Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers
Aantal honden: 2

Re: Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Tuurlijk niet! Je kan een hond toch niet beschuldigen van uitlokken omdat hij ergens een plas staat te doen. Dat mens heeft geen poot om op te staan en brult maar wat.
renee-uk schreef:
Heavy schreef: Van het plassen kan ze natuurlijk geen aangifte doen maar ik weet niet hoe het zit met uitlokken alhoewel ik zelf niet vind dat dit onder uitlokken valt hoor :wink:
dan moet manu maar een bordje om zijn nek met 'sorry dat ik besta' erop.
problem solved, next!
Nee, da's niet goed voor zijn zelfbeeld. Hij moet leren dat hij er 'ook mag zijn' en 'ook ruimte mag innnemen'. Voor je het weet zit die ziel door een tuinhekje bij een psychiater.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ehm ja hoor, uitlokking? Echt?
Ik woon met de poort achter aan een parkeerplaats waar veel mensen en ook honden langsloprn. Helaas ook die van mensen die hun honden overal tegenaan laten zeiken dus ook tegen mn poort. Maar t zal toch niet dat dit een vrijbrief is voor mn honden om ze dit ff af te leren?
Als dat gebeurd doe ik t, niet zij....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Belachelijk dat ze jou en jouw hondje de schuld gaat geven. Manu heeft helemaal niets verkeerd gedaan en die hond kan best met andere honden, maar heeft dus iets tegen Manu. Dan is het aan haar om hem aan te lijnen, te kijken of jij in de buurt bent of niet en zo niet, kan die hond los. Maar dan nog moet ze hem in de gaten houden of jij aankomt. Je moet sowieso op je hond letten als hij los is, want het blijven onvoorspelbare dieren en wie weet krijgt het ineens in zijn kop en gaat achter een andere hond aan.

Ik zou het je echt niet aantrekken en eventueel vragen of ze hem wil aanlijnen als jullie er beiden zijn en als er niet mee te praten valt met de wijkagent een praatje houden hierover. Dan is hij in elk geval op de hoogte en dat is zeker belangrijk mocht het een keer écht goed fout gaan. Ik zou het zonde vinden als je door één hond ergens anders heen moet, maar door zo iemand is dat misschien op een gegeven moment het enige dat je kunt doen (als ze niet wilt luisteren etc.)
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Heavy schreef:Ik snap de situatie eigenlijk niet zo goed . Het is een losloopgebied aan een weg ok dat snap ik en het is om een sportveld heen ? Is dat niet vreemd een losloopgebied om een sportveld heen? Komen de honden die wel los lopen dan het sportveld niet op of zit daar een omheining omheen?
Het is een sportpark met daaromheen een sloot en daar weer omheen loopt een pad met een groenstrook ernaast en dat heet hier losloopgebied.
Naast de groenstrook (die aan een zijde omhoogloopt) zit de stoep en daarnaast de weg.
Heavy schreef: En mevrouw woont dus aan die weg en haar tuinhek grenst aan die weg?
Nee, ze woont in een heel ander blok. Ik denk zo'n 6 straten door en dan kom je er.
Zij woont een straat verder dan wij, dus wij lopen vaak op die stoep ja.
Heavy schreef: Ik denk dat ze bedoelt dat Manu haar hond uitlokt doordat hij misschien een keer geplast of gemarkeerd heeft tegen haar tuinhek?
Ze heeft 6x letterlijk "gesnuffeld" genoemd.
Ik laat Manu sowieso nooooit tegen hekken aan plassen en vriend zeker weten ook niet. Maar in een onbewaakt moment tegen de aanliggende heg, ja dat kan.
Heavy schreef:Van het plassen kan ze natuurlijk geen aangifte doen maar ik weet niet hoe het zit met uitlokken alhoewel ik zelf niet vind dat dit onder uitlokken valt hoor :wink:
Nuja, het lijkt me dat dit nergens serieus genomen gaat worden.
Dan zal die hond een druk leven krijgen en die vrouw ook, als een plasje of geur al een aanval waard is.
Manu

Marloes1 schreef:Tuurlijk niet! Je kan een hond toch niet beschuldigen van uitlokken omdat hij ergens een plas staat te doen. Dat mens heeft geen poot om op te staan en brult maar wat.
renee-uk schreef:
Heavy schreef: Van het plassen kan ze natuurlijk geen aangifte doen maar ik weet niet hoe het zit met uitlokken alhoewel ik zelf niet vind dat dit onder uitlokken valt hoor :wink:
dan moet manu maar een bordje om zijn nek met 'sorry dat ik besta' erop.
problem solved, next!
Nee, da's niet goed voor zijn zelfbeeld. Hij moet leren dat hij er 'ook mag zijn' en 'ook ruimte mag innnemen'. Voor je het weet zit die ziel door een tuinhekje bij een psychiater.
:LOL:
Manu

Inmiddels heeft de wijkagent laten weten dat de dierenpolitie ingelicht is en bij de eigenaren op bezoek gaat voor een gesprek en eventuele maatregelen.
Ik vind dat wel vrij heftig eigenlijk. Mijn vriend sprak haar en heeft niet doorgevraagd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat normaal is?
Wellicht heeft de hond toch meerdere meldingen? Geen idee, ik vind de dierenpolitie zo heftig klinken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze gaan gewoon even een gesprekje aan lijkt me..... zo heftig is dat toch niet :wink: hopelijk helpt het en leeft iedereen gewoon door in piece en free :F:
Manu

S@ndr@ schreef:ze gaan gewoon even een gesprekje aan lijkt me..... zo heftig is dat toch niet :wink: hopelijk helpt het en leeft iedereen gewoon door in piece en free :F:
Klinkt alsof ze met vangstok en al die hond mee gaan sleuren.
Maar ik kijk teveel RSPCA :F:

Ik had het liever anders gewild, wij beiden. Maar ik moet er niet aan denken dat Manu volgende keer weer harder gegrepen wordt.
Er viel niet te praten en wellicht begrijpt ze zo wel de ernst ervan :U:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een uniform kan onwijs helpen , en ik hoop het ook voor je :ok:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik kan me voorstellen dat het heftig overkomt, zou ik ook vinden. Maar aan de andere kant, als zij gewoon het gesprek was aangegaan dan was het niet zover gekomen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt heftiger dan het is denk ik.
Het gaat om een dier waar een probleem is.
Ze heten tenslotte niet voor niets dierenpolitie :tongue:

Ik denk overigens dat er wel meer meldingen zullen zijn geweest
Eigenlijk betwijfel ik of ze voor één melding al zouden gaan praten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Klinkt inderdaad alsof er meer meldingen geweest zijn. Voor 1 melding lopen ze volgens mij meestal niet zo hard, tenzij het gaat om een melding van ernstige verwaarlozing
Manu

S@ndr@ schreef:een uniform kan onwijs helpen , en ik hoop het ook voor je :ok:
Als hier dierenpolitie voor de deur zou staan zou ik geloof ik gelijk hysterisch huilend door mijn knieën zakken en vragen of ze ze alsjeblieft niet mee willen nemen.
:mann:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Manu schreef:Als we aangifte zouden doen, zou onze hond ook hangen want dan doet ze aangifte over dat hekje :scratch:
Oh, ik zou hópen dat ze dat doet. En dan wil ik nog mee ook :engel:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ranetje schreef:Klinkt heftiger dan het is denk ik.
Het gaat om een dier waar een probleem is.
Ze heten tenslotte niet voor niets dierenpolitie :tongue:

Ik denk overigens dat er wel meer meldingen zullen zijn geweest
Eigenlijk betwijfel ik of ze voor één melding al zouden gaan praten.
ze gaan zelfs voor 1 melding praten. heb ik in levende lijve ondervonden. 1 klacht binnen gekomen dat ik heel veel dieren zou hebben. moeten ze toch met eigen ogen zien.
ellen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het positief dat ze er klaarblijkelijk ook echt iets mee doen.
beter dan al die aangiften en meldingen waar helemaal niks mee gedaan wordt totdat het gruwelijk uit de hand loopt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Positief dat ze er wat mee gaan doen
Komen die mensen ook nog eerst bij jou om het verhaal uit eigen mond te horen?

Ben benieuwd hoe het verder gaat.

De labrador mag gewoon niet uit/aanvallen. Wat hij daar zelf ook voor reden voor bedacht heeft
Dom baasje die de hond in deze verdedigd
Manu

renee-uk schreef:ik vind het positief dat ze er klaarblijkelijk ook echt iets mee doen.
beter dan al die aangiften en meldingen waar helemaal niks mee gedaan wordt totdat het gruwelijk uit de hand loopt.
Zeker! Ik had heel anders gehoord, dus ik ben allang blij dat onze melding daadwerkelijk serieus genomen wordt.
jome schreef:Positief dat ze er wat mee gaan doen
Daar heeft ze niets over gezegd, maar wellicht komt dat na het gesprek met de eigenaren.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Manu schreef:
jome schreef:Positief dat ze er wat mee gaan doen
Daar heeft ze niets over gezegd, maar wellicht komt dat na het gesprek met de eigenaren.
Was hier in ieder geval wel :ok:

Melding gedaan bij de dierenpolitie omdat een hond uit de buurt Shib had aangevallen. Dierenpolitie is langs gegaan bij de eigenaar en na afloop nog bij ons langs geweest om te vertellen wat er uit dat gesprek was gekomen.

Sowieso goed dat je melding hebt gemaakt! Gezeik om een f*cking tuinhekje...het moet niet veel gekker worden met excuses om Poekie niet onder controle te hoeven houden
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Manu schreef: Als hier dierenpolitie voor de deur zou staan zou ik geloof ik gelijk hysterisch huilend door mijn knieën zakken en vragen of ze ze alsjeblieft niet mee willen nemen.
:mann:
:LOL: :LOL: dat zou ik ook doen gok ik zo.

Maar wel prettig dat de klacht in ieder geval serieus wordt genomen. Ben benieuwd of je er nog iets op terug hoort!
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Lynnepien schreef:
Manu schreef:Als we aangifte zouden doen, zou onze hond ook hangen want dan doet ze aangifte over dat hekje :scratch:
Ja er zullen nog wel vragen gesteld gaan worden over dat hekje!Een beetje ruiken aan zo,n hekje dat kan echt niet he!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Over dat hekje zou ik me niet al te druk maken. Ligt aan de openbare weg en ja, daar loopt wel eens wat. En dat er onverhoopt een hond tegen hek of heg piest, is niet wenselijk maar kan gebeuren. Het is in mijn ogen geen reden om te zeggen dat je hond boos is en dus gaat vechten.

Als ik hier voor elke hond die aan het hek snuffelt of tegen de muur piest een euro kreeg, was ik miljonair.
Groetjes, Terry
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Goldylocks schreef:
Lynnepien schreef:
Ja er zullen nog wel vragen gesteld gaan worden over dat hekje!Een beetje ruiken aan zo,n hekje dat kan echt niet he!

:mrgreen: Ik zie een meester visser voor me, die de situatie ter plaatse komt inspecteren en ook even moet ruiken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Goldylocks schreef:
Lynnepien schreef:

:mrgreen: Ik zie een meester visser voor me, die de situatie ter plaatse komt inspecteren en ook even moet ruiken.
Hahaha dat zat ik ook al te bedenken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef: :mrgreen: Ik zie een meester visser voor me, die de situatie ter plaatse komt inspecteren en ook even moet ruiken.
Zou een hond dan wel aan overhangende takken mogen ruiken? Of misschien zelfs wel pissen als het ver genoeg van de erfgrens afhangt?
Afbeelding
Manu

Haha! Voortaan minstens 5 meter van elke muur of elk tuinhek piesen.
Dat wordt in onze buurt een hele uitdaging.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”