Ik heb hem aangelijnd en ben weggelopen. Eenmaal buiten het hek kwamen de twee (jaja) doggen naar het hek gestormd. Mevrouw had nr. 2 gewoon losgemaakt, ondanks de hoge DA rekeningen en dat hij niet mocht rennen. Man boos, vrouw schreeuwen, gek volk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensenkennis
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Mensenkennis
Zondag aan het eind van de middag was ik even met Finn naar een losloopveldje in de buurt gegaan. Op een gegeven moment waren we nog als enige op het veldje en ik besloot er maar even wat oefeningetjes te doen. Na een tijdje komen er een man en vrouw aangelopen met twee Duitse doggen. Ik vond het een beetje vreemde figuren en hield het even in de gaten. Toen werd één dog losgegooid en die kwam buurten bij Finn, nou prima. Jonge reu en gewoon nieuwsgierig, Finn vond hem groot en spannend, maar er werd wel een beetje speels heen en weer gehupst. Ondertussen kwamen man en vrouw met de andere dog mijn kant opgelopen, alhoewel, man werd vooruit gesleurd door de dog en de vrouw kon nauwelijks op haar benen staan. Echt een typisch dronkemans loopje. Ze riep wat naar me wat ik niet kon verstaan (mengeling van Nederlands, oosters accent en dubbele tong), maar uiteindelijk kwam ik erachter, de ander mocht niet los want hij mocht niet rennen. Vervolgens gaat ze naar die man lopen smeken of hij echt niet even los mag, maar man was het daar niet mee eens. Dus toen werd er maar tegen hem geschreeuwd dat het zielig was etc. etc.
Man leek het wel gewend en bleef aardig rustig, volgens mij schaamde hij zich nogal voor z'n vrouw. Wat ik heel goed begreep, want toen haar hond ging poepen en ze in blinde paniek 'Ik moet opruimen, ik moet opruimen!' begon te roepen en vervolgens de drol (meer derrie) met zakje en al met een grote zwieper over het hek aan de andere kant van het pad mikte, vond ik het wel welletjes. Mevrouw niet, of ik niet alsjeblieft nog even wilde blijven, want dan konden de hondjes (hondJES hè, Duitse doggen
) spelen (hondjes deden geheel hun eigen ding ondertussen)
Toen richtte ze zich tot Finn, Finn die iedereen die hem aandacht wil geven een lading kusjes geeft. Maar hij zette een paar passen in haar richting, hoorde het gekir eens aan en draaide zich resoluut om. Hij was duidelijk ook niet zo gecharmeerd van mevrouw, slimme hond
Ik denk dat hij in Roemenië niet alleen de hondentaal goed geleerd heeft, maar dat hij mensen ook prima weet in te schatten.
Ik heb hem aangelijnd en ben weggelopen. Eenmaal buiten het hek kwamen de twee (jaja) doggen naar het hek gestormd. Mevrouw had nr. 2 gewoon losgemaakt, ondanks de hoge DA rekeningen en dat hij niet mocht rennen. Man boos, vrouw schreeuwen, gek volk
-
JBK
Re: Mensenkennis
Dat klinkt exact als de doggenmevrouw in Amersfoort.
Had ze donker krullend haar? Dat zou te hilarisch zijn.
Mijn honden vertrouwden haar ook voor geen meter.
- veertje
- Zeer actief
Misschien heeft ze een zus in Venray?JBK schreef:Dat klinkt exact als de doggenmevrouw in Amersfoort.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het zou ook kunnen dat hij het niet op dronken mensen heeft
Devlin bijvoorbeeld, reageerde heel sterk op dronken mensen.
Maar los daarvan weten de meeste honden meestal feilloos in te schatten bij welke mensen ze uit de buurt dienen te blijven.
Finn lijkt dat trucje ook prima te beheersen
Maar los daarvan weten de meeste honden meestal feilloos in te schatten bij welke mensen ze uit de buurt dienen te blijven.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Shib mot ook niks van dronken mensen hebben. Zijn eigen baasje kan hij gelukkig nog net pruimen, maar de rest...Frederique schreef:Het zou ook kunnen dat hij het niet op dronken mensen heeft![]()

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dante haatte dronken mensen ook gepassioneerd. Die blafte ze altijd aan.
En toen kwam ik een keer stuiterdronken thuis
Ze wist echt niet wat ze er mee aan moest 
En toen kwam ik een keer stuiterdronken thuis
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- veertje
- Zeer actief
Ja dat zou ook kunnen inderdaad. Dronken mensen heeft hij nog niet meegemaakt bij mij. Ik zat al aan het eind van mijn studie toen hij kwam, dus toen deed ik echt studeren ipv drinkenFrederique schreef:Het zou ook kunnen dat hij het niet op dronken mensen heeft![]()
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Veel honden moeten niets van dronken mensen hebben.
Bovendien zal Finn jouw argwaan ook nog aanvoelen.
Bovendien zal Finn jouw argwaan ook nog aanvoelen.