed als asielmedewerker.
ellen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, als mijn hond naar een asiel gebracht was en ik moest behalve de gewone kosten ook nog eens betalen voor een inenting waar ik niet om gevraagd heb dan zou ik ook pissig zijn, niet dat ik uit mijn dak zou gaan.

Mijn honden zien er niet naar uit dat het zwerfhonden zijn dus hoeven ze er niet gelijk een enting in te jassen.

Gelukkig laten mijn honden zich nooit pakken door iemand anders dus zal het waarschijnlijk nooit aan de hand krijgen.

En als ze ooit al eens kwijt zouden raken in het bos, blijf ik toch echt daar tot ik ze terug heb.

Voor 90 euro voor twee dagen wil ik ook wel honden opvangen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gonnie schreef:Nou, als mijn hond naar een asiel gebracht was en ik moest behalve de gewone kosten ook nog eens betalen voor een inenting waar ik niet om gevraagd heb dan zou ik ook pissig zijn, niet dat ik uit mijn dak zou gaan.

Mijn honden zien er niet naar uit dat het zwerfhonden zijn dus hoeven ze er niet gelijk een enting in te jassen.

Gelukkig laten mijn honden zich nooit pakken door iemand anders dus zal het waarschijnlijk nooit aan de hand krijgen.

En als ze ooit al eens kwijt zouden raken in het bos, blijf ik toch echt daar tot ik ze terug heb.

Voor 90 euro voor twee dagen wil ik ook wel honden opvangen.
Het asiel heeft zich mbt zaken als vaccineren te houden aan wettelijke eisen. Dus je kan kwaad worden wat je wil, zij houden zich aan de regels.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Volgens mij trouwens een normaal bedrag. Ook om te zorgen dat mensen beter op gaan letten.

Vandaar ook mijn vraag in het topic over de jonge staff op het landgoed in Putten die steeds weg loopt en dat de oplossingen enkel uit "wil niet" en "kan/mag niet" bestaan of de hond al niet geregeld bij weglopen naar het asiel gebracht is. Als je wekelijks (of vaker) 90€ moet betalen om je hond terug te krijgen zal er sneller en doortastender naar een blijvende oplossing gezocht worden denk ik dan. Of mag het asiel een geschikter baasje zoeken ;)
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

gonnie schreef:Voor 90 euro voor twee dagen wil ik ook wel honden opvangen.
Ja, want dat is precies hetzelfde :roll:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:

:roll: Hier beginnen ze er al niet meer aan bij bekende weglopers. Krijg je het telefoonnummer van de tokkenbaas en mag je het zelf regelen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:

:roll: Hier beginnen ze er al niet meer aan bij bekende weglopers. Krijg je het telefoonnummer van de tokkenbaas en mag je het zelf regelen.
:cheer: kun je zelf een pak op je donder in ontvangst nemen bij aflevering. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

hakunamatata schreef:Ik denk dat dan in dit geval de ritprijs van de dierenambulance meegerekend is. Al vind ik het wel gek dat ze opvangkosten rekenen als het dier een geregistreerde chip had. Dat hoor je als eerste te checken vind ik zo dat het dier zo snel mogelijk naar huis kan. Kan de eigenaar pas dag later ophalen dan inderdaad opvangkosten rekenen. Maar als dier er twee dagen zit omdat chip niet uitgelezen was vind ik dat echt fout van de dierenambulance en het asiel. Maar goed die prijs kan dus wel kloppen als rit van dierenambulance erbij in zit.
Opvangkosten zijn er altijd. Al bellen ze de baas meteen en is hij/zij er al na een uur of drie, ze blijven niet met dat hondje aan de riem naast die telefoon staan wachten. Die gaat in een hok met eten en drinken. Dat hok is dan bezet (kan dus verder niets opleveren) en moet ook weer schoongemaakt worden.

Zie het meer als pensiongeld dan als asielgeld. Pension gaat ook per dag.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

hakunamatata schreef:Ik denk dat dan in dit geval de ritprijs van de dierenambulance meegerekend is. Al vind ik het wel gek dat ze opvangkosten rekenen als het dier een geregistreerde chip had. Dat hoor je als eerste te checken vind ik zo dat het dier zo snel mogelijk naar huis kan. Kan de eigenaar pas dag later ophalen dan inderdaad opvangkosten rekenen. Maar als dier er twee dagen zit omdat chip niet uitgelezen was vind ik dat echt fout van de dierenambulance en het asiel. Maar goed die prijs kan dus wel kloppen als rit van dierenambulance erbij in zit.
Hier checkt de dierenambulance eerst op chip; is de hond gechipt en geregistreerd; nemen ze contact op met baasje en dan brengen ze hem thuis en heb je alleen de ritkosten. Is een hond niet gechipt of geregistreerd dan gaat hij naar het asiel.
Wij checken altijd nogmaals of er geen chip is.
Soms is een hond net een uurtje binnen en dan meld de eigenaar zich; dan rekenen we geen kosten maar het komt ook weleens voor dat ondanks chip of registratie een baasje pas na een dag komt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef: :cheer: kun je zelf een pak op je donder in ontvangst nemen bij aflevering. :zweep:

bij zulk volk heb ik het er haast voor over om het beest naar een asiel 200km verderop te brengen
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef: :cheer: kun je zelf een pak op je donder in ontvangst nemen bij aflevering. :zweep:

bij zulk volk heb ik het er haast voor over om het beest naar een asiel 200km verderop te brengen
:LOL:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Cleva schreef:Ik heb er niet eerder van gehoord dat een asiel per dag rekent.
Ook wel een beetje schraal voor een langzitter.
Dan kost een hond die een paar maanden blijft ineens 2000 piek.
Nou, je ziet de volksstammen al rennen.
AfbeeldingAfbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind het helemaal niet zo veel geld. Dan letten mensen maar ff wat beter op.
In de tijd dat ik Uma kwijt was heb ik de asiels in de buurt soms wel tweemaal per dag aan de telefoon gehad om te vragen of ze er misschien zat.
Als je hond of kat kwijt is check je dat soort dingen toch? Hoe kan een hond er nou twee dagen zitten zonder dat jij dat weet?
Vooral in deze tijd, waar alles op social media staat en alles mobiel gaat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:

Dat heb ik overwogen ja... Had erg weinig zin nog een keer zo'n stel aso's binnen te hebben staan en nog minder om zo'n beest weer mee te moeten geven.
Bij één nog gevraagd of ik haar hond mocht overkopen, maar dat was sielug foor de kinderuh.
Later hebben een stel lamlullen hem van straat geplukt en hun pitbull reu tegen hem opgehitst. Door de dierenarts kosten zijn ze iets beter op gaan letten en opeens was hij verdwenen.

De ander is het beter vergaan. Of ze hem nu herplaatst heeft of het haar vriend is weet ik niet, maar er is inmiddels iemand die echt uren per dag met die staff x en een tweede hondje aan de wandel is en het is een blije dodo geworden :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Manu schreef:Ik vind het helemaal niet zo veel geld. Dan letten mensen maar ff wat beter op.
In de tijd dat ik Uma kwijt was heb ik de asiels in de buurt soms wel tweemaal per dag aan de telefoon gehad om te vragen of ze er misschien zat.
Als je hond of kat kwijt is check je dat soort dingen toch? Hoe kan een hond er nou twee dagen zitten zonder dat jij dat weet?
Vooral in deze tijd, waar alles op social media staat en alles mobiel gaat.
Bijna alles
Er zijn nog genoeg ouderen die niet op social media komen en geen mobiel hebben.
Dat ras sterft op een gegeven moment wel uit, maar zover is het nog niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

noekie schreef:
Hier checkt de dierenambulance eerst op chip; is de hond gechipt en geregistreerd; nemen ze contact op met baasje en dan brengen ze hem thuis en heb je alleen de ritkosten. Is een hond niet gechipt of geregistreerd dan gaat hij naar het asiel.
Wij checken altijd nogmaals of er geen chip is.
Soms is een hond net een uurtje binnen en dan meld de eigenaar zich; dan rekenen we geen kosten maar het komt ook weleens voor dat ondanks chip of registratie een baasje pas na een dag komt.

Precies zoals het ook bij ons gaat :ok:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”